Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(275)
Forma i typ
Artykuły
(161)
Książki
(112)
Publikacje dydaktyczne
(49)
Publikacje fachowe
(26)
Publikacje naukowe
(20)
Poradniki i przewodniki
(2)
Czasopisma
(1)
Ebooki
(1)
Dostępność
dostępne
(308)
wypożyczone
(39)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(54)
Czytelnia Piła
(9)
Wypożyczalnia Chodzież
(46)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(53)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(56)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(56)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(32)
Czytelnia Wągrowiec
(26)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(6)
Autor
Łoskot Małgorzata
(11)
Korczewska Elżbieta
(9)
Naprawa Renata
(9)
Tanajewska Alicja
(9)
Deptuła Maria
(8)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(7)
Kawula Stanisław
(6)
Kulesza Ewa M
(6)
Niemierko Bolesław
(6)
Wysocka Ewa
(6)
Jarosz Ewa
(5)
Zielińska Ewa
(5)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Tomczak Joanna
(4)
Ziętara Renata
(4)
Alenowicz Magdalena
(3)
Jastrząb Jadwiga
(3)
Kopik Aldona
(3)
Kołodziejska Dorota
(3)
Skarbek Karolina
(3)
Wrońska Irmina
(3)
Łuba Małgorzata
(3)
Biela Agnieszka
(2)
Borucka Anna
(2)
Burkacka-Mielcarz Julia
(2)
Chrzanowska Danuta
(2)
Czech Ewa
(2)
Goetz Magdalena
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Guziuk-Tkacz Marta
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Kierczak Urszula
(2)
Kochan-Wójcik Marta
(2)
Kopała Jolanta
(2)
Kozłowska Katarzyna
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Krawczyk Anna
(2)
Lisicki Michał
(2)
Luszczynski Hubert
(2)
Michalak Karolina
(2)
Oleksy-Zborowska Magdalena
(2)
Ostaszewski Krzysztof
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Półtorak Agata
(2)
Riebisch Roswitha
(2)
Rokicińska Iwona
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Skibska Joanna
(2)
Skura Małgorzata
(2)
Stępień Bogna
(2)
Sujak-Lesz Krystyna
(2)
Sumińska Dorota
(2)
Tokarska Elżbieta
(2)
Wnęk Marcelina
(2)
Arciszewska Ewa
(1)
Barwinek Grażyna
(1)
Bednarczuk Beata
(1)
Bejm Patrycja
(1)
Bibik Renata
(1)
Bilewicz Dorota
(1)
Bolińska Marta
(1)
Borsich Szymon
(1)
Brzosko Anna
(1)
Błaszczak Anna (psycholog)
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chorab Monika
(1)
Cieciuch Jan
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(1)
Cieśla Elżbieta
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cygan Barbara
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czupryna Zuzanna
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Dmochowska Halina
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Drozdowski Leszek
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Dziejowska Joanna
(1)
Dziubak Eliza
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Franczyk Anna
(1)
Franków Łukasz
(1)
Fuks Agata
(1)
Furmański Jacek
(1)
Galimska Olga
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gomułka Elżbieta
(1)
Groenwald Maria
(1)
Górniewicz Ewa
(1)
Hajnicz Wanda
(1)
Hillebrand Clemens
(1)
Jakubowska-Mirek Monika
(1)
Jarczyńska Jolanta
(1)
Jaskuła Sylwia
(1)
Jauer - Niworowska Olga
(1)
Jańczyk Grażyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(43)
2010 - 2019
(130)
2000 - 2009
(87)
1990 - 1999
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(135)
1989-2000
(7)
1989-20002001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(275)
Język
polski
(272)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(78)
Pedagodzy
(43)
Nauczyciele przedszkoli
(28)
Pedagodzy szkolni
(17)
Wychowawcy klas
(12)
Dyrektorzy szkół
(11)
Terapeuci
(7)
Specjaliści terapii uzależnień
(5)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Psycholodzy
(4)
Rodzice
(4)
Nauczyciele matematyki
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Biolodzy
(2)
Lekarze
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Pracownicy oświaty
(2)
Sportowcy
(2)
Studenci
(2)
Szkoły średnie
(2)
Gimnazja
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele geografii
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele techniki
(1)
Przedszkola
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodziece
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Diagnoza pedagogiczna
(237)
Dziecko
(37)
Dojrzałość szkolna
(36)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(34)
Uczniowie
(31)
Diagnoza psychologiczna
(26)
Diagnoza
(17)
Nauczanie początkowe
(15)
Nauczanie
(13)
Rodzina
(13)
Wychowanie przedszkolne
(13)
Wychowanie w rodzinie
(13)
Obserwacja pedagogiczna
(12)
Wychowanie
(12)
Agresywność
(11)
Dysleksja i dysgrafia
(11)
Zachowanie
(11)
Badania oświatowe i pedagogiczne
(10)
Patologia społeczna
(10)
Rodzice
(10)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Edukacja ekologiczna
(8)
Socjalizacja
(8)
Szkolnictwo
(8)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(7)
Nierówności społeczne
(7)
Pedagogika
(7)
Pedagogika resocjalizacyjna
(7)
Pedagogika społeczna
(7)
Przemoc
(7)
Uczenie się
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Zmiana społeczna
(7)
Autyzm
(6)
Babicki, Józef Czesław
(6)
Bezrobocie
(6)
Ciczkowski, Wiesław Andrzej
(6)
Czas wolny od pracy
(6)
Dykcik, Władysław
(6)
Dzieci
(6)
Dziecko ulicy
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Dziecko zdolne
(6)
Jeżewski, Kazimierz
(6)
Kamiński, Aleksander
(6)
Kawula, Stanisław
(6)
Kibice
(6)
Kowalski, Stanisław
(6)
Lachowicz, Jan
(6)
Lisiecki, Kazimierz
(6)
Metodologia
(6)
Mysłakowski, Zygmunt
(6)
Olubiński, Andrzej
(6)
Opieka społeczna
(6)
Orłowska, Małgorzata
(6)
Promocja zdrowia
(6)
Radlińska, Helena
(6)
Starość
(6)
Starzenie się
(6)
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
(6)
Subkultura
(6)
Syrek, Ewa
(6)
Theiss, Wiesław
(6)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(6)
Winiarski, Mikołaj
(6)
Wolny, Marek
(6)
Wroczyński, Ryszard
(6)
Zdolności
(6)
Šackij, Stanislav Teofilovič
(6)
Mowa
(5)
Młodzież trudna
(5)
Nauczyciele
(5)
Profilaktyka szkolna
(5)
Przedszkole - kształcenie pojęć
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Psychoterapia
(5)
Socjoterapia
(5)
Zapobieganie
(5)
Zdrowie psychiczne
(5)
Ankieta
(4)
Badania naukowe
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Efektywność nauczania
(4)
Klasa szkolna (socjol.)
(4)
Lęk
(4)
Metody nauczania
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Osobowość
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Poczucie własnej wartości
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Współdziałanie
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Dziecko maltretowane
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Temat: czas
2001-
(53)
2001-0
(4)
1989-2000
(2)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(140)
Artykuł z czasopisma fachowego
(85)
Artykuł z czasopisma naukowego
(22)
Arkusz obserwacji
(11)
Poradniki dla nauczycieli
(11)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(9)
Monografia
(7)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4)
Podręcznik
(4)
Podręczniki akademickie
(4)
Ankieta
(3)
Case study (studium przypadku)
(3)
Poradnik
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(2)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Formularze i druki
(2)
Opracowanie
(2)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(2)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(1)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(1)
Dokumenty
(1)
Dyktando
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Sprawdziany i testy dla przedszkoli
(1)
Słowniki polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(175)
Psychologia
(21)
Medycyna i zdrowie
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Nauka i badania
(3)
Językoznawstwo
(2)
Matematyka
(2)
Biologia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(30)
Bliżej Przedszkola
(13)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(12)
Szkoła Specjalna
(8)
Ruch Pedagogiczny
(6)
Wychowanie na Co Dzień
(6)
Dyrektor Szkoły
(5)
Edukacja i Dialog
(5)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(5)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Remedium
(4)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(4)
Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego
(3)
Życie Szkoły
(3)
Biologia w Szkole
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Język Polski w Liceum
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Nowe w Szkole
(2)
Terapia
(2)
Wszystko dla Szkoły
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Wychowanie na co dzień
(2)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Geografia w Szkole
(1)
Język Polski w Szkole IV-VI
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka w Szkole
(1)
Meritum
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji
(1)
Nowe w Szkole : Kierowanie Szkołą
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Plastyka i Wychowanie
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Rewalidacja
(1)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(1)
Sygnał
(1)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
275 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka Ewy Górniewicz to obszerne studium, którego lektura pozwala czytelnikowi w przystępny sposób poznać teoretyczne oraz metodyczne założenia diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu. Jej treść została ujęta w trzy rozdziały. Pierwszy z nich przynosi m.in. ogląd takich kwestii jak: czytanie i pisanie w ujęciu behawioralnym, funkcjonalna analiza tego procesu, a także jego neuroanatomiczna organizacja. Omówione zostały tu ponadto trudności w czytaniu i pisaniu ze szczególnym uwzględnieniem dysleksji rozwojowej. W kolejnym rozdziale obszernej analizie poddano nie tylko samą istotę diagnozy trudności w czytaniu i pisaniu - jej pojęcie, definicje, cele i zasady - ale i zaprezentowano typy diagnoz odnoszących się do tytułowej kwestii. Naświetlono także podstawy prawne diagnozy pedagogicznej, co ma niebagatelne znaczenie dla pedagogów i psychologów szkolnych oraz zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Szczególną wartość, zwłaszcza dla wspomnianych tu praktyków, posiada rozdział trzeci, w którym Autorka skupiła się na procesie pedagogicznego diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu najmłodszych uczniów szkół podstawowych, dodatkowo różnicując podejście dla uczniów klas I oraz uczniów klas II-III. W centrum uwagi znalazły się wskazania dla terapeuty pedagogicznego realizującego postępowanie badawcze w zakresie badania mowy i języka, znajomości liter w izolacji, czytania oraz pisania. Dopełnieniem tego są zamieszczone w formie aneksu autorskie narzędzia przydatne w realizacji badania, stanowiące samoistną wartość rekomendowanej książki. Zauważyła to także w recenzji wydawniczej dr hab. Krystyna Żuchelkowska - profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, w której m.in. czytamy: ".Dzieciom mającym trudności w czytaniu i pisaniu trzeba pomóc. Aby pomoc ta była skuteczna, najpierw należy rozpoznać trudności w czytaniu i pisaniu, co wcale nie jest łatwe. Dlatego też dobrze się stało, że Pani dr Ewa Górniewicz zajęła się problematyką związaną z diagnozowaniem trudności w czytaniu i pisaniu. Jest to problematyka o istotnym znaczeniu dla edukacji wczesnoszkolnej, chociażby z tego powodu, że w czasach współczesnych od 10 do 15% uczniów danego rocznika ma trudności w czytaniu i pisaniu. (.) Uznanie i szacunek budzi fakt, że wszystkie narzędzia do zdiagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu Autorka opracowała samodzielnie, dbając o to, by spełniały warunki obiektywności i standaryzacji. (.) Przedłożona do recenzji wydawniczej książka Pani dr Ewy Górniewicz w pełni zasługuje na opublikowanie. Jej treść w pełni odpowiada tematowi określonemu w tytule. Pokazuje, że chcąc świadomie oraz z dobrym skutkiem likwidować trudności w czytaniu i pisaniu, należy je rozpoznać na określonym etapie edukacyjnym. Daje to podstawę do stwierdzenia, że książka będzie dobrze służyła nauczycielom wczesnej edukacji i kandydatom do tego zawodu, a także rodzicom, którzy pomagają dzieciom w opanowaniu umiejętności czytania i pisania".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114127 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50988 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40983 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66008 P 3,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesne rozumienie pojęcia gotowości szkolnej cechuje nie tylko swoiste nakładanie się dwóch klasycznych ujęć akcentujących podmiotowe znaczenie procesów dojrzewania bądź uczenia się. Wyróżnikiem tego pojęcia jest także szeroki zakres znaczeniowy związany z charakterystyką właściwości tych elementów systemu edukacyjnego, od których zależy zarówno sytuacja dzieci na progu szkoły, jak i ich przyszła kariera w roli uczniów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110445 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49789 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39950 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32977 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46323 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64900 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46768 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37755 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31235 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44032 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63052 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowane zadania i kryteria oceny stanowią narzędzie badawcze umożliwiające zdiagnozowanie rozwoju dziecka w określonych obszarach funkcjonowania. Są to: podstawowe wiadomości, lateralizacja oraz orientacja w schemacie ciała, w przestrzeni i na płaszczyźnie, percepcja słuchowa, umiejętności matematyczne, czytanie (zastosowanie tej części jest uzależnione od stopnia przygotowania dziecka do nauki czytania można ją pominąć w badaniu), pamięć i myślenie, percepcja wzrokowa i sprawność manualna, komunikowanie się, zachowanie dziecka podczas badania, rozwój fizyczny i stan zdrowia, rozwój emocjonalno-społeczny (obserwowany w pierwszych tygodniach nauki w klasie pierwszej). Dzięki diagnozie nauczyciel może: określić poziom przygotowania dziecka do nauki w klasie pierwszej, określić potrzeby związane z jego rozwojem psychofizycznym, opracować indywidualne programy pracy (dostosowane do możliwości rozwojowych i potrzeb edukacyjnych uczniów, tzn. przygotować programy działań terapeutycznych dla dzieci z trudnościami w nauce oraz wyznaczyć kierunki pracy z uczniami o wysokim poziomie przygotowania do nauki w klasie pierwszej). Komplet materiałów zebranych w teczce składa się z: charakterystyki narzędzia diagnozy, instrukcji dla badającego, kryteriów oceny, arkusza badania, kart pracy dla dziecka, pomocy dydaktycznych potrzebnych do przeprowadzenia badania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem naszych rozważań teoretycznych i praktycznych stała się prośba ukazania diagnozy jako priorytetu w procesie kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jednym z głównych zamiarów, jaki nami kierował podczas pisania tej książki, była intencja uprzystępnienia wiedzy teoretycznej i praktycznej omawiającej diagnozę dziecka. Poszukuje się w niej odpowiedzi na nurtujące pytania: Jak diagnozować? Jak rozpoznawać zaniedbania i deficyty w rozwoju? Jakie wykorzystać sposoby?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100545 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104120 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46562, 49551, 47502 (3 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37147 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30827 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43264 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61998 P 2,4 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67661 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie 1. - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
„Nowa psychologia dysleksji to doskonałe kompendium najbardziej aktualnej wiedzy na temat trudności w czytaniu i pisaniu. Odpowiada na zapotrzebowanie społeczne, głównie ze strony profesjonalistów pracujących z dziećmi, którzy z różnych powodów nie mogą w sposób optymalny realizować zadań stawianych przed nimi przez system edukacji. Jest to także książka ważna dla osób pracujących w obszarze nauki – stanowi bowiem doskonały, systematyczny przegląd współczesnych badań nad dysleksją, w oparciu o starannie wyselekcjonowaną, bogatą literaturę. Z lektury monografii wyłania się złożony obraz omawianego zaburzenia. Jednym z pierwszych problemów jest konieczność uporządkowania wiedzy na temat zjawiska dysleksji rozwojowej, choćby ze względu na niejednolitą terminologię oraz zróżnicowane sposoby definiowania, co Autorka realizuje systematycznie i skrupulatnie.” (
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48836 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Diagnozowanie sytuacji społecznej dzieci nieśmiałych w grupie rówieśniczej / Małgorzata Zabłocka. // W: Diagnostyka, profilaktyka, socjoterapia w teorii i praktyce pedagogicznej / Red. Maria Deptuła. - Bydgoszcz: Wydaw. Uniwersytetu Kazimierza Wilekiego, 2005. - S. 75 - 88.
Książka
W koszyku
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
W ciągu ostatnich lat znacząco zmieniło i nadal zmienia swoje oblicze diagnozowanie nauczycielskie. Dziś pedagodzy są nie tylko zobowiązani do prowadzenia diagnozy, ale również mają coraz szerszy dostęp do standaryzowanych narzędzi. Prezentowana książka stanowi „mini ściągawkę” dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako „diagnoza oparta na faktach”. Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu. To książka dla osób, które chcą się rozwijać zawodowo, nie obawiają się nowości i łamania stereotypów, które stale poszukują sposobów podnoszenia jakości własnych działań edukacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116514 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52805 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42397 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35504 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49099 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 67736 P 3,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje? A przede wszystkim, jak to robić? By odpowiedzieć na te istotne pytania, powstała ta książka. Z chwilą przeniesienia diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej z poradni do placówek wychowania przedszkolnego, obserwacja i interpretacja dziecięcych aktywności nabrała znaczenia. Pierwszy etap tej diagnozy polega bowiem na obserwowaniu dzieci, analizowaniu oraz interpretowaniu ich zachowań w trakcie zabaw i zajęć przedszkolnych. Opracowanie udostępnia nauczycielowi profesjonalne gotowe narzędzia diagnostyczne. Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że według autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków opracowań poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu. W książce znajdują się m.in. najważniejsze ustalenia dotyczące gotowości dzieci do podjęcia nauki w szkole, podstawy merytoryczne, uzasadnienie i cele nauczycielskiej diagnozy, informacje o tym, dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje, opisy organizowania obserwacji i analizy funkcjonowania dzieci, opis pułapek, w jakie wpadają nauczyciele podczas obserwowania dzieci w ramach diagnozy gotowości do nauki szkolnej, nauczycielska diagnoza dziecięcych czynności samoobsługowych, sprawności ruchowych, funkcjonowania dzieci w trakcie zabawy, podejmowania i realizowania przez dzieci zadań, eksperymenty diagnostyczne, organizacja, przebieg zajęć i obserwacje, cele nauczycielskiej diagnozy realizowanej w eksperymentach diagnostycznych wykonywanych przez dzieci indywidualnie i zespołowo, sposoby notowania wyników obserwacji w zbiorczych arkuszach diagnostycznych, interpretacje i formułowanie działań w zakresie skuteczniejszego realizowania zadań przez dzieci. Zawiera arkusze diagnostyczne i rysunki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105861, 105864 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47560, 48558 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31701 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44442 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63447 P 2,5 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Percepcja postaw rodziców wobec spożywania alkoholu przez ich dzieci a intensywność picia wśród młodzieży gimnazjalnej / Jolanta Jarczyńska. // W: Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej / pod red. Marii Deptuły. - Bydgoszcz: Wydaw. Uniw. Kazimierza Wielkiego, 2006. - S. 142 - 157.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113587 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnostyka edukacyjna / Bolesław Niemierko. - Wydanie drugie rozszerzone. - Warszawa : PWN, 2021. - 369, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy w ręce Czytelników zaktualizowane wydanie podręcznika Diagnostyka edukacyjna. Drugie wydanie podręcznika pogłębia podstawy psychologiczne diagnostyki edukacyjnej, poszerza i aktualizuje jej tematykę i literaturę, wprowadza Czytelnika w zagadnienia, które współcześnie zyskują na znaczeniu. Autor podręcznika wyodrębnił trzy główne bloki tematyczne dotyczące diagnozy osiągnięć uczniów oraz systemów edukacyjnych: Przedmiot diagnozy. Ta część została poświęcona zagadnieniom uczenia się i kształcenia. Autor scharakteryzował modele uczenia się, koncepcję sprawczości i wspólnotowości w odniesieniu do ucznia oraz relacje między nauczaniem, wychowaniem i kształceniem. W tej części Czytelnik znajdzie także podstawowe informacje dotyczące paradygmatów diagnostyki oraz diagnozy edukacyjnej, a także charakterystykę pracy diagnosty w kontekście oczekiwanych kompetencji oraz wrażliwości etycznej. Metody diagnostyczne. Druga część podręcznika zawiera podstawowe informacje na temat pomiaru jako podstawy diagnostyki edukacyjnej. Oprócz nabycia wiedzy na temat skal pomiarowych i narzędzi diagnozowania Czytelnik zapozna się z etapami pracy diagnosty, sposobami definiowania celów diagnozowania oraz konstruowania i ewaluacji narzędzi diagnozy. Autor scharakteryzował tu także nieformalne narzędzia diagnozy edukacyjnej. Wyniki diagnozy. Ostatni blok tematyczny przybliża wiedzę na temat wyników procesu diagnozy edukacyjnej ucznia w sferze emocjonalnej i poznawczej. Autor opisał także zagadnienia związane z prowadzeniem egzaminów wewnętrznych oraz z diagnozą osiągnięć edukacyjnych na poziomie placówki edukacyjnej i kraju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42553 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49143 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67952 P 3,3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej