Grupa społeczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(12)
Forma i typ
Artykuły
(10)
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(1)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Autor
Bańka Waldemar
(2)
Fudali Maria
(1)
Januszek Henryk
(1)
Kofta Mirosława
(1)
Krawczyk Marian
(1)
Noske Marina
(1)
Pilkiewicz Marek
(1)
Reszke Irena
(1)
Sikora Jan
(1)
Sroczyński Wojciech
(1)
Stanisławiak Ewa
(1)
Wasilewska Halina
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(12)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Język polski
(3182)
Polska
(3058)
Nauczanie
(2972)
Dziecko
(2711)
Literatura polska
(2310)
Grupa społeczna
(-)
Powieść polska
(2249)
Nauczyciele
(2160)
Poezja polska
(2113)
Matematyka
(1989)
Wychowanie
(1983)
Nauczanie początkowe
(1768)
Szkolnictwo
(1746)
Uczniowie
(1668)
Młodzież
(1615)
Rodzina
(1532)
Wychowanie w rodzinie
(1524)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1445)
Pedagogika
(1389)
Wychowanie przedszkolne
(1323)
Historia
(1142)
Pamiętniki polskie
(1118)
Biblioteki szkolne
(1090)
Filozofia
(1076)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1071)
Dzieci
(1055)
Język angielski
(1033)
Sztuka
(1012)
Zarządzanie
(978)
Przedsiębiorstwo
(975)
Fizyka
(963)
Uczenie się
(955)
Kobieta
(907)
Psychologia
(905)
Kultura
(895)
Uczucia
(881)
Oświata
(864)
Literatura
(849)
Psychoterapia
(835)
Język niemiecki
(825)
Publicystyka polska
(818)
Wojna 1939-1945 r.
(786)
Osobowość
(785)
Opowiadanie polskie
(765)
Praca
(759)
Muzyka
(754)
Wojsko
(746)
Unia Europejska
(728)
Chemia
(700)
Rodzice
(673)
Kształcenie
(668)
Mowa
(666)
Gry i zabawy
(621)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Logopedia
(610)
Internet
(606)
Stosunki interpersonalne
(606)
Stres
(595)
Czytanie
(590)
Prawo
(587)
Niepełnosprawni
(586)
Biologia
(578)
Edukacja medialna
(578)
Przemoc w szkole
(570)
Alkoholizm
(563)
Gry edukacyjne
(556)
Relacje międzyludzkie
(551)
Literatura młodzieżowa polska
(545)
Komunikacja społeczna
(541)
Metody nauczania
(541)
Etyka
(534)
Socjologia
(532)
Agresywność
(529)
Środki masowego przekazu
(529)
Twórczość
(521)
Biblioterapia
(519)
Technika
(518)
Autyzm
(504)
Geografia
(504)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(498)
Język rosyjski
(493)
Czytelnictwo
(487)
Nauka
(480)
Zachowanie
(476)
Poradnictwo zawodowe
(474)
Informatyka
(464)
Matura
(456)
Polityka
(452)
Postawy
(451)
Psychologia społeczna
(449)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Ekonomia
(442)
Historia (przedmiot szkolny)
(433)
Narkomania
(433)
Promocja czytelnictwa
(432)
Pomoce dydaktyczne
(430)
Przyroda
(419)
Wychowanie seksualne
(418)
Patologia społeczna
(412)
Polityka międzynarodowa
(411)
Marksizm
(409)
Temat: czas
2001-
(5)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Przegląd Psychologiczny
(1)
Remedium
(1)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Grupy i ich funkcjonowanie / Waldemar Bańka. // W: Szkice z psychologii społecznej / Red. Waldemar Bańka. - Płock: Wydaw. Naukowe Novum, 2006. - S. 225 - 236.
Forma i typ
Odbiorca
Dziedzina i ujęcie
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Przywództwo w grupie / Waldemar Bańka. // W: Szkice z psychologii społecznej / Red. Waldemar Bańka. - Płock: Wydaw. Naukowe Novum, 2006. - S. 237 - 251.
Forma i typ
Odbiorca
Dziedzina i ujęcie
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Zadaniem podręcznika jest ogólne zorientowanie studentów w problematyce socjologii oraz przygotowanie ich do samodzielnej lektury prac socjologicznych i myślenia kategoriami socjologicznymi. Do refleksji i namysłu powinny też skłonić czytelnika zamieszczone na końcu każdego rozdziału pytania i problemy do dyskusji. W przekonaniu autorów, wiedza socjologiczna wchodzi bowiem w skład niezbędnego zasobu wiedzy każdego człowieka. Zasobu, który decyduje często o społecznej skuteczności, sprawności i efektywności podejmowanych działań. Jeżeli niniejszy podręcznik spełni w tej dziedzinie pożyteczną rolę, to znaczy, że trud autorów nie był daremny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116153 P (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Psychologiczne pułapki relacji międzygrupowych: poza kategoryzacją społeczną i stereotypizacją / Mirosława Kofta. // W: Żyć wspólnie: odkrywać Innego, przeciwdziałać zniewoleniu, realizować wspólne cele / Red. nauk. Maria Kielar - Turska. - Kraków: Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2007. - S. 51 - 70.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Dlaczego zespół a nie grupa społeczna? / Marian Krawczyk. // Nowa Szkoła. - 1993, nr 3, s. 132 - 138.
Dokument nadrzędny: Nowa Szkoła.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Jak zdiagnozować pozycję jednostki w nieformalnej strukturze grupy? Techniki socjometryczne. Skala Akceptacji / Marek Pilkiewicz. // W: Wybrane problemy psychologii społecznej / Pod red. Ewy Stanisławiak. - Warszawa: Wydaw. Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP, 2004. - S. 174 - 193.
Forma i typ
Odbiorca
Dziedzina i ujęcie
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Ponad 100-letni okres, jaki dzieli współczesną pedagogikę społeczną od pierwszych publikacji Heleny Radlińskiej, które ujęła ona potem w koncepcję określoną mianem nauki zainteresowanej wzajemnymi relacjami środowiska i człowieka, warunkami życia i rozwoju dzieci i młodzieży, czynnikami oddziałującymi na ich osobowość oraz wyłaniającymi się w tym kontekście celami wychowawczymi, zaowocował znaczącym dorobkiem naukowym. Pedagogika społeczna stała się dyscypliną akademicką, jako przedmiot studiów wchodzi w kompendium kształcenia na kierunkach pedagogicznych. O postępie teoretycznym i empirycznym świadczą prowadzone badania, studia i publikacje naukowe, a ojej kondycji poziom zorganizowana w uniwersytetach, akademiach czy szkołach wyższych. Można nawet pokusić się o klasyfikowanie äszkół pedagogiki społecznej", jakie powstały w środowiskach akademickich o tradycjach zapoczątkowanych twórczością teoretyków określanych dziś mianem klasyków, jak i o nowych ośrodkach podejmujących badania w ramach tej dziedziny wiedzy. Sama tożsamość pedagogiki społecznej nie jest jednak tak jednoznaczna. Chociaż dyscyplina ta doczekała się kolejnych studiów, znaczących dla pogłębienia jej teoretycznych podstaw, opracowań syntetyzujących dorobek naukowy, to debaty świadczą o dylematach wynikających z obserwacji dyskusji naukowych. Pytania o pedagogikę społeczną musiały pojawić się w sposób niejako naturalny wskutek zmiany ustroju politycznego w Polsce po roku 1989. Nowa rzeczywistość polityczna generuje odmienne problemy społeczno-wychowawcze, na których analizę ukierunkowana jest tradycyjnie pedagogika społeczna. Także współczesne podręczniki, chociaż syntetyzują dorobek uczonych w tej dziedzinie, są raczej odzwierciedleniem wizji teore-tyczno-metodologicznej ich autorów w odniesieniu do tej nauki (Stanisław Kawula; Irena Lepalczyk, Tadeusz Pilch; Ewa Marynowicz-Hetka; Andrzej Radziewicz-Winnicki).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104531 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38521 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Co warto wiedzieć o grupie społecznej? / Ewa Stanisławiak. // W: Wybrane problemy psychologii społecznej / Pod red. Ewy Stanisławiak. - Warszawa: Wydaw. Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP, 2004. - S. 161 - 173.
Forma i typ
Odbiorca
Dziedzina i ujęcie
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej