Cassirer, Ernst
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1)
Forma i typ
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1)
Autor
Zwierzchowski Piotr
(1)
Rok wydania
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
polski
(1)
Temat
Język polski
(3182)
Polska
(3058)
Nauczanie
(2975)
Dziecko
(2711)
Literatura polska
(2310)
Cassirer, Ernst
(-)
Powieść polska
(2249)
Nauczyciele
(2172)
Poezja polska
(2113)
Matematyka
(1989)
Wychowanie
(1984)
Nauczanie początkowe
(1768)
Szkolnictwo
(1751)
Uczniowie
(1674)
Młodzież
(1620)
Rodzina
(1535)
Wychowanie w rodzinie
(1524)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1447)
Pedagogika
(1391)
Wychowanie przedszkolne
(1323)
Historia
(1142)
Pamiętniki polskie
(1118)
Biblioteki szkolne
(1090)
Filozofia
(1076)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1071)
Dzieci
(1061)
Język angielski
(1033)
Sztuka
(1012)
Zarządzanie
(979)
Przedsiębiorstwo
(975)
Fizyka
(963)
Uczenie się
(957)
Kobieta
(908)
Psychologia
(907)
Kultura
(896)
Uczucia
(883)
Oświata
(867)
Literatura
(849)
Psychoterapia
(838)
Język niemiecki
(825)
Publicystyka polska
(818)
Wojna 1939-1945 r.
(786)
Osobowość
(785)
Opowiadanie polskie
(765)
Praca
(760)
Muzyka
(754)
Wojsko
(746)
Unia Europejska
(728)
Chemia
(700)
Rodzice
(678)
Kształcenie
(670)
Mowa
(666)
Gry i zabawy
(621)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Logopedia
(610)
Internet
(606)
Stosunki interpersonalne
(606)
Stres
(596)
Czytanie
(590)
Prawo
(587)
Niepełnosprawni
(586)
Biologia
(578)
Edukacja medialna
(578)
Przemoc w szkole
(571)
Alkoholizm
(564)
Gry edukacyjne
(556)
Relacje międzyludzkie
(554)
Literatura młodzieżowa polska
(545)
Metody nauczania
(542)
Komunikacja społeczna
(541)
Etyka
(535)
Socjologia
(532)
Agresywność
(531)
Środki masowego przekazu
(529)
Twórczość
(524)
Biblioterapia
(523)
Technika
(518)
Autyzm
(504)
Geografia
(504)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(498)
Język rosyjski
(493)
Czytelnictwo
(486)
Nauka
(480)
Zachowanie
(476)
Poradnictwo zawodowe
(474)
Informatyka
(464)
Postawy
(458)
Matura
(456)
Polityka
(452)
Psychologia społeczna
(449)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Ekonomia
(442)
Historia (przedmiot szkolny)
(433)
Narkomania
(433)
Promocja czytelnictwa
(432)
Pomoce dydaktyczne
(430)
Przyroda
(419)
Wychowanie seksualne
(418)
Patologia społeczna
(413)
Polityka międzynarodowa
(411)
Marksizm
(409)
1 wynik Filtruj
Książka
W koszyku
Niniejsza praca dotyczy mitycznego myślenia o wychowaniu. Zagadnienie to można ujmować na wiele sposobów, przyjmując różne założenia epistemologiczne i metodologiczne. Z istniejących koncepcji mitu i myślenia mitycznego przyjąłem tę, która wydała mi się najciekawsza - filozofię mitu Ernsta Cassirera, usytuowaną w jego filozofii form symbolicznych. Do najważniejszych cech, przemawiających za zasadnością takiego akurat wyboru, należy traktowanie przez Cassirera mitu jako pewnej formy organizacji świata, jako apriorycznej struktury umysłu, niezależnej od aktualnego umiejscowienia człowieka w kulturze, przekraczającej ätu i teraz" jednostki. Dzięki temu można użyć kategorii ämitu" w refleksji nad współczesnym człowiekiem. W dodatku Cassirerowskie rozumienie mitu nie posiada zabarwienia wartościującego. Pozwala to w miarę obiektywnie spojrzeć na obecność mitu we współczesności, w tym i w pedagogice. Pierwsza część pracy dotyczy rozumienia pedagogiki jako myślenia o wychowaniu. Elementem tak pojmowanej pedagogiki jest m.in. myślenie mityczne. W drugiej części postaram się przedstawić podstawowe zagadnienia dotyczące filozofii mitu Ernsta Cassirera i możliwości jej zastosowania w rozmyślaniach nad pedagogiką. Pierwsze dwie części będą stanowiły kontekst dla trzeciej, w której wskażę na niektóre przejawy myślenia mitycznego w pedagogice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106235, 106236 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej