Kazubowska Urszula
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(4)
Forma i typ
Artykuły
(2)
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(655)
Krzyżanowski Julian
(625)
Kazubowska Urszula
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(287)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(240)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Reymont Władysław Stanisław
(131)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(125)
Denek Kazimierz
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Elsner Danuta
(121)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Nowak Małgorzata
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(93)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Rodzina
(2)
Więź rodzinna
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Dzieci - rozwój
(1)
Internet
(1)
Kobieta
(1)
Kształcenie rodziców
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwód
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Sieroctwo
(1)
Wartość
(1)
Wychowanie rodzinne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1989-
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Współczesna pedagogika odchodząc od "urabiania", stereotypizacji oraz dyrektywnego kształcenia i bezdusznego wychowania zmierza do kształtowania dziecka według przyjętego ideału z jego aktywnym udziałem. Akcentuje wychowanie konkretnej osoby z całym bogactwem odczuwanych przezeń potrzeb, aspiracji, zainteresowań czy też poszanowaniem jej wolności i godności. Tak rozumiane wychowanie ma służyć człowiekowi pojmowanemu w sposób wielowymiarowy i podmiotowy. Podstawą podmiotowego wychowania jest uznanie praw dziecka jako autonomicznej osoby, obdarzonej wolnością, świadomością, aktywnym percepowaniem otaczającego świata oraz odpowiedzialnością za swoje czyny. Osoba postrzegana jako wartość szczególna, naczelna, autonomiczna, a jednocześnie wpisana immanentnie w pewne struktury, zdolna jest do tworzenia siebie, budowania swojej osobowości oraz kreowania tożsamości zbiorowej. Dziecko osiąga dojrzałość dzięki innym osobom, głównie rodzicom jako pierwotnym i będącym na stałym "etacie" wychowawcom. To za ich przyczyną i razem z nimi dziecko współuczestniczy w rodzinnym procesie stawania się kimś jedynym w swoim rodzaju, a także pomaga rodzicom w budowaniu ich tożsamości. Tak postrzegane wychowanie w perspektywie dialogu to spotkanie dwóch podmiotów JA - TY, jako równorzędnych partnerów, którzy wzajemnie na siebie oddziałują i uczą się od siebie. Taki dialog przybiera nie tylko formę rozmowy, ale również słuchania, empatii, doświadczania i przeżywania wszystkiego co stanowi treść życia drugiego człowieka. Jest to również sztuka bycia i przetrwania z innymi, z jednoczesnym ustawicznym dążeniem człowieka do indywidualizacji i "rozsądnej alienacji".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104943 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47817, 46910 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38334 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31809 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63395 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rodzinne procesy socjalizacyjno-wychowawczo-edukacyjne i ich wpływ na rozwój dziecka / Urszula Kazubowska. // W: Dziecko - rzeczywistość, szanse i wyzwania / Red. nauk. Bożena Grzeszkiewicz, Bogumiła Walak. - Gorzów Wielkopolski: PWSZ, 2011. - S. 11 - 23.
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Uniwersytet Szczeciński, ISSN 0860-2751 ; t. (687) 613)
Publikacja pozwala lepiej poznać i zrozumieć dotychczas słabo zbadany obszar życia rodzinnego wychowanków domu dziecka. Izolacja dziecka od rodziny naturalnej (kiedy musi znaleźć opiekę w postaci zastępczej, takiej jak dom dziecka czy rodzina zastępcza) to szczególnie traumatyczna sytuacja, której negatywne skutki można stwierdzić w jego późniejszych losach życiowych. Wychowankowie domu dziecka zostają obciążeni syndromem "spadłego liścia" (czują się odrzuceni przez własnych rodziców, nikomu niepotrzebni i dotknięci piętnem "tych z domu dziecka"); jako małżonkowie i rodzice boją się wszelkich trudności życiowych, są nieufni wobec otaczającego ich świata i często cechuje ich brak odpowiedzialności za własne czyny i bliskich sobie osób. Realizując w praktyce założenia aktualnej polityki wobec rodzin w Polsce, należałoby, zdaniem autorki, przede wszystkim tworzyć system autentycznej pomocy rodzinie, system współpracujących ze sobą instytucji, wspólnot i stowarzyszeń publicznych i niepublicznych działających na rzecz dzieci i ich rodzin. Dopiero gdy w żaden inny sposób nie można pomóc rodzinie, trzeba odizolować dziecko od rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108184, 108185 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej