Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(44)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(33)
Książki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(54)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(8)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(10)
Wypożyczalnia Czarnków
(11)
Wypożyczalnia Trzcianka
(8)
Wypożyczalnia Złotów
(6)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(7)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Autor
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Jastrząb Jadwiga
(2)
Majewicz Piotr
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Barczak Wioletta
(1)
Bednarek Dorota
(1)
Bieleń Barbara
(1)
Borak-Kwapisz Joanna
(1)
Burtowy Maria
(1)
Czeszak-Godula Maria
(1)
Duda Monika
(1)
Fenczyn Jan
(1)
Filipczuk Barbara
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Garbusińska-Descour Anna
(1)
Grabowska Mariola
(1)
Hołubicka-Bąś Irena
(1)
Jankowska Mariola
(1)
Jodzio Krzysztof
(1)
Klaczak Marzena
(1)
Krasowicz Grażyna
(1)
Kubień Jolanta
(1)
Lechowicz Anna
(1)
Lubczyńska Seweryna
(1)
Marek Elżbieta
(1)
Matysek Ewa
(1)
Maurer Alicja
(1)
Mazur Danuta
(1)
Maćkowiak Janina
(1)
Miernik Magdalena
(1)
Miś Teresa
(1)
Nyka Walenty M
(1)
Pietras Izabela
(1)
Pindera Michał
(1)
Pomirska Zofia
(1)
Przybysz-Piwkowa Maria
(1)
Radecka Karolina
(1)
Radwańska Anna
(1)
Reid Gavin
(1)
Rykowska Woiletta
(1)
Strużyk Łucja
(1)
Suligowska Beata
(1)
Szurmiak Maria
(1)
Taraszkiewicz Wioleta
(1)
Trzeciak Grażyna
(1)
Wejner-Jaworska Teresa
(1)
Wolański Adam
(1)
Zakrzewska Barbara
(1)
Zaleska Małgorzata
(1)
Żubkowska Marietta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Odbiorca
Nauczyciele
(16)
Pedagodzy szkolni
(9)
Wychowawcy klas
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Rodzice
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Pedagodzy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Pracownicy oświaty
(1)
Przedszkola
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Trudności w czytaniu i pisaniu
(23)
Czytanie
(12)
Pisanie
(11)
Nauczanie początkowe - język polski - trudności w czytaniu
(10)
Dysleksja i dysgrafia
(6)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(6)
Dziecko
(4)
Logopedia
(4)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Trudności w czytaniu
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Mowa - rozwój
(2)
Terapia pedagogiczna
(2)
Trudności w uczeniu się
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Dorosłość
(1)
Dysleksja
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Jakość życia
(1)
Język niemiecki
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski - nauczanie - gimnazjum
(1)
Języki
(1)
Komunikowanie się
(1)
Metoda biograficzna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie początkowe - język polski - czytanie i pisanie
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Niepowodzenia dydaktyczne
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Postawy
(1)
Proaktywne radzenie sobie
(1)
Psychologia pozytywna
(1)
Psychoterapia
(1)
Rezyliencja
(1)
Rocławski, Bronisław
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Słuch
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Trudności
(1)
Uczenie się
(1)
Uczeń - obserwacja
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wzrok
(1)
Temat: czas
1989-2000
(2)
2001-
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(19)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Program nauczania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(35)
Językoznawstwo
(3)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Życie Szkoły
(7)
Scholasticus
(3)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Edukacja i Dialog
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Język Polski w Szkole - gimnazjum
(1)
Język Polski w Szkole IV-VI
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Nowe w Szkole
(1)
Opieka Wychowanie Terapia
(1)
Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego
(1)
Przegląd Psychologiczny
(1)
Przyjaciel Dziecka
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Poradnik zawiera ćwiczenia praktyczne dla nauczycieli i rodziców do wykorzystania podczas pracy z uczniem, aby stymulować jego rozwój i pozwolić osiągnąć sukces edukacyjny. Docelowa grupa uczniów 4-6 klasa szkoły podstawowej. Główną cechą, którą wyróżnia proponowaną publikację jest to, że zawiera w przeważającej części praktyczne ćwiczenia, które rodzic sam może wykorzystać podczas wspólnej pracy nad zminimalizowaniem zaburzeń wynikających z dysleksji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115748 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52065 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42054 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34864 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48491 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67188 P 3,3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64090, 64091, 64093 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33552, 33553 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24419, 24420 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25975, 25973, 25974 (3 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45342, 45343, 45341 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka dostarcza wielu wartościowych informacji na temat złożonego procesu odbioru tekstu pisanego, dlatego zainteresuje czytelników poszukujących rzetelnej i aktualnej wiedzy na ten temat. Pozycja przeznaczona jest dla wielu odbiorców m.in. wychowawców, dydaktyków w zakresie nauczania początkowego i języka polskiego, a także studentów studiów o profilu pedagogicznym. Wiele pożytecznych wskazówek znajdą w niej także rodzice dzieci mających problemy z czytaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103198, 103197 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47146, 47375 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37872 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31555 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44022 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64441 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63821 P 2,5 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Engram)
Tm porusza zagadnienia ważne zarówno z perspektywy teoretycznej, jak i praktycznej. Porządkuje wiedzę dotyczącą trudności w uczeniu się, ich różnicowania i charakterystyki a także systemu pomocy uczniom, którzy mają specyficzne problemy edukacyjne. Wskazuje na specyficzne trudności w uczeniu się pisania, jako ważny problem badawczy, dydaktyczny i diagnostyczny. Zawiera również elementy aplikacyjne dotyczące pomysłów na pracę z osobami z dysleksją na lekcjach języków obcych oraz ważnego komponentu diagnostycznego - diagnozy funkcji poznawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105802 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48273, 49597 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38927 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32211 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44950 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63944 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dysleksja Podręcznik praktyka – opis wydawcy Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty syste­mu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego spo­sobu nauczania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114560 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51639 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41816 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34638 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47816 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66647 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dysleksja z perspektywy dorosłości / Teresa Wejner-Jaworska. - Warszawa : Difin, 2019. - 282 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka poświęcona jest doświadczeniom dysleksji w wieku szkolnym i w dorosłym życiu, postrzeganych przez osoby dorosłe. Różni się tym, od licznych publikacji na temat dysleksji u dzieci, że wychodzi poza doświadczenia szkolne i pokazuje, jak badane osoby uczą się żyć z dysleksją i wypracowują własne strategie kompensacyjne, czyli jak radzą sobie w swoim dorosłym życiu. Problemy szkolne ukazane są retrospektywnie, w unikalnych narracjach biograficznych, więc stawiane jest pytanie o sens i znaczenie tych doświadczeń. W części teoretycznej ukazano specyfikę symptomów dysleksji u dorosłych, kwestie diagnozy funkcjonalnej i najnowszych podejść klasyfikacyjnych do tego zaburzenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115678 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52022 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42360 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34861 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48669 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67017 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program zajęć edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi zawiera ramowy i szczegółowy program zajęć edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Program jest przeznaczony dla nauczycieli uczących: - dzieci z wychowania przedszkolnego, - uczniów z trudnościami w mówieniu, pisaniu, czytaniu oraz opanowaniu zasad ortograficznych i gramatycznych, - uczniów objętych zajęciami indywidualnymi w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne, tj. edukacji polonistycznej, - uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim oraz z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, - uczniów uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, - uczniów z deficytami rozwojowymi w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116660 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52770 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42655 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35426 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67742 P 3,6 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka czytania – także w kontekście trudności w opanowaniu tej umiejętności przez dzieci z dysleksją – pozostaje od lat w polu zainteresowań badaczy reprezentujących rozmaite dziedziny nauki. Przede wszystkim sprawność ta stanowi obiekt analiz dokonywanych przez pedagogów, psychologów, lingwistów, psycholingwistów i logopedów. W niniejszej monografii przedmiotem badań własnych są czytelność krojów pisma oraz parametry cichego czytania u polskich uczniów z dysleksją rozwojową. Pierwszym głównym celem badań było sprawdzenie, które spośród ogólnie dostępnych krojów pisma używanych w druku i na nośnikach elektronicznych oraz krojów zaprojektowanych specjalnie dla osób dyslektycznych są mniej, a które bardziej czytelne dla polskich uczniów w wieku 12–16 lat ze stwierdzoną dysleksją rozwojową. Dodatkowym celem analiz, który wykraczał poza obszar eksperymentu, było ustalenie, jakie cechy morfologiczne badanych krojów pisma decydują o ich czytelności. Drugim głównym celem badań było ustalenie parametrów cichego czytania tekstów polskojęzycznych u uczniów dyslektycznych w wieku 12–16 lat. Książka stanowi typową monografię naukową poświęconą czytelności krojów pisma w kontekście procesu czytania ze zrozumieniem. Choć formalnie ma wiele cech wykładu akademickiego, to w treści stara się być pragmatyczna. Charakterystyka procesu czytania, omówienie znaków pisma w systemie języka i w tekście typograficznym, w końcu opis morfologii i stylistyki łacińskiego pisma typograficznego dokonywane są zarówno z poznawczego, jak i praktycznego punktu widzenia. Książka ma charakter interdyscyplinarny. Daje szerokie spojrzenie na neurobiologiczny aspekt procesu czytania. Stanowi także kompendium wiedzy na temat krojów pisma i klasyfikacji jego odmian. Publikacja łączy zagadnienia językoznawcze (grafematyka i grafetyka), logopedyczne (zaburzenia czytania) oraz typograficzne (cechy strukturalne i morfologia pisma). Dużą wartością pracy jest jej komponent eksperymentalny Są to pierwsze na polskim gruncie badania okulograficzne, które poddają analizie czytelność krojów pisma wśród uczniów z dysleksją rozwojową.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej