Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(45)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(40)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Artykuły
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(75)
wypożyczone
(14)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(20)
Wypożyczalnia Chodzież
(18)
Wypożyczalnia Czarnków
(16)
Wypożyczalnia Trzcianka
(9)
Wypożyczalnia Złotów
(16)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(7)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Binder Marek
(3)
Barrett Feldman Lisa
(2)
Domańska Łucja
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Hanson Rick
(2)
Herzyk Anna
(2)
Ignaciuk Michalina
(2)
Jarmocik Anna
(2)
Kaiser Jan
(2)
Kalat James W
(2)
Karpiński Maciej
(2)
Pąchalska Maria
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Spitzer Manfred
(2)
Szeląg Elżbieta
(2)
Amsterdamski Piotr
(1)
Andruszko Robert
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Begley Sharon
(1)
Bilbao Álvaro
(1)
Binder Anna
(1)
Brown Jason W
(1)
Buonomano Dean
(1)
Byłów Katarzyna
(1)
Carr Nicholas
(1)
Cichowicz Anna
(1)
Davidson Richard J
(1)
Dehaene Stanislas (1965- )
(1)
Doidge Norman
(1)
Donda Russell S
(1)
Edingshaus Anna-Lydia
(1)
Frith Christopher D
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gawron Natalia
(1)
Goldberg Elkhonon
(1)
Greenberg Melanie
(1)
Harciarek Michał
(1)
Heilman Kenneth M
(1)
Jarrett Christian
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Koltuska-Haskin Barbara
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kuniecki Michał
(1)
Kuniecki Michał Jakub
(1)
Lipiński Andrzej
(1)
Maruszewski Mariusz
(1)
Mińska Barbara
(1)
Nerenberg Jenara
(1)
Nowak-Młynikowska Agnieszka
(1)
Pasztak-Opiłka Agnieszka
(1)
Pecyna Maria Bogumiła
(1)
Prigatano George P
(1)
Przesmycka-Kamińska Joanna
(1)
Pöppel Ernst
(1)
Radwan Beata
(1)
Rossowski Dariusz
(1)
Sacks Oliver
(1)
Sharot Tali
(1)
Siegel Daniel J
(1)
Skalska Maria
(1)
Szymaszek Aneta
(1)
Trąbka Jan
(1)
Tuz Adam
(1)
Zawadzka Ewa
(1)
Zawadzki Zbigniew
(1)
Zwolińska Ewa Anna
(1)
Łojek Emilia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(4)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(46)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy
(4)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Mózg
(45)
Neuropsychologia
(43)
Uczenie się
(6)
Uczucia
(6)
Pamięć
(5)
Stres
(5)
Świadomość
(5)
Afazja
(4)
Mowa
(4)
Myślenie
(4)
Poznanie
(4)
Psychofizjologia
(4)
Stres pourazowy
(4)
Choroba Parkinsona
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Nałóg
(3)
Neurony
(3)
Psychologia kliniczna
(3)
Sen
(3)
Agresywność
(2)
Alkoholizm
(2)
Ból
(2)
Choroba Huntingtona
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Genetyka zachowania
(2)
Hipokamp
(2)
Histochemia
(2)
Homeostaza fizjologiczna
(2)
Internet
(2)
Kora mózgowa
(2)
Kreatywność
(2)
Narkomania
(2)
Neurobiologia
(2)
Neuropsychologia dziecięca
(2)
Nikotyna
(2)
Otępienie
(2)
Palenie tytoniu
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Psychologia pozytywna
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Ruchy
(2)
Schizofrenia
(2)
Smak (fizjol.)
(2)
Starość
(2)
Starzenie się
(2)
Słuch
(2)
Tożsamość płciowa
(2)
Układ nerwowy
(2)
Wrażenia
(2)
Wzrok
(2)
Węch
(2)
Zachowanie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Śpiączka
(2)
Alkoholicy
(1)
Antypedagogika
(1)
Apraksja
(1)
Autyzm
(1)
Bezsenność
(1)
Chorzy po urazach mózgu
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Chorzy z chorobą Alzheimera
(1)
Czas
(1)
Czytanie
(1)
DVD
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Elektroencefalografia
(1)
Elektrofizjologia
(1)
Emocje
(1)
Facebook
(1)
Gender
(1)
Google
(1)
Gordon, Edwin Elias (1927- )
(1)
Higiena psychiczna
(1)
Innowacje
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Joga
(1)
Język
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Kobieta
(1)
Krytycyzm
(1)
Metody nauczania
(1)
Mowa niewyraźna
(1)
Mutyzm
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Neuroedukacja
(1)
Neurolingwistyka
(1)
Neurolodzy
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Nieświadomość
(1)
Notebooki
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Optymizm
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Opracowanie
(5)
Podręczniki akademickie
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Poradnik
(3)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
E-booki
(1)
Gry komputerowe
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(13)
Medycyna i zdrowie
(6)
Edukacja i pedagogika
(5)
Biologia
(2)
Nauka i badania
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Psychologia i zdrowie psychiczne
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(3)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Życie Szkoły
(1)
47 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 09908 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 09797, 09142 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9916 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja ma na celu wieloprofilową analizę problematyki diagnozy neuropsychologicznej człowieka dorosłego i dziecka. Przedstawia nowe metody opracowane na potrzeby neuropsychologicznej oceny osób z dysfunkcjami mózgu. Podejmowana jest refleksja nad stanem obecnym warsztatu diagnostycznego, ryzykiem błędów i zniekształceń we wnioskowaniu diagnostycznym. Zarysowywane są nowe kierunki rozwoju procedur badawczo-diagnostycznych. Książka kierowana jest do psychologów klinicznych i neuropsychologów, a także studentów - adeptów tych dyscyplin, które obejmują tematykę diagnozy neuropsychologicznej, zarówno w kontekście prowadzonych badań naukowych, jak i praktyki diagnostycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113597 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51016 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41112 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47488 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nominacja do nagrody Pulitzera 2011 Nominacja do nagrody literackiej PEN Center USA 2011 Międzynarodowy bestseller przetłumaczony na ponad dwadzieścia języków. To książka o pielęgnowaniu mądrości i zdolności do refleksji w epoce, w której obie wydają się coraz bardziej zagrożone. Nicholas Carr przedstawia dający do myślenia, odważny intelektualnie wywód o tym, jak internet - jako medium - zmienia nasz sposób myślenia oraz wpływa na to, jak będą (lub nie będą) myślały kolejne pokolenia. Niewiele książek można uznać za równie istotne. Maryanne Wolf, autorka Proust and the Squid. The Story and Science of the Reading Brain Po co myśleć? Przecież masz internet! Doświadczamy właśnie odwrócenia intelektualnej ewolucji naszego gatunku. Z czcicieli wiedzy i mądrości jako przymiotu ściśle związanego z osobowością znów stajemy się myśliwymi i zbieraczami, tym razem w elektronicznym lesie pełnym informacji. Internet wkroczył w nasze życie i bezpowrotnie je przewartościował. Przekształcił sposób, w jaki myślimy i działamy. Nasze problemy z koncentracją, coraz krótsze i uboższe wypowiedzi oraz problemy z przyswajaniem długich tekstów nie są dziełem przypadku. Czyżbyśmy stawali się coraz bardziej płytcy? Czyżby narzędzie, które powstało po to, by nam służyć, przejęło nad nami władzę? Nicholas Carr pokazuje, jak nowe media zmieniają nas samych i otaczającą nas rzeczywistość. Wyrasta przy tym na współczesnego Marshalla McLuhana. Jego książka wywołała w USA zażartą dyskusję, w którą zaangażowało się wielu publicystów i prestiżowych wydawców. Carr serwuje nam coś więcej niż tylko dogłębną i zaskakującą analizę socjologiczną: jego wywód to przede wszystkim wspaniała intelektualna uczta, pełna nieszablonowych przemyśleń i frapujących anegdot. Bez względu na to, czy jesteś zafascynowany możliwościami globalnej sieci, czy też raczej podejrzewasz, że konsekwencją jej rozwoju będzie zagłada rodzaju ludzkiego, warto dowiedzieć się, jak internet oddziałuje na Twój mózg i jak zmieni to Twoją przyszłość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110104 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48216 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65435 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znakomite wprowadzenie do neuronauki, prezentujące aktualny stan wiedzy na temat pracy mózgu, opisujące sposób, w jaki narząd ten odbiera i przetwarza docierające do niego informacje. Lektura obowiązkowa dla studentów psychologii, biologii i medycyny. Świetnie napisana, opatrzona licznymi ilustracjami książka ta jest doskonałym źródłem informacji również dla studentów i badaczy z innych dziedzin niż psychologia kognitywna i neurobiologia, takich jak filozofia, informatyka i teoria poznania. Porywające przedstawienie nieustannej i w większości nieuświadamianej aktywności mózgu i jego umysłowej esencji - fascynujące także dla wszystkich czytelników zainteresowanych procesami myślenia, emocji i percepcji oraz poszukujących odpowiedzi na pytanie, do jakiego stopnia świat naszego mózgu jest światem rzeczywistym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103459 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112177 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Mózg a świadomość / Jan Trąbka. - Kraków : Wydawnictwo Literackie, 1983. - 293, [2] s., [28] s. tabl. : fot., rys., wykr. ; 20 cm.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46227 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25274 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17243, 17244 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22430 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36235, 22061 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33537 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W trakcie pierwszych sześciu lat życia mózg dziecka dysponuje możliwościami, których nie będzie mieć już nigdy potem. Alvaro Bilbao, doktor psychologii, neuropsycholog i ojciec trójki dzieci dowodzi, jak wiedza na temat dziecięcego mózgu może znacząco pomóc w budowaniu głębokich i satysfakcjonujących relacji między rodzicami i dziećmi. Ten praktyczny przewodnik dla rodziców i wychowawców, napisany żywym i przystępnym językiem, podsumowuje współczesną wiedzę psychologiczną, która pomaga wspierać dzieci w ich intelektualnym i emocjonalnym rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51814 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42233 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34270 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47822 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Największym talentem gatunku ludzkiego jest nasza wyjątkowa zdolność do uczenia się. Dlaczego nie rodzimy się z wiedzą konieczną do życia? Odkrywcze spojrzenie na badania nad fenomenalnymi zdolnościami mózgu do nauki a także nad potencjałem imitujących je programów komputerowych. Ludzki mózg jest rewelacyjnym urządzeniem. Posiada nadzwyczajną zdolność do przeprogramowywania się, która stanowi niewyczerpane źródło inspiracji dla dzisiejszych twórców sztucznej inteligencji. Jak się uczymy? Jakie wrodzone biologiczne fundamenty leżą u podstaw naszych zdolności do przyswajania informacji? Dlaczego w ogóle ewolucja wymyśliła proces nauki? Sięgając do najnowszych odkryć z zakresu informatyki, neurobiologii, psychologii poznawczej i pedagogiki, Stanislas Dehaene prezentuje, jak naprawdę przebiega proces nauki oraz w jaki sposób można maksymalnie wykorzystać – a nawet wzmocnić – algorytmy mózgu do uczenia się: w szkołach i na uniwersytetach oraz na co dzień, niezależnie od wieku. Autor uczy nas, jak się uczyć dzięki prostym rozwiązaniom dotyczącym zabawy, ciekawości, kontekstu społecznego, koncentracji a także snu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza książka, która w szczegółowy sposób opisuje neuroplastyczność mózgu, czyli zdolność tkanki nerwowej do tworzenia nowych połączeń, służących samonaprawie, odzyskaniu prawidłowych funkcji i poprawie pamięci. Neuroplastyczność sprawia, że ludzki mózg posiada swój własny, wyjątkowy sposób uzdrawiania. Większość metod opisanych w tej publikacji wykorzystuje energię, łącznie ze światłem, dźwiękiem, wibracją, prądem i ruchem. Te formy terapii dostarczają naturalnych, nieinwazyjnych metod dotarcia do mózgu, by obudzić w nim zdolności przywracające jego prawidłowe funkcje. Autor opisuje przykłady wysyłania odpowiednich dźwięków w uchu, by skutecznie zwalczyć autyzm czy wibracji z tyłu głowy, by leczyć zaburzenia uwagi. Natomiast delikatne elektryczne stymulacje języka odwracają objawy stwardnienia rozsianego i leczą skutki udaru. Światło kierowane na tył szyi leczy urazy mózgu, a do nosa pomaga uregulować zaburzenia snu. Autor podaje metody na pozbycie się przewlekłego bólu. Opisuje wiele przykładów uzdrowień po przebyciu takich schorzeń jak udar, urazowe uszkodzenie mózgu, choroba Parkinsona, stwardnienie rozsiane, autyzm, zespół deficytu uwagi, trudności w nauce - łącznie z dysleksją, zaburzenia przetwarzania sensorycznego, opóźnienie rozwoju, brak części mózgu, zespół Downa lub pewne rodzaje ślepoty. Przy niektórych z tych dolegliwości, u większości pacjentów, następuje całkowite uzdrowienie. W pozostałych przypadkach, najbardziej dokuczliwe objawy zostały znacznie zredukowane. Wykorzystaj neuroplastyczność mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112255 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Granica świadomości / Ernst Pöppel. - Warszawa : Państwowy Instytut Wydawniczy, 1998. - 254, [2] s., [16] s. il. kolor. ; 20 cm.
(Biblioteka Myśli Współczesnej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49618 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Książka zawiera oryginalne, dotychczas w Polsce niepublikowane narzędzie testowe do badania rozumienia mowy. Jest ono efektem wieloletnich badań autorek, wybitnych specjalistek, i stanowi odpowiedź na naglącą potrzebę opracowywania nowych testów dla praktyki logopedycznej. Przeznaczone jest w szczególności do badania rozumienia mowy słyszanej u dzieci, w tym dzieci z zaburzeniami mowy, deficytami uwagi i specyficznymi trudnościami w uczeniu, i u dorosłych z zaburzeniami mowy nabytymi wskutek udaru bądź urazu. Test bada różnicowanie dźwięczności w wyrazach typu Tomek - domek wynikające z czasu rozpoczęcia dźwięczności. To obowiązkowa lektura i niezbędne narzędzie pracy dla profesjonalistów: logopedów, pedagogów, psychologów i lekarzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49264 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Dlaczego w obliczu porażki niektórzy ludzie niezwykle szybko odzyskują równowagę, a inni pogrążają się w rozpaczy? Dlaczego niektórzy są tak bardzo wyczuleni na otoczenie jakby mieli zdolności parapsychologiczne, podczas gdy inni popełniają gafę za gafą? Dlaczego pewni ludzie mają zawsze dobry nastrój, a inni są ciągle przygnębieni? Odpowiedzi na te pytania możemy znaleźć w niniejszej książce, gdzie Richard J. Davidson, przedstawia całkowicie odmienny model naszych emocji, określający ich pochodzenie, siłę i plastyczność. Davidson odkrył, że każdy z nas składa się z sześciu podstawowych „stylów emocjonalnych”: odporności, nastawienia, intuicji społecznej, samoświadomości, wrażliwości na kontekst i uwagi. Nasz osobisty emocjonalny odcisk palca stanowi rezultat pozycji, jaką zajmujemy na kontinuum każdego z tych stylów. Aby przedstawić ów nowy model emocjonalnego mózgu, Davidson wyjaśnia wzorce aktywności mózgu, stanowiące podstawę każdego ze stylów. Zapoznaje nas również ze strategiami, które pozwolą nam określić własny styl emocjonalny oraz zmienić nasz mózg i emocje – jeśli tylko tego chcemy. Napisana wspólnie z Sharon Begley, ta oryginalna i ekscytująca książka daje nam szansę na to, aby przyjrzeć się sobie, zadbać o swoje dobre samopoczucie i nadać sens życiu. Życie emocjonalne mózgu to objawienie, dzieło pełne przełomowych badań, które zmienią sposób, w jaki postrzegamy siebie i wszystkie znane nam osoby. Richard J. Davidson i Sharon Begley tworzą gwiazdorski zespół: nowatorskie odkrycia przedstawione zostały przez nich w zachwycającej, uzależniającej formie. Niezwykła książka. Dr Daniel Goleman, autor Inteligencji emocjonalnej Bez względu na to, czy zajmuje się pomiarem aktywności mózgu w laboratorium, czy przemierza Himalaje, aby spotkać się z Dalajlamą, Davidson jest niestrudzonym badaczem, który całe życie próbuje zgłębić tajemnicę uczuć ludzkich. Nie przegapcie tego mądrego i inspirującego dzieła światowego eksperta w dziedzinie emocji i mózgu. Dr Daniel Gilbert, autor książki Na tropie szczęścia Moim zdaniem najlepsza książka na temat tego, jak zmienić swoje życie, wykorzystując fascynujące odkrycia neuronauki. Fantastyczna lektura – naukowa powieść przygodowa, w której Sherlock Holmes spotyka Watsona i Cricka, a ich doradcą jest Dalajlama. Dr Jack Kornfield, autor książki The Wise Heart
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52648 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42146 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48944 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Naucz się kontrolować własne reakcje na stres, tak by nie niszczył twojego życia. Nie da się uniknąć rzeczy, które nas stresują, można jednak kontrolować własne reakcje na stres, tak aby nie zdominował on naszego życia. Z tej przełomowej książki, opartej na najnowszych badaniach dotyczących neuroplastyczności mózgu i koncepcji uważności, dowiesz się m.in., jak: przezwyciężać pierwotną reakcję mózgu na stres, polegającą na walce, ucieczce lub zamarciu w bezruchu, porzucić niezdrowe sposoby radzenia sobie ze stresem (objadanie się, sięganie po używki), wypracować zdrowe nawyki łagodzenia napięcia, przekształcić negatywne schematy myślowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51571 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41825 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
EMOCJE WYDAJĄ SIĘ BYĆ AUTOMATYCZNE, jak niepohamowane reakcje na nasze myśli i doświadczenia. Naukowcy długo popierali to założenie twierdząc, że emocje są tak zaprojektowane w ciele lub w mózgu, iż nie podlegają zmianom. Dzisiaj jednak nauka o emocjach przechodzi rewolucję równającą się z odkryciem względności w fizyce czy selekcji naturalnej w biologii, a ta zmiana poglądów niesie ze sobą ogromne implikacje dla nas wszystkich. Na czele tej rewolucji stoi psycholog i neurobiolog, Lisa Feldman Barrett, której teoria emocji prowadzi do głębszego rozumienia umysłu i mózgu, rzucając nowe światło na istotę człowieczeństwa. Jej badania obalają powszechnie przyjmowane przekonanie, że emocje zamieszkują różne części mózgu oraz są uniwersalnie wyrażane i rozpoznawane. Dowodzi ona, że emocje są tworzone pod wpływem chwili, przez ośrodkowe układy, które oddziałują na siebie wzajemnie i jest wspomagana przez naukę, która trwa całe życie. Ta nowa teoria oznacza, że odgrywasz dużo większą rolę w swoim życiu emocjonalnym, niż ci się kiedykolwiek wydawało. Jej następstwa zdążyły już zachwiać posadami nie tylko psychologii, ale również medycyny, systemu prawnego, wychowywania dzieci, medytacji, a nawet ochrony lotniska.
Nowa teoria na temat tego, jak mózg tworzy emocje, która może zrewolucjonizować psychologię, opiekę zdrowotną, egzekwowanie prawa i nasze rozumienie umysłu ludzkiego. EMOCJE WYDAJĄ SIĘ BYĆ AUTOMATYCZNE, jak niepohamowane reakcje na nasze myśli i doświadczenia. Naukowcy długo popierali to założenie twierdząc, że emocje są tak zaprojektowane w ciele lub w mózgu, iż nie podlegają zmianom. Dzisiaj jednak nauka o emocjach przechodzi rewolucję równającą się z odkryciem względności w fizyce czy selekcji naturalnej w biologii, a ta zmiana poglądów niesie ze sobą ogromne implikacje dla nas wszystkich. Na czele tej rewolucji stoi psycholog i neurobiolog, Lisa Feldman Barrett, której teoria emocji prowadzi do głębszego rozumienia umysłu i mózgu, rzucając nowe światło na istotę człowieczeństwa. Jej badania obalają powszechnie przyjmowane przekonanie, że emocje zamieszkują różne części mózgu oraz są uniwersalnie wyrażane i rozpoznawane. Dowodzi ona, że emocje są tworzone pod wpływem chwili, przez ośrodkowe układy, które oddziałują na siebie wzajemnie i jest wspomagana przez naukę, która trwa całe życie. Ta nowa teoria oznacza, że odgrywasz dużo większą rolę w swoim życiu emocjonalnym, niż ci się kiedykolwiek wydawało. Jej następstwa zdążyły już zachwiać posadami nie tylko psychologii, ale również medycyny, systemu prawnego, wychowywania dzieci, medytacji, a nawet ochrony lotniska.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114674 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51526 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41470 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34441 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47847 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak powstają emocje : sekretne życie mózgu / Lisa Feldman Barrett ; tłumaczenie Agnieszka Jarosz. - Wydanie pierwsze poprawione. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 514 stron : ilustracje ; 24 cm.
EMOCJE WYDAJĄ SIĘ BYĆ AUTOMATYCZNE, jak niepohamowane reakcje na nasze myśli i doświadczenia. Naukowcy długo popierali to założenie twierdząc, że emocje są tak zaprojektowane w ciele lub w mózgu, iż nie podlegają zmianom. Dzisiaj jednak nauka o emocjach przechodzi rewolucję równającą się z odkryciem względności w fizyce czy selekcji naturalnej w biologii, a ta zmiana poglądów niesie ze sobą ogromne implikacje dla nas wszystkich. Na czele tej rewolucji stoi psycholog i neurobiolog, Lisa Feldman Barrett, której teoria emocji prowadzi do głębszego rozumienia umysłu i mózgu, rzucając nowe światło na istotę człowieczeństwa. Jej badania obalają powszechnie przyjmowane przekonanie, że emocje zamieszkują różne części mózgu oraz są uniwersalnie wyrażane i rozpoznawane. Dowodzi ona, że emocje są tworzone pod wpływem chwili, przez ośrodkowe układy, które oddziałują na siebie wzajemnie i jest wspomagana przez naukę, która trwa całe życie. Ta nowa teoria oznacza, że odgrywasz dużo większą rolę w swoim życiu emocjonalnym, niż ci się kiedykolwiek wydawało. Jej następstwa zdążyły już zachwiać posadami nie tylko psychologii, ale również medycyny, systemu prawnego, wychowywania dzieci, medytacji, a nawet ochrony lotniska.
Nowa teoria na temat tego, jak mózg tworzy emocje, która może zrewolucjonizować psychologię, opiekę zdrowotną, egzekwowanie prawa i nasze rozumienie umysłu ludzkiego. EMOCJE WYDAJĄ SIĘ BYĆ AUTOMATYCZNE, jak niepohamowane reakcje na nasze myśli i doświadczenia. Naukowcy długo popierali to założenie twierdząc, że emocje są tak zaprojektowane w ciele lub w mózgu, iż nie podlegają zmianom. Dzisiaj jednak nauka o emocjach przechodzi rewolucję równającą się z odkryciem względności w fizyce czy selekcji naturalnej w biologii, a ta zmiana poglądów niesie ze sobą ogromne implikacje dla nas wszystkich. Na czele tej rewolucji stoi psycholog i neurobiolog, Lisa Feldman Barrett, której teoria emocji prowadzi do głębszego rozumienia umysłu i mózgu, rzucając nowe światło na istotę człowieczeństwa. Jej badania obalają powszechnie przyjmowane przekonanie, że emocje zamieszkują różne części mózgu oraz są uniwersalnie wyrażane i rozpoznawane. Dowodzi ona, że emocje są tworzone pod wpływem chwili, przez ośrodkowe układy, które oddziałują na siebie wzajemnie i jest wspomagana przez naukę, która trwa całe życie. Ta nowa teoria oznacza, że odgrywasz dużo większą rolę w swoim życiu emocjonalnym, niż ci się kiedykolwiek wydawało. Jej następstwa zdążyły już zachwiać posadami nie tylko psychologii, ale również medycyny, systemu prawnego, wychowywania dzieci, medytacji, a nawet ochrony lotniska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42300 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ISSN 0239-6661 ; 428. Prace Psychologiczne ISSN 0137-110X ; XII)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33926 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twój mózg nieustannie mierzy czas. Kiedy rozmawiasz, precyzyjnie określa długość trwania każdej sylaby, a także dźwięków, gdy słuchasz muzyki, wie ile trwa doba, a nawet miesiąc. Mózg to wspaniały zegar! Jak ludzki mózg mierzy czas? Jak robią to mózgi zwierząt? I czym w ogóle jest czas: obiektywną wielkością fizyczną, czy może tylko wytworem mózgu? W książce Mózg, władca czasu, Dean Buonomano poszukuje odpowiedzi na te niezwykle ważne pytania - odpowiedzi, od których zależy więcej, niż myślisz.
Twój mózg nieustannie mierzy czas. Kiedy rozmawiasz, precyzyjnie określa długość trwania każdej sylaby, a także dźwięków, gdy słuchasz muzyki, wie ile trwa doba, a nawet miesiąc. Mózg to wspaniały zegar! Jak ludzki mózg mierzy czas? Jak robią to mózgi zwierząt? I czym w ogóle jest czas: obiektywną wielkością fizyczną, czy może tylko wytworem mózgu? W swojej książce "Mózg, władca czasu", Dean Buonomano poszukuje odpowiedzi na te niezwykle ważne pytania - odpowiedzi, od których zależy więcej, niż myślisz. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116251 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego nie pamiętamy, co robiliśmy w wieku trzech lat? Dlaczego niektóre dzieci są nadmiernie nieśmiałe? Jaka jest biochemia poniżenia i dlaczego może być ono "toksyczne dla rozwijającego się mózgu"? Nowe i wiarygodne odpowiedzi na te pytania znajdziemy w dokonanej przez Siegela syntezie neurobiologii, psychologii eksperymentalnej i nauki o poznawaniu. [...] Temat jego książki może wzbudzić fascynację u wielu czytelników. [Publishers Weekly] Ta niezwykła synteza badań z dziedziny neurobiologii i wiedzy klinicznej powinna na zawsze odesłać do lamusa dychotomię umysłu i mózgu. Książka ma piękną kompozycję i zawiera niezwykle przejrzyste opisy rozwoju mózgu, przetwarzania informacji, modeli pamięci i narracji oraz roli przywiązania w rozwoju człowieka. Siegel pokazuje także, że zdrowe relacje i interwencje psychoterapeutyczne mogą dać nam "drugą szansę" na naprawienie nieadaptacyjnych wzorców i nieufnych relacji przywiązaniowych w okresie dzieciństwa. Książka ta jest przeznaczona dla wszystkich zajmujących się dziedziną zdrowia psychicznego lub neurobiologią i będzie znakomitym przewodnikiem dla studentów medycyny i rezydentów na oddziałach psychiatrycznych. [dr med. Clarice J. Kestenbaum, Wydział Lekarsko-Chirurgiczny Uniwersytetu Columbia] Aktualny, szczegółowy i ściśle uargumentowany tekst. [...] Jednym z głównych talentów Siegela jest przedstawianie danych anatomicznych, neurologicznych, eksperymentalnych i klinicznych przy ciągłym wskazywaniu na to, co pozostaje nieznane. Analizuje on relacje między niemowlęciem a rodzicem, emocje, stany umysłu oraz to, jak wiedza na ten temat może pomóc w ulepszeniu własnych relacji i zdolności do udanego rozwoju. [Booklist] Książka ta wykracza poza podziały na naturę i wychowanie, które ograniczały w dużej części nasze tradycyjne myślenie o rozwoju, i analizuje rolę relacji interpersonalnych w kształtowaniu kluczowych powiązań w mózgu. Daniel J. Siegel przedstawia nowe, przełomowe ujęcie powstawania ludzkiego umysłu - procesu, w wyniku którego każdy z nas staje się czującą, myślącą i obdarzoną pamięcią osobą. Jego praca, ukazująca, pod jakim względem i dlaczego neurobiologia odgrywa ważną rolę, stanowi obowiązkową lekturę dla klinicystów, pedagogów, badaczy i studentów zainteresowanych ludzkim doświadczeniem i rozwojem w ciągu całego życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 107998 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka poświęcona jest szeroko rozumianej problematyce uczenia się widzianej z perspektywy neurobiologii, psychologii i pedagogiki. Autor w ciekawy sposób omawia zagadnienia dotyczące neurologicznych podstaw uczenia się, opierając się na najnowszych badaniach nad mózgiem. Stara się przekonać czytelnika, że z badań nad mózgiem można wyprowadzić wnioski praktyczne istotne dla szkoły, uniwersytetu i społeczeństwa. Szczegółowo przedstawia proces uczenia się w ciągu życia, także w okresie prenatalnym. Wyjaśnia dlaczego dzieci przejawiają trudności w uczeniu się (np. czytanie, matematyka). Omawia procesy uczenia się w świetle różnych zagadnień i problemów społecznych (kooperacja, wartości, przemoc). Prezentuje wnioski dotyczące nauczania szkolnego, np. wyniki międzynarodowych badań nad poziomem osiągnięć szkolnych (PISA) przeprowadzonych także w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97113 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47770 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36106 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej