Stefanowicz Bogdan
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(655)
Krzyżanowski Julian
(625)
Stefanowicz Bogdan
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(287)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(240)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Reymont Władysław Stanisław
(131)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(125)
Denek Kazimierz
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Elsner Danuta
(121)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Nowak Małgorzata
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(93)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(2)
1980 - 1989
(3)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(5)
nieznany (po)
(1)
Temat
Przetwarzanie danych
(2)
Informacja
(1)
Komputery
(1)
Programowanie (informat.)
(1)
Statystyka
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Wiedza
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(2)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Informatyka, zajmując się technologiami i procesami informacyjnymi, rozpatruje informację pośrednio, przez budowanie instrumentów do jej gromadzenia, przechowywania, przetwarzania, przekazywania, udostępniania. W związku z tym w księgarniach z literaturą informatyczną można znależć dużo dociekliwych publikacji z zakresu programowania komputerów, budowania baz danych, projektowania systemów informatycznych, konstruowania systemów opartych na sieciach komputerowych. Wielu specjalistów podkreśla, że na rynku jest dużo podręczników opisujących zasady doboru koloru i jaskrawości obrazów wyświetlanych na monitorze, kroju i rozmiarów czcionki, kąta nachylenia klawiatury, wysokości krzesła. Brakuje natomiast wskazówek odnośnie sposobu korzystania przez człowieka z informacji. W rezultacie podręczniki te nauczą budowania sprawnych systemów zapewniających dogodny dostęp użytkownika do klawiatury, ale nie zapewnią wiedzy, dlaczego i jak człowiek poszukuje informacji i jak z niej korzysta. Publikacje tego rodzaju gubią ze swego pola obserwacji kwestię kluczową - informację. Natomiast ta praca podejmuje próbę zwrócenia uwagi na informację jako szczególny obiekt poznawczy. Pragniemy w niej przedstawić pewną (infologiczną) interpretację tego pojęcia oraz ukazać na tym tle szereg własności informacji, które często uchodzą uwadze wielu specjalistów, zwłaszcza informatyków zafascynowanych techniką komputerową i technologiami informatycznymi. Aspekt infologiczny skupia uwagę na informacji jako treści dostarczanej przez komunikat (wiadomość). Podejście takie ułatwia podjęcie próby zbadania właściwości informacji, jej funkcji, różnorodności oraz tych jej cech jakościowych, które przez użytkowników są traktowane jako ważne w procesach jej gromadzenia, przetwarzania i udostępniania. Książka jest adresowana do Czytelnika pragnącego poszerzyć swoją wiedzę na temat informacji. W szczególności może być użyteczna dla słuchaczy studiów humanistycznych i ekonomicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106603, 104819 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28247 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37032 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64677 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33486 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co to jest wiedza - tego zapewne nie wyjaśni w pełni żaden specjalista. Toteż w praktyce można spotkać się z trzema różnymi stanowiskami w tej sprawie: Jedni podejmują próbę znalezienia jakiejś definicji tego pojęcia, na ogół z uwzględnieniem kontekstu swoich zainteresowań. Inni opisują wiedzę według wybranych jej cech. Ale wtedy rodzą się problemy, kiedy zachodzi potrzeba określenia formy wiedzy, nadania jej cech umożliwiających organizowanie odpowiednich procedur jej przetwarzania - problemy operacjonalizacji tego pojęcia. Jeszcze inni przyjmują, że jest to pojęcie pierwotne, niedefiniowalne. Oczywiście grozi to zaistnieniem sytuacji, w której każdy może wiedzę interpretować inaczej, a więc grozi nieporozumieniem. Przypomina to posługiwanie się wieloma różnymi terminami (nie tylko z zakresu wiedzy czy informacji) bez zwracania uwagi na to, czy współrozmówca wie, co osoba wypowiadająca swoją opinię w danej sprawie ma na myśli i o czym w istocie mówi. Takie podejście daje się często zauważyć wśród osób traktujących siebie jako praktyków, dla których poszukiwanie definicji nie ma żadnego sensu. Naturalnie, to ostatnie podejście nie może być akceptowane w bardziej dociekliwych rozważaniach (do których pragniemy zaliczyć i tę pracę). Takie podejście świadczy o lekceważeniu rozmówcy, któremu sugeruje się, że jest na tyle ograniczony, iż nie zna takiego podstawowego pojęcia. Jedno wszakże jest pewne: wiedza stanowi nieodłączny niematerialny składnik naszej ludzkiej rzeczywistości. Bez niej - jak samochód bez paliwa - nie bylibyśmy w stanie egzystować. Sprawia to, że uzasadnione stają się kolejne próby zmierzenia się z problemem wyjaśnienia, a przynajmniej zwrócenia uwagi na pewne aspekty tego pojęcia. Może to przypominać przytaczany przez wielu autorów obrazek, jak trzech niewidomych w ogrodzie zoologicznym próbowało ustalić jak wygląda słoń. I tak jeden z nich twierdził, że słoń to duża szorstka płachta (akurat dotykał ucha słonia). Drugi, po obmacaniu trąby, utrzymywał, że słoń to długa rura. Trzeci wreszcie zawyrokował, że słoń to kolumna, ponieważ obejmował nogę zwierzęcia. A co to jest wiedza i jakie ma cechy? Pytania tego rodzaju zadawali już starożytni filozofowie. Jan Łukasiewicz (1987) pisał, że Sokrates głosił, iż wiedza prawdziwa opiera się na pojęciach, którym odpowiada coś rzeczywistego. Platon uczynił z pojęć idee, bytujące poza światem. Przyjął, że wiedza składa się ze zrozumienia tych bytów, które nigdy się nie zmieniają. Arystoteles umieścił idee platońskie w poszczególnych, konkretnych przedmiotach. Tezy Platona dały podstawy do rozwoju badań i dociekań kontynentalnego nurtu racjonalizmu, zaś nauki Arystotelesa znalazły naśladowców rozwijających brytyjski empiryzm. Obecnie wiedza, a zwłaszcza zarządzanie wiedzą stały się wręcz modnym tematem, podejmowanym zarówno przez teoretyków, jak i praktyków w zakresie budowy rozmaitych narzędzi informatycznych oferowanych przez szereg firm. Nadal jednak w większości prac poświęcanych tej problematyce trudno doszukać się wyraźnego określenia podstawowego przedmiotu tych badań i poszukiwań - zdecydowanego określenia, co to jest wiedza. Stało się to motywacją do przeprowadzenia przez autora własnych analiz i rozważań w tym zakresie. Praca nie wyczerpuje tematu, co uwidacznia się nawet w jej strukturze: brakuje zakończenia, rozdziału podsumowującego. Powinno to zachęcić Czytelnika do podjęcia i rozwinięcia brakujących wątków. Jest adresowana do Czytelnika interesującego się problematyką wiedzy w szerokim kontekście, w szczególności w związku z problematyką zarządzania wiedzą. Może stanowić materiał uzupełniający do wykładów z takich przedmiotów, jak informacyjne systemy zarządzania oraz budowa baz wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107537, 107538 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104039 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej