Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(106)
Forma i typ
Książki
(81)
Artykuły
(22)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Grafiki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(204)
wypożyczone
(20)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(36)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(47)
Wypożyczalnia Czarnków
(33)
Wypożyczalnia Trzcianka
(28)
Wypożyczalnia Złotów
(29)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(25)
Czytelnia Wągrowiec
(9)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(11)
Autor
Hinz Magdalena
(5)
Łomża Justyna
(5)
Zakrzewska Barbara
(4)
Knapik Irmina
(3)
Adesanya Miriam
(2)
Arciszewska Ewa
(2)
Doman Glenn J
(2)
Doman Janet
(2)
Guzowska Beata
(2)
Jakubowicz Anna
(2)
Klim-Klimaszewska Anna
(2)
Klimkiewicz Danuta
(2)
Król Anna
(2)
Kujawa Ewa
(2)
Kurdziel Marta
(2)
Kurzyna Maria
(2)
Melnik Aleks
(2)
Połeć Monika
(2)
Płaszewska Bożena
(2)
Zagnińska Maria
(2)
Barańska Małgorzata
(1)
Bastek Małgorzata
(1)
Białogońska Joanna
(1)
Bierońska Elżbieta
(1)
Boczek Marzena
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Brelska Aleksandra
(1)
Center-Guz Małgorzata
(1)
Chrzanowski Stanisław
(1)
Cieszyńska Jagoda
(1)
Czarnecka Lidia
(1)
Czerska Aneta
(1)
Czochra Anna
(1)
Daniec Sławomir
(1)
Deskur Maria
(1)
Dobrowolska Danuta
(1)
Dobrowolska-Bogusławska Hanna
(1)
Dorozińska Alicja
(1)
Dąbek Krystyna
(1)
Frydrychowicz Anna
(1)
Gajos Monika
(1)
Galant Józef
(1)
Garbacka Bożena
(1)
Grabałowska Krystyna
(1)
Gruba Joanna
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Górna Cecylia
(1)
Gąsowska Irena
(1)
Hamanowicz Anna
(1)
Handzel Zofia
(1)
Jakacka Ewa
(1)
Jakubowicz Halina
(1)
Jarzyna Grażyna
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Jurek Anna
(1)
Kaczmarska-Strzebońska Alicja
(1)
Kielich Monika
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Konewka Marlena
(1)
Konieczna Klaudia
(1)
Korzon Aniela
(1)
Kozioł Izabela
(1)
Krysiak Beata
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kula Anna
(1)
Kwiecień Justyna
(1)
Kłosiński Władysław
(1)
Lenartowska Krystyna
(1)
Lillard Paula Polk
(1)
Liszcz Krzysztof
(1)
Lorek Maria
(1)
Maciągowska Agata
(1)
Madej Elżbieta
(1)
Majcherczyk Dominika
(1)
Majchrzak Irena
(1)
Majer-Gemińska Barbara
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Maurer Alicja
(1)
Maćkowiak Antoni
(1)
Maćkowiak Janina
(1)
Miernikiewicz Julia
(1)
Mudryk-Gołdon Barbara
(1)
Nadratowska-Rogowska Joanna
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nowicka Marzenna
(1)
Obłąk Patrycja
(1)
Ogonowska Magda
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Pawlik Agnieszka
(1)
Pietrzak Marek
(1)
Pietrzak-Stępkowska Zofia
(1)
Piotrowicz Nina
(1)
Plenkiewicz Maria
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Podsiadło Agnieszka
(1)
Pomirska Zofia
(1)
Pytka Izabela
(1)
Płaszewska Agata
(1)
Rachoń Aleksandra
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(54)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(18)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(2)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(106)
Język
polski
(101)
nieznany (po)
(5)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(18)
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(5)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Gimnazja
(3)
Młodzież
(3)
Nauczyciele gimnazjów
(3)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Biblioterapeuci
(1)
Językoznawcy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Czytanie
(95)
Pisanie
(52)
Nauczanie początkowe
(40)
Dziecko
(28)
Język polski
(27)
Metody nauczania
(22)
Dysleksja i dysgrafia
(20)
Wychowanie przedszkolne
(14)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(12)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(12)
Niepowodzenia szkolne
(12)
Mowa
(9)
Gry edukacyjne
(8)
Uczniowie
(8)
Dziecko głuche
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(7)
Nauka czytania
(7)
Dojrzałość szkolna
(6)
Matematyka
(6)
Słuch
(6)
Czytanie ze zrozumieniem
(5)
Odbiór dzieła literackiego
(5)
Uczucia
(5)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(5)
Sprawność motoryczna
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Języki
(3)
Mapa myśli
(3)
Metoda Dobrego Startu
(3)
Multimedia
(3)
Nauczanie
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Przyroda
(3)
Rewalidacja
(3)
Uczenie się
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Bajkoterapia
(2)
Inscenizacja
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Komputery
(2)
Literatura
(2)
Muzyka
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauka pisania
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Programy wychowania przedszkolnego
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Sportowcy
(2)
Sylaba
(2)
Synektyka
(2)
Technika
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowanie
(2)
Wzrok
(2)
Zespół ADHD
(2)
Agresywność
(1)
Alkohol
(1)
Analiza i interpretacja
(1)
Asertywność
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biblioterapia
(1)
Czytanie na głos
(1)
Czytanie sylabowe
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Części mowy
(1)
Debata oksfordzka
(1)
Dobro
(1)
Doman, Glenn
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z FAS
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja teatralna
(1)
Eksperyment
(1)
Estkowski, Ewaryst (1820-1856)
(1)
Fair play
(1)
Grafika książkowa
(1)
Gramatyka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Hryszkiewicz, Ewa
(1)
Humor
(1)
Ilustracje
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Innowacje
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Język angielski
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Temat: dzieło
Nie(!)zwykła okolica
(1)
Przegrana czy wygrana
(1)
Skala Gotowości Szkolnej
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(22)
Artykuł z czasopisma fachowego
(18)
Poradniki dla nauczycieli
(6)
Scenariusz zajęć
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Materiały pomocnicze dla szkół
(4)
Sprawdziany i testy do nauczania początkowego
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Elementarze
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Literatura młodzieżowa
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Programy nauczania początkowego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Językoznawstwo
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Wczesnoszkolna
(12)
Bliżej Przedszkola
(2)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
Życie Szkoły
(1)
106 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są głównie z dziećmi, które mają problemy z nauką wynikające z nieharmonijnego lub opóźnionego rozwoju. Pomoc tym uczniom polega na: korygowaniu zaburzonych funkcji, zastępowaniu zaburzonej funkcji inną, usprawnianiu funkcji będących w normie. Niniejsze ćwiczenia zostały przygotowane dla uczniów klas 1-3 i podzielone na działy skupiające się na poszczególnych umiejętnościach, z którymi dzieci w tym wieku najczęściej mają problemy. Są to: sprawność manualna, grafomotoryka, percepcja wzrokowa, percepcja słuchowa, pisanie, czytanie. Wszystkie zadania przedstawione w tej publikacji mogą być wykorzystane nie tylko w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (grupowych lub indywidualnych), ale także jako ćwiczenia dodatkowe na lekcjach, w świetlicy lub w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40552 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Mówienia, Czytania i Pisania.)
Publikacje z serii ABC mówienia, czytania i pisania powstały przede wszystkim z myślą o nauczaniu dzieci z wadą słuchu. Pomoce te służą rozwijaniu świadomości językowej, nauce odczytywania mowy z ust, usprawnianiu słuchu fonemowego, poznawaniu i utrwalaniu liter, nauce czytania ze zrozumieniem oraz doskonaleniu sprawności manualnej. Książki te mogą być wskazówką dla nauczycieli oraz rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (często niełatwych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem. Program edukacji wczesnoszkolnej ABC mówienia, czytania i pisania został opracowany na podstawie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z wadą słuchu, obserwacji sposobów i metod pracy stosowanych przez logopedów i surdopedagogów oraz analizy literatury poświęconej problematyce osób z wadami słuchu. Bazą wyjściową programu stała się nowa podstawa programowa dla I cyklu edukacyjnego z 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803). Myślą przewodnią, jaka przyświecała napisaniu programu, było dobro dziecka niesłyszącego i wiara w to, że mimo swojej niepełnosprawności oraz dzięki systematycznej i wytrwałej pracy jest ono w stanie odnieść sukces zarówno w szkole, jak i w życiu osobistym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50316 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40129 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65059 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są głównie z dziećmi, które mają problemy z nauką wynikające z nieharmonijnego lub opóźnionego rozwoju. Pomoc tym uczniom polega na: korygowaniu zaburzonych funkcji, zastępowaniu zaburzonej funkcji inną, usprawnianiu funkcji będących w normie. Niniejsze ćwiczenia zostały przygotowane dla uczniów klas 1-3 i podzielone na działy skupiające się na poszczególnych umiejętnościach, z którymi dzieci w tym wieku najczęściej mają problemy. Są to: sprawność manualna, grafomotoryka, percepcja wzrokowa, percepcja słuchowa, pisanie, czytanie. Wszystkie zadania przedstawione w tej publikacji mogą być wykorzystane nie tylko w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (grupowych lub indywidualnych), ale także jako ćwiczenia dodatkowe na lekcjach, w świetlicy lub w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prostą historię z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 721 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram.)
Książka poświęcona jest specjalnym trudnościom w nauce czytania i pisania oraz sposobom ich pokonywania. Jej zawartość bazuje na pracach uczestników Podyplomowego Studium Terapii Zaburzeń Czytania i Pisania działającego na Uniwersytecie Gdańskim. Oprócz rozważań teoretycznych można w niej znaleźć przykłady nowoczesnych metod terapii dysleksji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103333 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45399 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka pisania i czytania to niezwykła powinność i odpowiedzialność ze strony nauczyciela, wyzwalająca działania twórcze i kreatywne, jakie drzemią w świadomości ucznia. Rola i zadania, jakie stoją przed nauczycielem w przypadku dzieci o specyficznych trudnościach w nauce pisania i czytania, powodują zwiększenie skali kompetencji i odpowiedzialności nauczyciela profesjonalisty w tym zawodzie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106792 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48920, 48641 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32385 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45267 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64319 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest m.in.: wspomaganie dobrego startu dziecka sześcioletniego w szkole; przedstawienie charakterystyki rozwoju dziecka sześcioletniego; ukazanie zadań szkoły, wychowawcy, nauczycieli związanych z edukacją dziecka sześcioletniego w szkole; wsparcie nauczyciela w sposobach i formach planowania oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej; zaproponowanie różnorodnych indywidualnych lub grupowych programów pomocy psychologiczno-pedagogicznej wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz edukacji wczesnoszkolnej dostosowanych do indywidualnych potrzeb i możliwości ucznia sześcioletniego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108613 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49149 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39573 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32723 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45776 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64421 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Mówienia, Czytania i Pisania.)
Publikacje z serii ABC mówienia, czytania i pisania powstały przede wszystkim z myślą o nauczaniu dzieci z wadą słuchu. Pomoce te służą rozwijaniu świadomości językowej, nauce odczytywania mowy z ust, usprawnianiu słuchu fonemowego, poznawaniu i utrwalaniu liter, nauce czytania ze zrozumieniem oraz doskonaleniu sprawności manualnej. Książki te mogą być wskazówką dla nauczycieli oraz rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (często niełatwych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50317 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC Mówienia, Czytania i Pisania.)
Publikacje z serii ABC mówienia, czytania i pisania powstały przede wszystkim z myślą o nauczaniu dzieci z wadą słuchu. Pomoce te służą rozwijaniu świadomości językowej, nauce odczytywania mowy z ust, usprawnianiu słuchu fonemowego, poznawaniu i utrwalaniu liter, nauce czytania ze zrozumieniem oraz doskonaleniu sprawności manualnej. Książki te mogą być wskazówką dla nauczycieli oraz rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (często niełatwych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem. Zeszyty ćwiczeń „Umiem mówić, czytać i pisać” umożliwiają wieloaspektowe nauczanie dzieci z wadą słuchu: rozwijanie świadomości językowej, naukę odczytywania mowy z ust, utrwalanie poznanych liter i wyrazów, naukę czytania ze zrozumieniem, rozwijanie słuchu fonemowego oraz doskonalenie sprawności manualnej. Zaproponowane ćwiczenia mogą być wskazówką dla nauczycieli oraz rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (często niełatwych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50318 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dysleksja jest problemem powszechnie znanym i szeroko omawianym w literaturze przedmiotu, a od jakiegoś czasu także w mediach. Na jej temat powstało i wciąż powstaje wiele artykułów popularnonaukowych. Tymczasem nauczyciele języków obcych, do których w szczególności adresowana jest niniejsza publikacja, często narzekają na brak praktycznych informacji dotyczących metodyki nauczania uczniów z dysleksją. Ponadto część z nich deklaruje, że cenniejsze i bardziej przydatne niż podstawy teoretyczne są jasne wskazówki i gotowe metody pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104114 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49946 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40149 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31717 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44434 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko z FAS w szkole i w domu / Krzysztof Liszcz. - Kraków : Wydawnictwo Rubikon, 2011. - 191, [1] s. : il. ; 24 cm.
Problematyka Płodowego Zespołu Alkoholowego (FAS) i zaburzeń pochodnych budzi coraz szersze zainteresowanie rodziców i opiekunów, pracowników socjalnych, pedagogów, psychologów i lekarzy. Znaczna grupa dzieci dotkniętych tym problemem jest wychowywana poza rodzinami pochodzenia, w rodzinach zastępczych, adopcyjnych i w domach dziecka. Rodzice często nie radzą sobie z wychowywaniem dziecka z FAS, popadając w różne problemy materialne i w uzależnienia, sprawiając ból dzieciom i sobie. W szkole praca z uczniem z zaburzeniami poalkoholowymi jest procesem wiążącym się z nieustannym planowaniem i organizowaniem. Stosowane strategie muszą być poddawane ciągłej kontroli i analizie. Nauczyciel powinien znaleźć czas, by móc podkreślić i uwidocznić każdy sukces ucznia. Dzieci z FAS potrzebują naszej życzliwości, troski i uwagi. Za piętrzące się trudności odpowiedzialne jest przede wszystkim uszkodzenie mózgu. Nie szukajmy winy pośród rodziców, uczniów, instytucji. Obserwujmy, myślmy, dyskutujmy i działajmy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103650 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49629, 49086 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38076 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32486, 31608 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44274 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63308 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej