Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(2330)
IBUK Libra
(50)
Forma i typ
Książki
(2059)
Artykuły
(264)
Publikacje popularnonaukowe
(151)
Publikacje naukowe
(71)
E-booki
(51)
Publikacje fachowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(31)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(25)
Proza
(12)
Komiksy i książki obrazkowe
(8)
Czasopisma
(5)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje religijne
(2)
Dostępność
dostępne
(3905)
wypożyczone
(104)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(981)
Czytelnia Piła
(25)
Wypożyczalnia Chodzież
(723)
Czytelnia Chodzież
(13)
Wypożyczalnia Czarnków
(400)
Czytelnia Czarnków
(28)
Wypożyczalnia Trzcianka
(393)
Czytelnia Trzcianka
(14)
Wypożyczalnia Złotów
(629)
Czytelnia Złotów
(23)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(712)
Czytelnia Wągrowiec
(63)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Tatarkiewicz Władysław
(53)
Platon
(30)
Nietzsche Friedrich
(26)
Legowicz Jan
(24)
Walicki Andrzej
(21)
Witwicki Władysław
(21)
Kołakowski Leszek
(19)
Skarga Barbara
(19)
Ingarden Roman
(18)
Leśniak Kazimierz
(18)
Suchodolski Bogdan
(17)
Kuderowicz Zbigniew
(16)
Copleston Frederick
(15)
Schopenhauer Arthur
(15)
Sikora Adam
(15)
Węgrzecki Adam
(15)
Arystoteles
(14)
Szutta Artur
(14)
Bauman Zygmunt
(13)
Żeleński Tadeusz
(13)
Fromm Erich
(12)
Kotarbiński Tadeusz
(12)
Krońska Irena
(12)
Nowicki Andrzej
(12)
Bańka Józef
(11)
Cackowski Zdzisław
(11)
Garewicz Jan
(11)
Grobler Adam
(11)
Krajewski Władysław
(11)
Borzym Stanisław
(10)
Chwedeńczuk Bohdan
(10)
Kuksewicz Zdzisław
(10)
Płużański Tadeusz
(10)
Tischner Józef
(10)
Śliwerski Bogusław
(10)
Chmielewski Adam
(9)
Kasprzyk Leszek
(9)
Opara Stefan
(9)
Siemek Marek Jan
(9)
Siwek Paweł
(9)
Szyszkowska Maria
(9)
Woleński Jan
(9)
Cichowicz Stanisław
(8)
Czerwiński Marcin
(8)
Jedynak Stanisław
(8)
Palacz Ryszard
(8)
Przyłębski Andrzej
(8)
Russell Bertrand
(8)
Such Jan
(8)
Szahaj Andrzej
(8)
Łukasik Andrzej
(8)
Baszniak Tadeusz
(7)
Descartes René
(7)
Hartman Jan
(7)
Kowalczyk Stanisław
(7)
Krzemieniowa Krystyna
(7)
Kuczyński Janusz
(7)
Ogonowski Zbigniew
(7)
Panasiuk Ryszard
(7)
Sarnowski Stefan
(7)
Schaff Adam
(7)
Szczepański Jan
(7)
Szkudlarek Tomasz
(7)
Szołtysek Adolf Ernest
(7)
Szutta Natasza
(7)
Amsterdamski Stefan
(6)
Barbacka-Surowiak Grażyna
(6)
Bielawski Krzysztof
(6)
Bogdański Aleksander
(6)
Chrudzimski Arkadiusz
(6)
Domański Juliusz
(6)
Gill Janusz
(6)
Grudzień Józef
(6)
Hegel Georg Wilhelm Friedrich
(6)
Jarco Jerzy
(6)
Kant Immanuel
(6)
Konorski Bolesław
(6)
Kubalica Tomasz
(6)
Kupis Bogdan
(6)
Lem Stanisław
(6)
Montaigne Michel de
(6)
Regner Leopold
(6)
Wieczorek Krzysztof A
(6)
Zychowicz Juliusz
(6)
Abramowiczówna Zofia
(5)
Aleksandrov Georgij Fedorovič
(5)
Andrzejewski Bolesław
(5)
Berent Wacław
(5)
Bocheński Józef Maria
(5)
Brzozowski Stanisław
(5)
Buczyńska-Garewicz Hanna
(5)
Butryn Stanisław
(5)
Diogenes Laertius
(5)
Drozdowicz Zbigniew
(5)
Drzewiecki Konrad
(5)
Dziamski Seweryn
(5)
Jaroszewski Tadeusz Maciej
(5)
Joachimowicz Leon
(5)
Kierkegaard Soren Aabye
(5)
Kot Władysław
(5)
Rok wydania
2020 - 2024
(255)
2010 - 2019
(338)
2000 - 2009
(496)
1990 - 1999
(366)
1980 - 1989
(406)
1970 - 1979
(298)
1960 - 1969
(147)
1950 - 1959
(60)
1940 - 1949
(6)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(2)
1900 - 1909
(1)
1870 - 1879
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(336)
1901-2000
(20)
1989-2000
(17)
1945-1989
(11)
1918-1939
(3)
1801-1900
(2)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1939-1945
(2)
1701-1800
(1)
2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(2375)
nieznany (u)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(2181)
nieznany (po)
(191)
nieznany (pl)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele etyki
(130)
Nauczyciele filozofii
(129)
Filozofowie
(128)
Szkoły ponadpodstawowe
(52)
Nauczyciele
(42)
Nauczyciele języka polskiego
(22)
Dzieci
(17)
9-13 lat
(15)
Wychowawcy klas
(15)
Rodzice
(11)
Pedagodzy szkolni
(10)
Pedagodzy
(9)
Bibliotekarze
(8)
Dorośli
(8)
Nauczyciele bibliotekarze
(8)
Psycholodzy
(7)
Szkoły średnie
(7)
Coachowie
(6)
Dyrektorzy szkół
(6)
Młodzież
(6)
Psychoterapeuci
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
6-8 lat
(5)
Literaturoznawcy
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
14-17 lat
(4)
Biblioterapeuci
(4)
Klasa 7.
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Terapeuci
(4)
0-5 lat
(3)
Klasa 4.
(3)
Klasa 6.
(3)
Lekarze
(3)
Psychiatrzy
(3)
Psycholodzy szkolni
(3)
Sportowcy
(3)
Doradcy zawodowi
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 8.
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(2)
Politycy
(2)
Socjolodzy
(2)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Uczniowie
(2)
Dziennikarze
(1)
Ekonomiści
(1)
Funkcjonariusze publiczni
(1)
Gimnazja
(1)
Katecheci
(1)
Logopedzi
(1)
Modzież
(1)
Nauczyciele filozofii i etyki
(1)
Nauczyciele fizyki
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Politolodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(15)
Literatura amerykańska
(6)
Literatura francuska
(4)
Literatura angielska
(3)
Literatura irlandzka
(1)
Literatura norweska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Filozofia
(1076)
Filozofia (przedmiot szkolny)
(129)
Antropologia filozoficzna
(114)
Filozofia chrześcijańska
(106)
Wychowanie
(106)
Pedagogika
(94)
Etyka
(90)
Filozofia kultury
(84)
Nauka
(75)
Wartość
(74)
Teoria poznania
(63)
Kultura
(61)
Polityka
(61)
Religia
(57)
Nauki społeczne
(47)
Marksizm
(44)
Prawo
(44)
Sztuka
(41)
Metodologia
(40)
Przyroda
(37)
Logika
(35)
Estetyka
(34)
Ontologia
(32)
Postmodernizm
(32)
Państwo
(31)
Socjologia
(31)
Metafizyka
(30)
Filozofia - nauczanie
(29)
Psychologia
(29)
Wolność
(29)
Bóg
(28)
Społeczeństwo
(28)
Szczęście
(28)
Antropologia społeczna
(27)
Kształcenie
(27)
Śmierć
(27)
Nauki przyrodnicze
(26)
Platon (427-347 p.n.e.)
(26)
Umysł
(26)
Etyka społeczna
(23)
Ewolucja
(23)
Personalizm
(23)
Kant, Immanuel (1724-1804)
(22)
Nauczanie
(22)
Miłość
(21)
Sztuczna inteligencja
(21)
Fizyka
(20)
Hermeneutyka
(20)
Język
(20)
Literatura polska
(20)
Nietzsche, Friedrich (1844-1900)
(20)
Osobowość
(20)
Wiedza
(20)
Historiozofia
(19)
Praca
(19)
Demokracja
(18)
Filozofowie
(18)
Chrześcijaństwo
(17)
Cierpienie
(17)
Egzystencjalizm
(17)
Przyjaźń
(17)
Schopenhauer, Arthur (1788-1860)
(17)
Uczucia
(17)
Zło
(17)
Aristoteles (384-322 a.C.)
(16)
Fenomenologia
(16)
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich (1770-1831)
(16)
Historia
(16)
Literatura
(16)
Prawda
(16)
Przypadek
(16)
Wiara
(16)
Antynatalizm
(15)
Czas
(15)
Dziecko
(15)
Heidegger, Martin (1889-1976)
(15)
Myślenie
(15)
Nauczyciele
(15)
Życie
(15)
Materializm dialektyczny
(14)
Nauki polityczne
(14)
Sens życia
(14)
Autentyczność (postawa)
(13)
Etyka chrześcijańska
(13)
Globalizacja
(13)
Liberalizm
(13)
Matematyka
(13)
Biologia
(12)
Humanizm (postawa)
(12)
Polska
(12)
Przeznaczenie
(12)
Rozumienie
(12)
Utopia
(12)
Świadomość
(12)
Dobro
(11)
Dyskusja
(11)
Filozofia ekologiczna
(11)
Medycyna
(11)
Postawy
(11)
Technika
(11)
Temat: dzieło
Biblia
(2)
"Do arki"
(1)
"Państwo"
(1)
"Pinokio"
(1)
"W rzece Heraklita"
(1)
Also sprach Zarathustra
(1)
Bal
(1)
Chmury
(1)
De ave Phoenice
(1)
Epistulae ad familiares
(1)
Ethics of authenticity
(1)
God delusion
(1)
Główne nurty marksizmu
(1)
Histoire de la sexualité
(1)
Jak psuć dzieci Platonem i Boecjuszem
(1)
Milczenie roślin
(1)
O wielorybie
(1)
Obrona Sokratesa
(1)
Phänomenologie des Geistes
(1)
Platon, czyli dlaczego
(1)
Rozmowa z kamieniem
(1)
Sofies verden
(1)
Soi-mme comme un autre
(1)
Taming of the shrew
(1)
Theaítītos
(1)
Właściwie każdy wiersz
(1)
Zimowanie
(1)
Étranger
(1)
Temat: czas
2001-
(215)
1901-
(118)
1801-
(83)
1701-
(43)
1901-2000
(42)
1601-
(26)
400-301 p.n.e.
(25)
1801-1900
(21)
1401-
(20)
500-401 p.n.e.
(20)
1701-1800
(16)
1945-1989
(14)
1989-2000
(14)
401-
(14)
1301-
(13)
1501-
(12)
1201-
(11)
2001-0
(11)
600-501 p.n.e.
(11)
1601-1700
(10)
300-201 p.n.e.
(10)
601-
(10)
100-1 p.n.e.
(9)
101-
(9)
1101-
(9)
1501-1600
(9)
701-
(9)
1-100
(8)
1001-
(8)
1001-1100
(8)
101-200
(8)
1101-1200
(8)
1401-1500
(8)
200-101 p.n.e.
(8)
201-300
(8)
301-
(8)
301-400
(8)
401-500
(8)
501-
(8)
801-
(8)
901-
(8)
1201-1300
(7)
1301-1400
(7)
501-600
(7)
601-700
(7)
801-900
(7)
901-1000
(7)
1-
(6)
701-800
(6)
201-
(5)
700-601 p.n.e.
(5)
1989-
(4)
1939-1945
(3)
1901-1914
(2)
1945-
(2)
99-0 p.n.e.
(2)
1918-
(1)
1918-1939
(1)
1939-
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Europa
(9)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Ukraina
(3)
Daleki Wschód
(2)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Delfy (Grecja ; miasto dawne)
(1)
Erfurt
(1)
Francja
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kłodzko
(1)
Niemcy
(1)
Padwa
(1)
Podhale
(1)
Rosja
(1)
Rzym
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Tatry (góry)
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
ZSRR
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma filozoficznego
(126)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(126)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(102)
Artykuł z czasopisma fachowego
(49)
Opracowanie
(34)
Artykuł z czasopisma naukowego
(28)
Literatura
(25)
Esej
(20)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(18)
Praca zbiorowa
(18)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(15)
Podręczniki akademickie
(15)
Scenariusz zajęć
(15)
Monografia
(13)
Aforyzmy niemieckie
(10)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(10)
Materiały konferencyjne
(9)
Opowiadania i nowele
(9)
Antologia
(8)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(8)
Wywiad dziennikarski
(8)
Księgi pamiątkowe
(7)
Podręczniki
(7)
Poradnik
(7)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(6)
Książka obrazkowa
(6)
Literatura polska
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Wydawnictwa popularne
(6)
Aforyzmy
(5)
Literatura francuska
(5)
Aforyzmy łacińskie
(4)
Analiza i interpretacja
(4)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma literackiego
(4)
Bajki i baśnie
(4)
Broszura
(4)
Encyklopedie
(4)
Publicystyka polska
(4)
Szkice literackie
(4)
Szkice literackie polskie
(4)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(3)
Literatura holendersko-łacińska
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Podręcznik
(3)
Poezja
(3)
Portrety
(3)
Publicystyka
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma sportowego
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Biografia
(2)
Biografie
(2)
Cytaty
(2)
Czasopismo filozoficzne
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Encykliki
(2)
Literatura grecka
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(2)
Poezja polska
(2)
Powieść
(2)
Publicystyka włoska
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Wykład
(2)
Aforyzmy polskie
(1)
Anegdoty amerykańskie
(1)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuły
(1)
Biografie [Typ publikacji]
(1)
Czasopisma filologiczne polskie
(1)
Czasopisma młodzieżowe
(1)
Czasopisma naukowe
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Czasopismo filologiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo popularnonaukowe
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dramat grecki
(1)
Fantastyka
(1)
Film
(1)
Film animowany
(1)
Fotografia
(1)
Fotografie
(1)
Homilie
(1)
Kamishibai
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kazania
(1)
Komiks
(1)
Kryminał
(1)
Książka dla małych dzieci
(1)
Książka obrazkowa (picturebook)
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Legendy i podania
(1)
Listy angielskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(219)
Edukacja i pedagogika
(136)
Historia
(36)
Psychologia
(33)
Socjologia i społeczeństwo
(26)
Literaturoznawstwo
(19)
Językoznawstwo
(12)
Religia i duchowość
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Medycyna i zdrowie
(7)
Nauka i badania
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Fizyka i astronomia
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Matematyka
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Tytuł czasopisma
Filozofuj! : magazyn popularyzujący filozofię
(127)
Kwartalnik Pedagogiczny
(12)
Wychowawca
(12)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(10)
Polonistyka
(7)
Biblioteka w Szkole
(6)
Zeszyty Szkolne
(5)
Gazeta Szkolna
(4)
Język Polski w Gimnazjum
(4)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(4)
Pamiętnik Literacki
(4)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(4)
Remedium
(4)
Charaktery
(3)
Edukacja Wczesnoszkolna
(3)
Etyka
(3)
Wszystko dla Szkoły
(3)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(3)
Wychowanie na Co Dzień
(3)
Dyrektor Szkoły
(2)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(2)
Edukacja i Dialog
(2)
Język Polski w Liceum
(2)
Kultura i Edukacja
(2)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(2)
Społeczeństwo Otwarte
(2)
Sygnał
(2)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(2)
Wychowanie na co Dzień
(2)
Biblioterapeuta
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Fizyka w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Język Polski w Szkole IV-VI
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej
(1)
Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej
(1)
Język Polski w Szkole Średniej
(1)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Prakseologia
(1)
Przegląd Humanistyczny
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Studia Filozoficzne
(1)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(1)
Wiadomości Historyczne
(1)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(1)
Znak
(1)
Świat Problemów
(1)
Życie Szkoły
(1)
2380 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest autorskim, bardzo interesującym naukowym studium pedagogiczno-filozoficznym, opartym z jednej strony na własnych doświadczeniach i wynikających z nich perspektywach poznawczych, ale niepozbawionych prób obiektywizowania, z drugiej – na w pełni zobiektywizowanych analizach o charakterze naukowym zarówno materiałów źródłowych, jak i osobowych wątków twórców czechosłowackiej i czeskiej pedagogiki, a szerzej ujmując, obecnego czeskiego systemu edukacji i wychowania. Poruszane w monografii wątki wykraczają poza granice geograficzne oraz ukazują uniwersalność i tradycje myśli pedagogicznych w tej części Europy w ostatnich okresach historyczno-politycznych. Książkę czyta się z dużym zainteresowaniem i lekkością, co nieczęsto ma miejsce w przypadku naukowych publikacji pedagogicznych. Autor znakomicie operuje piórem, a przyjęta przez niego koncepcja pracy, jej styl narracji i charakter treści temu wyraźnie sprzyjają. Z recenzji prof. dr. hab. Marka Konopczyńskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Do rąk Czytelników oddajemy trzeci już monograficzny numer interdyscyplinarnego czasopisma "Zoophilologica" 2017/3, zawierający artykuły autorów, którzy ani wprost, ani w jednolity sposób nie definiują statusu i podmiotowości zwierząt, ale podejmują próby badania owego zagadnienia poprzez pryzmat własnych dziedzin badawczych – z ich specyficzną siatką pojęciową i metodologią. Wszyscy oni próbują – każdy w inny sposób rozkładając akcenty – penetrować, analizować i rozważać warunki, w jakich dochodzi do tworzenia i rozpoznania pozaludzkiego podmiotu. Ich praca stanowi skromny wkład dla określenia wieloaspektowej istoty podmiotowości zwierząt, ale bez wątpienia stanie się cenna w kontekście pytania o to, kim jesteśmy my sami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze znajdują się artykuły poświęcone filozofii pedagogiki, opisujące dylematy edukacyjne doby rozwiniętej technologii, skomplikowane relacje „Ja – Inni”, problemy relacji międzyludzkich w szkole, na uczelni. Autorzy poruszają też kwestię stereotypu płci obowiązującego w nauczaniu matematyki oraz roli młodzieżowego slangu w budowaniu szkolnej wspólnoty.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu pedagogiki. Artykuły dotyczą m.in. filozofii wychowania inspirowanej tekstami Leszka Kołakowskiego, roli miejsca i przestrzeni w procesie resocjalizacji młodzieży, coatchingu jako wsparcia wychowawczego. Autorzy przedstawiają też najnowsze badania rozwoju dzieci uczęszczających do żłobków i przedszkoli, wypalenia uczniów gimnazjów oraz motywacji wolontariuszy wspierających osoby z niepełnosprawnością ruchową.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Przeglądu Humanistycznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii, językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii, językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pismo recenzowane o profilu interdyscyplinarnym, istniejące od 1957 roku. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną. Publikuje artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin humanistycznych: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszcza również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Archiwalne zeszyty "Przeglądu Humanistycznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej stronie Central and Eastern European Online Library
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podręcznik w nowatorski sposób omawia odpowiedzi na najważniejsze pytania, które stawia socjologia: o sposób istnienia społeczeństwa, z czego się ono składa i jak należy je badać. Główne kierunki teoretyczne, które wykształciły się w obrębie socjologii, udzielały różnych odpowiedzi na te pytania, często czerpiąc inspiracje z wielu innych nauk: antropologii, psychologii czy filozofii polityki. Pogłębione omówienie tych najważniejszych orientacji teoretycznych socjologii, ich założeń, dylematów i słabości, jest pierwszym celem podręcznika Choć zasadniczym rysem współczesnej refleksji socjologicznej jest jej humanistyczny charakter – to znaczy podkreślanie roli świadomego, refleksyjnego podmiotu realizującego działania społeczne – w dorobku socjologii nie brak także wątków naturalistycznych, akcentujących doniosłość czynnika materialnego lub cielesnego. Próba zwrócenie uwagi na pojawiające się w wielu klasycznych teoriach odwołania naturalistyczne to drugi z postawionych przed podręcznikiem celów. Trzeci wreszcie cel, jaki przyświecał pracy nad książką, to przypomnienie niektórych, w znacznej mierze zapomnianych, koncepcji polskich autorów – nierzadko prekursorskich wobec późniejszych teorii autorów zachodnich, a dziś odkrywanych jako niezwykle inspirujące. „Autorka odchodzi w swojej propozycji od dominujących ujęć podręczników socjologii koncentrujących się na opisie i wyjaśnianiu kluczowych pojęć używanych w ramach tej dyscypliny naukowej. Proponuje natomiast pogłębioną i całościową prezentację wybranych nurtów refleksji socjologicznej w kontekście szerszych rozważań filozoficzno-humanistycznych[…] W ten sposób czytelnik jest w stanie uchwycić i zrozumieć proces stopniowego wyłaniania się prezentowanych koncepcji, idei i kluczowych pojęć obecnych we współczesnej socjologii. Przyjęty swobodny i dygresyjny w wielu miejscach tok narracji […] pozwala odbiorcy na swobodne pokonywanie kolejnych stron książki i stanowi istotny walor estetyczny tekstu”. Z recenzji prof. Pawła Starosty
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorzy podejmują temat miłości w odniesieniu do szeroko rozumianej pedagogiki w rozmaitych aspektach – to wielogłos pochodzący z wielu obszarów naukowych. Cechuje ich wielobarwność światopoglądowa i różny poziom wrażliwości, ale wszyscy są przekonani, że miłość w kontekście pedagogicznym to zagadnienie doniosłe, którym należy się zajmować. Zróżnicowanie ujęć tego zagadnienia oraz postaw i poglądów sprawia, że w prezentowanej monografii czytelnik znajdzie treści, które go zainteresują i zainspirują w odniesieniu zarówno do badań naukowych, jak i pedagogicznej (edukacyjnej, wychowawczej) działalności praktycznej. Tom otwiera wprowadzenie czytelników w najważniejsze dyskusje dotyczące pojęcia miłości. W pierwszej części zawarto artykuły, w których z kunsztem i właściwą humanistyce finezją zostało omówione znaczenie tego pojęcia, a także – na podstawie badań – zaprezentowane społeczne funkcjonowanie miłości. Część druga to zbiór tekstów ukazujących miłość w różnych kontekstach kulturowych, oddający zróżnicowanie i bogactwo inspiracji, które wiążą się z problematyką miłości. Takie ujęcie pozwala na dobre przygotowanie do rozważań ściśle pedagogicznych z części trzeciej. Autorzy próbują uchwycić w niej bowiem niezwykłość fenomenu miłości w doświadczeniu pedagogicznym. The authors cover the subject of love as related to broadly defined pedagogy in its different aspects. Thanks to the varied approaches to the issue, as well as different attitudes and beliefs, readers can find in this monograph content that will interest them and inspire both academic research and pedagogic practice (education, upbringing).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem serii wydawniczej „Jurysprudencja” jest publikowanie monografii z zakresu teorii i filozofii prawa, a także dyscyplin prawniczych podejmujących problematykę teoretyczno- i filozoficzno-prawną w ramach własnych badań przedmiotowych. Inicjatywa powołania tego rodzaju serii wydawniczej spotkała się z dużym zainteresowaniem wszystkich ośrodków naukowych zajmujących się wskazaną problematyką, a także znanych naukowców z ośrodków zagranicznych. Redaktorzy serii Marek Zirk-Sadowski, Tomasz Bekrycht Prezentowana publikacja jest pierwszą w polskiej nauce próbą spojrzenia na zjawisko orzekania - sądowego stosowania prawa, w tym jego operatywnej wykładni - w perspektywie krytycznej filozofii prawa. Nawiązując do czołowych przedstawicieli tego nurtu w jurysprudencji anglosaskiej (takich jak Duncan Kennedy, Costas Douzinas, Adam Gearey), autor konstruuje własny model filozoficzno-prawny, który określa mianem krytycznej filozofii orzekania. Wychodząc od założeń ontologicznych, epistemologicznych i metodologicznych teorii krytycznej, za kluczowy punkt wyjścia uznaje uwzględnienie w teorii orzekania problematyki polityczności (thepolitical), rozumianej - za Chantal Mouffe - jako fundamentalny i nieusuwalny antagonizm społeczny, a także ideologii rozumianej w nawiązaniu w szczególności do koncepcji Slavoja Ziżka. Ponadto nawiązuje krytycznie do juryscentrycznego projektu Artura Kozaka, prowadząc m.in. rozważania nad granicami prawniczej władzy dyskrecjonalnej. Odsłonięcie politycznych i ideologicznych uwikłań orzekania skłania do przemyślenia na nowo etyki sędziowskiej, która - zdaniem Autora - powinna być oparta na imperatywie dążenia do sprawiedliwości, rozumianej niejako dająca się skodyfikować formuła, lecz przede wszystkim jako usuwanie przejawów niesprawiedliwości (adikia) i aktywne dążenie do emancypacji. Tak rozumiana polityczna etyka orzekania jest propozycją krytycznego przemyślenia społecznej odpowiedzialności sędziego i jego związków z prawem, a zarazem punktem wyjścia do rozważań o legitymizacji władzy sądowniczej. Skoro nie może ona znaleźć oparcia w tekście prawa i nie powinna jej szukać w innych subświatach, rozwiązaniem wydaje się jej oparcie na demokratycznej partycypacji i rzeczywistym dążeniu do realizacji ideału sprawiedliwości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kolejny numer interdyscyplinarnego czasopisma „Zoophilologica” 2018/4 nosi tytuł „Polowanie”. Artykuły tu zamieszczone poruszają różnorodne zagadnienia dotyczące myślistwa, a ich autorzy reprezentują humanistykę i przyrodoznawstwo, co wpisuje czwarty zeszyt monograficzny w „trzecią kulturę”. Reprezentują oni różne dyscypliny naukowe: biologię, zoologię, ekologię, filmoznawstwo, literaturoznawstwo, językoznawstwo, filozofię i prawo. Stąd też na polowanie patrzą z własnej perspektywy badawczej, przyjmując przy tym różne optyki badawcze: dalszą i bliższą, teoretyczną i praktyczną, dosłowną i metaforyczną. Autorzy poszukują odpowiedzi m.in. na pytania: czy polowanie w XXI wieku ma jakikolwiek sens? Czy jest z naukowego / etycznego punktu widzenia uzasadnione? Dlaczego polowanie wzbudza tyle emocji i kontrowersji? Czy udział dzieci i młodzieży w polowaniu jest szkodliwy? Czy jest jakaś etyczna różnica pomiędzy polowaniem a kłusownictwem? Jaką rolę odgrywa(ło) myślistwo w kulturze ludowej? Jakie myślistwu towarzyszą mity, stereotypy i uprzedzenia? Dlaczego polowanie i towarzyszące mu obrzędy można uznać za rodzaj niezaplanowanego wyrafinowanego performance’u („teatru śmierci”)? Jak polowania prezentują pisarze / reżyserzy / malarze / autorzy tekstów piosenek? Zapewne nie udało się w wyczerpujący sposób odpowiedzieć na wszystkie postawione pytania. Warto jednak zwrócić uwagę na wspólny mianownik aksjologiczno-etyczny łączący większość zamieszczonych tutaj rozważań, polemik, refleksji, ocen i stanowisk. Jest nim zdecydowany sprzeciw moralny wobec praktykowanego we współczesnym świecie łowiectwa dla rozrywki i sportu, czyli przyjemności. Zwłaszcza biolodzy skutecznie, bo z udziałem wiedzy empirycznej, demaskują hipokryzję myśliwych i obalają wciąż pokutujący w potocznej świadomości mit o tym, że polowanie jest wyższą koniecznością sprzyjającą kontroli populacji dzikich zwierząt.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 2885.)
Prezentowana publikacja to zbiór rozpraw, będących efektem wieloletnich studiów nad poezją polskiego romantyzmu. Składają się na nią wybrane teksty drukowane już na łamach czasopism lub książek zbiorowych oraz artykuły nowe, dotychczas niepublikowane. Publikacja porusza następujące problemy: związek wczesnego romantyzmu z sentymentalizmem, specyfika realizmu oraz antropologii w pierwszej jego dekadzie, a także kluczowe dla całej kultury tego okresu zagadnienia natury i historii. Kolejne artykuły tego tomu poświęcone są m.in. kwestiom genologicznym, tendencjom autobiograficznym i kreacji bohatera w utworach romantycznych, aż po tendencje metafizyczne i mistyczne późnej fazy tej epoki (np. w twórczości Juliusza Słowackiego).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45791 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Er(r)go… , ou-topos, nie-miejsce, a może eu-topos, dobre miejsce? W każdym razie utopia, albo też kontrutopia, antyutopia, dystopia, technoutopia, uchronia, metatopia, allotopia i wreszcie komputopia. I jeszcze ekotopia jako świat tylko możliwie dobry, a na tym nie koniec, bo także multimedialna symulacja jako utopia – mentalne zapętlenia ludzkości w utopotezji, nie-miejscach, w bez-czasie, w próżni, nieskończoności i nieograniczoności, krótko mówiąc, komputerowa narkotyzacja. Taka to nasza technocodzienność: przesunięcia ontologiczne, transwersalne przenikanie się wirtualności i realności, brak ochoty na wyjście z kreacji, deterytorializacja utopii. A wcześniej utopijne futurospazmy futurystów: sempre in avanti, piękno szybkości, ryczący samochód pędzący po taśmie karabinu maszynowego, nienasycone dworce kolejowe, szerokopierśne lokomotywy i lot ślizgowy aeroplanów. A później antropologicznie niepewny Baudrillard: „jestem w końcu człowiekiem czy maszyną?” pyta. Fundamentalistyczny, uzurpacyjny, toksyczny, utopizm (proszę nie mylić go z utopianizmem) i jego dwie Nieznośności. Instytucjonalizacja moralności, tropienie przeciwników i zwieranie szeregów. A utopista? Niedorzeczny krawiec, który przykrawa klienta zamiast materiału. Myśl naukowa uderza w kulturę, a Lem z tego korzysta: wzmacniacz inteligencji, maszyna gnostyczna, fantomatyczny generator i producent świata, teletaktor, wszechplanetarny superfantomat, cyberdyktatura, ale nie proletariatu, fantomatyczne rozpasanie: onanizm odśrodkowy i technika ułatwionej rozkoszy, a w efekcie sfantomatyzowane społeczeństwo – łechtanie próżności, wyrzynanie wrogów, maltretowanie podwładnych, krwawa dyktatura i samozniszczenia awatara albo przesiadanie się do innego ciała, poprawiania, retuszowania, fałszowania mózgu, cerebromatyczne zabójstwa, a pośród tego wszystkiego pan Smith. Utopie korporacyjne – co za typy! Korporanci, Czystokrwiści, Konsumenci, Fabrykanci, Adamowie i Ewy, plebsszczury, Ogrodnicy. Świat Złowszechny, kasty i warstwy, Plebsopolie i Kompleksy, bezwodny potop, korporacjobójstwo, recykling klonów, a Fabrykantki spożywają Amnezjadę i Stymulinę. Groźna sprawa – HE (human enhancement) – ktoś chce nas udoskonalić! Majsterkowanie ontologiczne: co tu w nas ulepszyć, co by jeszcze poprawić? To ci transhumaniści każą nam nakręcać nasze sprężyny, śrubować nas samych. Zarejestrowany człowiek-cyborg słyszy kolory, a gdzie posthumanistyczna godność? Wielkie wizje czy pragmatyzm? Teoria zbawienia, świat pozadoczesny, nie-miejsce, które istnieje, pedagogika cnotliwego życia, sankcja eschatologiczna, życie wieczne, mentalność ucieczkowa, samozbawienie. A może inżynieria cząstkowa: stwórzmy sobie obywatela aktywnego, krytycznego, zaciekawionego, zdolnego do przeciwstawiania się władzy i presji środowiskowej i oszacujmy swoją niemoc. Jesteśmy głodni. A wolność? „Wolność! Tej zjeść się nie da!”. Udajemy się na Śląsk, a tam zmityzowany symbol kuturowy – czynszowe koszary familoków – ale też Arkadia: ludzka, higieniczna utopia Giszowca, utopia wcielona w życie, robotnicze szczęście na co dzień (choć samotni mężczyźni wypchnięci do domu kawalera), natura, rozsądek, ład, harmonia i wygoda. Ale i Arkadię trzeba sprzątać, nawet prewet i gnojownię. I (re)konstruowanie Śląska: biografia Horsta Bienka jako destylat. Bienek między metafizycznymi pejzażami i protokołami z Auschwitz, Bienka warsztat poetologiczny, modernistyczny kosmos tekstualny i strategie tekstualizacyjne, polifonicznie otwarte tekstury, iluzje referencjalnej autentyczności, poetycki realizm, opowiadanie nieopowiadalnego Shoa, kapo, rzężenie mężczyzny i zapach jaśminu. Heimatliteratur i zawodowi wypędzeni. Bienek (s)twarza się w sobąpisaniu a homoerotyczne podniecenie ucieka w trzecią osobę. (Auto[r])biograficzne (o)pisania i narracyjna gra pomyłek. W Ameryce nieżyjący już Fuller, architekt rzeczy w ruchu, powiela duszę wszechświata: dymaxionowy środek transportu, dymaxionowe domy i ich kosmiczna świadomość, dymaxionowa mapa i trzy święte: święta geometria, święta technologia, święta sekularność świata. A jeszcze tu i ówdzie: kontrfinalność rozumu, błogosławiona prawda, ślepota utopii technicznej, osobowości bez ciała, homo fantomaticus, homo hierarchicus, Człowiek-my. I dzisiejsza moda na etykę: utopijność etyki wartości, etyka cnót, utopijny etyczny heroizm, totalizm aksjologiczny, imperatyw hedonistyczny, moc wartości, autonomiczne sumienie, dwadzieścia pięć wizji idealnego społeczeństwa, wyzwolone zniewolenie, jarzmo powolności, architektura opresji, cień miasta wymarłego, kapitalizm kognitywny, wirtualne habitaty, obsceniczny nadmiar widzialności. Nieznośna utopijność utopizmu. Wojciech Kalaga
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka prawa bilansowego i jego interpretacji jest przedmiotem szerokiego zainteresowania środowiska naukowego. Monografia również mierzy się z tą tematyką, jednak odmiennie niż dotychczasowe publikacje cechuje się innowacyjnym podejściem do prawa bilansowego – nie ze strony jego interpretacji, a z punktu widzenia jego jakości i efektywności. Celem regulacji prawa bilansowego winno być bowiem dostarczanie użytecznych informacji do podejmowania decyzji gospodarczych przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa obrotu gospodarczego. Autor, posługując się ekonomiczną analizą prawa, przedstawia narzędzie możliwe do zastosowania przez badaczy i praktyków. Opisane podejście do badania problemów oceny skutków regulacji rachunkowości to nowa droga w poszukiwaniu metody doskonalenia prawa bilansowego, która dotychczas nie była przedmiotem tak szerokiego opracowania. Interdyscyplinarne walory książki sprawiają, że może być ona przydatna nie tylko dla badaczy z zakresu rachunkowości, ale również dla szerokiego grona osób, które na co dzień mierzą się z problemami prawa bilansowego: księgowych, prawników, pracowników sektora finansowego, legislatorów. Książka zawiera obszerne angielskie streszczenie. Wydanie dofinansowane ze środków Ministerstwa Edukacji i Nauki w ramach programu Doskonała nauka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej