Pietrzak Małgorzata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(14)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Artykuły
(7)
Książki
(7)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Informatorium
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(655)
Krzyżanowski Julian
(625)
Pietrzak Małgorzata
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(287)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(240)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Reymont Władysław Stanisław
(131)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(125)
Denek Kazimierz
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Elsner Danuta
(121)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Nowak Małgorzata
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(93)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(14)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Wychowawcy klas
(3)
Bibliotekarze
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Temat
Bibliotekarstwo
(3)
Młodzież - wartości
(3)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(3)
Retoryka
(2)
Biblioteki szkolne
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo dzieci i młodzieży
(1)
Dzieci - płeć
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Język polski
(1)
Konkursy
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Materiały repertuarowe - uroczystości religijne
(1)
Nauczyciele
(1)
Poezja polska
(1)
Recytacja
(1)
Sylwetki wybitnych pedagogów
(1)
Teatr
(1)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy polski
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(6)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Tytuł czasopisma
Nowa Szkoła
(3)
Wychowanie na co dzień
(3)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
16 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Książka adresowana jest przede wszystkim do bibliotekarzy (i to nie tylko z bibliotek szkolnych), ale może ona również dostarczyć cennych inspiracji nauczycielom języka polskiego, edukacji wczesnoszkolnej, pedagogom pracującym w świetlicach szkolnych i środowiskowych, instruktorom prowadzącym zajęcia teatralne, terapeutom sięgającym w swojej pracy do form teatralnych. Jak pisze Autorka - we Wprowadzeniu - "...Celem rozprawy jest ukazanie roli żywego słowa w pracy bibliotekarza z czytelnikiem, wynikającej zarówno z historii bibliotek i tradycji czytelnictwa oraz z nowych zadań, jakie stawia się obecnie przed bibliotekami. Tym samym ważnym wydaje się zwrócenie uwagi zarówno na sposoby wykorzystywania przez bibliotekarzy żywego słowa, tekstu artystycznego i różnorodnych form ich prezentacji, jak i określenie kompetencji bibliotekarzy w tym zakresie. Istotnym jest także ukazanie problemów, jakie wynikają z realizacji nowoczesnych zadań czytelniczych. (...) W rozprawie szczególną uwagę zwrócono na rolę tekstu artystycznego i kultury żywego słowa w pracy z dziećmi i młodzieżą, gdyż te dwie grupy czytelników i użytkowników bibliotek najbardziej potrzebują dzisiaj wzorców z zakresu słowa i kultury. Biblioteka, poprzez różnego typu publiczność tworzy odbiorców kultury i kształtuje postawy kulturotwórcze. Biblioteka stwarza i rodzi możliwość więzi dzięki relacjom retorycznym, których podstawą jest żywe słowo. (...) Żywe słowo staje się elementem całości przestrzeni biblioteki, która coraz częściej przestaje pełnić rolę tylko i wyłącznie biblioteki, zaczyna pełnić rolę centrum kultury, ośrodka działań animacyjnych, miejsca zadań warsztatowych, tak różnych w formie i sposobach ich realizacji. (...) W natłoku efektownych środków komunikacji elektronicznej i dominacji form kultury obrazkowej, następuje powolny powrót do starych, wypróbowanych i sprawdzonych form pracy, a do komunikacji słownej przede wszystkim. Zdobyta w trakcie zbierania materiału badawczego wiedza, pozwoliła nie tylko na zdiagnozowanie stanu wiedzy i umiejętności bibliotekarzy z zakresu wykorzystania tekstu literackiego, żywego słowa i sposobów jego realizacji, ale ukazała zależności istniejące pomiędzy książką, tekstem artystycznym, żywym słowem a zadaniami współczesnego bibliotekoznawstwa. Bowiem, to bibliotekarz we współczesnej bibliotece ma szansę stać się nie tylko wzorem mowy do naśladowania czy doskonałym wykonawcą tekstów artystycznych, ale przede wszystkim kreatorem kultury literackiej, kultury słowa i kultury wysokiej". Wartość książki najpełniej oddaje recenzja wydawnicza prof. zw. dr hab. Tadeusza Linknera z Uniwersytetu Gdańskiego: (...) jest to praca nie tylko innowacyjna, ale także interdyscyplinarna, wszak korzysta się w niej z dokonań klasycznej retoryki, pedagogiki, bibliotekoznawstwa, teatrologii i aktorskiej praktyki. Że do tego trzeba było wiedzy teoretycznej, to zrozumiałe, ale że udało się tutaj tak doskonale połączyć teorię z praktyką, trzeba było na to rzeczywistego kunsztu słowa i myśli. Tak więc ta innowacyjna praca, o wszelkich walorach naukowych, jest ze wszech miar godna edycji, by jak najrychlej trafiła na księgarskie półki i mogli z niej korzystać wszyscy, którzy z "żywym słowem w bibliotece" mają i chcą mieć kontakt.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105233 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteczka Poradnika Bibliotekarza ; 7)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96833 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48196 (1 egz.)
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96133 BL (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97958 BL (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteczka "Poradnika Bibliotekarza" ; nr 24.)
Publikacja jest skierowana do bibliotekarzy, nauczycieli, animatorów kultury, pedagogów, którzy pracują z zespołami amatorskimi przy realizacji różnorodnych form teatralnych oraz z wykonawcami indywidualnymi. Przybliża doświadczenia i praktykę tych, którzy od głośnego czytania, poprzez różne formy sztuki żywego słowa i przedstawienia teatralne, nie tylko wyzwalają potencjał twórczy uczestników swoich zajęć – dzieci, młodzieży, dorosłych, ale opowiadają konkretne historie ludzi, miejsc i wydarzeń artystycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49720 (1 egz.)
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110686 BL (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93891, 93890 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45379 P 19,1 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autorki koncentrują się na opisie działań praktycznych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz w normie intelektualnej prowadzących do dostrzeżenia osobowości drugiego człowieka z jego mocnymi i słabymi stronami; nie koncentrują się na cechach wynikających z niepełnosprawności czy ponadprzeciętności. Praca może być przydatna zarówno dla młodzieży akademickiej, jak i osób pracujących z młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną, a także instytucji pomocowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja „Teatr w działaniu ‒ od aktora do człowieka. Kultura ‒ Interpretacje ‒ Praktyka” pomyślana jako poradnik metodyczny, przeznaczona jest dla pedagogów teatru, animatorów kultury, polonistów, wychowawców, bibliotekarzy, opiekunów społecznych, oraz wszystkich, którzy chcą przeżyć przygodę ze sztuką teatru i aktorstwem. Podstawowym elementem tekstu artystycznego jest edukacja prowadzona od najmłodszych lat oraz możliwości wykorzystania w niej różnorodnych narzędzi teatralnych. Od rozumienia sztuki teatru oraz umiejętności jej interpretacji zaczyna się rozumienie kultury oraz rozumienie procesu twórczego drugiego człowieka, w tym aktora. Dlatego istotną częścią publikacji jest zwrócenie uwagi na możliwości wykorzystania narzędzi teatralnych w pracy środowiskowej na rzecz porozumienia między różnymi kulturami, w wieloaspektowej pracy z dziećmi i młodzieżą, w działaniach aktywizujących z seniorami i osobami niepełnosprawnymi, z uchodźcami, w zapobieganiu wykluczeniu społecznemu i kulturowemu, w budowaniu właściwych, dobrych relacji z innymi. Publikacja oprócz wielu przykładów dobrych praktyk zawiera ciekawe zadania i ćwiczenia do realizacji indywidualnej i zbiorowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej