Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(21)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(17)
E-booki
(6)
Artykuły
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(41)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(9)
Wypożyczalnia Chodzież
(5)
Wypożyczalnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(7)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(9)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(6)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Janicki Janusz
(2)
Attwood Tony
(1)
Bielska Ewa
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Brach-Czaina Jolanta
(1)
Carrington Leonora
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Dekiert Dariusz
(1)
Golka Marian
(1)
Gołębiewski Łukasz
(1)
Gołębiowski Janusz
(1)
Hernández Seoane José María
(1)
Hoffmann Beata
(1)
Hołyst Brunon
(1)
Ivchenko Olesia
(1)
Kluczyńska Sylwia
(1)
Krzywicki Marcin
(1)
Kuligowski Waldemar
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Lessing-Pernak Joanna
(1)
Lipszyc Michał (tłumacz)
(1)
Markiewicz Malwina
(1)
Miłek Karolina
(1)
Modelski Szymon
(1)
Modrzejewska Krystyna
(1)
Nelsen Jane
(1)
Ochab Maryna
(1)
Oziewicz Tina
(1)
Paszenda Iwona
(1)
Paul Caroline
(1)
Pawłowicz Jerzy
(1)
Pomieciński Adam
(1)
Radziszewska Krystyna
(1)
Syrek Ewa
(1)
Szulc Joanna
(1)
Tamaki Lauren
(1)
Tokarczuk Olga
(1)
Weisz Carrington Pablo
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Wiatr Ewa
(1)
Wolff Robert R
(1)
Włodarczyk Rafał
(1)
Łoś Grażyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(7)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(26)
Odbiorca
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Bunt
(18)
Dziecko
(4)
Młodzież
(4)
Dojrzewanie
(3)
Postawy
(3)
Rodzice
(3)
Samobójstwo
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zachowanie
(3)
Śmierć
(3)
Agresywność
(2)
Antropologia filozoficzna
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Kobieta
(2)
Nastolatki
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Religia
(2)
Stres
(2)
Sztuka
(2)
AIDS
(1)
Aktywizm społeczny
(1)
Alkoholizm
(1)
Antyglobalizm
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autyzm
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezdomność
(1)
Bezrobocie
(1)
Brunt, Karol Rifka
(1)
Bóg
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy psychicznie
(1)
Cierpienie
(1)
Czarny rynek
(1)
Degradacja środowiska
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Domy pomocy społecznej
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Empatia
(1)
Erotyzm
(1)
Estetyka
(1)
Eutanazja
(1)
Globalizacja
(1)
Gorzelnictwo nielegalne
(1)
Gry hazardowe
(1)
Handel narządami ludzkimi
(1)
Happening
(1)
Hipisi
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Język polski
(1)
Katastrofy ekologiczne
(1)
Kleczewska, Maja
(1)
Kolczyki
(1)
Komiksy
(1)
Kompetencje wychowawcze
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt pokoleń
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Kontrkultura
(1)
Kryminologia
(1)
Krytycyzm
(1)
Kryzys wieku średniego
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Kłótnia
(1)
Lekozależność
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Ludzie starzy
(1)
Ludzie w wieku średnim
(1)
Migracje
(1)
Mitologia
(1)
Miłość
(1)
Moczenie mimowolne
(1)
Motyw literacki - bunt
(1)
Muzyka
(1)
Młodość
(1)
Młodzież chora przewlekle
(1)
Młodzież niedosłysząca
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Młodzież niewidoma
(1)
Narkomania
(1)
Narząd ruchu
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nałóg
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niedosłyszący
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odżywianie
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Temat: dzieło
"Powiedz wilkom, że jestem w domu"
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1945-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Poradnik
(3)
Antologie
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Cytaty
(1)
Literatura francuska
(1)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół średnich
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poezja
(1)
Powieść
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(1)
Charaktery
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Guliwer
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Kryminologia / Brunon Hołyst. - Wyd. 7. - Warszawa : Wydawnictwo Prawnicze "LexisNexis", 2001. - 1403, [1] s : mapy, rys., tab., wykr ; 25 cm.
Kryminologia jako nauka multidyscyplinarna koncentruje swoją uwagę na człowieku i jego środowisku. Przedmiotem jej zainteresowania są problemy w wymiarze jednostkowym i społecznym. W zakresie mikroskali rozpatrujemy indywidualne zachowania przestępne, w makroskali zaś przestępczość jako zjawisko społeczne. Siódme wydanie podręcznika nie stanowi nowego opracowania. W poprzednim wydaniu zostały wzbogacone liczne rozdziały, szczególnie dotyczące metodologii badań, doktryn kryminologicznych, analizy przestępczości, a także prognoz i profilaktyki. Uwzględniono najnowsze materiały informacyjne, dotyczące przestępczości i tak powszechnego zjawiska przemocy. Nowe okienka problemowe przedstawiają aktualne problemy przestępczości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40386 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33338 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46772 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46774 p (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65262 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Powieść Wylot to rodzaj dystopii. Jej akcja toczy się po ostrym przesileniu w świecie, a ludzie muszą przystosować się do nowych rygorów, wynikających z potrzeby racjonowania surowców, wody i energii. Ceną za wysoki standard życia jest rezygnacja z wolności, na którą godzą się uzyskujący Rejestrację (co ułatwia ścisłą kontrolę przez System). Są i tacy jednak, którzy się nie godzą, wolą przyjąć status wykluczonych (nazywa się ich antysystemowcami); żyją w nędzy, pozbawieni dostępu do wykształcenia, opieki zdrowotnej i przywilejów. W napięciu śledzimy losy dwóch bohaterek. Jednej, która korzysta z ogłoszonej właśnie amnestii i stara się o status rejestrowanej, zdradzając własne środowisko (w tym rodzinę); musi przejść specjalny kurs, żeby dostać pracę w świecie rejestrowanych. I drugiej, która reprezentuje rejestrowanych, jest kuratorką pierwszej. Losy obu biegną równolegle, ale też zależą od siebie nawzajem. Wylot to opowieść o dylemacie: wolność czy wysoki standard życia; o cenie awansu społecznego i zdradzie ideałów. Autorka o książce: Na różnych etapach pisania tej książki ważne były dla mnie odmienne rzeczy. Zaczęło się od zainteresowania mechanizmami pamięci, ważnego dla mnie jako psychoterapeutki. A kiedy wybuchła wojna, stało się ważne coś innego: żeby dogłębnie wyrazić emocje. Bezradność, złość, lęk. Uświadomiłam sobie ze zgrozą, że na świecie dzieje się wiele rzeczy, na które nie ma wpływu zwykły człowiek. A kiedy próbuje coś zrobić, może zostać zmiażdżony przez Machinę. Drugiemu zwykłemu może jedynie okazać solidarność i empatię. Olesia Ivchenko urodziła się w 1990 roku w Kijowie. Mieszka w Polsce, a dokładniej w Krakowie, od drugiego roku życia. Formalnie Polka, sercem i Polka, i Ukrainka. Z wykształcenia i zawodu psycholożka i psychoterapeutka. Miłośniczka pływania, gromadzenia książek i oglądania rzeczy z wielu punktów widzenia. Wylot jest jej debiutem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Prezentowane w niniejszej antologii teksty są przykładem zjawisk zachodzących w twórczości Żydów w Łodzi początku XX w. Stanowi ona swoiste odbicie przemian społecznych i kulturowych, trendów, fascynacji i lęków cechujących młode żydowskie pokolenie zamieszkujące nowoczesną metropolię przemysłową. Jej ramy czasowe wyznaczone są przełomami wieków dwóch religii: początek to niezwykle istotny dla Łodzi rok 1905, a zarazem przełom XIX i XX w. w rachubie gregoriańskiej. Zakończenie to 1 tiszri 5700 (14 września 1939 r.), początek nowego stulecia kalendarza hebrajskiego. Ten właśnie czas, pomiędzy Rewolucją 1905 r., a Zagładą, był okresem intensywnego rozwoju żydowskiej twórczości literackiej oraz życia społecznego. Jego wyrazem są setki publikacji książkowych, gazety codzienne oraz niezwykle liczne czasopisma literackie – efemerydy, których ukazało się jedynie kilka numerów w niskim nakładzie. Wybór dokonany z tak bogatego materiału źródłowego, na który składają się teksty należące do innego kręgu religijno-kulturalnego, publikowane ponadto w różnych językach, musiał opierać się na specyficznej kategoryzacji. Zazwyczaj stosowana klasyfikacja nie za bardzo się do tego nadawała, stwarzając zagrożenie zafałszowania obrazu wynikające z zastosowania pojęć oraz kategorii funkcjonujących co prawda w kulturze i historii żydowskiej, jednak niekoniecznie rozumianych tak samo. Przyjęte kryteria doboru i podziału tekstów są więc, poza jednym, oparte na czterech pojęciach żydowskich, co umożliwia lepsze zrozumienie fenomenu kulturowego łódzkiego społeczeństwa żydowskiego w tym okresie. Ze Wstępu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Więzienia na całym świecie posiadają jedną wspólną istotną cechę. Jest nią wysokie ryzyko występowania sytuacji niebezpiecznych. Przedstawione przykłady stosowania różnych form więziennego terroru kryminalnego zaczerpnięte zostały z praktyki służb penitencjarnych wielu krajów świata. Umieszczając je w jednym opracowaniu autor miał na uwadze opinię Vivien Stern, reformatorki brytyjskiego systemu penitencjarnego i członkini brytyjskiego parlamentu, która w swej wydanej w 2006 roku książce pt. Prisons and People in a Market Society (Więzienia i ludzie w społeczeństwie rynkowym) stwierdziła, że „niezależnie od różnic, na plan pierwszy wysuwa się podobieństwo kary więzienia, która jest taka sama we wszystkich krajach i kulturach, niezależnie od poziomu rozwoju ekonomicznego i systemu rządów”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Część monograficzna tomu 2/2017 „Chowanny” pod redakcją Ewy Bielskiej została zatytułowana Zagadnienie oporu w perspektywie interdyscyplinarnej – między emanacją a stagnacją. Jej celem jest utworzenie interdyscyplinarnego forum wymiany refleksji dotyczącej kategorii oporu. Efektem współpracy z licznym gronem badaczy tejże problematyki reprezentujących dyscypliny takie, jak psychologia, socjologia, pedagogika, jest możliwość zaprezentowania zróżnicowanych kontekstów ulokowania refleksji nad oporem we współczesnych naukach społecznych. Egzemplifikacje dotyczą tutaj refleksji w studiach z zakresu psychologii klinicznej, psychoterapii, teorii i praktyki profesji pomocowych, studiów z zakresu resocjalizacji i szeroko rozumianej teorii i praktyki związanej z treatment (czy też differentia treatment). Podjęte rozważania problematyki oporu odnoszą się także do socjologicznego ujęcia praktyk kulturowych o charakterze kontestacji, oporu wobec zmiany w przestrzeni edukacyjnej oraz oporu wobec normatywnych matryc kulturowych. Część tekstów rozporoszonych tomu tematycznie odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak stosunek studentów pedagogiki do wybranych instytucji kontroli społecznej, satysfakcja młodzieży akademickiej ze sposobu funkcjonowania jej rodziny pochodzenia, medialne wzory kultury zdrowotnej, aktywność fizyczna, percepcja lęku przed śmiercią, zdrowotne i społeczne zagrożenia wynikające z uzależnień od czynności, pojęcie uzależnienia w środowisku lokalnym, peryferie społeczne jako przestrzeń profilaktyki zachowań ryzykownych, kulturowe źródła dydaktyki szkolnej, osobisty w perspektywie modelu elastyczności psychologicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Życie z nastolatkiem to czasem jazda bez trzymanki… i odwieczne pytanie, w jakich proporcjach połączyć wolność i kontrolę, by pozwalać nastolatkowi, aby zdobywał potrzebne umiejętności społeczne i życiowe i w sposób optymalny przechodził przez proces szukania odpowiedzi na pytanie „Kim jestem?”, a jednocześnie mieć poczucie, że jest się w jego życiu ważnym. Pozytywna Dyscyplina proponuje Ci nową rolę – zostań drugim pilotem w samolocie życia nastolatka, czyli bądź i wspieraj oraz porzuć nadmierną kontrolę. Jak? Przekonaj się sam! Okres nastoletni to zwykle czas ogromnej ilości stresu i dużych zmian dla nastolatków oraz ich rodziców. Młodzi ludzie naturalnie poszukują większej wolności i przechodzą przez proces przekształcania relacji z rodzicami, a ci drudzy często czują się wyobcowani i wykluczeni z życia dziecka, a nawet bezradni i bezsilni. Pozytywne podejście do wychowywania szczęśliwych, zaradnych i dojrzałych nastolatków. „Pozytywna Dyscyplina dla nastolatków” pokazuje rodzicom, jak lepiej komunikować się z nastolatkiem i wychodzić poza destrukcyjne cykle zemsty i poczucia winy oraz przerwać błędne koło walki, by budować relacje oparte na szacunku. Nastolatki nadal potrzebują rodziców, ale potrzebują ich w inny sposób. Rodzice mogą wspierać ich, ucząc zdroworozsądkowej oceny sytuacji, skupiania się na rozwiązaniach i brania odpowiedzialności, rezygnując przy tym z gderania, kar i zakazów. Miliony rodziców zaufały Pozytywnej Dyscyplinie – stworzonemu przez Jane Nelsen zdroworozsądkowemu i spójnemu podejściu do wychowywania szczęśliwych i odpowiedzialnych dzieci. W książce „Pozytywna dyscyplina dla nastolatków” znajdziesz sprawdzone i skuteczne sposoby na to, jak: uczyć nastolatka, by realizował cele, które ważne są dla niego, jak również te, które ważne są dla ciebie (np. domowe obowiązki), być po stronie swojego nastolatka i upewniać się, że on o tym wie, unikać pułapek nadmiernej kontroli i pobłażliwości, szczerze rozmawiać z nastolatkiem, pomagać mu radzić sobie z wyzwaniami wirtualnego świata, zamieniać trudne sytuacje w możliwości, motywować, dobrowolnie zrezygnować z kar i zabierania przywilejów na rzecz szukania rozwiązań, zadbać o to, by twoje osobiste tematy z okresu dojrzewania nie stawały ci na rodzicielskiej drodze
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej