Pedagogika humanistyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(6)
Forma i typ
Książki
(4)
Artykuły
(2)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Autor
Gajda Janusz
(3)
Garstka Tomasz
(1)
Pytka Lesław
(1)
Ryk Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Pedagodzy
(2)
Nauczyciele
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Język polski
(3182)
Polska
(3058)
Nauczanie
(2972)
Dziecko
(2711)
Literatura polska
(2310)
Pedagogika humanistyczna
(-)
Powieść polska
(2249)
Nauczyciele
(2160)
Poezja polska
(2113)
Matematyka
(1989)
Wychowanie
(1983)
Nauczanie początkowe
(1768)
Szkolnictwo
(1746)
Uczniowie
(1668)
Młodzież
(1615)
Rodzina
(1532)
Wychowanie w rodzinie
(1524)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1445)
Pedagogika
(1389)
Wychowanie przedszkolne
(1323)
Historia
(1142)
Pamiętniki polskie
(1118)
Biblioteki szkolne
(1090)
Filozofia
(1076)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1071)
Dzieci
(1055)
Język angielski
(1033)
Sztuka
(1012)
Zarządzanie
(978)
Przedsiębiorstwo
(975)
Fizyka
(963)
Uczenie się
(955)
Kobieta
(907)
Psychologia
(905)
Kultura
(895)
Uczucia
(881)
Oświata
(864)
Literatura
(849)
Psychoterapia
(835)
Język niemiecki
(825)
Publicystyka polska
(818)
Wojna 1939-1945 r.
(786)
Osobowość
(785)
Opowiadanie polskie
(765)
Praca
(759)
Muzyka
(754)
Wojsko
(746)
Unia Europejska
(728)
Chemia
(700)
Rodzice
(673)
Kształcenie
(668)
Mowa
(666)
Gry i zabawy
(621)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Logopedia
(610)
Internet
(606)
Stosunki interpersonalne
(606)
Stres
(595)
Czytanie
(590)
Prawo
(587)
Niepełnosprawni
(586)
Biologia
(578)
Edukacja medialna
(578)
Przemoc w szkole
(570)
Alkoholizm
(563)
Gry edukacyjne
(556)
Relacje międzyludzkie
(551)
Literatura młodzieżowa polska
(545)
Komunikacja społeczna
(541)
Metody nauczania
(541)
Etyka
(534)
Socjologia
(532)
Agresywność
(529)
Środki masowego przekazu
(529)
Twórczość
(521)
Biblioterapia
(519)
Technika
(518)
Autyzm
(504)
Geografia
(504)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(498)
Język rosyjski
(493)
Czytelnictwo
(487)
Nauka
(480)
Zachowanie
(476)
Poradnictwo zawodowe
(474)
Informatyka
(464)
Matura
(456)
Polityka
(452)
Postawy
(451)
Psychologia społeczna
(449)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Ekonomia
(442)
Historia (przedmiot szkolny)
(433)
Narkomania
(433)
Promocja czytelnictwa
(432)
Pomoce dydaktyczne
(430)
Przyroda
(419)
Wychowanie seksualne
(418)
Patologia społeczna
(412)
Polityka międzynarodowa
(411)
Marksizm
(409)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Tytuł czasopisma
Meritum
(1)
Opieka Wychowanie Terapia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100822, 100823 (2 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44689 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42348 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64091 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika kultury w zarysie / Janusz Gajda. - Wyd. 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2016. - 318 stron ; 24 cm.
Praca Pedagogika kultury w zarysie pomyślana została jako podręcznik akademicki i ma wszelkie szanse, żeby stać się publikacją zaliczaną do kanonu lektur na wielu kierunkach studiów humanistycznych, a przede wszystkim na kierunkach „pedagogika” i „kulturoznawstwo”. Autor – wybitny znawca i reprezentant pedagogiki kultury – przedstawił rodowód tego kierunku czy nurtu myśli pedagogicznej, nakreślił dzieje kształtowania się założeń filozoficznych i metodologicznych pedagogiki kultury, przywołał poglądy klasyków tego kierunku (tworzących w Polsce i w innych krajach). Przyjęty w tej pracy układ chronologiczno-problemowy pozwala śledzić losy pedagogiki kultury i jej zwolenników, pozwala także dostrzec dokonujące się przemiany i uwarunkowania przemian w pojmowaniu oraz uprawianiu pedagogiki kultury. prof. dr hab. Tadeusz Lewowicki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41072 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Celem pracy jest próba skonstruowania podstaw pedagogiki humanistycznej w oparciu o analizę tzw. "rdzennej" fenomenologii Edmunda Husserla. Autor odsłania najpierw podstawowe cechy i założenia samej fenomenologii Husserla by następnie podążyć tropem jego kontynuatorów. W dalszej części pracy odsłania fenomenologiczne aspiracje w naukach społecznych. Efektem pracy jest podjęta próba aplikacji fenomenologii transcendentalnej do teorii i praktyki badawczej w pedagogice. Praca jawi się jako jedna z niewielu prac tego typu w pedagogice polskiej i wpisuje się w coraz szerzej reprezentowany motyw budowania pedagogiki w tzw. perspektywie podmiotowej. Punktem wyjścia swojej rozprawy Andrzej Ryk czyni przekonanie, że: O ile fenomenologia nie jest obca dla profesjonalistów z dziedziny filozofii, o tyle nie jest już tak, jeśli chodzi na przykład o pedagogów. Powtarza to we wstępie dwukrotnie, przy czym niniejszy akapit jest tego najsilniejszym akcentem: Dlaczego więc fenomenologia? Po pierwsze dlatego, że choć sam kierunek jest na scenie filozofii już ponad sto lat to ciągle jest mało znany i rozumiany - szczególnie w środowisku pedagogów zarówno teoretyków, jak i praktyków. Po drugie wydaje się, że wciąż istnieje w polskiej pedagogice niedosyt opracowań, monografii czerpiących z dorobku filozofii jako takiej. Ta swoista "czarna dziura" - jak wiemy - jest z jednej strony wynikiem okresu ideologicznego "zamrożenia" pedagogicznego pluralizmu, z drugiej zaś strony, wyraża chyba wciąż zbyt niski stan kultury filozoficznej wśród pedagogów. Po trzecie fenomenologia jest jednym z kierunków reprezentujących tzw. przełom antypozytywistyczny w nauce i kulturze. Jej znaczenie jest dla współczesnego rozwoju rozumienia tożsamości wiedzy fundamentalne. Próba więc uchwycenia najważniejszych "przyczółków" myślenia fenomenologicznego wydaje się być ważna i istotna z punktu widzenia podnoszenia ogólnohumanistycznej kultury pedagogicznej. [z recenzji prof. zw. dr hab. Bogusława Śliwerskiego]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105036 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47883 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej