Animacja kultury
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(4)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Mazepa Teresa
(1)
Ostasz Lech
(1)
Sobecki Mirosław
(1)
Sosnowski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat
Język polski
(3182)
Polska
(3058)
Nauczanie
(2972)
Dziecko
(2711)
Literatura polska
(2310)
Animacja kultury
(-)
Powieść polska
(2249)
Nauczyciele
(2160)
Poezja polska
(2113)
Matematyka
(1989)
Wychowanie
(1983)
Nauczanie początkowe
(1768)
Szkolnictwo
(1746)
Uczniowie
(1668)
Młodzież
(1615)
Rodzina
(1532)
Wychowanie w rodzinie
(1524)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1445)
Pedagogika
(1389)
Wychowanie przedszkolne
(1323)
Historia
(1142)
Pamiętniki polskie
(1118)
Biblioteki szkolne
(1090)
Filozofia
(1076)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1071)
Dzieci
(1055)
Język angielski
(1033)
Sztuka
(1012)
Zarządzanie
(978)
Przedsiębiorstwo
(975)
Fizyka
(963)
Uczenie się
(955)
Kobieta
(907)
Psychologia
(905)
Kultura
(895)
Uczucia
(881)
Oświata
(864)
Literatura
(849)
Psychoterapia
(835)
Język niemiecki
(825)
Publicystyka polska
(818)
Wojna 1939-1945 r.
(786)
Osobowość
(785)
Opowiadanie polskie
(765)
Praca
(759)
Muzyka
(754)
Wojsko
(746)
Unia Europejska
(728)
Chemia
(700)
Rodzice
(673)
Kształcenie
(668)
Mowa
(666)
Gry i zabawy
(621)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Logopedia
(610)
Internet
(606)
Stosunki interpersonalne
(606)
Stres
(595)
Czytanie
(590)
Prawo
(587)
Niepełnosprawni
(586)
Biologia
(578)
Edukacja medialna
(578)
Przemoc w szkole
(570)
Alkoholizm
(563)
Gry edukacyjne
(556)
Relacje międzyludzkie
(551)
Literatura młodzieżowa polska
(545)
Komunikacja społeczna
(541)
Metody nauczania
(541)
Etyka
(534)
Socjologia
(532)
Agresywność
(529)
Środki masowego przekazu
(529)
Twórczość
(521)
Biblioterapia
(519)
Technika
(518)
Autyzm
(504)
Geografia
(504)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(498)
Język rosyjski
(493)
Czytelnictwo
(487)
Nauka
(480)
Zachowanie
(476)
Poradnictwo zawodowe
(474)
Informatyka
(464)
Matura
(456)
Polityka
(452)
Postawy
(451)
Psychologia społeczna
(449)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Ekonomia
(442)
Historia (przedmiot szkolny)
(433)
Narkomania
(433)
Promocja czytelnictwa
(432)
Pomoce dydaktyczne
(430)
Przyroda
(419)
Wychowanie seksualne
(418)
Patologia społeczna
(412)
Polityka międzynarodowa
(411)
Marksizm
(409)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Monografia
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wstęp ROZDZIAŁ I Animacja kultury – istota, cele, zakresy, funkcje i techniki 1.1. Znaczenie animacji kultury w praktyce edukacyjnej 1.2. Geneza i istota animacji kultury: historia, podstawowa terminologia, definicje i koncepcje 1.2.1. Z historii animacji kultury 1.2.2. Prekursorzy animacji kultury w Polsce: pedagodzy społeczni – H. Radlińska, K. Korniłowicz, kontrkultura – J. Grotowski 1.2.3. Podstawowa terminologia, pojęcia, definicje oraz koncepcje animacji kultury 1.2.4. Cele, zakresy, poziomy, funkcje i techniki animacji kultury 1.3. Pojęcia z obszaru animacji kultury: kultura, uczestnictwo w kulturze, edukacja kulturalna, społeczeństwo lokalne 1.4. Animator kultury – kreator sytuacji animacyjnych. Cechy dobrego animatora, style pracy animatorów, typy animatorów ROZDZIAŁ II Animacja kultury w praktyce edukacyjnej. Programowanie, projektowanie i realizowanie działań animacyjnych 2.1. Fazy i etapy programowania działań animacyjnych 2.2. Projekt w działaniach animacyjnych – konkretne wskazówki 2.3. Wybrane przykłady projektów animacji kultury o charakterze edukacyjnym realizowanych w Polsce od 2000 roku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114366 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41359 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66602 P 1,5 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Wyzwania, jakie stawia przed nami dynamicznie zmieniający się świat, sprawiają, że rola pedagoga społecznego musi ulegać nieustannej aktualizacji. Uznając znaczenie jego pracy w środowisku, wypływające ze źródeł pedagogiki społecznej, powinniśmy czuć się zobowiązani do aktywnego projektowania roli pedagoga we współkreowaniu środowiska lokalnego w nowych warunkach zagrażających człowiekowi i jego otoczeniu. Dlatego motywem przewodnim podjętym w prezentowanej pracy stały się działania pedagoga jako animatora w przestrzeni życia społecznego – jego rola w inicjowaniu i animowaniu aktywności. Na szczególną uwagę zasługują kwestie aktywności i zaangażowania pedagoga w pomoc człowiekowi zagubionemu w dynamicznie zmieniającym się świecie. Niezbędne jest przypomnienie wyjątkowej roli pedagoga, jako przedstawiciela profesji z misją, który powinien czuć się zobligowany do inicjatywy i nie powinien oczekiwać na wskazania i dyspozycje. Dlatego też szczególnie ważna jest zdolność wnikliwego obserwowania rzeczywistości i dostrzegania pojawiających się w niej problemów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113389 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41313 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogie oporu / Piotr Zańko. - Kraków : Impuls, 2020. - 282 strony : ilustracje, fotografie, faksymilia ; 25 cm.
Monografie zwane autorskimi nie zawsze posiadają cechy, które pozwalają traktować je jako spełniające kryteria owej „autorskiej sygnatury”, jaka zaznacza się w koncepcji rozważań, założeniach teoretyczno-metodologicznych i prowadzonej narracji. Piszący starają się być przezroczyści, oddając przede wszystkim głos innym przywoływanym autorytetom, rzadko wypowiadają wprost własne sądy i unikają deklaracji aksjologicznych. Książka, którą czytelnik trzyma w rękach, jest zaprzeczeniem takiej postawy, a Piotr Zańko proponuje zestaw autorskich koncepcji, dla których zwornikiem są tytułowe pedagogie oporu w liczbie mnogiej. Książka jest odważnym manifestem, napisanym przez humanistę, dla którego wymiar edukacyjny uwspólnionego obszaru naszych doświadczeń, zwanych życiem „z wartościami”, ma wprawdzie znaczenie podstawowe, ale dalece niewyczerpujące tego, co Piotr Zańko nazywa formami żywej edukacji, dla których raison d’être jest społeczny aktywizm i krytyczny namysł nad formą życia, w jakiej przyszło nam bytować. Pedagogie oporu są dlań postawą słabych i uciśnionych, choć nie zawsze wchodzi w rachubę przemoc i przymus, bo niekiedy chodzi po prostu o świadomość, że „wypisanie” się z aktywnej postawy wobec świata jedynie wzmacnia obecne w niej, w tym wypadku związane z monokulturą neoliberalizmu, trendy. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116721 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej