Kompetencje komunikacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(61)
Forma i typ
Artykuły
(31)
Książki
(29)
Publikacje dydaktyczne
(22)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje naukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(5)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(51)
wypożyczone
(19)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(16)
Wypożyczalnia Chodzież
(12)
Wypożyczalnia Czarnków
(12)
Wypożyczalnia Trzcianka
(13)
Wypożyczalnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(5)
Autor
Stojanowski Jacek
(4)
Wegner-Jezierska Magdalena
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(2)
Icard Michelle
(2)
Koch-Kozioł Marta
(2)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Synowiec Helena
(2)
Włodarczyk Katarzyna
(2)
Baker Jed
(1)
Barber-Wada Karra
(1)
Bralczyk Jerzy
(1)
Brewczyńska Magdalena
(1)
Błaż Agata
(1)
Cyrklaff-Gorczyca Magdalena
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Davis Martha (1947- )
(1)
Druczak Katarzyna
(1)
Duda Dorota
(1)
Dutka-Mucha Małgorzata
(1)
Dybciak Krzysztof
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fanning Patrick
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Franków Łukasz
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Grabias Stanisław
(1)
Gumowska Iwona
(1)
Gębal Przemysław E
(1)
Havrylov Oleksiy V
(1)
Havrylova Natalia S
(1)
Jabłoński Maciej
(1)
Jabłoński Maciej (tłumacz)
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Kominek Andrzej
(1)
Konstantyniv Oksana V
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Książek-Róg Marta
(1)
Kubala-Kulpińska Anna
(1)
Kumięga Łukasz
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Kłodnicka Olga
(1)
Malecha Dorota
(1)
Malenta Paulina
(1)
Mamcarz Artur
(1)
McKay Matthew (1948- )
(1)
Michno Jerzy
(1)
Młynarczuk-Sokołowska Anna
(1)
Nowakowska Agnieszka
(1)
Pacyniak Patrycja
(1)
Poncyliusz-Guranowska Lilla
(1)
Porayski-Pomsta Józef
(1)
Przyklęk Sławomir
(1)
Prątnicka Karolina
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Rura Grażyna
(1)
Rutka Paulina
(1)
Róg Tomasz (filolog)
(1)
Sadowska Elżbieta
(1)
Sołtys Anita
(1)
Stępnikowski Andrzej
(1)
Szafran Joanna (edukacja)
(1)
Szczepkowska-Szyszko Katarzyna
(1)
Sładkiewicz Żanna
(1)
Wawrzyńczak-Jędryka Beata
(1)
Wiśniewska Aleksandra
(1)
Wiśniewska Dominika
(1)
Wojaczek Alina
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Wądołowska-Lesner Katarzyna
(1)
Zając Anna (logopeda)
(1)
Ślusarczyk Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(43)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(56)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(61)
Język
polski
(61)
Odbiorca
Nauczyciele
(26)
Pedagodzy
(8)
Rodzice
(8)
Szkoły specjalne
(5)
9-13 lat
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
6-8 lat
(3)
Doradcy zawodowi
(3)
Dyrektorzy szkół
(3)
Dzieci
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Szkoły ponadpodstawowe
(3)
Terapeuci
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
14-17 lat
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Dorośli
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Młodzież z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Neurologopedzi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Język polski
(3182)
Polska
(3058)
Nauczanie
(2972)
Dziecko
(2711)
Literatura polska
(2310)
Kompetencje komunikacyjne
(-)
Powieść polska
(2249)
Nauczyciele
(2160)
Poezja polska
(2113)
Matematyka
(1989)
Wychowanie
(1983)
Nauczanie początkowe
(1768)
Szkolnictwo
(1746)
Uczniowie
(1668)
Młodzież
(1615)
Rodzina
(1532)
Wychowanie w rodzinie
(1524)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1445)
Pedagogika
(1389)
Wychowanie przedszkolne
(1323)
Historia
(1142)
Pamiętniki polskie
(1118)
Biblioteki szkolne
(1090)
Filozofia
(1076)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1071)
Dzieci
(1055)
Język angielski
(1033)
Sztuka
(1012)
Zarządzanie
(978)
Przedsiębiorstwo
(975)
Fizyka
(963)
Uczenie się
(955)
Kobieta
(907)
Psychologia
(905)
Kultura
(895)
Uczucia
(881)
Oświata
(864)
Literatura
(849)
Psychoterapia
(835)
Język niemiecki
(825)
Publicystyka polska
(818)
Wojna 1939-1945 r.
(786)
Osobowość
(785)
Opowiadanie polskie
(765)
Praca
(759)
Muzyka
(754)
Wojsko
(746)
Unia Europejska
(728)
Chemia
(700)
Rodzice
(673)
Kształcenie
(668)
Mowa
(666)
Gry i zabawy
(621)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Logopedia
(610)
Internet
(606)
Stosunki interpersonalne
(606)
Stres
(595)
Czytanie
(590)
Prawo
(587)
Niepełnosprawni
(586)
Biologia
(578)
Edukacja medialna
(578)
Przemoc w szkole
(570)
Alkoholizm
(563)
Gry edukacyjne
(556)
Relacje międzyludzkie
(551)
Literatura młodzieżowa polska
(545)
Komunikacja społeczna
(541)
Metody nauczania
(541)
Etyka
(534)
Socjologia
(532)
Agresywność
(529)
Środki masowego przekazu
(529)
Twórczość
(521)
Biblioterapia
(519)
Technika
(518)
Autyzm
(504)
Geografia
(504)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(498)
Język rosyjski
(493)
Czytelnictwo
(487)
Nauka
(480)
Zachowanie
(476)
Poradnictwo zawodowe
(474)
Informatyka
(464)
Matura
(456)
Polityka
(452)
Postawy
(451)
Psychologia społeczna
(449)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Ekonomia
(442)
Historia (przedmiot szkolny)
(433)
Narkomania
(433)
Promocja czytelnictwa
(432)
Pomoce dydaktyczne
(430)
Przyroda
(419)
Wychowanie seksualne
(418)
Patologia społeczna
(412)
Polityka międzynarodowa
(411)
Marksizm
(409)
Temat: dzieło
Nineteen eighty-four
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1801-1900
(1)
1901-20002
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(27)
Artykuł z czasopisma fachowego
(17)
Karty pracy ucznia
(11)
Poradnik
(9)
Scenariusz zajęć
(9)
Materiały pomocnicze
(7)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Opracowanie
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Stan badań
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(50)
Psychologia
(20)
Językoznawstwo
(11)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Polonistyka
(4)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(4)
Głos Pedagogiczny
(3)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(3)
Edukacja Wczesnoszkolna
(2)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(2)
Meritum
(2)
Poradnik Językowy
(2)
Remedium
(2)
Dyrektor Szkoły
(1)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
61 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zasadniczą częścią książki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora między innymi cenionego Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Dotyczą takich obszarów, jak: • rozmowy oraz komunikacja niewerbalna – jak należy się witać i przedstawiać, inicjować rozmowę i kulturalnie zmieniać jej temat oraz rozpoznawać nieoczywiste sygnały dawane przez rozmówcę; • radzenie sobie ze złością i lękiem – jak rozpoznać czynniki wywołujące gwałtowne emocje i co zrobić, by je zneutralizować, a także jak przeciwdziałać sytuacjom, w których ujawniają się fobie; • budowanie i podtrzymywanie przyjaźni oraz randki – jak nawiązywać bliższe relacje z innymi ludźmi, a przy tym szanować ich prywatność, oraz jak i gdzie poznawać nowe osoby; • radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi i rodzinnymi – jak rozwiązywać konflikty w domu i szkole oraz w jaki sposób korzystać z udogodnień przysługujących osobom z zaburzeniami; • zatrudnienie – jak znaleźć pracę i poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przełożonych, a także jak dobrze wypaść podczas rekrutacji; • finanse – jak zarządzać swoimi pieniędzmi i racjonalnie planować wydatki; • transport – jaki sposób przemieszczania się wybrać oraz jak korzystać z komunikacji publicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117250 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42947 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35607 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49186 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67883 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W okresie dorastania rozwój społeczny i status dziecka w grupie rówieśniczej mają kluczowe znaczenie. Nastolatkom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) interakcje społeczne nie przychodzą naturalnie, więc młodzi ludzie często potrzebują wsparcia, by nauczyć się, jak postępować. Książka Menu umiejętności społecznych i życiowych prezentuje przystępne strategie, które pomogą nastolatkom z ASD nawiązać kontakt i zbudować więź z innymi osobami w domu, w szkole, w pracy, a także podczas spotkań ze znajomymi oraz w trakcie codziennych interakcji z sąsiadami. Wykorzystanie schematu menu pozwala łatwiej rozpoznać trzy etapy każdej interakcji: jej rozpoczęcie („przystawkę”), rozwinięcie („danie główne”) i zakończenie („deser”). Liczne kwestionariusze, szablony i przykładowe scenariusze społeczne zachęcą uczniów do przemyślenia odpowiedzi oraz do rozważenia, jak druga osoba mogłaby zareagować na ich słowa. Przećwiczenie prostych strategii i rozwiązanie zestawu codziennych zadań społecznych korzystnie wpłynie na ocenę własnych możliwości, zwiększy pewność siebie i rozwinie umiejętności życiowe osób z ASD. Książka będzie przydatnym narzędziem dla wszystkich nastolatków i młodych dorosłych z trudnościami w inicjowaniu i podtrzymywaniu interakcji społecznych, a także dla ich rodziców, nauczycieli oraz terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118303 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zdrowy język : dla lekarza, dla pacjenta / Jerzy Bralczyk, Artur Mamcarz. - Wydanie I. - Warszawa : PWN ; PZWL, 2023. - 336 stron : ilustracje, portrety ; 22 cm.
Każdemu, nawet lekarzowi, zdarza się być pacjentem. Ale czy każdy potrafi opowiedzieć o swoim problemie ze zdrowiem tak, aby lekarz dobrze go zrozumiał i dzięki temu postawił właściwą diagnozę, a potem dokonał wyboru właściwej terapii? Czy każdy lekarz potrafi dowiedzieć się od swojego pacjenta tego, co ważne dla jego zdrowia? Co służy prawdziwemu porozumieniu między pacjentem a lekarzem? Kluczowy jest język, którego używamy. Słowo ma bowiem wielką siłę, a sama rozmowa może mieć działanie terapeutyczne. Zdrowie jest obecne w wielu powiedzeniach, przysłowiach, życzeniach i codziennych zwrotach i jest jedną z najwyżej cenionych wartości. Ale czy dobrze je rozumiemy i potrafimy o nim rozmawiać? - Warto to sobie uświadomić. O języku medycyny, jakim posługują się lekarze i pacjenci, rozmawiają językoznawca - prof. Jerzy Bralczyk oraz lekarz - prof. Artur Mamcarz. Mówią oni o pochodzeniu słów związanych ze zdrowiem, o tym, jak zmieniał się ich wydźwięk oraz jakie jest ich obecne znaczenie. Zastanawiają się wspólnie, jaki powinien być język środowiska medycznego, aby porozumienie z pacjentem było rzeczywiste, a nie pozorne i aby jego efektem było bezpieczne i skuteczne leczenie. Prof. J. Bralczyk występuje tu w podwójnej roli: jako znawca języka, ale i jako pacjent. Opowiada o zawiłościach związanych z językiem medycyny i zdrowia ze zwykłą sobie erudycją, swadą i poczuciem humoru. To jedyna na rynku książka o komunikacji w obszarze służby zdrowia w ujęciu językoznawczym i zainteresuje nie tylko lekarzy i osoby zainteresowane językiem, ale także pacjentów. To prawdziwa uczta intelektualna dla tych, którym bliskie są sprawy zdrowia i języka!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118125 (1 egz.)
Książka
W koszyku
[…] Publikacja kierowana jest do szerokiego grona odbiorców – pracowników, przełożonych, klientów organizacji działających w różnych sektorach życia publicznego. Według deklarowanego przez Autorkę zamierzenia, ma stanowić wsparcie w formalnych kontaktach społecznych, kiedy z różnych powodów komunikacja z drugą osobą (osobami) jest utrudniona, wymaga szczególnej uwagi, zaangażowania, opanowania emocji. To bardzo cenna i potrzebna inicjatywa […] […] Publikacja „trafia” w czas i potrzeby czytelników. O jej unikatowości i wartości przesądza tematyka, proporcjonalne i harmonijne połączenie wiedzy teoretycznej i praktycznej. Warto też podkreślić poruszenie rzadko obecnego w literaturze tego typu wątku aktualnego, zgodnego z bieżącym stanem prawnym sposobu rozumienia pojęcia „osoby ze szczególnymi potrzebami i w trudnych sytuacjach” oraz konsekwencji jego stosowania w praktyce kontaktów z klientami/ odbiorcami usług. […] […] Szczególnym, praktycznym i wartościowym elementem książki są różnego rodzaju narzędzia (testy, ćwiczenia, techniki) pozwalające w podstawowym zakresie ocenić swoje kompetencje komunikacyjne […]. Stanowi [to] cenny materiał w działaniach szkoleniowych, ale też w samorefleksji i samorozwoju pracowników i przełożonych, nie tylko osób pozostających w bezpośrednim kontakcie z klientami. […] Z recenzji dr hab. Małgorzaty Kisilowskiej-Szurmińskiej, prof. UW
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118173 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 244)
Monografia zawiera osiemnaście interdyscyplinarnych tekstów o znaczącym walorze poznawczym i refleksyjnym, w których autorzy podejmują kwestię złożoności językowej i komunikacyjnej problematyki okresu dzieciństwa, prowokując czytelnika do wieloaspektowego dyskursu. Sprawność językowa i komunikacyjna zarówno w zakresie języka rodzimego, jak i języka obcego (czy języków obcych) otwiera nas na świat – rozszerza granice naszego poznania łącząc się nie tylko ze zdobywaniem wiedzy czysto lingwistycznej, ale również psychologicznej, socjologicznej i kulturowej. Dlatego poziom umiejętności językowych i komunikacyjnych implikuje u dziecka szybki wzrost inteligencji i wiedzy, zapewnia mu poczucie własnej wartości i poczucie kompetencji oraz skuteczności w działaniu. Sukcesy w zakresie sprawności językowej i komunikacyjnej decydują o korzystnej pozycji dziecka w przedszkolu i klasie szkolnej, warunkują poziom jego satysfakcji z nawiązywanych relacji interpersonalnych, jak również decydują o osiągnięciach szkolnych i sprzyjają uzyskiwaniu sukcesów zawodowych w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
W publikacji syntetycznie omówiono problematykę komunikowania się podmiotów systemu oświaty począwszy od komunikacji wewnątrzszkolnej, a kończąc na komunikacji organów zewnętrznych szkoły. Oryginalne omówienie zagadnień języka komunikacji, jego funkcji w planowaniu, realizacji i ewaluacji przedsięwzięć podejmowanych w systemie oświaty umocowanych w prawie – przedstawione w opracowaniu – pomoże czytelnikowi w nawiązywaniu kontaktów między podmiotami systemu, wymianę informacji, a nawet wypracowanie własnych form i sposobów komunikacji aż po wspólne rozwiązywanie problemów. W poradniku szczególną uwagę zwrócono m.in. na takie zagad­nienia, jak: umiejętność skutecznego porozumiewania się dyrektora z nauczycielami i innymi pracownikami szkoły; kanony przekazu informacji powszechnej i urzędowej; znaczenie wystąpień publicznych; nowoczesny model komunikacji poziomej i pionowej w oświacie. Autorzy przywiązują także dużą wagę do konieczności ciągłego budowania wzajemnych relacji między podmiotami oświaty w procesie zarządzania. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116643 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52652 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie ma dwojga takich samych dzieci z autyzmem – trudności związane z komunikacją przejawiane przez osoby ze spektrum autyzmu mogą być bardzo różnorodne. Aby zapewnić dziecku odpowiednie wsparcie, przede wszystkim należy trafnie rozpoznać, jakie umiejętności są dla niego osiągalne na danym etapie rozwoju oraz będą przydatne w codziennym życiu – zarówno w dzieciństwie, jak i później, kiedy dorośnie. Niniejsza książka pomoże logopedom, terapeutom, nauczycielom i rodzicom dzieci z autyzmem dostosować sposób postępowania do osoby. Autorka dzieli się ekspercką wiedzą zgromadzoną podczas wieloletniej pracy z osobami ze spektrum autyzmu. Dzięki przedstawieniu przypadków chłopców i dziewczynek na różnych etapach rozwoju mowy czytelnik łatwiej określi, jakie cele i strategie będą najkorzystniejsze dla konkretnego dziecka: - niemówiącego - posługującego się umiarkowanie funkcjonalną mową - przejawiającego echolalię - z wysoko rozwiniętą mową i bogatym słownictwem, ale mającego trudności z uchwyceniem metafor językowych, zrozumieniem intencji rozmówcy lub interpretacją usłyszanych żartów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117985 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36165 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Biblioteka The New Educational Review)
Ujęte w postaci podtytułu glottodydaktyka i pedeutologia definiują konkretny obszar podejmowanych interdyscyplinarnych dociekań, nakreślając cele poznawcze przyświecające autorom i autorkom zamieszczonych w tomie opracowań. Znajdziemy w nim zatem glottodydaktyczne dociekania lingwistów koncentrujące swoją uwagę w obszarze nakreślonego kontekstu oraz teksty pedeutologiczne przygotowane przez pedagogów, którzy swoimi rozważaniami i projektami empirycznymi wkraczają w przestrzeń lingwistyczną. (...) Sytuując zwykle swoje rozważania i proponowane rozwiązania w konkretnych kontekstach edukacyjnych, glottodydaktyka i pedeutologia glottodydaktyczna stanowią także często rozbudowane filozoficzne koncepcje kształcenia odnoszące się do rozwijanych idei i kierunków formalnej edukacji językowej i kształcenia pedagogicznego. (...) W każdym z zamieszczonych w tomie tekstów uwidaczniają się nakreślone przez nas powiązania teoretyczne i metodologiczne o charakterze interdyscyplinarnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42314 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
Jak się dogadać z nastolatkiem? Jest na to jeden prosty i niezawodny sposób – po prostu rozmawiając z nim. Bez wygłaszania kazań czy udzielania dobrych rad. Michelle Icard podpowiada, co pomaga rodzicom i dorastającym dzieciom otworzyć się na siebie i prowadzić pogłębioną rozmowę, tak aby dzielić się swoim doświadczeniem i innym punktem widzenia. Dzięki zaproponowanemu przez autorkę modelowi rozmowy BRIEF rodzice nauczą się pokonywać najczęstsze przeszkody w komunikacji z nastolatkami. Przygotują się do rozmów na drażliwe tematy, takie jak seksualność, impulsywne czy ryzykowne zachowania oraz korzystanie z internetu czy smartfona. Dowiedzą się również, dlaczego warto rozmawiać z nastolatkami o relacjach, tolerancji, pieniądzach czy wnoszeniu wkładu w życie rodzinne. Wszystkie scenariusze sytuacji i rozmów dotyczą rzeczywistych problemów, z którymi mierzą się współczesne nastolatki i ich rodzice. Największą jednak korzyścią z treningu przedstawionego w tej książce będzie nie tylko skuteczna komunikacja, lecz także umiejętność budowania bezpiecznej więzi i posługiwanie się nowym językiem dostosowanym do potrzeb nastolatka, tak aby zaoferować dziecku realne wsparcie. Dzięki lekturze książki rodzice: zrozumieją, dlaczego wczesne lata nastoletnie to najlepszy czas na przeprowadzenie kluczowych rozmów dowiedzą się, których tematów nie można pominąć poznają skuteczne sposoby na inicjowanie kontaktu, pokonywanie barier komunikacyjnych i zachęcanie do otwartości według modelu BRIEF zyskają konkretną wiedzę, jakich zwrotów w rozmowie unikać, a co działa i prowadzi do porozumienia O książce: Podejście Michelle Icard do trudnych, ale ważnych rozmów z dziećmi, opisane w modelu BRIEF, jest równie błyskotliwe, co skuteczne. Wszyscy musimy w pewnym momencie przeprowadzić kilka istotnych rozmów z naszymi dziećmi, a Icard pokazuje nam, jak to zrobić.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42724 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35647 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak się dogadać z nastolatkiem? Jest na to jeden prosty i niezawodny sposób – po prostu rozmawiając z nim. Bez wygłaszania kazań czy udzielania dobrych rad. Michelle Icard podpowiada, co pomaga rodzicom i dorastającym dzieciom otworzyć się na siebie i prowadzić pogłębioną rozmowę, tak aby dzielić się swoim doświadczeniem i innym punktem widzenia. Dzięki zaproponowanemu przez autorkę modelowi rozmowy BRIEF rodzice nauczą się pokonywać najczęstsze przeszkody w komunikacji z nastolatkami. Przygotują się do rozmów na drażliwe tematy, takie jak seksualność, impulsywne czy ryzykowne zachowania oraz korzystanie z internetu czy smartfona. Dowiedzą się również, dlaczego warto rozmawiać z nastolatkami o relacjach, tolerancji, pieniądzach czy wnoszeniu wkładu w życie rodzinne. Wszystkie scenariusze sytuacji i rozmów dotyczą rzeczywistych problemów, z którymi mierzą się współczesne nastolatki i ich rodzice. Największą jednak korzyścią z treningu przedstawionego w tej książce będzie nie tylko skuteczna komunikacja, lecz także umiejętność budowania bezpiecznej więzi i posługiwanie się nowym językiem dostosowanym do potrzeb nastolatka, tak aby zaoferować dziecku realne wsparcie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117714 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej