Naprawa Renata
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(74)
Forma i typ
Książki
(71)
Publikacje dydaktyczne
(32)
Publikacje fachowe
(16)
Druki ulotne
(4)
Dostępność
dostępne
(172)
wypożyczone
(26)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(15)
Czytelnia Piła
(14)
Wypożyczalnia Chodzież
(31)
Wypożyczalnia Czarnków
(35)
Wypożyczalnia Trzcianka
(32)
Wypożyczalnia Złotów
(13)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(34)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(5)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(18)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(655)
Krzyżanowski Julian
(625)
Naprawa Renata
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(287)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(240)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Reymont Władysław Stanisław
(131)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(125)
Denek Kazimierz
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Elsner Danuta
(121)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Nowak Małgorzata
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(93)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(53)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
Kraj wydania
Polska
(74)
Język
polski
(73)
Odbiorca
Szkoły specjalne
(19)
Szkoły podstawowe
(16)
Pedagodzy specjalni
(15)
Nauczyciele
(14)
Rodzice
(11)
Terapeuci zajęciowi
(9)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(7)
Nauczanie początkowe
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Klasa 1.
(5)
Klasa 2.
(5)
Klasa 3.
(5)
Uczniowie szkół specjalnych
(5)
Logopedzi
(4)
Pedagodzy
(4)
Przedszkola
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Psycholodzy
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele szkół zawodowych
(1)
Szkoła specjalna
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(35)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(16)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(15)
Nauczanie
(15)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(14)
Czytanie
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
Nauka pisania
(10)
Diagnoza pedagogiczna
(9)
Dziecko
(9)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(9)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Nauka liczenia
(7)
Pedagogika specjalna
(6)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(5)
Niepełnosprawni umysłowo
(5)
Dojrzałość szkolna
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Nauka czytania
(4)
Programy nauczania
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Samodzielność
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(3)
Dzieci z zaburzeniami rozwoju
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(2)
Język polski
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Matematyka
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Muzyka
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Oceny opisowe
(2)
Pisanie
(2)
Podstawa programowa
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Przyroda
(2)
Sherborne, Veronica (1922-1990)
(2)
Sztuka
(2)
Trudności w czytaniu
(2)
Trudności w uczeniu się
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Dokumentacja pracownicza
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Historia
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mowa
(1)
Niepełnosprawności sprzężone
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Oligofrenopedagogika
(1)
Oświata
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Programy nauczania szkoły podstawowej specjalnej
(1)
Psychologia stosowana
(1)
Rozwój psychiczny
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Słuch
(1)
Technika
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie szkół zawodowych
(1)
Upośledzeni umysłowo
(1)
Upośledzenie lekkie
(1)
Upośledzenie umysłowe
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wzrok
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(17)
Materiały pomocnicze
(15)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(13)
Program nauczania
(6)
Programy nauczania początkowego
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Poradnik
(5)
Poradniki dla nauczycieli
(5)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(4)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(4)
Arkusz obserwacji
(3)
Programy nauczania
(3)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Poradniki
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów specjalnych
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych specjalnych
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(30)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
74 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy. Arkusze umożliwiają: • dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia • określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej • ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego. Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Pierwsza część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru „Ja”: 1. Budowanie własnej tożsamości 2. Jedzenie 3. Ubieranie się 4. Higiena osobista 5. Potrzeby fizjologiczne 6. Sygnalizowanie samopoczucia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43203 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy. Arkusze umożliwiają: - dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia - określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej - ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego. Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Druga część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru „Ja i otoczenie”: 1. Ja – członek rodziny: - moja rodzina - moje miejsce zamieszkania 2. Ja – uczeń: - moja klasa - moja szkoła 3. Ja – w rozmowie 4. Ja – członek społeczności lokalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zestaw zawiera kompleksowe narzędzie do diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy. Arkusze umożliwiają: - dokonanie diagnozy skali rozwoju ucznia - określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności opisanych w podstawie programowej - ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju i opanowania umiejętności: samoobsługowych, społecznych, komunikacji werbalnej, niewerbalnej, przygotowania do nauki pisania i czytania, motoryki małej i dużej, elementarnych umiejętności matematycznych, edukacji przyrodniczej, muzyki z rytmiką, plastyki, techniki, wychowania fizycznego. Pracę z kartami ułatwia dołączony ramowy program edukacyjno-terapeutyczny dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Trzecia część zestawu odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru „Ja i otoczenie”: 5. Ja – członek społeczeństwa 6. Ja i przyroda 7. Moje zdrowie 8. Ja w chorobie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43204 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym : karty pracy / Alicja Tanajewska, Renata Naprawa. - Wydanie 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. - Teka (15, [1] strona, [91] kolorowych tablic : ilustracje (głównie kolorowe) ; 30 cm.
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów potrzebnych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju ucznia z niepeł­nosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. W teczce znajdują się karty pracy przeznaczone dla uczniów oraz instrukcja i tabela z punktacją dla przeprowadzającego diagnozę: nauczyciela, terapeuty, oligofrenopedagoga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GF. 826 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49249 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113102 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40863 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33776 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47323 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66059 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkoljen oraz nauczycieli specjalistów. Ułatwi nauczycieom dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozowjowych i edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być równiez wykorzystana podczas tworzenia Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka została przeznaczona dla nauczycieli, terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, a także psychologów. Zawiera materiały zgodne z podstawą programową. Dzięki odpowiedniemu opracowaniu treści umożliwia dopasowanie wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia. Ułatwia zaplanowanie i prowadzenie lekcji, sprawdzając się również podczas ćwiczeń terapeutycznych. Książka umożliwia opracowanie indywidualnego programu edukacyjnego oraz terapeutycznego dla dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Uwzględnia odpowiednie wymagania edukacyjne lub rozwojowe, pomagając każdemu dziecku w sprawnym przyswajaniu wiedzy. Jest przeznaczona do prowadzenia lekcji z uczniem z orzeczeniem o indywidualnym nauczaniu lub rocznym przygotowaniu przedszkolnym, a zwłaszcza do pracy z osobami posiadającymi określoną opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej. Przyda się na lekcjach z dziećmi, które mają problemy rozwojowe, utrudniające poradzenie sobie ze szkolnymi zadaniami. Mogą to być trudności z pisaniem lub liczeniem. Książka uwzględnia wymagania związane z nauczaniem osób ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu i nadpobudliwością. Ma również za zadanie pomóc dzieciom niedowidzącym oraz niedosłyszącym. Znajdą tu również odpowiednie informacje nauczyciele, poszukujący wsparcia w pracy z osobą przewlekle chorą (w tym na porażenie mózgowe), a także ze stwierdzoną potrzebą pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ale nieposiadającą opinii lub orzeczenia. Wydawnictwo Harmonia rozpoczęło działalność w 1993 r. Zostało założone przez Józefa Częścika, znanego autora książek edukacyjnych. Jest podzielone na działy edukacyjny, naukowy i ogólnotematyczny, oferujące podręczniki szkolne, książki pedagogiczne oraz logopedyczne, a także publikacje naukowe, podejmujące zagadnienia terapeutyczne związane z problemami rozwojowymi dzieci. Książki wydawnictwa otrzymują dobre opinie nauczycieli i rodziców dzięki dbaniu o wysoką wartość merytoryczną. Współpraca z licznymi badaczami umożliwia pozyskiwanie aktualnej wiedzy, która wpływa na wysoką jakość oferowanych materiałów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113103 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40864 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33777 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47268 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66060 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program ten jest ułożony w oparciu o podstawę programową rozporządzenia MENiS z dnia 23 grudnia 2008 r. Umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Układ treści kształcenia i obszarów ma charakter spiralny. Do poszczególnych działów programu powraca się w każdym cyklu edukacji i rozszerza się zakres zakładanych osiągnięć, za każdym razem uwzględniając zasadę stopniowania trudności. Programy są skonstruowane tak, by korzystająca z nich osoba mogła dostosować je do indywidualnych możliwości wychowanków. Proponowany program zawiera zadania szkoły, cele rewalidacyjne i edukacyjne, procedury osiągania celów rewalidacyjnych, wybór metod pracy oraz treści kształcenia opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Ukierunkowany jest na dziecko niepełnosprawne oraz jego potrzeby. Obejmuje trzy obszary: Obszar I - Obsługiwanie samego siebie "Ja z samym sobą"; Obszar II - Uspołecznienie "Ja i otoczenie"; Obszar III - Rozwijanie sprawności i umiejętności "Ja w środowisku szkolnym".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102666 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51361 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37575 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31526 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62507 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne powstały z myślą o nauczycielach uczących dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach pracujących na co dzień z wyżej wymienioną grupą uczniów, a także o osobach z najbliższego otoczenia dziecka – rodzicach, rodzeństwie. Proponowane programy umożliwiają wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwalają na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiału, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania dzieci. Układ treści kształcenia, obszarów ma charakter spiralny. Do poszczególnych działów programu, materiału powraca się w każdym cyklu edukacji i uwzględniając zasadę stopniowania trudności, rozszerza się zakres zakładanych osiągnięć w celu wyposażenia wychowanków w takie umiejętności, sprawności i nawyki, aby zdobyli maksymalną niezależność życiową i mogli uczestniczyć w życiu społecznym na równi z innymi członkami ludźmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45986 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30114 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61228 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne powstały z myślą o nauczycielach uczących dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach pracujących na co dzień z wyżej wymienioną grupą uczniów, a także o osobach z najbliższego otoczenia dziecka – rodzicach, rodzeństwie. Proponowane programy umożliwiają wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwalają na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiału, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania dzieci. Układ treści kształcenia, obszarów ma charakter spiralny. Do poszczególnych działów programu, materiału powraca się w każdym cyklu edukacji i uwzględniając zasadę stopniowania trudności, rozszerza się zakres zakładanych osiągnięć w celu wyposażenia wychowanków w takie umiejętności, sprawności i nawyki, aby zdobyli maksymalną niezależność życiową i mogli uczestniczyć w życiu społecznym na równi z innymi członkami ludźmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100131 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45293 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36944 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci. Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to: - Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać. - Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów. Wykaż tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej). - Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować - to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić. - Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112028 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci. Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to: – Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać. – Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów. Wykaż tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej). – Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować – to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić. – Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45987 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja powstała z myślą o nauczycielach uczących dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach pracujących na co dzień z wyżej wymienioną grupą uczniów, a takż o osobach z najbliższego otoczenia dziecka - rodzicach, rodzeństwie. Proponowane programy umożliwiają wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwalają na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiału, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112029 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci. Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to: – Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać. – Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów. Wykaż tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej). – Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować – to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić. – Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31477 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci. Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to: – Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać. – Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów. Wykaż tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej). – Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować – to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić. – Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100132 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36945 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43804 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci. Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to: – Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać. – Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów. Wykaż tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej). – Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować – to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić. – Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64424 P 3,5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej