Janus-Sitarz Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(29)
Forma i typ
Książki
(16)
Artykuły
(13)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(14)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(6)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(655)
Krzyżanowski Julian
(625)
Janus-Sitarz Anna
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(287)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(240)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Reymont Władysław Stanisław
(131)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(125)
Denek Kazimierz
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Elsner Danuta
(121)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Nowak Małgorzata
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(93)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(29)
Odbiorca
Nauczyciele
(7)
Nauczyciele języka polskiego
(6)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Temat
Język polski
(9)
Literatura
(6)
Nauczyciele języka polskiego
(6)
Język polski (przedmiot szkolny)
(5)
Język polski - kształcenie literackie
(5)
Tematy i motywy
(3)
Barok
(2)
Czytanie
(2)
Czytelnictwo
(2)
Inność
(2)
Kobieta
(2)
Lektura szkolna
(2)
Literatura polska
(2)
Metody nauczania
(2)
Nauczyciele
(2)
Agresywność
(1)
Autorytet
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dysortografia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Freinet, Célestin
(1)
Gender
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Herbert, Zbigniew
(1)
Historia
(1)
Jednostkowienie
(1)
Język polski - kształcenie językowe
(1)
Język polski - nauczanie
(1)
Język polski - nauczanie - wyniki
(1)
Kotarbiński, Tadeusz
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Oceny szkolne
(1)
PRL
(1)
Pisanie
(1)
Poezja polska
(1)
Praca domowa ucznia
(1)
Ragelais, François
(1)
Rubens, Peter Paul (1577-1640)
(1)
Stereotyp
(1)
Sztuka polska
(1)
Szymborska, Wisława (1923-2012)
(1)
Twardowski, Samuel (ok. 1600-1661)
(1)
Twórczość
(1)
Uczeń - praca domowa
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Zachowanie
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Żydzi
(1)
Temat: dzieło
"Gargantua i Pantagruel"
(1)
Kobiety Rubensa
(1)
Nadobna Paskwalina
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Literatura
(4)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Literaturoznawstwo
(5)
Językoznawstwo
(1)
Tytuł czasopisma
Język Polski w Szkole Średniej
(2)
Polonistyka
(2)
Zeszyty Szkolne
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
JĘZYK POLSKI w SZKOLE ŚREDNIEJ
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Podręcznik został przygotowany zgodnie z nową podstawą programową kształcenia ogólnego w zakresie podstawowym i rozszerzonym w liceum i technikum. Polecamy go wszystkim zainteresowanym różnorodnymi zjawiskami kultury - zwłaszcza współczesnej. Najważniejsze zalety naszego podręcznika: bogactwo utworów literackich (z epoki i współczesnych), a także antologia dodatkowych tekstów, w której każdy znajdzie dla siebie coś interesującego; ogromny wybór innych tekstów kultury - utworom literackim towarzyszą odwołania do dzieł plastycznych, filmowych, teatralnych itd.; atrakcyjna i oryginalna szata graficzna - ułatwia interpretację dzieł, podkreśla obecność tych samych wątków w różnych dziedzinach sztuki; łatwe utrwalanie wiedzy i przygotowanie do matury - podręcznik zawiera osobne segmenty poświęcone uważnemu czytaniu i interpretowaniu tekstów, wyodrębnione graficznie ważne terminy i zagadnienia oraz bloki powtórkowo‑maturalne po kolejnych epokach, a także słownik. Cykl „Lustra świata” składa się z pięciu podręczników: Starożytność-średniowiecze; Renesans-oświecenie; Romantyzm-pozytywizm; Młoda Polska-dwudziestolecie międzywojenne; Współczesność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108557 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Aby chcieli i umieli czytać, czyli jak motywować do czytania lektur szkolnych / Anna Janus-Sitarz. // W: Doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela polonisty / Red. Anna Janus Sitarz. - Kraków: "Universitas", 2005. - S. 169 - 186.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty / red. Anna Janus-Sitarz)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94713, 94712 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45581 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty. T.3 / red. Anna Janus-Sitarz)
Trzeci tom z serii äEdukacja nauczycielska polonistyö: Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty powstał we współpracy metodyków, pedagogów i psychologów, którzy piszą o specyficznych trudnościach w uczeniu się dzieci, rozmaitych zaburzeniach ich zachowań, o problemie nieczytania przez uczniów lektur szkolnych, a także lekceważeniu kultury wysokiej i tradycji historycznej. Artykuły przynoszą konkretne rady, dotyczące diagnozowania i terapii wobec dziecka dyslektycznego, pracy w klasach integracyjnych i radzenia sobie z agresją uczniów. Autorzy podają propozycje sposobów kształcenia sprawności czytania i rozumienia czytanego tekstu, walki z brykami, stwarzania sytuacji motywujących do lektury, rozwijania fascynacji czytelniczych, organizacji procesu nauczania: planowania, zadawania pracy domowej, stawiania pytań, oceniania prac pisemnych. Poddają krytyce różne style nauczania, zachęcają polonistów do kultury dialogu i doskonalenia warsztatu interpretatora tekstu literackiego oraz do rozwijania własnej twórczości w roli autorów programów nauczania, podręczników szkolnych i innych tekstów dydaktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49616 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38529 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44687 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63911 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty ; 17)
Jak oswoić inność? Jak zmierzyć się z dylematami wielokulturowości? Jakie możliwości otwiera edukacja literacka przed nauczycielem, którego zadaniem jest uwrażliwienie uczniów na potrzeby Innych? Warto w młodych ludziach wspierać przekonanie, że dzisiejsze czasy wymagają wysiłku dostrzeżenia problemów Innych, gotowości do współpracy z nimi, a czasem nawet odwagi jednostki w wyrażaniu niezgody na obojętność tłumu wobec wykluczonych. Autorzy tekstów zebranych w tym tomie przekonują, że klasa szkolna to specyficzny teren rozwijania empatii i praktykowania szacunku wobec Innego, a dobierane celowo lektury i inicjowane dyskusje winny przeciwdziałać umacnianiu się szkodliwych stereotypów płciowych bądź narodowych, a także odrzuceniu ze względu na odmienność poglądów, przekonań, wyznania, gustów czy charakterów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108258 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty)
Jakie szanse ma edukacja polonistyczna wobec twardych praw globalnego rynku, rewolucji informatycznej i dyktatu kultury masowej? Autorzy artykułów zawartych w tym tomie rozważają, jakie możliwości sprostania wymogom współczesności daje nowa podstawa programowa, jak można przygotować nauczycieli do odpowiedzialnego wyboru lektur i sposobów ich interpretacji, jak mądrze pogodzić tradycję z nowoczesnością. Podsuwają pomysły nowych odczytań literackich i filmowych arcydzieł, wykorzystywania multimedialnych środków przekazu, do których przywykła młodzież, ale zarazem - uwrażliwiania na wartości coraz bardziej jej obce. Wskazują na niedostatki kształcenia językowego i podpowiadają, jak ratować kulturę języka. Przedstawiają, jak ze zmianami w potrzebach i możliwościach współczesnych uczniów radzą sobie autorzy zagranicznych programów edukacyjnych i rozważają, które z ich doświadczeń można wykorzystać w polskiej szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63727 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty)
W budowaniu tożsamości młodych ludzi i określaniu przez nich celów życiowych ogromnie ważne jest poczucie zakorzenienia w przeszłości, czerpanie z niej tego, co wartościowe, a zarazem krytyczne podejście do historycznych grzechów, wypaczeń i zaniechań. Autorzy XXX tomu serii „Edukacja Nauczycielska Polonisty”, podejmując tematykę obecności historii najnowszej na lekcjach języka polskiego, nie piszą jedynie o kulturowych i literackich sposobach poznawania przeszłości dalszej i bliższej, lecz także – a może przede wszystkim – o zdobywaniu narzędzi rozumienia teraźniejszości. Ważne jest, by nauka historii i kształcenie literackie wpisywały się w szczególną edukację ku wrażliwości, solidarności i empatii, która nie pozwala na zobojętnienie wobec wszelkich przejawów dyskryminacji, poniżania i umniejszania wartości innych ludzi, wobec postaw rasistowskich i antysemickich, wobec nieczułości i bezduszności, które prowadzą do dziejowych katastrof. Zgromadzone w tomie artykuły dowodzą, że każdy polonista może znaleźć własny klucz do przekazania młodym ludziom w interesującej formie nie tylko wiedzy historycznej, ale także uniwersalnych wartości. Poszukiwanie prawdy, obrona wolności, uważność w obliczu manipulacji pomagają bowiem uniknąć pułapek i błędów, przed którymi ostrzega nas historia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115845 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Jak uczyć? Nauczyciel wobec koniecznych zmian i przemijających mód / Anna Janus-Sitarz. // W: Polonista w szkole: podstawy kształcenia nauczyciela polonisty / Red. Anna Janus-Sitarz. - Kraków: UNIVERSITAS, 2004. - S. 9 - 11.
Forma i typ
Odbiorca
Dziedzina i ujęcie
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty.)
Wszyscy uczniowie mają prawo do osiągania sukcesu na miarę swoich możliwości, do troski, czasu i uwagi nauczycieli, do dostosowywania do ich potrzeb tempa i metod pracy. Jak jednak polonista, realizując jeden program nauczania w tradycyjnym systemie klasowo-lekcyjnym, może rozwijać talenty, reagować na braki, motywować do nauki? Autorzy niniejszej książki przedstawiają zarówno przyczyny kłopotów z odpowiadaniem na odmienne potrzeby i zainteresowania młodych ludzi, jak i dobre praktyki indywidualizacji, inspirowane doświadczeniami dydaktyk zagranicznych. Podsuwają przykłady indywidualizacji w kształceniu językowym i literacko-kulturowym, propozycje różnicowania lektury i sposobów jej czytania. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na pytania, jak pracować z uczniem ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi i wychowawczymi, jak diagnozować przyczyny niedostosowania społecznego młodych ludzi. Eksperci podpowiadają, jak radzić sobie w środowisku wielokulturowym, jak pracować z przybyszami i jak do spotkania z nimi, wolnego od krzywdzących stereotypów narodowościowych, przygotować klasy; jak małym imigrantom i reemigrantom stwarzać warunki, aby mogli włączyć się w obowiązujący system kształcenia, poznać dobrze język i zrealizować wymagania programowe, pozwalające na dalszą edukację. W szkole bowiem KAŻDY UCZEŃ JEST WAŻNY.Ksiązka nie tylko dla nauczycieli języka polskiego...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115978 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51044 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66160 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Komu potrzebne jest ocenianie? Wokół ewaluacji osiągnięć ucznia / Anna Janus-Sitarz. // W: Polonista w szkole: podstawy kształcenia nauczyciela polonisty / Red. Anna Janus-Sitarz. - Kraków: UNIVERSITAS, 2004. - S. 241 - 262.
Brak okładki
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty / red. Anna Janus-Sitarz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93919, 93920 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Praca domowa ucznia a indywidualizacja nauczania / Anna Janus-Sitarz, Ewa Nowak. // W: Doskonalenie warsztatu pracy nauczyciela polonisty / Red. Anna Janus Sitarz. - Kraków: "Universitas", 2005. - S. 121 - 141.
Forma i typ
Odbiorca
Dziedzina i ujęcie
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101515 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty. Tom XII)
Autorzy kolejnego tomu serii Edukacja Nauczycielska Polonisty przekonują o nieuzasadnionej nieobecności literatury współczesnej w szkolnej edukacji. Analizują przeszkody w jej odbiorze i proponują sposoby ich przezwyciężania. Podsuwają nauczycielom pomysły na motywowanie do lektury, dowodzą, że zmaganie z sensem dzieła staje się intelektualną przygodą, zachęcają do autorefleksji nad wartością spotkań z literaturą. Zawarty w tomie dobór tytułów współczesnej prozy i poezji celowo odchodzi od kanonicznego spisu dzieł, stanowiąc pewną sugestię dla polonistów, aby to oni decydowali o wyborze nowych lektur, kierując się potrzebami i problemami, jakie dotyczą ich wychowanków, a nie przywiązaniem do polonistycznych konspektów lekcji i do swych lekturowych przyzwyczajeń. Autorzy proponują niebanalne odkrywanie poezji poprzez refleksje o poetach i wierszach uwrażliwionych na malarstwo, przez spotkania z twórcami nieznanymi i poezją nieopisaną przez znawców i prowokowanie odbiorcy do nieustannych reinterpretacji wątków, tematów, toposów obecnych w kulturze na przestrzeni wieków. Podsuwają nauczycielom rozmaite koncepcje na szkolne spotkania z najnowszą prozą Olgi Tokarczuk, Janusza Andermana, Doroty Masłowskiej, Andrzeja Stasiuka, Jarosława Marka Rymkiewicza, Wojciecha Kuczoka, Antoniego Libery i innych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103438 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej