Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(16)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(11)
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(7)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(655)
Krzyżanowski Julian
(625)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(287)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(240)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Reymont Władysław Stanisław
(131)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(125)
Denek Kazimierz
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Elsner Danuta
(121)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Nowak Małgorzata
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(93)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(17)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Tyflopedagodzy
(1)
Temat
Szkolnictwo specjalne - tyflopedagogika
(6)
Niewidomi
(4)
Niedowidzenie
(3)
Niedowidzący
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Dzieci niewidome i niedowidzące
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Wychowanie
(2)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Elżbieta Czacka (błogosławiona ; 1876-1961)
(1)
Inwalidztwo
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Metody nauczania
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Podręczniki
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca socjalna
(1)
Rehabilitacja
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkolnictwo specjalne - kształcenie zawodowe i średnie
(1)
Szkoła specjalna
(1)
Tyflopedagogika
(1)
Uczeń - kompetencje
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Ślepota
(1)
Temat: czas
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(9)
Artykuł z czasopisma naukowego
(8)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Biografia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Medycyna i zdrowie
(2)
Historia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Szkoła Specjalna
(7)
Pedagogika Społeczna
(1)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 0442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja Kluczowe zagadnienia tyflopedagogiki i nauk pokrewnych pod redakcją naukową badaczek z Katedry Pedagogiki Specjalnej Wydziału Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: prof. Jadwigi Kuczyńskiej Kwapisz, dr hab. Marzeny Dycht, prof. UKSW oraz dr Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij zawiera przegląd najnowszych badań i praktyk tyflopedagogicznych, a także rozważania teoretyczne pedagogów i okulistów. Książka może służyć zarówno badaczom zajmującym się pedagogiką specjalną, jak i nauczycielom, wychowawcom, terapeutom, specjalistom z zakresu orientacji przestrzennej i rehabilitacji wzroku oraz studentom, szczególnie pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Lektura niniejszej publikacji może zainspirować do przeformułowania niektórych dotychczasowych sposobów postrzegania tyflologicznych zagadnień i skłonić do zadania sobie podstawowych pytań – także w wymiarze aksjologicznym i egzystencjalnym – o jakość współcześnie proponowanej edukacji, rehabilitacji i wsparcia na rzecz osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Autorzy u podłoża swoich rozważań stawiają konieczność uświadomienia sobie różnic między sposobem, w jaki poznają i porządkują informacje o świecie osoby widzące i niewidome. Uwrażliwienie społeczeństwa na te różnice nie tylko ułatwi porozumiewanie się osób niewidomych z widzącymi, lecz także zwiększy ich bezpieczeństwo i samodzielność, co w przyszłości przełoży się na poprawę jakości ich życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116428 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia stanowi przegląd aktualnych możliwości wspomagania orientacji przestrzennej osób niewidomych i słabowidzących, metodyki oraz opis funkcji i sposobu wykorzystania różnego rodzaju narzędzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41828 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Program orientacji przestrzennej dla dzieci niewidomych i słabowidzących z dodatkowymi utrudnieniami / Jadwiga Kuczyńska - Kwapisz. // W: Edukacja dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim / pod red. Marii Piszczek. - Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej MEN, 1996. - S. 53 - 58.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28887, 28886 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Specyfika pracy socjalnej z ludźmi niewidomymi / Jadwiga Kuczyńska - Kwapisz. // W: Praca socjalna w poszukiwaniu metod i narzędzi / Red. Małgorzata Orłowska, Ludwik Malinowski. - Warszawa: Wydawnictwo Akademickie "Żak", 2000. - S. 223 - 226.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Współczesne tendencje w tyflopedagogice / Jadwiga Kuczyńska - Kwapisz. // W: Tożsamość polskiej pedagogiki specjalnej u progu XXI wieku / Pod red. Jana Pańczyka. - Warszawa: Wydawnictwo WSPS, 1998. - S. 268 - 276.
Książka
W koszyku
Praca socjalna ma charakter interdyscyplinarny. Szuka obramowania i podstaw swojej działalności naukowej i praktycznej w ustaleniach różnych dyscyplin naukowych, w ślad za coraz to nowymi wyzwaniami życia społecznego i jednostkowego. Wzrasta obecnie liczba osób niepełnosprawnych - z dysfunkcją narządu ruchu, wzroku, słuchu, niepełnosprawnych intelektualnie, z uszkodzeniami sprzężonymi, niedostosowanych społecznie. Pracownik socjalny zmuszony jest coraz częściej czerpać z dorobku naukowego i doświadczeń pedagogiki specjalnej, pomagając ludziom niepełnosprawnym fizycznie, psychicznie, społecznie. Powinien rozumieć niepełną sprawność jako kontinuum: od zaistnienia stanu organicznych dysfunkcji, niepełnej sprawności życiowej, do dysfunkcjalonalności psychicznej, społecznej. Pracę socjalną należy opierać na bio-psycho-społecznej koncepcji niepełnosprawności, tzn. traktować istotę ludzką nie tylko w swoistości biologicznej, ale przede wszystkim jako członka grup, społeczności, dostrzegać pełnione przez niego role, trudności w wypełnianiu zadań życiowych, ograniczenia w uczestniczeniu w życiu społecznym, kontekst indywidualny i środowiskowy, w jakim funkq'onuje. Wyraźnego podkreślenia wymaga fakt dostosowywania nie tylko jednostki, grupy osób nie w pełni sprawnych do środowiska, ale i środowiska do ich potrzeb, jak również podejmowania walki z dyskryminaq'ą, upośledzeniem społecznym niepełnosprawnych, m.in. z segregacją edukacyjną i zawodową. Pedagogika specjalna pozwala bardziej precyzyjnie spojrzeć na tę grupę klientów pracowników socjalnych, na ich potrzeby, sposób wspierania, w tym rehabilitację medyczną, psychologiczną, zawodową, społeczną (które wzajemnie się przenikają). Skuteczność rehabilitacji zależy od współpracy zespołu różnych specjalistów, wśród których pracownik socjalny pełni rolę koordynatora. Brak takiej współpracy przyczynia się do pogłębiania zaniedbań wobec osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104770 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104771 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 62678 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62430 P 4,2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Publikacja Kluczowe zagadnienia tyflopedagogiki i nauk pokrewnych pod redakcją naukową badaczek z Katedry Pedagogiki Specjalnej Wydziału Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: prof. Jadwigi Kuczyńskiej Kwapisz, dr hab. Marzeny Dycht, prof. UKSW oraz dr Emilii Śmiechowskiej-Petrovskij zawiera przegląd najnowszych badań i praktyk tyflopedagogicznych, a także rozważania teoretyczne pedagogów i okulistów. Książka może służyć zarówno badaczom zajmującym się pedagogiką specjalną, jak i nauczycielom, wychowawcom, terapeutom, specjalistom z zakresu orientacji przestrzennej i rehabilitacji wzroku oraz studentom, szczególnie pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Lektura niniejszej publikacji może zainspirować do przeformułowania niektórych dotychczasowych sposobów postrzegania tyflologicznych zagadnień i skłonić do zadania sobie podstawowych pytań – także w wymiarze aksjologicznym i egzystencjalnym – o jakość współcześnie proponowanej edukacji, rehabilitacji i wsparcia na rzecz osób niewidomych i słabowidzących w różnym wieku. Autorzy u podłoża swoich rozważań stawiają konieczność uświadomienia sobie różnic między sposobem, w jaki poznają i porządkują informacje o świecie osoby widzące i niewidome. Uwrażliwienie społeczeństwa na te różnice nie tylko ułatwi porozumiewanie się osób niewidomych z widzącymi, lecz także zwiększy ich bezpieczeństwo i samodzielność, co w przyszłości przełoży się na poprawę jakości ich życia. Mecenasem publikacji jest FUNDACJA SZANSA DLA NIEWIDOMYCH, która od prawie 30 lat wspiera osoby niewidome i słabowidzące, szkoli je, wyposaża w materiały i pomoce oraz nowoczesne urządzenia niwelujące skutki niepełnosprawności wzroku. Już od dwudziestu lat Fundacja organizuje międzynarodową konferencję pod nazwą REHA FOR THE BLIND IN POLAND. To największe w Europie Wschodniej i Środkowej, a od kilku lat nawet na świecie tego typu wydarzenie, w którym corocznie uczestniczy kilka tysięcy osób, w tym wielu gości z całego świata. Inspiracją do przygotowania oraz opublikowania niniejszej monografii była XVII edycja konferencji REHA FOR THE BLIND® IN POLAND, która odbyła się w październiku 2019 r. w 20. rocznicę jej inauguracji i 20-lecie Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Tematem przewodnim tej konferencji była „Edukacja i okulistyka przywracające nadzieję”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej