Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(47)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Artykuły
(45)
E-booki
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(1)
Autor
Brzezińska Anna
(6)
Liberska Hanna
(2)
Nerło Mirosława
(2)
Neumann Małgorzata
(2)
Bardziejewska Małgorzata
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Biernacka Beata
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Chojecka Elżbieta
(1)
Ciupińska Beata
(1)
Czerka Eliza
(1)
Dominiak Monika
(1)
Drogoś Katarzyna
(1)
Ecler - Nocoń Beata
(1)
Fornalik Izabela
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Grzegorzewska Iwona
(1)
Guzik Agnieszka
(1)
Hejmanowski Szymon
(1)
Hejmanowski] Szymon
(1)
Hetmańska-Bugajska Katarzyna
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jankowska Urszula
(1)
Jasiniewska Urszula
(1)
Kaczmarek Longina
(1)
Kasińska Paulina
(1)
Kolęda Anna
(1)
Kosień Bogdan
(1)
Kozłowski Waldemar
(1)
Kurowska - Rumińska Beata
(1)
Kwiek Jadwiga
(1)
Malina Alicja
(1)
Montessori Maria
(1)
Namysłowska Irena
(1)
Niebrzydowski Leon
(1)
Ochlust Małgorzata
(1)
Oleszkowicz Anna
(1)
Ozon Mariusz
(1)
Palus Katarzyna
(1)
Pańtak Genowefa
(1)
Pitala Magdalena
(1)
Piątek Ewa
(1)
Przebinda Ewa
(1)
Różańska-Kowal Joanna
(1)
Silbereisen Rainer K
(1)
Smakosz Katarzyna
(1)
Smykowski Błażej
(1)
Suwalska-Barancewicz Dorota
(1)
Szeląg Ewa
(1)
Szenejko Joanna
(1)
Szymańska Joanna
(1)
Wilczyńska-Kwiatek Agnieszka
(1)
Wyderka Mieczysława
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Zakrzewski Jacek
(1)
Ziółkowska Beata
(1)
Ćwiek Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(36)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Odbiorca
Nauczyciele
(21)
Pedagodzy
(6)
Pedagodzy szkolni
(3)
Wychowawcy klas
(2)
Bibliotekarze
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Psycholodzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Dorastanie
(45)
Młodzież - dojrzewanie
(3)
Zachowanie
(3)
Dzieci - płeć
(2)
Dzieci - rozwój
(2)
Nałogi
(2)
Stres
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Agresja
(1)
Aspiracje
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dzieci - żywienie
(1)
Escape rooms
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Jadłowstręt psychiczny
(1)
Kosik, Rafał (1971- )
(1)
Literatura dla dzieci i młodzieży
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież - aspiracje
(1)
Młodzież - patologie
(1)
Młodzież - plany życiowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nerwice
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Psychologia młodzieży
(1)
Psychologia rozwojowa - dojrzewanie
(1)
Rodzice - postawy
(1)
Rodzina - patologia
(1)
Samodzielność
(1)
Socjologia wychowania
(1)
Socjopedagogika
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolnictwo specjalne - wychowanie
(1)
Temperament
(1)
Terakowska, Dorota
(1)
Tożsamość
(1)
Uczeń - osiągnięcia szkolne
(1)
Uczniowie
(1)
Upośledzenie umysłowe
(1)
Zdolności
(1)
Temat: dzieło
"Córka czarownic"
(1)
Felix, Net i Nika, (nie)Bezpieczne Dorastanie
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(23)
Artykuł z czasopisma fachowego
(13)
Artykuł z czasopisma naukowego
(7)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(5)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(4)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(38)
Medycyna i zdrowie
(5)
Psychologia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Tytuł czasopisma
Edukacja i Dialog
(7)
Remedium
(4)
Psychologia Wychowawcza
(2)
Sygnał
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Chowanna
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Guliwer
(1)
Kultura i Społeczeństwo
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Małżeństwo i Rodzina
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Ruch Pedagogiczny
(1)
Szkoła Zawodowa
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
Wychowawca
(1)
Świat Problemów
(1)
50 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wsparcie w rodzinie / Joanna Szenejko. // Edukacja i Dialog. - 2004, nr 3, 27 - 30.
Dokument nadrzędny: Edukacja i Dialog.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jakie są typy oporu młodego człowieka w okresie dorastania występujące w szkole i gdzie tkwią jego źródła to najczęściej zadawane pytania przez współczesnego nauczyciela oraz rodziców. Książka pomaga zrozumieć problematykę oporu, przedstawiając jego podstawy w aspekcie filozoficznym, psychologicznym i pedagogicznym. Prezentuje również wyniki badań, pozwalających stwierdzić, jakimi cechami charakteryzują się uczniowie marginalizowani w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38373 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63513 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Teksty zebrane w monografii obejmują rozważania nad odpowiedzialnością – jej istotą, zakresem, wymiarami i przejawami w życiu prywatnym oraz społecznym. Ukazują doniosłość dylematów związanych z odpowiedzialnością, skutki jej unikania lub przypisywania innym, a także zawłaszczania prawa do decydowania o odpowiedzialności. Odpowiedzialność, jej oblicza oraz sposoby wyrażania w wielu różnorodnych płaszczyznach życia, a przede wszystkim „dorastanie” do odpowiedzialności, stanowią wyzwanie rozwojowe, które niejednemu trudno jest zaakceptować, podjąć i ponosić konsekwencje każdego dnia – zwłaszcza w dobie dynamicznie zachodzących zmian cywilizacyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja ta jest rozszerzoną, uzupełnioną i unowocześnioną wersją podręcznika pod tym samym tytułem. Opisano w nim zaburzenia emocjonalne okresu dzieciństwa, okresu szkolnego i dorastania. Większość rozdziałów uzupełniono o nowe informacje. Uznano także, że należy dodać rozdział dotyczący samobójstw, seksualności dzieci i młodzieży oraz poszerzyć rozdział dotyczący uzależnień od substancji psychoaktywnych. Przedstawiono związek zaburzeń emocjonalnych z czynnikami społecznymi i kulturowymi, wpływem grup rówieśniczych, szkoły i telewizji oraz z niekontrolowanym i powszechnym dostępem do narkotyków. Podkreślono podstawowe znaczenie niezaburzonych, prawidłowych relacji w rodzinie dla rozwoju w okresie dziecięcym i adolescencji. W publikacji zaprezentowano metody leczenia: psychoterapię, zwłaszcza metodę behawioralno-poznawczą, terapię rodzin, tzw. interwencję kryzysową, a także niektóre metody farmakologiczne, które, według ostatnio przyjętych koncepcji, wywołują zmiany nie tylko w zachowaniu, ale także w czynnościach mózgu i jego strukturach, co prowadzić może do powstawania objawów psychopatologicznych. Niezmieniona została klasyfikacja zaburzeń psychicznych - 10. wersja ICD, choć w najbliższych latach pojawi się 11. wersja, która zapewne ułatwi i uprości proces diagnostyczny. Adresatami podręcznika są studenci medycyny. Może on służyć pomocą w codziennej praktyce lekarzom - specjalistom psychiatrii dziecięcej i młodzieżowej, psychiatrom ogólnym, a ponadto lekarzom rodzinnym, psychologom i nauczycielom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej