Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(56)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Artykuły
(6)
Publikacje fachowe
(3)
Audiobooki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(97)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(24)
Wypożyczalnia Chodzież
(19)
Wypożyczalnia Czarnków
(13)
Wypożyczalnia Trzcianka
(11)
Wypożyczalnia Złotów
(13)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(13)
Czytelnia Wągrowiec
(5)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Autor
Jodłowski Stanisław
(5)
Taszycki Witold
(5)
Wójcik Janina
(4)
Gawdzik Witold
(3)
Jaworski Michał
(3)
Kram Jerzy
(3)
Bortnowski Stanisław
(2)
Kwacz Mieczysław
(2)
Lipińska Ewa
(2)
Tułodziecka Irena
(2)
Badalska Wiera
(1)
Bajerska Aleksandra
(1)
Brandeburska Elżbieta
(1)
Cienkowski Witold Paweł
(1)
Dawidek Sylwia
(1)
Dobrowolska Danuta
(1)
Dyduchowa Anna
(1)
Dąmbska Elżbieta Grażyna
(1)
Fiszbak Jolanta
(1)
Frycie Stanisław
(1)
Gudro Maria
(1)
Jóźwicki Tadeusz
(1)
Karaś Halina
(1)
Kida Jan
(1)
Komarzewska-Skolimowska Regina
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Korendo Marta
(1)
Kosętka Halina
(1)
Kowalik Jadwiga
(1)
Kowalikowa Jadwiga
(1)
Kłakówna Zofia Agnieszka
(1)
Lohman Wanda
(1)
Majewska Justyna
(1)
Matulka Zofia
(1)
Nagajowa Maria
(1)
Opacka Anna
(1)
Papuzińska Joanna
(1)
Patrzałek Tadeusz
(1)
Pawłowska Regina
(1)
Podracki Jerzy
(1)
Rybicka Elżbieta (filologia polska)
(1)
Seretny Anna
(1)
Sochacka Justyna
(1)
Sołtyk Maria
(1)
Stanny Janusz
(1)
Staszowa Maria
(1)
Stelmach Anna (anglista)
(1)
Stylo-Günter Anna
(1)
Stypułkowska-Chojecka Maria
(1)
Szelc-Mays Magdalena
(1)
Szymkiewicz Aneta
(1)
Uryga Zenon
(1)
Wasilewski Andrzej
(1)
Wesołowska Danuta
(1)
Wierzbicka-Piotrowska Elżbieta
(1)
Wnuk-Gełczewska Barbara
(1)
Wroczyński Tomasz
(1)
Zamojska Eva
(1)
Zasacka Zofia
(1)
Żydek-Bednarczuk Urszula
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(17)
1970 - 1979
(5)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(56)
Język
polski
(55)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele języka polskiego
(6)
Szkoły wyższe
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
A2 poziom biegłości językowej
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Dorośli
(1)
Licea
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele języka niemieckiego
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Język polski
(40)
Język polski (przedmiot szkolny)
(16)
Podręczniki szkolne
(6)
Nauczanie
(5)
Język polski jako obcy
(4)
Podręcznik
(4)
Gramatyka
(3)
Interpunkcja
(3)
Literatura polska
(3)
Recytacja
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Komunikacja werbalna
(2)
Metody nauczania
(2)
Oświata
(2)
Słownictwo
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dziecko głuche
(1)
Egzaminy szkolne
(1)
Języki
(1)
Kultura
(1)
Literatura
(1)
Matura
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Oceny szkolne
(1)
Ojczyzna
(1)
Pisanie
(1)
Podręczniki
(1)
Podstawa programowa
(1)
Retoryka
(1)
Rodzaje i gatunki filmowe
(1)
Stylistyka
(1)
Synonimy polskie
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka pisania
(1)
Uczniowie
(1)
Wiedza o kulturze
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Wychowanie socjalistyczne
(1)
Żydzi
(1)
Temat: czas
1901-
(1)
1918-
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Czechy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(12)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Słowniki polskie
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma literackiego
(1)
Esej
(1)
Literatura polska
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Szkic literacki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Językoznawstwo
(8)
Literaturoznawstwo
(1)
Tytuł czasopisma
Polonistyka
(4)
Język Polski w Liceum
(1)
Warsztaty Polonistyczne
(1)
56 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Nauczyciel znajdzie w poradniku niezbędną praktyczną wiedzę na temat planowania pracy z dziećmi, zasad i metod nauczania, sposobów organizacji lekcji, łączenia nauczania z ocenianiem sposobów sprawdzania osiągnięć uczniów. Dowie się, co zrobić, aby uczeń z radością podjął pracę w klasie IV i miał możliwości rozwijania swoich zdolności i łagodnego pokonywania w klasach starszych kolejnych trudności, życia i współpracy w grupach, w zespole, a także zachowania indywidualności i rozwijania własnej osobowości. Aby był kulturalnym użytkownikiem języka ojczystego i czerpał radość z uczenia się. Oprócz wiedzy na temat jak uczyć myślenia, czytania, słuchania, mówienia, pisania, jak kształcić język ucznia, poradnik zawiera przykłady scenariuszy lekcji, ćwiczeń, kart pracy, a także przykłady opracowania lektury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115637 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52104 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41914 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34995 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49096 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65831 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Monografii / Gdańskie Towarzystwo Naukowe Wydz.Nauk Społecznych i Humanistycznych ISSN 0433-230X ; Nr 67)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26442 (1 egz.)
Audiobook
Książka
CD
W koszyku
(Język Polski Jako Obcy : podręcznik do nauki języka polskiego dla cudzoziemców)
Podręcznik jest adresowany do uczących się języka polskiego jako obcego, drugiego i odziedziczonego na poziomie samodzielności B1+/B2. Może również stanowić pomoc w pracy z uczniami klas gimnazjalnych i licealnych w szkołach polskich w kraju i za granicą oraz w przygotowaniach do egzaminu biegłości. Uwzględniono w nim formy pisemne wymagane na tych poziomach, ale także role komunikacyjne, pojęcia i intencje, które determinują charakter i cel wypowiedzi, tematykę, zagadnienia gramatyczne i stylistyczne oraz techniki pracy z tekstem. Materiał wyjściowy do zadań pisemnych występuje w postaci bodźca słownego oraz wizualnego. W podręczniku zastosowano innowacyjną metodę nauczania pisania poprzez słuchanie, z uwzględnieniem przekładu intersemiotycznego jako działania mediacyjnego oraz wymogami aktywnego (współ)-uczestnictwa uczących się. Przejawia się to m.in. w wykonywaniu zadań projektowych, które zakładają indywidualną lub grupową, w pełni samodzielną pracę studentów z wykorzystaniem zasobów internetowych. Zadania te mają także związek z obecnym w podręczniku podejściem interkulturowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53230 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42080 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117297 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Język Polski jako Obcy)
Podręcznik łączy minimum słów, niezbędnych do codziennej komunikacji z podstawowymi regułami gramatycznymi języka polskiego. Zestawy tablic z rysunkami ilustrującymi słowa i zasady gramatyki to sposób prezentacji nowych pojęć oraz objaśniania ich związków paradygmatycznych, syntagmatycznych i syntaktycznych. Ćwiczenia, których zadaniem jest zilustrowanie, poszerzenie i uporządkowanie wprowadzanego słownictwa, kształcą wszystkie sprawności językowe: czytanie, pisanie, mówienie i słuchanie ze zrozumieniem. Podręcznik może być pierwszym podręcznikiem kursowym do nauczania języka polskiego jako obcego. Każda lekcja zawiera: - listę nowych słów - uporządkowanych według części mowy - krótki tekst do przeczytania i omówienia - ćwiczenia leksykalne i gramatyczne. Poziom podstawowy A1, A2.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49367 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117178 A (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie = Etudes Monographiques de l'Ecole Normale Superieure a Cracovie ISSN 0239-6025 ; T.88)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67455/T.88 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10375 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Nauczania Języka Polskiego jako Obcego ; 13)
Monografia Kształcenie umiejętności pisania w dydaktyce języka polskiego jako obcego jest pierwszym kompleksowym opracowaniem poświęconym sprawności pisania. Przedstawia jej istotę i złożoność oraz rolę, jaką odgrywa w procesie kształcenia językowego, a także omawia proces jej rozwijania oraz objaśnia sposoby kontroli stopnia opanowania kompetencji tekstotwórczej. Całości dopełnia szczegółowy scenariusz lekcji kształcącej umiejętność opisywania przedmiotów, obszerna bibliografia, indeks osobowy oraz aneksy zawierające rozwinięcie niektórych zagadnień. Można tu znaleźć odpowiedzi nie tylko na pytania, jak uczyć pisania i jak je testować, ale także – po co go uczyć. Ukazują dobitnie, że jest ono obligatoryjne w całym procesie opanowywania polszczyzny i musi mieć stałe miejsce w programach nauczania. Tom jest adresowany przede wszystkim do uczących (się) języka polskiego jako obcego, lecz może służyć również uczącym (się) polszczyzny jako języka odziedziczonego (poza Polską) oraz drugiego (jako komponentu języka szkolnej edukacji w kraju).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117640 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36090 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Książka ta zrodziła się z przekonania, że będzie potrzebna studentom pedagogiki wczesnoszkolnej oraz studiującym edukację wczesnoszkolną lub dokształcającym się w tym zakresie nauczycielom. Autorka zawarła w niej swoje kilkunastoletnie doświadczenia z prowadzenia przedmiotu edukacja polonistyczna w systemie kształcenia zintegrowanego na uczelni i na platformie e-learningowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 537.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101093, 101094 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Język Polski jako Obcy)
Podręcznik do nauki języka polskiego jako obcego, poziom A1-A2. Wieloletnie doświadczenie Autorek w pracy z obcokrajowcami udowodniło, że właściwe dobranie materiałów dydaktycznych podczas pierwszych lekcji języka polskiego jest kluczowe dla całego procesu nauki. Potrzebny jest podręcznik, który jest atrakcyjny, przejrzysty, skoncentrowany na komunikacji, wygodny zarówno do pracy z nauczycielem, jak i do samodzielnej nauki, i który uczy gramatyki w praktyce. Podręcznik Pan Polski do nauki języka polskiego jako obcego dla młodzieży i osób dorosłych oparty jest na podejściu komunikacyjnym. W związku z tym początkowe lekcje rozwijają umiejętności rozumienia i mówienia, dopiero z czasem wprowadzana jest deklinacja. Taki układ ma zapewnić początkowe „rozgadanie” uczącego się i stopniowe porządkowanie jego wiedzy gramatycznej. Ponadto materiał prezentowany w podręczniku został skonstruowany tak, by prowokować uczących się do zabierania głosu, tworzenia wypowiedzi opartych na własnych przeżyciach, dyskutowania na temat stereotypów, wchodzenia w interakcję z innymi. Podręcznik obejmuje materiał językowy z poziomów A1–A2 (zgodny z ESOKJ). Ta pomoc dydaktyczna ma przemyślaną i logicznie uporządkowaną strukturę, która może być wykorzystywana linearnie do nauki indywidualnej lub w kolejności proponowanej przez nauczyciela. Każda jednostka lekcyjna zbudowana jest według schematu, składającego się z sześciu części. Omawiany materiał dydaktyczny nie ma zeszytu ćwiczeń, gdyż rozbudowane części z ćwiczeniami gramatycznymi i leksykalnymi w wystarczającym stopniu pozwalają na utrwalenie wprowadzonego materiału.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118274 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polonistyczna dydaktyka ogólna / pod redakcją Jolanty Fiszbak. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019. - 502 strony : ilustracje ; 24 cm.
Książka stanowi kompendium dydaktyczne dla studentów przygotowujących się do roli nauczyciela-polonisty. Autorzy odwołują się do najnowszego stanu badań różnych dyscyplin: językoznawstwa, literaturoznawstwa, dydaktyki języka polskiego, pedagogiki, psychologii, a ponadto wiążą dydaktykę polonistyczną z dydaktyką ogólną. Publikacja zawiera wskazówki dotyczące stosowania na lekcjach języka polskiego metod ogólnodydaktycznych oraz konieczności wykorzystywania cyfrowego środowiska nauczania. Sensem podręcznika polonistycznej dydaktyki jest uporządkowanie i powiązanie celów i metod kształcenia kulturowo-literackiego i kulturowo-językowego, wyjaśnienie celowości i sensu działań nauczyciela, ukierunkowywanie jego refleksji metodycznej. Książka została więc zredagowana zgodnie z dobrze umotywowaną logiką wywodu, obejmującego pełne spektrum wyznaczonej tytułem problematyki, czyli: zagadnienia dotyczące ucznia i nauczyciela, metod i zasad oraz form nauczania, podręczników, podstawy programowej, organizacji lekcji i pracy domowej, środków dydaktycznych, wreszcie ewaluacji wyników kształcenia. [...] Autorzy Polonistycznej dydaktyki ogólnej są praktykami, toteż mają rozeznanie zarówno możliwości psychofizycznych uczniów, jak i braków w świadomości dydaktycznej studentów i nauczycieli. Trafnie wyjaśniają te problemy, które wciąż jeszcze są niewystarczająco przez kandydatów na nauczycieli rozumiane, m.in. gdy uświadamiają rolę preambuły do podstawy programowej oraz podkreślają, że nauczyciel ma prawo wprowadzać innowacje do realizowanego programu nauczania [...] czy opracować program autorski [...]. Przykłady dobrali celowo – tak, aby inspirowały do aktualizowania literackiej klasyki i myślenia o języku w kategoriach współczesnej lingwistyki kulturowej. Ze Wstępu prof. dr hab. Anny Slósarz
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117152 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53121 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92720, 92719 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40779 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58931 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102916 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej