Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(45)
Forma i typ
Książki
(42)
Artykuły
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(115)
wypożyczone
(15)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(20)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(18)
Wypożyczalnia Czarnków
(26)
Wypożyczalnia Trzcianka
(19)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(18)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(11)
Czytelnia Wągrowiec
(8)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(3)
Autor
Derewlana Hanna
(3)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(3)
Kopik Aldona
(3)
Wosińska Beata
(3)
Zielińska Ewa
(3)
Blythe Sally Goddard
(2)
Cieśla Elżbieta
(2)
Czech Ewa
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Lisicki Michał
(2)
Macińska Magdalena
(2)
Marek Elżbieta
(2)
Papp Luca
(2)
Półtorak Agata
(2)
Rokicińska Iwona
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Skura Małgorzata
(2)
Sumińska Dorota
(2)
Słyszowa Stefania
(2)
Wilgocka-Okoń Barbara
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Dziejowska Joanna
(1)
Frydrychowicz Anna
(1)
Gebreselassie Jolanta
(1)
Janiszewska Bożena
(1)
Kałużny Anna
(1)
Klimkowska Lucyna
(1)
Koźniewska Elżbieta
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Loy Susanne
(1)
Matuszewski Andrzej
(1)
Meinders-Lücking Frauke
(1)
Nadrowska Katarzyna
(1)
Okraska-Ćwiek Beata
(1)
Piękoś Karolina
(1)
Pomianowska Zofia
(1)
Smoleń Dorota
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Umiastowska Danuta
(1)
Volokitina Mariâ Nikolaevna
(1)
Walczak-Sarao' Małgorzata
(1)
Wąsik Iwona
(1)
Załęska Sławomira
(1)
Zwierzyńska Elżbieta
(1)
Zyzik Elżbieta
(1)
Łuczak Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(3)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(44)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dojrzałość szkolna
(45)
Dziecko
(22)
Diagnoza pedagogiczna
(17)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(16)
Wychowanie przedszkolne
(10)
Nauczanie początkowe
(7)
Testy psychologiczne
(4)
Uczenie się
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Gry i zabawy
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Agresywność
(2)
Ankieta
(2)
Badania oświatowe i pedagogiczne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Matematyka
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Rodzice
(2)
Szkolnictwo
(2)
Wywiad socjologiczny
(2)
Zachowanie
(2)
Zdolności
(2)
Zespół ADHD
(2)
Arkusz Diagnozy Dojrzałości Szkolnej (ADDS)
(1)
Arteterapia
(1)
Badania przesiewowe
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza
(1)
Dogoterapia
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Informatyka
(1)
Leworęczność
(1)
Masaż Shantali
(1)
Metoda Bobathów
(1)
Metoda Knillów
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Motoryka u dzieci
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Ocena opisowa
(1)
Odruchy
(1)
Oświata
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Postawy
(1)
Programy komputerowe
(1)
Przedszkola
(1)
Przedszkole - przygotowanie do szkoły
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Start szkolny
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Testy
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowanie
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Temat: dzieło
Skala Gotowości Szkolnej
(1)
Temat: czas
2001-0
(3)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki
(1)
Sprawdziany i testy dla przedszkoli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Zajrzyj i Znajdź)
Niezastąpiona pomoc w diagnozowaniu gotowości dziecka do podjęcia obowiązku szkolnego. Badanie dostosowane do wieku dziecka, łatwe dokumentowanie obserwacji, rzetelna ocena gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole, podstawa do opracowania programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka, podsumowanie rocznej pracy dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32715 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
(Edukompas.)
Płyta zawiera zestawy ćwiczeń: - z zakresu grafomotoryki, koordynacji wzrokowo-słuchowej, orientacji przestrzennej, umożliwiających określenie właściwej lateralizacji - usprawniających percepcję słuchową i wzrokową - wspomagających rozwój poznawczy dziecka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2737, CD. 2738 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powstała na bazie doświadczenia matki i wiedzy psychologa. Jej adresatami są rodzice i nauczyciele. Rodzice, którzy nie mogą się zdecydować, czy posłać sześciolatka do szkoły, przeczytają o typowych problemach przeciętnego pierwszaka-sześciolatka i dowiedzą się, z czego one wynikają. Rodzice, którzy zapisali dziecko do pierwszej klasy i jesienią staną w obliczu tych problemów, uświadomią sobie, że nie są jedyni. Krótkie, trafne i rzeczowe komentarze psychologa pomogą im podjąć decyzję, a także lepiej zrozumieć dziecko i pomóc mu w pierwszych miesiącach nauki. Nauczyciele znajdą tutaj krótką charakterystykę sześciolatka, a także praktyczne wskazówki, jak z nim postępować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108789 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106774 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48576 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39222 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32392 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45315 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64224 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja jest swoistym przeglądem współczesnego podejścia specjalistów, pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów, zarówno praktyków, jak również teoretyków, do zagadnień diagnozy i terapii w odniesieniu do dzieci uczestniczących w procesie edukacji. Z uwagi na pojawianie się coraz to nowszych trendów w rozpoznawaniu i rehabilitacji zaburzeń większego znaczenia nabiera ich krytyczna analiza. Obszary zagadnień dotyczą różnych aspektów funkcjonowania dziecka, propozycji technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także oddziaływań terapeutycznych w odniesieniu do dzieci, u których nieprawidłowości już wystąpiły. Pracę podzielono na sześć części, którym nadano tytuły, ułatwiające Czytelnikowi poruszanie się po zagadnieniach dotyczących diagnozy i terapii psychopedagogicznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37852 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego w ramach diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej trzeba fachowo prowadzić obserwację i analizować dziecięce kompetencje? A przede wszystkim, jak to robić? By odpowiedzieć na te istotne pytania, powstała książka napisana przez prof. Edytę Gruszczyk-Kolczyńską i Ewę Zielińską „Nauczycielska diagnoza gotowości do podjęcia nauki szkolnej. Jak prowadzić obserwację dzieci, interpretować wyniki i formułować wnioski”. Z chwilą przeniesienia diagnozy gotowości dzieci do nauki szkolnej z poradni do placówek wychowania przedszkolnego, obserwacja i interpretacja dziecięcych aktywności nabrała znaczenia. Pierwszy etap tej diagnozy polega bowiem na obserwowaniu dzieci, analizowaniu oraz interpretowaniu ich zachowań w trakcie zabaw i zajęć przedszkolnych. Książka udostępnia nauczycielowi profesjonalne GOTOWE narzędzia diagnostyczne. Wyjątkowość treści prezentowanych w publikacji podkreśla fakt, że, według Autorek, nieporozumienia w zakresie stosowania metody obserwacji wynikają z niedostatków publikacji poświęconych nauczycielskiej diagnozie i braku sprawdzonych narzędzi diagnostycznych. Autorki mają nadzieję, że ich starania wprowadzenia zmian przyczynią się do takiego wychowania i edukacji dzieci, aby lepiej wiodło się im w szkole i dorosłym życiu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39874 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46193 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka podejmuje próbę odpowiedzi na pytania dotyczące efektywności integracji sensorycznej dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Zaprezentowany został w niej podział diagnostyczny oraz terapie dla dzieci z deficytami integracji sensorycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52209 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42213 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35031 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48670 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 08237 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 09328 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11758 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11609, 11608 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 08067 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12664, 12665 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17091, 17092 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101179 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37395 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62302 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96570 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42554 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera cztery rozdziały. Pierwszy dotyczy wyjaśnień terminologicznych oraz merytorycznych uzasadnień dla używania takich pojęć, jak dojrzałość szkolna, gotowość szkolna, przygotowanie do szkoły. Drugi ukazuje strukturę testu do badania gotowości dziecka do nauki szkolnej. Rozdział trzeci omawia związki gotowości szkolnej z osiągnięciami szkolnymi dzieci. Treścią rozdziału czwartego jest skupienie uwagi na gotowości dziecka do nauki jako efektu rozwoju i uczenia się - w interakcji z gotowością szkoły do pełnowartościowej pracy z dziećmi rozpoczynającymi naukę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91758, 91757, 91759 (3 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106491 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52387, 46561, 42590 (3 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37493 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30507 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42773, 41322, 44036 (3 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61733 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Program do diagnozy pedagogicznej i oceny opisowej z systemem monitorowania realizacji podstawy programowej, drukowania świadectw i generowania dokumentacji psychologiczno-pedagogicznej w edukacji wczesnoszkolnej. Pierwszy w Polsce program do oceny opisowej i symbolicznej w edukacji wczesnoszkolnej, dostosowany do wymagań nowej podstawy programowej. Program został wzbogacony o: - dwa systemy diagnozowania potrzeb i możliwości uczniów, - generator dokumentacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej, - możliwość indywidualnego monitorowania realizacji podstawy programowej w stosunku do każdego ucznia w klasach 1 - 3 szkoły podstawowej. Program zbudowany jest zgodnie z zaleceniami i koncepcją indywidualizacji, zgodnie z następującymi dokumentami: - rozporządzenie o pomocy psychologiczno-pedagogicznej, - nowelizacja rozporządzenia o ocenianiu, - rozporządzenie w sprawie nowej podstawy programowej, - rozporządzenie o nadzorze pedagogicznym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2594 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej. Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej. Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, może też być wykorzystywana przez pedagogów i nauczycieli w samokształceniu i doskonaleniu zawodowym połączonym z kształtowaniem refleksji nad własnym profesjonalizmem zawodowym. Analiza literatury pozwala na pełniejszą ocenę dotychczasowych działań i ich odpowiednią weryfikację. Rozwijanie refleksji zawodowej to istotny element samokształcenia, którego celem jest stałe doskonalenie pracy i zwiększanie jej skuteczności. Autorka ma nadzieję, że książka będzie pomocna w podnoszeniu jakości kształcenia przyszłych kadr pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31560 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31559 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44433 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polecana publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Spór o charakter diagnozy i zakres kompetencyjny między psychologiem a pedagogiem powoduje wycofywanie się pedagogów z działalności diagnostycznej lub ograniczenie ich pracy do diagnostyki edukacyjnej. Celem publikacji jest uświadomienie przyszłym pedagogom znaczenia diagnostyki w przygotowaniu zawodowym oraz kształtowanie wrażliwości i umiejętności związanych z procesem diagnozowania w pracy terapeutyczno-wychowawczej. Adresatami książki są studenci kierunków pedagogicznych, nauczycielskich, którzy w przyszłości podejmą pracę pedagogiczną z dziećmi i młodzieżą, stąd w książce posłużono się określeniami "nauczyciel", "pedagog" jako osoby dokonujące diagnozy pedagogicznej. Publikacja może też być wykorzystywana przez pedagogów i nauczycieli w samokształceniu i doskonaleniu zawodowym połączonym z kształtowaniem refleksji nad własnym profesjonalizmem zawodowym. Analiza literatury pozwala na pełniejszą ocenę dotychczasowych działań i ich odpowiednią weryfikację. Rozwijanie refleksji zawodowej to istotny element samokształcenia, którego celem jest stałe doskonalenie pracy i zwiększanie jej skuteczności. Autorka ma nadzieję, że książka będzie pomocna w podnoszeniu jakości kształcenia przyszłych kadr pedagogicznych. Książka podejmuje kilka ważnych obszarów tematycznych pod kątem teoretyczno-pragmatycznym. Jej celem jest zapoznanie z założeniami teoretycznymi procesu diagnozowania oraz przedstawienie praktycznych rozwiązań diagnozy pedagogicznej. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103537 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47389 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38057 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63384 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63385 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczny odsetek uczniów wykazuje niedojrzałą sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Taka niedojrzałość neuromotoryczna jest często uwarunkowana nagromadzeniem się odruchów pierwotnych (u prawidłowo rozwijających się dzieci odruchy pierwotne występują do szóstego miesiąca życia, a następnie zostają zastąpione reakcjami posturalnymi). Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte odpowiednim programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych oraz ocenić wyniki. Książka została podzielona na trzy części: w części pierwszej przedstawiono serię testów przesiewowych dla dzieci w wieku 4-7 lat, pozwalających sprawdzić obecność trzech odruchów, kontrolę równowagi statycznej, koordynację, percepcję wzrokową oraz integrację wzrokowo-ruchową. W części drugiej omówiono podobną serię testów przesiewowych dla dzieci od siódmego roku życia wzwyż. Część trzecia zawiera pełen program ćwiczeń integrujących, który można realizować w pracy z całą klasą lub też z mniejszymi grupami dzieci w trakcie jednego roku szkolnego. Sally Goddard Blythe jest dyrektorem Instytutu Psychologii Neurofizjologicznej (INPP) w Chester, zajmującego się oceną i nadzorem programów wyrównawczych dla dzieci i dorosłych ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, agorafobia i napadami paniki. Jest autorką uznanych publikacji, m.in. Odruchy, uczenie się i zachowanie... (2005), Harmonijny rozwój dziecka (2010), Jak osiągać sukcesy w nauce (2011).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106150 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48886 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38994 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakie umiejętności są potrzebne do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej, jak je rozwijać i jak je wzmacniać? Na te pytania starają się odpowiedzieć autorzy poradnika dla rodziców. Publikacja ma pomóc rodzicom w wykorzystaniu zwykłych codziennych okazji życiowych, by przygotować dziecko do podjęcia nauki szkolnej na I etapie edukacyjnym. Życzymy zatem przyjemnej lektury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108844 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108845 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49222 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39611 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32704 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46023 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64533 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka w usystematyzowany sposób przedstawia problemy związane z diagnozowaniem dysleksji. Adresowana jest przede wszystkim do praktyków - psychologów, pedagogów i logopedów, którzy profesjonalnie zajmują się diagnozą tego zaburzenia i innych trudności szkolnych. Prezentowana tu wiedza i rozważania praktyczne mogą być interesujące także dla nauczycieli i rodziców dzieci z problemami w uczeniu się. Wiele przydatnych i aktualnych, a wręcz najnowszych informacji znajdą tu studenci psychologii i pedagogiki oraz wszystkich specjalności pedagogicznych, a także studenci studiów podyplomowych związanych z pomocą psychologiczną i terapią pedagogiczną
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110606, 100640 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49277 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37230 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31006 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43335 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jakie umiejętności są potrzebne do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej, jak je rozwijać i jak je wzmacniać? Na te pytania starają się odpowiedzieć autorzy poradnika dla rodziców. Publikacja ma pomóc rodzicom w wykorzystaniu zwykłych codziennych okazji życiowych, by przygotować dziecko do podjęcia nauki szkolnej na I etapie edukacyjnym. Życzymy zatem przyjemnej lektury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110359 P (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wykorzystanie testów dojrzałości szkolnej w ocenie poziomu przygotowania dzieci do szkoły / Aldona Kopik. // W: Niektóre problemy pomiaru czynności i zjawisk dydaktycznych / Pod red. Gustawa Trelińskiego. - Kielce: Wyższa Szkoła Pedagogiczna, 1999. - S. 87 - 102.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej