Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(2328)
IBUK Libra
(48)
Forma i typ
Książki
(2059)
Artykuły
(263)
Publikacje popularnonaukowe
(151)
Publikacje naukowe
(69)
E-booki
(48)
Publikacje fachowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(31)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(25)
Proza
(12)
Komiksy i książki obrazkowe
(8)
Czasopisma
(5)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje religijne
(2)
Dostępność
dostępne
(3905)
wypożyczone
(103)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(981)
Czytelnia Piła
(25)
Wypożyczalnia Chodzież
(723)
Czytelnia Chodzież
(13)
Wypożyczalnia Czarnków
(400)
Czytelnia Czarnków
(28)
Wypożyczalnia Trzcianka
(393)
Czytelnia Trzcianka
(14)
Wypożyczalnia Złotów
(629)
Czytelnia Złotów
(23)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(711)
Czytelnia Wągrowiec
(63)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Tatarkiewicz Władysław
(53)
Platon
(30)
Nietzsche Friedrich
(26)
Legowicz Jan
(24)
Walicki Andrzej
(21)
Witwicki Władysław
(21)
Kołakowski Leszek
(19)
Skarga Barbara
(19)
Ingarden Roman
(18)
Leśniak Kazimierz
(18)
Suchodolski Bogdan
(17)
Kuderowicz Zbigniew
(16)
Copleston Frederick
(15)
Schopenhauer Arthur
(15)
Sikora Adam
(15)
Węgrzecki Adam
(15)
Arystoteles
(14)
Szutta Artur
(14)
Bauman Zygmunt
(13)
Żeleński Tadeusz
(13)
Fromm Erich
(12)
Kotarbiński Tadeusz
(12)
Krońska Irena
(12)
Nowicki Andrzej
(12)
Bańka Józef
(11)
Cackowski Zdzisław
(11)
Garewicz Jan
(11)
Grobler Adam
(11)
Krajewski Władysław
(11)
Borzym Stanisław
(10)
Chwedeńczuk Bohdan
(10)
Kuksewicz Zdzisław
(10)
Płużański Tadeusz
(10)
Tischner Józef
(10)
Śliwerski Bogusław
(10)
Chmielewski Adam
(9)
Kasprzyk Leszek
(9)
Opara Stefan
(9)
Siemek Marek Jan
(9)
Siwek Paweł
(9)
Szyszkowska Maria
(9)
Woleński Jan
(9)
Cichowicz Stanisław
(8)
Czerwiński Marcin
(8)
Jedynak Stanisław
(8)
Palacz Ryszard
(8)
Przyłębski Andrzej
(8)
Russell Bertrand
(8)
Such Jan
(8)
Szahaj Andrzej
(8)
Łukasik Andrzej
(8)
Baszniak Tadeusz
(7)
Descartes René
(7)
Hartman Jan
(7)
Kowalczyk Stanisław
(7)
Krzemieniowa Krystyna
(7)
Kuczyński Janusz
(7)
Ogonowski Zbigniew
(7)
Panasiuk Ryszard
(7)
Sarnowski Stefan
(7)
Schaff Adam
(7)
Szczepański Jan
(7)
Szkudlarek Tomasz
(7)
Szołtysek Adolf Ernest
(7)
Szutta Natasza
(7)
Amsterdamski Stefan
(6)
Barbacka-Surowiak Grażyna
(6)
Bielawski Krzysztof
(6)
Bogdański Aleksander
(6)
Chrudzimski Arkadiusz
(6)
Domański Juliusz
(6)
Gill Janusz
(6)
Grudzień Józef
(6)
Hegel Georg Wilhelm Friedrich
(6)
Jarco Jerzy
(6)
Kant Immanuel
(6)
Konorski Bolesław
(6)
Kubalica Tomasz
(6)
Kupis Bogdan
(6)
Lem Stanisław
(6)
Montaigne Michel de
(6)
Regner Leopold
(6)
Wieczorek Krzysztof A
(6)
Zychowicz Juliusz
(6)
Abramowiczówna Zofia
(5)
Aleksandrov Georgij Fedorovič
(5)
Andrzejewski Bolesław
(5)
Berent Wacław
(5)
Bocheński Józef Maria
(5)
Brzozowski Stanisław
(5)
Buczyńska-Garewicz Hanna
(5)
Butryn Stanisław
(5)
Diogenes Laertius
(5)
Drozdowicz Zbigniew
(5)
Drzewiecki Konrad
(5)
Dziamski Seweryn
(5)
Jaroszewski Tadeusz Maciej
(5)
Joachimowicz Leon
(5)
Kierkegaard Soren Aabye
(5)
Kot Władysław
(5)
Rok wydania
2020 - 2024
(253)
2010 - 2019
(336)
2000 - 2009
(496)
1990 - 1999
(366)
1980 - 1989
(406)
1970 - 1979
(298)
1960 - 1969
(147)
1950 - 1959
(60)
1940 - 1949
(6)
1930 - 1939
(2)
1920 - 1929
(2)
1900 - 1909
(1)
1870 - 1879
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(334)
1901-2000
(19)
1989-2000
(17)
1945-1989
(11)
1918-1939
(3)
1939-1945
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(2371)
nieznany (u)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(2177)
nieznany (po)
(191)
nieznany (pl)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele etyki
(130)
Nauczyciele filozofii
(129)
Filozofowie
(128)
Szkoły ponadpodstawowe
(52)
Nauczyciele
(42)
Nauczyciele języka polskiego
(22)
Dzieci
(17)
9-13 lat
(15)
Wychowawcy klas
(15)
Rodzice
(11)
Pedagodzy szkolni
(10)
Pedagodzy
(9)
Bibliotekarze
(8)
Dorośli
(8)
Nauczyciele bibliotekarze
(8)
Psycholodzy
(7)
Szkoły średnie
(7)
Coachowie
(6)
Dyrektorzy szkół
(6)
Młodzież
(6)
Psychoterapeuci
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
6-8 lat
(5)
Literaturoznawcy
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
14-17 lat
(4)
Biblioterapeuci
(4)
Klasa 7.
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Terapeuci
(4)
0-5 lat
(3)
Klasa 4.
(3)
Klasa 6.
(3)
Lekarze
(3)
Psychiatrzy
(3)
Psycholodzy szkolni
(3)
Sportowcy
(3)
Doradcy zawodowi
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 8.
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(2)
Politycy
(2)
Socjolodzy
(2)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Uczniowie
(2)
Dziennikarze
(1)
Ekonomiści
(1)
Funkcjonariusze publiczni
(1)
Gimnazja
(1)
Katecheci
(1)
Logopedzi
(1)
Modzież
(1)
Nauczyciele filozofii i etyki
(1)
Nauczyciele fizyki
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Politolodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(15)
Literatura amerykańska
(6)
Literatura francuska
(4)
Literatura angielska
(3)
Literatura irlandzka
(1)
Literatura norweska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Filozofia
(1076)
Filozofia (przedmiot szkolny)
(129)
Antropologia filozoficzna
(114)
Wychowanie
(106)
Filozofia chrześcijańska
(105)
Pedagogika
(94)
Etyka
(90)
Filozofia kultury
(84)
Nauka
(75)
Wartość
(74)
Teoria poznania
(63)
Kultura
(61)
Polityka
(61)
Religia
(57)
Nauki społeczne
(47)
Marksizm
(44)
Prawo
(44)
Sztuka
(41)
Metodologia
(40)
Przyroda
(37)
Logika
(35)
Estetyka
(34)
Ontologia
(32)
Postmodernizm
(32)
Państwo
(31)
Socjologia
(31)
Metafizyka
(30)
Filozofia - nauczanie
(29)
Psychologia
(29)
Wolność
(29)
Bóg
(28)
Społeczeństwo
(28)
Szczęście
(28)
Antropologia społeczna
(27)
Kształcenie
(27)
Śmierć
(27)
Nauki przyrodnicze
(26)
Platon (427-347 p.n.e.)
(26)
Umysł
(26)
Etyka społeczna
(23)
Ewolucja
(23)
Personalizm
(23)
Kant, Immanuel (1724-1804)
(22)
Nauczanie
(22)
Miłość
(21)
Sztuczna inteligencja
(21)
Fizyka
(20)
Hermeneutyka
(20)
Język
(20)
Literatura polska
(20)
Nietzsche, Friedrich (1844-1900)
(20)
Osobowość
(20)
Wiedza
(20)
Historiozofia
(19)
Praca
(19)
Demokracja
(18)
Filozofowie
(18)
Chrześcijaństwo
(17)
Cierpienie
(17)
Egzystencjalizm
(17)
Przyjaźń
(17)
Schopenhauer, Arthur (1788-1860)
(17)
Uczucia
(17)
Zło
(17)
Aristoteles (384-322 a.C.)
(16)
Fenomenologia
(16)
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich (1770-1831)
(16)
Historia
(16)
Literatura
(16)
Prawda
(16)
Przypadek
(16)
Wiara
(16)
Antynatalizm
(15)
Czas
(15)
Dziecko
(15)
Heidegger, Martin (1889-1976)
(15)
Myślenie
(15)
Nauczyciele
(15)
Życie
(15)
Materializm dialektyczny
(14)
Nauki polityczne
(14)
Sens życia
(14)
Autentyczność (postawa)
(13)
Etyka chrześcijańska
(13)
Globalizacja
(13)
Liberalizm
(13)
Matematyka
(13)
Biologia
(12)
Humanizm (postawa)
(12)
Polska
(12)
Przeznaczenie
(12)
Rozumienie
(12)
Utopia
(12)
Świadomość
(12)
Dobro
(11)
Dyskusja
(11)
Filozofia ekologiczna
(11)
Medycyna
(11)
Postawy
(11)
Technika
(11)
Temat: dzieło
Biblia
(2)
"Do arki"
(1)
"Państwo"
(1)
"Pinokio"
(1)
"W rzece Heraklita"
(1)
Also sprach Zarathustra
(1)
Bal
(1)
Chmury
(1)
De ave Phoenice
(1)
Epistulae ad familiares
(1)
Ethics of authenticity
(1)
God delusion
(1)
Główne nurty marksizmu
(1)
Histoire de la sexualité
(1)
Jak psuć dzieci Platonem i Boecjuszem
(1)
Milczenie roślin
(1)
O wielorybie
(1)
Obrona Sokratesa
(1)
Phänomenologie des Geistes
(1)
Platon, czyli dlaczego
(1)
Rozmowa z kamieniem
(1)
Sofies verden
(1)
Soi-mme comme un autre
(1)
Taming of the shrew
(1)
Theaítītos
(1)
Właściwie każdy wiersz
(1)
Zimowanie
(1)
Étranger
(1)
Temat: czas
2001-
(215)
1901-
(118)
1801-
(83)
1701-
(43)
1901-2000
(42)
1601-
(26)
400-301 p.n.e.
(25)
1801-1900
(21)
1401-
(20)
500-401 p.n.e.
(20)
1701-1800
(16)
1945-1989
(14)
1989-2000
(14)
401-
(14)
1301-
(13)
1501-
(12)
1201-
(11)
2001-0
(11)
600-501 p.n.e.
(11)
1601-1700
(10)
300-201 p.n.e.
(10)
601-
(10)
100-1 p.n.e.
(9)
101-
(9)
1101-
(9)
701-
(9)
1-100
(8)
1001-
(8)
1501-1600
(8)
200-101 p.n.e.
(8)
301-
(8)
501-
(8)
801-
(8)
901-
(8)
1001-1100
(7)
101-200
(7)
1101-1200
(7)
1401-1500
(7)
201-300
(7)
301-400
(7)
401-500
(7)
1-
(6)
1201-1300
(6)
1301-1400
(6)
501-600
(6)
601-700
(6)
801-900
(6)
901-1000
(6)
201-
(5)
700-601 p.n.e.
(5)
701-800
(5)
1989-
(4)
1939-1945
(3)
1945-
(2)
99-0 p.n.e.
(2)
1901-1914
(1)
1918-
(1)
1918-1939
(1)
1939-
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Europa
(9)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Ukraina
(3)
Daleki Wschód
(2)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Delfy (Grecja ; miasto dawne)
(1)
Erfurt
(1)
Francja
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kłodzko
(1)
Niemcy
(1)
Padwa
(1)
Podhale
(1)
Rosja
(1)
Rzym
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Tatry (góry)
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
ZSRR
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma filozoficznego
(126)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(126)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(101)
Artykuł z czasopisma fachowego
(49)
Opracowanie
(33)
Artykuł z czasopisma naukowego
(27)
Literatura
(25)
Esej
(20)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(18)
Praca zbiorowa
(18)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(15)
Podręczniki akademickie
(15)
Scenariusz zajęć
(15)
Monografia
(13)
Aforyzmy niemieckie
(10)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(10)
Materiały konferencyjne
(9)
Opowiadania i nowele
(9)
Antologia
(8)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(8)
Wywiad dziennikarski
(8)
Księgi pamiątkowe
(7)
Podręczniki
(7)
Poradnik
(7)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(6)
Książka obrazkowa
(6)
Literatura polska
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Wydawnictwa popularne
(6)
Aforyzmy
(5)
Literatura francuska
(5)
Aforyzmy łacińskie
(4)
Analiza i interpretacja
(4)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma literackiego
(4)
Bajki i baśnie
(4)
Broszura
(4)
Encyklopedie
(4)
Publicystyka polska
(4)
Szkice literackie
(4)
Szkice literackie polskie
(4)
Literatura holendersko-łacińska
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Podręcznik
(3)
Poezja
(3)
Portrety
(3)
Publicystyka
(3)
Publikacje dla dzieci
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma sportowego
(2)
Artykuł z pracy zbiorowej
(2)
Biografia
(2)
Biografie
(2)
Cytaty
(2)
Czasopismo filozoficzne
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Encykliki
(2)
Literatura grecka
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(2)
Poezja polska
(2)
Powieść
(2)
Publicystyka włoska
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Raport z badań
(2)
Aforyzmy polskie
(1)
Anegdoty amerykańskie
(1)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuły
(1)
Biografie [Typ publikacji]
(1)
Czasopisma filologiczne polskie
(1)
Czasopisma młodzieżowe
(1)
Czasopisma naukowe
(1)
Czasopisma polskie
(1)
Czasopismo filologiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Czasopismo popularnonaukowe
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dramat grecki
(1)
Fantastyka
(1)
Film
(1)
Film animowany
(1)
Fotografia
(1)
Fotografie
(1)
Homilie
(1)
Kamishibai
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kazania
(1)
Komiks
(1)
Kryminał
(1)
Książka dla małych dzieci
(1)
Książka obrazkowa (picturebook)
(1)
Książki dla małych dzieci
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Legendy i podania
(1)
Listy angielskie
(1)
Literatura apokaliptyczna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Filozofia i etyka
(218)
Edukacja i pedagogika
(136)
Historia
(35)
Psychologia
(33)
Socjologia i społeczeństwo
(25)
Literaturoznawstwo
(19)
Językoznawstwo
(12)
Religia i duchowość
(9)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Medycyna i zdrowie
(7)
Nauka i badania
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Fizyka i astronomia
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Matematyka
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Tytuł czasopisma
Filozofuj! : magazyn popularyzujący filozofię
(127)
Kwartalnik Pedagogiczny
(12)
Wychowawca
(12)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(10)
Polonistyka
(7)
Biblioteka w Szkole
(6)
Zeszyty Szkolne
(5)
Gazeta Szkolna
(4)
Język Polski w Gimnazjum
(4)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(4)
Pamiętnik Literacki
(4)
Remedium
(4)
Charaktery
(3)
Edukacja Wczesnoszkolna
(3)
Etyka
(3)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(3)
Wszystko dla Szkoły
(3)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(3)
Wychowanie na Co Dzień
(3)
Dyrektor Szkoły
(2)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(2)
Edukacja i Dialog
(2)
Język Polski w Liceum
(2)
Kultura i Edukacja
(2)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(2)
Społeczeństwo Otwarte
(2)
Sygnał
(2)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(2)
Wychowanie na co Dzień
(2)
Biblioterapeuta
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Fizyka w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Język Polski w Szkole IV-VI
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej
(1)
Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej
(1)
Język Polski w Szkole Średniej
(1)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Prakseologia
(1)
Przegląd Humanistyczny
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Studia Filozoficzne
(1)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(1)
Wiadomości Historyczne
(1)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(1)
Znak
(1)
Świat Problemów
(1)
Życie Szkoły
(1)
2376 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92778 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59623 P 2,3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 91792, 91791 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39118 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45223 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Jeśli sądzisz, że wybory moralne pojawiają się w Twoim życiu wyjątkowo lub że „moja moralność to moja sprawa”, przeczytaj tę książkę. Etyka bywa postrzegana jako dziedzina abstrakcyjna, która o zwykłych, życiowych sprawach niewiele ma do powiedzenia. Na co dzień unikamy języka moralności i myślenia w kategoriach etycznych. Bardziej obchodzi nas zgodność naszych czynów z prawem niż ich status moralny. Ponadto wolimy nikogo nie potępiać, a zamiast tego staramy się zrozumieć psychologiczne powody czyjegoś destrukcyjnego postępowania. Paradoksalnie – zauważa Autor – doszło do tego, że „moralizowanie i ocenianie uchodzi dzisiaj niemalże za niemoralne”. ETYKA ŻYCIA CODZIENNEGO pokazuje, że to wielki błąd. Analizując dziesiątki konkretnych, życiowych sytuacji, Jan Hartman udowadnia, że zdolność do trzeźwego moralnego osądu własnego i cudzego zachowania jest kluczowa zarówno dla funkcjonowania społeczeństwa, jak i osobistego rozwoju. Książka omawia niezwykle szeroki zakres tematów, od bardziej błahych – jak jazda tramwajem „na gapę”, aż po niezwykle poważne – jak aborcja. Choć Autor formułuje własne oceny, jego celem nie jest orzekać, jak należy postępować, lecz pokazać, jak poprawnie rozpoznać etyczny wymiar sytuacji, z którymi konfrontuje nas życie. Czyni to bez nadmiernego teoretyzowania i akademickich dyskusji, za to z dużą dawką zdrowego rozsądku, szczerości i życzliwości. „Ta książka nie jest, jak widać, poradnikiem dobrego życia, lecz wprowadzeniem do umiejętności dokonywania analizy moralnej w realnych sytuacjach, jakie niesie życie. Tę umiejętność chciałbym czytelnikom przekazać, a raczej pokazać, i zachęcić ich do jej dalszego samodzielnego kształtowania. Będę oczywiście odwoływał się tu i ówdzie do teorii etycznych (filozoficznych), lecz zasadniczo moim zamiarem jest trzymać się jak najbliżej realiów życia – osobistego i społecznego. Będziemy więc rozważać typowe i nietypowe, lecz realnie przytrafiające się ludziom sytuacje, zastanawiając się nad tym, jak należy się w nich i wobec nich zachować, aby było to moralnie dobre, a przynajmniej przyzwoite”. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W numerze: Piotr Augustyniak: Wartości w koncepcji firmy-idei, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.01, s. 7–16; Anna Karwińska: Społeczne przestrzenie miasta w procesach wytwarzania i realizowania wartości, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.02, s. 17–34; Łukasz Maźnica: Zależności między kulturą a rozwojem z perspektywy oddolnych inicjatyw kultury społecznej, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.03, s. 35–50; Magdalena Andrejczuk: Prekariat a „Pokolenie Y” – zjawisko prekaryjności młodych pracowników, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.04, s. 51–68; Igor Stokfiszewski: Projekt Ursus Zakłady – wokół „zwrotu demokratycznego” w sztuce, doi 10.7366/KIR.2017.2.3.05, s. 69–86. Więcej o kwartalniku http://www.kulturairozwoj.msap.pl/index.php/nr-2-3-2017 uwagi: prof. dr hab. Jerzy Hausner redaktor naczelny periodyk wydawany wraz z Instytutem Studiów Społecznych UW oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji. W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom 6 Almanachu na temat Miejsce jako wartość kulturowa prezentuje rozważania pedagogiczne, kulturalne, społeczne nad zagadnieniem miejsca i jego wymiaru symbolicznego, kulturalnego i społecznego. W części recenzje omówiono publikację Józefy Bałachowicz, Ireny Adamek (red. naukowa), Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2017, s. 264. Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom 6) jest skierowany do teoretyków i praktyków aksjologii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych wychowawczymi i kulturalnymi aspektami pedagogiki. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, animatorów kultury. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji i badań nad wartościami symbolicznymi, kulturowymi i społecznymi miejsca w naszym życiu indywidualnym oraz zbiorowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Krople mądrości‟ to kolekcja inspirujących myśli i sentencji, które mogą pomóc Ci spojrzeć na świat, życie i wyzwania codzienności w nowy, świeży sposób. Mogą zmotywować Cię do działania, mogą sprawić, że na nowo przemyślisz priorytety, mogą zmienić Twoje myślenie. Autorami prezentowanych w książce sentencji są myśliciele, reformatorzy, wynalazcy oraz wybitni przywódcy, którzy inspirowali innych i wywarli wpływ na losy świata. „Krople mądrości‟ to książka, którą należy czytać powoli. Każda kropla jest porcją kilku inspirujących myśli, będących zaproszeniem do refleksji nad różnymi aspektami życia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Skomplikowany charakter rzeczywistości - szczególnie tej, którą starożytni Grecy w odróżnieniu od zastanego porządku przyrodniczego, physis, uznali za rzeczywistość thesis, czyli stwarzaną i odtwarzaną przez człowieka za sprawą jego socjo- i kulturotwórczej aktywności - zawsze stanowił wyzwanie nawet dla zawodowych myślicieli, stawiających sobie ambitny cel usystematyzowania wiedzy o tym, co istnieje, jak i mocą czego istnieje, a także o tym, co jako istniejące - zachowuje szczegó1ną ważność poprzez swoje bezwyjątkowe i nieodparte obowiązywanie. Do tej szczegó1nej rzeczywistości należą normy działania, które zawarte są zwłaszcza w treści interesującego nas pojęcia prawa. Również jego powstawanie, istnienie, status ontologiczny i ważnościowy (resp. deontologiczny) są intelektualnym wyzwaniem, które wprawia we frustrację poznawczą. Problematyka poznania zasadności prawa zawiera się w pytaniach o istnienie uniwersalnych struktur kategorii bytu, jaką jest prawo, a także o możliwość jego obiektywnego poznania (jako kategorii ontologicznej i deontologicznej - czyli bytu, który w osobliwy sposób określa powinność) w zakresie satysfakcjonującym o tyle, o ile poznanie takie odsłania uzasadnienie jego istnienia. Tym samym problem ten staje zagadnieniem transcendentalnym, czyli pytającym o warunki możliwości istnienia prawa. Nie pozwala ono zrezygnować z poszukiwania czegoś uniwersalnego, niezmiennego, być może tylko formalnie uchwytnego, co uzasadnia i warunkuje istnienie prawa niezależnie od przyjęcia tego uzasadnienia jako faktycznego i w jakikolwiek praktyczny sposób nośnego argumentu za istnieniem porządku społecznego bądź jako podstawy do budowy kolejnej czy wzmacniania którejś z istniejących już teorii normatywnych. Poszukiwanie to jest wyrazem transcendentalnej i transcendującej zastany porządek fenomenalny dążności intelektu. Tego rodzaju poznanie mogłoby dostarczyć koronnego, ale także powszechnie zrozumiałego i dlatego też wiążącego argumentu, przemawiającego za tym, by prawa po prostu przestrzegać.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Żyjemy w czasie pandemii nudy. Nie sposób jej lekceważyć. Autor podejmuje ambitną próbę względnie kompletnego ujęcia tematyki nudy i podatności na nudę oraz nudzenia się. Pisze o nudzie w perspektywie psychologii i filozofii, ale także pedagogiki, socjologii, teologii i psychiatrii. Przedstawia definicje, teorie i typologie nudy, omawia sposoby pomiaru stanu nudy (nudzenia się) i nudy jako cechy (podatności na nudę) oraz opisuje częstość jej występowania. Rozważa negatywne konsekwencje przewlekłej (chronicznej) nudy, ale też pozytywne skutki nudy przelotnej (sytuacyjnej). Prezentuje także wyniki własnych badań nad nudą w ujęciu psychologicznym i socjodemograficznym oraz swoje refleksje teoretyczne dotyczące wewnętrznej struktury pojęcia nudy. A broad approach to the subject of boredom, susceptibility to boredom and the state of being bored from a psychological, philosophical, pedagogic, sociological, theological and psychiatric perspective. The author shows terms, theories and the typologies of boredom, discusses the methods of measuring the state of being bored, examines boredom as a quality and describes its frequency. He reflects on the negative consequences of chronic boredom as well as the beneficial ones of situational boredom. He presents the results of his own research on boredom in Poland in the psychological and sociodemographic aspect and ponders on the theories about the internal structure of the notion of boredom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Książka ta służyła wypracowaniu pewnego podejścia do problematyki pedagogicznej w trosce o to, aby kompetencje działających na tym polu były lepiej zanurzone w wiedzy dotyczącej „spraw ludzkich” i ich umiejscowienia w cyklu życiowym. Zadaniem Autorki było pokazanie możliwości (i uzasadnienie celowości) budowania perspektywy pedagogiki egzystencjalnej, w sensie: istotnej egzystencjalnie, opartej na idei rezydualności rozmaitych aspektów: postaw duchowych, „spraw ludzkich”, energii witalnych, składowych tożsamości czy rozmaitych aspektów ludzkiego dążenia, które zasługują na własną zintegrowaną i transwersalną refleksję.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112435 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46447 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64954 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ofiarowany Profesorowi Andrzejowi M. Kaniowskiemu z okazji siedemdziesiątych urodzin tom nosi tytuł Practica et Speculativa. Głównym przedmiotem zainteresowania Jubilata jest wprawdzie filozofia praktyczna – etyka, filozofia państwa i prawa, filozofia polityczna i społeczna – jednakże Jego refleksja nad praxis osadzona jest zawsze w szerszym, teoretycznym kontekście. Artykuły zamieszczone w książce dotyczą różnorodnej tematyki i także o nich można powiedzieć, że obejmują dwa przenikające się pola refleksji: praktyczne i teoretyczne. Niemal oczywistymi bohaterami tak zarysowanego zderzenia ludzkich aktywności są Immanuel Kant i Jürgen Habermas, których koncepcjom poświęcono tu najwięcej uwagi. Redakcja
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest porównawczą, historyczno-systematyczną prezentacją filozoficznych stanowisk Ernsta Cassirera i Martina Heideggera – dwóch reprezentatywnych filozofów XX wieku. Systematy filozofii obu myślicieli przedstawione zostają in statu nascendi: z uwzględnieniem szerokiego tła historii filozofii oraz perspektywy wykładni myśli Immanuela Kanta. Autorka monografii podejmuje próbę wykazania, że zapatrywania Królewieckiego myśliciela zarówno dla Cassirera jak i Heideggera stanowią cenne źródło intelektualnych inspiracji stając się osnową budowania autorskich programów filozofii: Cassirerowskiego kulturowego symbolizmu sygnowanego rygoryzmem silnie akcentowanego aprioryzmu, matematyki i matematycznego przyrodoznawstwa oraz Heideggerowskiego antypsychologizmu, któremu towarzyszy silnie eksponowana ontologia egzystencji. Monografia składa się z pięciu rozdziałów. Podejmuje między innymi zagadnienia kwantytatywno-kwalitatywnej metodologii Cassirera. Jest także próbą opisu naukowych, epistemologicznych determinant marburskiej szkoły neokantyzmu oraz okazale akcentowanego przez Cassirera humanizmu. Jednocześnie praca uwzględnia również aspekt tradycji badeńskiej szkoły neokantyzmu w projekcie Heideggera, takoż jego wyjście poza granice myśli neokrytycznej i śmiałe zmierzanie drogą wiodącą w kierunku metafizyki humanistycznej jako ontologii fundamentalnej. Powzięte w monografii rozważania adresowane są do osób, którym nieobojętna jest filozofia, zwłaszcza historia filozofii; być może lektura wzbudzi zainteresowanie badaczy ruchu neokantowskiego, epistemologów, ontologów i teoretyków kultury, wśród których znajdą się tak miłośnicy, jak i krytycy ujęć historyczno-filozoficznych, tudzież systematycznego rozwodzenia się nad myślą Ernsta Cassirera, Martina Heideggera oraz wyjątkowego myśliciela Immanuela Kanta.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne czasopismo humanistyczne, istniejące od 1957 roku. Do 2014 roku ukazywało się jako dwumiesięcznik, od 2015 roku jest kwartalnikiem. Publikowane są w nim artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszczane są również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich to wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo poświęcone rocznicy 50-lecia Zakładu Teorii Wychowania Estetycznego na Uniwersytecie Warszawskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka.)
Pierwszy z dwóch tomów stanowiących interdyscyplinarną pracę zbiorową poświęconą fenomenowi człowieczeństwa, jaki podejmuje od lat redaktorka książki. Problematyka ta była przedmiotem konferencji naukowej na Uniwersytecie Warmińsko- Mazurskim (Olsztyn, 2008). Publikacja obejmuje aspekty subiektywne, jak i ponadczasowe istoty człowieka, temat wizji człowieka w literaturze i sztuce, jak też zagadnienia związane z uwarunkowaniami życia naszej cywilizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109853 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46132 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nietypowy poradnik na temat sztuki komunikacji, czyli umiejętności prowadzenia konstruktywnej rozmowy. Tym razem jednak nie z innymi, a z samym sobą. To pozycja obowiązkowa dla osób, które pragną odnaleźć wewnętrzny spokój i wprowadzić do swojego życia harmonię i porządek. Poszczególne rozdziały pozwalają zmienić życie na to o lepszej jakości, poznać dogłębnie siebie i zadziałać na własną podświadomość. To nie suche fakty, a prawdziwy podręcznik pozwalający odkryć wewnętrzne ja, skupiający się na analizie pragnień, potrzeb i życiowych wartości. Książka uczy, w jaki sposób stworzyć dla samego siebie idealną przestrzeń do życia, odnaleźć własne szczęście i zacząć z niego korzystać. Tu i teraz. Bez względu na okoliczności. W końcu na większość rzeczy w życiu nie mamy wpływu. Na to akurat tak. Książka jest dla osób, które: - chcą odnaleźć swoje wewnętrzne ja - poznać lepiej samego siebie i swoje potrzeby - nauczyć się komunikacji z samym sobą - otworzyć się na więcej i odkryć głęboko schowane wewnętrzne potrzeby - chcą być szczęśliwe tu i teraz Nazywam się Renata Rybacka i uczę skutecznej komunikacji. Mam ponad 10-letnie doświadczenie w edukacji studentów i przedsiębiorców. Jestem Coachem i Mentorem, wykładowcą studiów podyplomowych (Uczelnia Łukaszewski w Warszawie), doktorem nauk społecznych w dyscyplinie nauki o bezpieczeństwie, absolwentką studiów pedagogicznych, kursów psychologicznych i filozoficznych oraz podyplomowych studiów w zakresie Mediator Sądowy i Pozasądowy, Certyfikowanym Trenerem metody Neurolingwistycznego Programowania. Założycielką firmy Sztuka Komunikacji, uczestniczka wielu Międzynarodowych Konferencji Naukowych w Polsce i za granicą, autorką kilkunastu artykułów naukowych o tematyce m.in. bezpieczeństwa społecznego, wpływu wartości moralnych na społeczeństwo, siły mediacji czy zagadnień filozoficznych. - Na swoich warsztatach łączę wiedzę z psychologii, pedagogiki, socjologii, filozofii i fizyki kwantowej. - Wszystkich uczestników szkoleń oraz klientów indywidualnych prowadzę z dużą odpowiedzialnością, rzetelnością oraz profesjonalizmem na drodze odkrywania i wykorzystania swojego potencjału. - Komunikacja jest dla mnie właśnie „Sztuką”, dlatego zgłębiam permanentnie jej tajniki. - Wierzę, że efektywna rozmowa (mediacja) jest asem w rękawie, którego należy rozpowszechniać. - Swoje liderskie umiejętności rozwijam w klubie Bilingua Toastmasters. - Wierzę, iż pozytywni liderzy nie odnoszą sukcesy sami, odnoszą je dlatego, że potrafią działać razem z zespołem budstować więź i jednoczyć ludzi. - Moim życiowym mottem są słowa Heraklita: „Kto nie dąży do rzeczy niemożliwych, ten nigdy niczego wielkiego nie osiągnie”. - W pracy łączy wiedzę naukową z praktycznym podejściem, praca z ludźmi jest jej wielką pasją i dostarcza ogromnej satysfakcji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej