Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(370)
IBUK Libra
(11)
Forma i typ
Książki
(192)
Artykuły
(174)
Publikacje dydaktyczne
(59)
Publikacje fachowe
(47)
Publikacje naukowe
(38)
E-booki
(11)
Poradniki i przewodniki
(5)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Ebooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(529)
wypożyczone
(66)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(106)
Czytelnia Piła
(12)
Wypożyczalnia Chodzież
(85)
Czytelnia Chodzież
(6)
Wypożyczalnia Czarnków
(95)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(89)
Czytelnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(89)
Czytelnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(53)
Czytelnia Wągrowiec
(43)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(5)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(6)
Autor
Łoskot Małgorzata
(11)
Korczewska Elżbieta
(9)
Naprawa Renata
(9)
Tanajewska Alicja
(9)
Wysocka Ewa
(9)
Deptuła Maria
(8)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(7)
Kawula Stanisław
(7)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(6)
Kulesza Ewa M
(6)
Niemierko Bolesław
(6)
Strelau Jan
(6)
Jarosz Ewa
(5)
Paluchowski Władysław Jacek
(5)
Zielińska Ewa
(5)
Brzeziński Jerzy
(4)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Tomczak Joanna
(4)
Ziętara Renata
(4)
Alenowicz Magdalena
(3)
Cierpiałkowska Lidia
(3)
Jastrząb Jadwiga
(3)
Kopik Aldona
(3)
Kołodziejska Dorota
(3)
Skarbek Karolina
(3)
Suchańska Anna
(3)
Sęk Helena
(3)
Wrońska Irmina
(3)
Łuba Małgorzata
(3)
Biela Agnieszka
(2)
Borucka Anna
(2)
Burkacka-Mielcarz Julia
(2)
Charbicka Magdalena
(2)
Chrzanowska Danuta
(2)
Czech Ewa
(2)
Doliński Dariusz
(2)
Dunin-Wąsowicz Maria
(2)
Filipiak Maja
(2)
Franczyk Anna
(2)
Goetz Magdalena
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Kierczak Urszula
(2)
Kochan-Wójcik Marta
(2)
Kopała Jolanta
(2)
Kozłowska Katarzyna
(2)
Krajewska Katarzyna
(2)
Krawczyk Anna
(2)
Lisicki Michał
(2)
Luszczynski Hubert
(2)
Michalak Karolina
(2)
Oleksy-Zborowska Magdalena
(2)
Ostaszewski Krzysztof
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Przybora Aleksandra
(2)
Półtorak Agata
(2)
Riebisch Roswitha
(2)
Rient Robert
(2)
Rokicińska Iwona
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Skibska Joanna
(2)
Skura Małgorzata
(2)
Stemplewska-Żakowicz Katarzyna
(2)
Stępień Bogna
(2)
Sujak-Lesz Krystyna
(2)
Sumińska Dorota
(2)
Tokarska Elżbieta
(2)
Wnęk Marcelina
(2)
Wojnarska Anna
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Zalewski Bartosz
(2)
Arciszewska Ewa
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Badura Jan
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamila
(1)
Barwinek Grażyna
(1)
Barzykowski Krystian
(1)
Bednarczuk Beata
(1)
Bednarek Dorota
(1)
Bejm Patrycja
(1)
Bernau Sabine
(1)
Bibik Renata
(1)
Bielicki Roman
(1)
Bilewicz Dorota
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Bolińska Marta
(1)
Borsich Szymon
(1)
Briere John
(1)
Brzosko Anna
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bętkowska-Korpała Barbara
(1)
Błaszczak Anna (psycholog)
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chorab Monika
(1)
Chrząstowski Szymon
(1)
Chyrowicz Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(77)
2010 - 2019
(164)
2000 - 2009
(110)
1990 - 1999
(19)
1980 - 1989
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(177)
1989-2000
(8)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-20002001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(381)
Język
polski
(377)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(85)
Pedagodzy
(47)
Nauczyciele przedszkoli
(29)
Pedagodzy szkolni
(18)
Psycholodzy
(13)
Wychowawcy klas
(12)
Dyrektorzy szkół
(11)
Szkoły wyższe
(9)
Terapeuci
(9)
Rodzice
(8)
Logopedzi
(7)
Psychoterapeuci
(7)
Specjaliści terapii uzależnień
(5)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Coachowie
(3)
Lekarze
(3)
Nauczyciele matematyki
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pracownicy oświaty
(3)
Studenci
(3)
Biolodzy
(2)
Dorośli
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Przedszkola
(2)
Psychiatrzy
(2)
Sportowcy
(2)
Szkoły średnie
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Gimnazja
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele techniki
(1)
Neurologopedzi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Prawnicy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Rodziece
(1)
Socjolodzy
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Diagnoza pedagogiczna
(238)
Diagnoza
(77)
Dziecko
(43)
Diagnoza psychologiczna
(38)
Dojrzałość szkolna
(37)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(37)
Uczniowie
(33)
Psychoterapia
(19)
Zachowanie
(18)
Agresywność
(16)
Nauczanie
(16)
Patologia społeczna
(16)
Pedagogika resocjalizacyjna
(16)
Wychowanie przedszkolne
(16)
Nauczanie początkowe
(15)
Osobowość
(15)
Rodzina
(15)
Dysleksja i dysgrafia
(14)
Wychowanie w rodzinie
(14)
Psychologia
(13)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Wychowanie
(13)
Autyzm
(12)
Obserwacja pedagogiczna
(12)
Rodzice
(12)
Przemoc
(11)
Badania oświatowe i pedagogiczne
(10)
Bezrobocie
(10)
Diagnoza logopedyczna
(10)
Dzieci
(10)
Postawy
(10)
Psycholodzy
(10)
Socjalizacja
(10)
Alkoholizm
(9)
Metodologia
(9)
Neuropsychologia
(9)
Niepełnosprawni
(9)
Pedagogika społeczna
(9)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(9)
Promocja zdrowia
(9)
Psychologia kliniczna
(9)
Psychologia wychowawcza
(9)
Stres
(9)
Szkolnictwo
(9)
Testy psychologiczne
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
Zaburzenia mowy
(9)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Edukacja ekologiczna
(8)
Leczenie
(8)
Młodzież
(8)
Nałóg
(8)
Opieka społeczna
(8)
Uczenie się
(8)
Choroby psychiczne
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Dziecko zdolne
(7)
Kształcenie
(7)
Lęk
(7)
Narkomania
(7)
Nauczyciele
(7)
Nierówności społeczne
(7)
Pedagogika
(7)
Poczucie własnej wartości
(7)
Psychologia społeczna
(7)
Psychopatologia
(7)
Schizofrenia
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(7)
Zapobieganie
(7)
Zdolności
(7)
Zdrowie psychiczne
(7)
Zmiana społeczna
(7)
Babicki, Józef Czesław
(6)
Ciczkowski, Wiesław Andrzej
(6)
Czas wolny od pracy
(6)
Dykcik, Władysław
(6)
Dziecko ulicy
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(6)
Jeżewski, Kazimierz
(6)
Kamiński, Aleksander
(6)
Kawula, Stanisław
(6)
Kibice
(6)
Kowalski, Stanisław
(6)
Lachowicz, Jan
(6)
Lisiecki, Kazimierz
(6)
Mowa
(6)
Mysłakowski, Zygmunt
(6)
Olubiński, Andrzej
(6)
Orłowska, Małgorzata
(6)
Przemoc w rodzinie
(6)
Przestępczość
(6)
Radlińska, Helena
(6)
Starość
(6)
Starzenie się
(6)
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
(6)
Subkultura
(6)
Syrek, Ewa
(6)
Theiss, Wiesław
(6)
Temat: dzieło
Zimowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(69)
2001-0
(7)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(142)
Artykuł z czasopisma fachowego
(87)
Artykuł z czasopisma naukowego
(22)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(14)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(13)
Podręcznik
(13)
Monografia
(12)
Arkusz obserwacji
(11)
Poradniki dla nauczycieli
(11)
Podręczniki akademickie
(10)
Poradnik
(9)
Materiały pomocnicze
(8)
Artykuł problemowy
(7)
Praca zbiorowa
(7)
Case study (studium przypadku)
(5)
Opracowanie
(5)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4)
Ankieta
(3)
Raport z badań
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(2)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Felieton
(2)
Formularze i druki
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręczniki
(2)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(2)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Dokumenty
(1)
Dyktando
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradniki
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Sprawdziany i testy dla przedszkoli
(1)
Słowniki polskie
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(190)
Psychologia
(49)
Medycyna i zdrowie
(25)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Językoznawstwo
(7)
Nauka i badania
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Matematyka
(2)
Biologia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(30)
Bliżej Przedszkola
(13)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(12)
Szkoła Specjalna
(8)
Ruch Pedagogiczny
(6)
Wychowanie na Co Dzień
(6)
Dyrektor Szkoły
(5)
Edukacja i Dialog
(5)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(5)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(5)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Remedium
(4)
Świat Problemów
(4)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(3)
Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego
(3)
Sens : psychologia dla ciebie
(3)
Życie Szkoły
(3)
Biologia w Szkole
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(2)
Język Polski w Liceum
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Nowe w Szkole
(2)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(2)
Terapia
(2)
Wszystko dla Szkoły
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Wychowanie na co dzień
(2)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Geografia w Szkole
(1)
Język Polski w Szkole IV-VI
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka w Szkole
(1)
Meritum
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Niebieska Linia
(1)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji
(1)
Nowe w Szkole : Kierowanie Szkołą
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Plastyka i Wychowanie
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Rewalidacja
(1)
Sygnał
(1)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
381 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje? A przede wszystkim, jak to robić? By odpowiedzieć na te istotne pytania, powstała książka napisana przez prof. Edytę Gruszczyk-Kolczyńską i Ewę Zielińską „Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski”. Z chwilą przeniesienia diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej z poradni do placówek wychowania przedszkolnego, obserwacja i interpretacja dziecięcych aktywności nabrała znaczenia. Pierwszy etap tej diagnozy polega bowiem na obserwowaniu dzieci, analizowaniu oraz interpretowaniu ich zachowań w trakcie zabaw i zajęć przedszkolnych. Książka udostępnia nauczycielowi profesjonalne GOTOWE narzędzia diagnostyczne. Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że, według Autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków publikacji poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39874 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46193 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 1 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wydanie 5. - Warszawa : Difin, 2018. - 162 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka ma charakter przewodnika dla psychologów, pedagogów, studentów lub opiekunów dziecięcych czy rodziców małego dziecka, pozwalającego na poznanie specyficznej sytuacji badania małego dziecka (od urodzenia do 5 roku życia) oraz możliwości wykorzystania narzędzi diagnozy rozwoju zarówno dzieci prawidłowo rozwijających się jak i zagrożonych niepełnosprawnością czy też niepełnosprawnych. Ocena poziomu rozwoju małych dzieci, pozwalająca na uwidocznienie obszarów dobrze i słabo rozwiniętych, ma szczególne znaczenie dla organizowania programów wczesnej interwencji lub wczesnego wspomagania dzieci z trudnościami w rozwoju. W postępowaniu diagnostycznym-interwencyjnym nie powszechnej zgody dotyczącej sposobu w jaki ma być przeprowadzana diagnoza, co powinna obejmować oraz jak powinny być formułowanie wnioski (opinie, orzeczenia) potrzebne do konstruowania skutecznych programów interwencyjnych czy terapeutycznych. Stąd rodzi się potrzeba rozszerzenia wiedzy na temat diagnozowania dziecka od najwcześniejszego okresu życia, gdyż wszyscy specjaliści są zgodni, że szczególnie ważny dla wspomagania rozwoju jest okres pierwszych trzech lat życia dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116797 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51516 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41906 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34317 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48949 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66721 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99042, 99041 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46563 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36424 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30501 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42691 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; nr 97)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77521 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Ewy Górniewicz to obszerne studium, którego lektura pozwala czytelnikowi w przystępny sposób poznać teoretyczne oraz metodyczne założenia diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu. Jej treść została ujęta w trzy rozdziały. Pierwszy z nich przynosi m.in. ogląd takich kwestii jak: czytanie i pisanie w ujęciu behawioralnym, funkcjonalna analiza tego procesu, a także jego neuroanatomiczna organizacja. Omówione zostały tu ponadto trudności w czytaniu i pisaniu ze szczególnym uwzględnieniem dysleksji rozwojowej. W kolejnym rozdziale obszernej analizie poddano nie tylko samą istotę diagnozy trudności w czytaniu i pisaniu - jej pojęcie, definicje, cele i zasady - ale i zaprezentowano typy diagnoz odnoszących się do tytułowej kwestii. Naświetlono także podstawy prawne diagnozy pedagogicznej, co ma niebagatelne znaczenie dla pedagogów i psychologów szkolnych oraz zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Szczególną wartość, zwłaszcza dla wspomnianych tu praktyków, posiada rozdział trzeci, w którym Autorka skupiła się na procesie pedagogicznego diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu najmłodszych uczniów szkół podstawowych, dodatkowo różnicując podejście dla uczniów klas I oraz uczniów klas II-III. W centrum uwagi znalazły się wskazania dla terapeuty pedagogicznego realizującego postępowanie badawcze w zakresie badania mowy i języka, znajomości liter w izolacji, czytania oraz pisania. Dopełnieniem tego są zamieszczone w formie aneksu autorskie narzędzia przydatne w realizacji badania, stanowiące samoistną wartość rekomendowanej książki. Zauważyła to także w recenzji wydawniczej dr hab. Krystyna Żuchelkowska - profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, w której m.in. czytamy: ".Dzieciom mającym trudności w czytaniu i pisaniu trzeba pomóc. Aby pomoc ta była skuteczna, najpierw należy rozpoznać trudności w czytaniu i pisaniu, co wcale nie jest łatwe. Dlatego też dobrze się stało, że Pani dr Ewa Górniewicz zajęła się problematyką związaną z diagnozowaniem trudności w czytaniu i pisaniu. Jest to problematyka o istotnym znaczeniu dla edukacji wczesnoszkolnej, chociażby z tego powodu, że w czasach współczesnych od 10 do 15% uczniów danego rocznika ma trudności w czytaniu i pisaniu. (.) Uznanie i szacunek budzi fakt, że wszystkie narzędzia do zdiagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu Autorka opracowała samodzielnie, dbając o to, by spełniały warunki obiektywności i standaryzacji. (.) Przedłożona do recenzji wydawniczej książka Pani dr Ewy Górniewicz w pełni zasługuje na opublikowanie. Jej treść w pełni odpowiada tematowi określonemu w tytule. Pokazuje, że chcąc świadomie oraz z dobrym skutkiem likwidować trudności w czytaniu i pisaniu, należy je rozpoznać na określonym etapie edukacyjnym. Daje to podstawę do stwierdzenia, że książka będzie dobrze służyła nauczycielom wczesnej edukacji i kandydatom do tego zawodu, a także rodzicom, którzy pomagają dzieciom w opanowaniu umiejętności czytania i pisania".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114127 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50988 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40983 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66008 P 3,2 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Współczesne rozumienie pojęcia gotowości szkolnej cechuje nie tylko swoiste nakładanie się dwóch klasycznych ujęć akcentujących podmiotowe znaczenie procesów dojrzewania bądź uczenia się. Wyróżnikiem tego pojęcia jest także szeroki zakres znaczeniowy związany z charakterystyką właściwości tych elementów systemu edukacyjnego, od których zależy zarówno sytuacja dzieci na progu szkoły, jak i ich przyszła kariera w roli uczniów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110445 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49789 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39950 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32977 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46323 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64900 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46768 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37755 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31235 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44032 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63052 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowane zadania i kryteria oceny stanowią narzędzie badawcze umożliwiające zdiagnozowanie rozwoju dziecka w określonych obszarach funkcjonowania. Są to: podstawowe wiadomości, lateralizacja oraz orientacja w schemacie ciała, w przestrzeni i na płaszczyźnie, percepcja słuchowa, umiejętności matematyczne, czytanie (zastosowanie tej części jest uzależnione od stopnia przygotowania dziecka do nauki czytania można ją pominąć w badaniu), pamięć i myślenie, percepcja wzrokowa i sprawność manualna, komunikowanie się, zachowanie dziecka podczas badania, rozwój fizyczny i stan zdrowia, rozwój emocjonalno-społeczny (obserwowany w pierwszych tygodniach nauki w klasie pierwszej). Dzięki diagnozie nauczyciel może: określić poziom przygotowania dziecka do nauki w klasie pierwszej, określić potrzeby związane z jego rozwojem psychofizycznym, opracować indywidualne programy pracy (dostosowane do możliwości rozwojowych i potrzeb edukacyjnych uczniów, tzn. przygotować programy działań terapeutycznych dla dzieci z trudnościami w nauce oraz wyznaczyć kierunki pracy z uczniami o wysokim poziomie przygotowania do nauki w klasie pierwszej). Komplet materiałów zebranych w teczce składa się z: charakterystyki narzędzia diagnozy, instrukcji dla badającego, kryteriów oceny, arkusza badania, kart pracy dla dziecka, pomocy dydaktycznych potrzebnych do przeprowadzenia badania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 495 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Celem naszych rozważań teoretycznych i praktycznych stała się prośba ukazania diagnozy jako priorytetu w procesie kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jednym z głównych zamiarów, jaki nami kierował podczas pisania tej książki, była intencja uprzystępnienia wiedzy teoretycznej i praktycznej omawiającej diagnozę dziecka. Poszukuje się w niej odpowiedzi na nurtujące pytania: Jak diagnozować? Jak rozpoznawać zaniedbania i deficyty w rozwoju? Jakie wykorzystać sposoby?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100545 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104120 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46562, 49551, 47502 (3 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37147 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30827 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43264 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61998 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja.)
Książka prezentuje główne stanowiska teoretyczne i problemy praktyczne w postępowaniu diagnostycznym. Formułuje podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnozowania w resocjalizacji wraz z opisem modeli diagnozowania, specyficznych trudności, dylematów i zasad diagnozowania w przypadku tzw. "zjawisk trudnych". Przedstawia podstawowy warsztat diagnostyczny pedagogiki resocjalizacyjnej z określeniem metod, technik i narzędzi diagnostycznych oraz zasad ich stosowania. Podręcznik przeznaczony jest dla wykładowców i studentów kierunków pedagogicznych, głównie resocjalizacji, a także psychologii oraz innych dyscyplin pokrewnych. Niezbędny dla pedagogów i psychologów zajmujących się zawodowo diagnozą psychopedagogiczną i resocjalizacyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45651 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46267 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36621 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30596 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43265, 42896 (2 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61933 P 4,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Książka prezentuje główne stanowiska teoretyczne i problemy praktyczne w postępowaniu diagnostycznym. Formułuje podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnozowania w resocjalizacji wraz z opisem modeli diagnozowania, specyficznych trudności, dylematów i zasad diagnozowania w przypadku tzw. "zjawisk trudnych". Przedstawia podstawowy warsztat diagnostyczny pedagogiki resocjalizacyjnej z określeniem metod, technik i narzędzi diagnostycznych oraz zasad ich stosowania. Podręcznik przeznaczony jest dla wykładowców i studentów kierunków pedagogicznych, głównie resocjalizacji, a także psychologii oraz innych dyscyplin pokrewnych. Niezbędny dla pedagogów i psychologów zajmujących się zawodowo diagnozą psychopedagogiczną i resocjalizacyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103887 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31605 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
W ciągu ostatnich lat znacząco zmieniło i nadal zmienia swoje oblicze diagnozowanie nauczycielskie. Dziś pedagodzy są nie tylko zobowiązani do prowadzenia diagnozy, ale również mają coraz szerszy dostęp do standaryzowanych narzędzi. Prezentowana książka stanowi „mini ściągawkę” dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako „diagnoza oparta na faktach”. Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu. To książka dla osób, które chcą się rozwijać zawodowo, nie obawiają się nowości i łamania stereotypów, które stale poszukują sposobów podnoszenia jakości własnych działań edukacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116514 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52805 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42397 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35504 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49099 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 67736 P 3,3 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje? A przede wszystkim, jak to robić? By odpowiedzieć na te istotne pytania, powstała ta książka. Z chwilą przeniesienia diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej z poradni do placówek wychowania przedszkolnego, obserwacja i interpretacja dziecięcych aktywności nabrała znaczenia. Pierwszy etap tej diagnozy polega bowiem na obserwowaniu dzieci, analizowaniu oraz interpretowaniu ich zachowań w trakcie zabaw i zajęć przedszkolnych. Opracowanie udostępnia nauczycielowi profesjonalne gotowe narzędzia diagnostyczne. Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że według autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków opracowań poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu. W książce znajdują się m.in. najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole, podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy, informacje o tym, dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje, opisy organizowania obserwacji i analizy funkcjonowania dzieci, opis pułapek, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej, nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych, sprawności ruchowych, funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy, podejmowania i realizowania przez dzieci zadań, eksperymenty diagnostyczne, organizacja, przebieg zajęć i obserwacje, cele nauczycielskiej diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo, sposoby notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci. Zawiera arkusze diagnostyczne i rysunki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105861, 105864 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47560, 48558 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31701 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44442 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63447 P 2,5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50898 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej