Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(23)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(19)
Artykuły
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(49)
wypożyczone
(15)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(14)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(9)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(8)
Wypożyczalnia Trzcianka
(7)
Wypożyczalnia Złotów
(9)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(7)
Czytelnia Wągrowiec
(6)
Autor
Dymara Bronisława
(6)
Gajdzica Zenon
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Guzy Anna
(1)
Kałuba-Korczak Anna
(1)
Kipp Katherine
(1)
Klinik Anna
(1)
Konarzewska Anna
(1)
Korzeniowska Wiesława
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kołodziejska Lidia
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kuczałek Irena
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Malinowska Izabela
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Schaffer David R
(1)
Skura Monika
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Sołtys Anita
(1)
Sroczyński Wojciech
(1)
Steinhagen Anna Magdalena
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szymański Mirosław Józef
(1)
Ura Daniela
(1)
Urban Urszula
(1)
Wojtaś Martyna
(1)
Wrońska Małgorzata
(1)
Łuczyński Andrzej
(1)
Śnieciński Józef Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(20)
nieznany (po)
(3)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Socjolodzy
(1)
Sportowcy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Integracja społeczna
(20)
Wychowanie
(12)
Współdziałanie
(7)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Dziecko
(4)
Socjalizacja
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Godzina wychowawcza
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Nauczanie
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie obywatelskie
(3)
Agresywność
(2)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(2)
Demokracja
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Grupy społeczne
(2)
Integracja europejska
(2)
Klasa szkolna (socjologia)
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Mowa
(2)
Nastolatki
(2)
Prawo
(2)
Społeczeństwo
(2)
Szacunek
(2)
Tolerancja
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Altruizm
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Anoreksja
(1)
Autorytet
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Cele życiowe
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Depresja
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dopalacze (substancje odurzające)
(1)
Dorosłość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Dziedziczność
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Etyka
(1)
Fonoholizm
(1)
Genetyka
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Globalizacja
(1)
Godność ludzka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Historia
(1)
Homoseksualizm
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencje wielorakie
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Internet
(1)
Język migowy
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komputer
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Krajoznawstwo
(1)
Logopedia
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niedosłysząca
(1)
Młodzież niewidoma
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niedotlenienie
(1)
Niemowlę
(1)
Noworodek
(1)
Oceny szkolne
(1)
Odpowiedzialność
(1)
Odrzucenie rówieśnicze
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(4)
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Poradnik
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry komputerowe
(1)
Komiksy
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
24 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zbiór ten wzbogaca wiedzę na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży, zaznajamia z wynikami badań diagnostycznych przeprowadzonych wśród uczniów, z opiniami nauczycieli o uczniach mających specjalne potrzeby edukacyjne, wreszcie? z badaniami procesu dydaktycznego. Artykuły skłaniają do głębszej refleksji nad tym, jak pracować z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dostarczają przykładów metod i form tej pracy oraz wzorów postępowania dydaktycznego (zarówno w zespole klasowym, jak i indywidualnych).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112857/T.1, 105303/T.1 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48141 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38700 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32078 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44947 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63936 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Młodzież coraz częściej zmaga się z wieloma trudnościami, które powodują niepokój i stres. Sytuacje trudne zdarzają się w klasie, grupie społecznej, rówieśniczej bądź indywidualnie. Tematy godzin wychowawczych opracowane przez Autorki odnoszą się do sfer: zdrowia psychicznego, zdrowego odżywiania, konfliktów, komunikacji, motywacji, samoświadomości, samorealizacji, szacunku i godności. Każdy scenariusz został opracowany tak, aby angażował uczniów w pracę podczas lekcji. Młodzież zdobywać będzie wiedzę i umiejętności poprzez działanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117642 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53370 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43213 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36060 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49566 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości autorstwa Davida R. Shaffera oraz Katherine Kipp to nowoczesny podręcznik akademicki, który przybliża nie tylko najważniejsze klasyczne koncepcje teoretyczne, ale także najnowsze wyniki badań i powstające na ich podstawie modele. Autorzy podręcznika w przystępny sposób opisują również „niepsychologiczne” zagadnienia - odnoszące się do genetyki, medycyny, a nawet statystyki - nieodłącznie związane z procesem rozwoju. Poruszają też zagadnienia dotychczas pomijane, takie jak porównania międzykulturowe czy analiza zróżnicowania zjawisk ze względu na płeć. Z perspektywy studentów na szczególne wyróżnienie zasługuje sam układ książki. Każdy z 15 rozdziałów wzbogacany jest przykładami z życia, które obrazują omawiane teorie. Rozdziały są zakończone rozbudowanymi materiałami ułatwiającymi organizowanie materiału i umożliwiającymi jego powtórkę. Utrwalanie poznanych treści jest możliwe dzięki syntetycznemu podsumowaniu, przypomnieniu najważniejszych terminów oraz serii pytań sprawdzających, zarówno w formie quizu, jak i pytań problemowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110696 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49864 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41700, 40166 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33225 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46509 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64995 P 5,3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej