Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(62)
Forma i typ
Książki
(53)
Pliki i bazy danych
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
dostępne
(130)
wypożyczone
(17)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(28)
Wypożyczalnia Chodzież
(26)
Wypożyczalnia Czarnków
(29)
Wypożyczalnia Trzcianka
(15)
Wypożyczalnia Złotów
(13)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(14)
Czytelnia Wągrowiec
(5)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(13)
Autor
Klimkiewicz Danuta
(9)
Siennicka-Szadkowska Elżbieta
(9)
Koźmiński Łukasz
(4)
Matecki Maciej
(4)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(4)
Misiewicz Tomasz
(4)
Tońska-Szyfelbein Anna
(4)
Krzywda-Pogorzelski Maciej
(3)
Lubner-Piskorska Anna
(3)
Pluto Krystyna
(3)
Sachajska Elżbieta
(3)
Bierońska Elżbieta
(2)
Duda Hanna
(2)
Fuks Agata
(2)
Lubina Monika
(2)
Maurer Alicja
(2)
Olszówka Piotr
(2)
Rocławski Bronisław
(2)
Skorek Ewa Małgorzata
(2)
Żabiński Dawid
(2)
Bryła Maria
(1)
Czapla Joanna
(1)
Czusz Irena
(1)
Dittfeld Bożena
(1)
Faściszewska Maria
(1)
Grochowska Anna
(1)
Ho-Janecka Jolanta
(1)
Jaskuła Aneta
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Krupa Dorota
(1)
Krysiak Beata
(1)
Lipińska Ewa
(1)
Malkiewicz Mariola
(1)
Miodunka Władysław T
(1)
Muszyńska Aneta
(1)
Nawrocka Danuta
(1)
Panaś Regina
(1)
Preyss Witold
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Rodak Hanna
(1)
Rzekanowski Arkadiusz
(1)
Sanakiewicz Magdalena
(1)
Sawicka Barbara
(1)
Seretny Anna
(1)
Skotnicka Anna
(1)
Sprawka Romana
(1)
Spychał Krzysztof
(1)
Synowiec Helena
(1)
Szłapa Katarzyna
(1)
Tomasik Iwona
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wrzesiński Sławomir
(1)
Wójtowiczowa Janina
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Zielińska Krystyna
(1)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(59)
nieznany (po)
(3)
Odbiorca
Dzieci
(3)
Logopedzi
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Tyflopedagodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Język polski
(62)
Mowa
(53)
Logopedia
(34)
Gry edukacyjne
(17)
Wychowanie przedszkolne
(15)
Nauczanie początkowe
(11)
Dziecko
(9)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Programy komputerowe
(4)
Spółgłoski
(4)
Czytanie
(3)
Pisanie
(3)
Reranie
(3)
Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Wymowa
(2)
Andrzejki
(1)
Boże Narodzenie
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Eksperymenty
(1)
Gry i zabawy
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Jąkanie
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski jako obcy
(1)
Logopedia dla dzieci
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Mowa - korekcja
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pamięć wzrokowa
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Pory roku
(1)
Przedszkole
(1)
Rym
(1)
Seplenienie
(1)
Sylaba
(1)
Słuch fonematyczny
(1)
Teoria nauczania
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(16)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(12)
Książki dla przedszkolaków
(9)
Dokumenty elektroniczne
(7)
Gry komputerowe dla dzieci
(4)
Gry komputerowe edukacyjne
(3)
Literatura dziecięca polska
(3)
Poezja dziecięca polska
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(2)
Podręczniki
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Gry edukacyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Pozycja jest zbiorem 21 scenariuszy z kompletem załączników, do których należą zestawy wyrazów i tekstów, materiał obrazkowy oraz zadania i łamigłówki uatrakcyjniające terapię. Scenariusze te służyć mogą jako podstawa drugiego etapu terapii logopedycznej, której celem jest różnicowanie artykulacji par głosek sz - s, s - ś i sz - ś. Scenariusze są uporządkowane zgodnie z zasadami postępowania logopedycznego. Obejmują ćwiczenia par głosek w sylabach, paronimach, złożeniach wyrazowych, prostych zdaniach i tekstach, trudnych słowach zawierających porównywane głoski oraz zdaniach i tekstach z tymi wyrazami. Książka jest przeznaczona dla logopedów rozpoczynających karierę zawodową, nauczycieli nauczania zintegrowanego oraz rodziców, którzy pragną aktywnie uczestniczyć w procesie terapii prowadzonej przez specjalistę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105501, 109871 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49713 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38876 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32082 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niepoważne wierszyki są trzecią częścią cyklu wierszyków utrwalających wymowę i zapis polskich głosek. Powstały one na potrzeby ćwiczeń wymowy oraz zapisu (profilaktyki i terapii) głosek dentalizowanych, sprawiających dzieciom najwięcej trudności. Zostały one przyjęte bardzo dobrze przez dzieci, ponieważ są bliskie ich wyobraźni. Korzystają też ze skarbca współczesnej wiedzy logopedycznej, udostępniając ją dziecku w sposób możliwie najbardziej przystępny. Wyróżnia je czystość fonetyczna, czyli taki dobór materiału, który pozwala dziecku skupić się na ćwiczonej głosce, bez zmagania się z kilkoma trudnymi głoskami jednocześnie. Z tego względu nadają się do ćwiczeń od pierwszego zetknięcia z głoską. Autorka rekomenduje wykorzystanie również pierwszych dwóch części cyklu, zgodnie bowiem z nowymi odkryciami w dziedzinie czytania dziecko powinno od początku mieć kontakt ze wszystkimi literami alfabetu. Wierszyki z powodzeniem można wykorzystywać dla dzieci dwujęzycznych, w wierszach zawarto bowiem wszystkie pozycje głoski (na początku, w środku i na końcu wyrazu przy głoskach bezdźwięcznych) i wszystkie możliwości jej zapisu. Wierszyki te wzbogacają również słownictwo. Wskazówki logopedyczne: Ľ Wierszyki są uporządkowane zgodnie z metodyką postępowania logopedycznego. W ramach profilaktyki Nieśmiałe wierszyki można zacząć przerabiać od 2.-3. roku życia, Niesmutne - od 4., a Niepoważne od 5.-6. roku życia. Czytanie i zapis głosek można ćwiczyć w początkowych latach nauki szkolnej. Duża ilość zgromadzonego materiału służy utrwaleniu poprawnej wymowy, czytania i pisania bez nużenia dziecka żmudnymi powtórzeniami. Ľ Przy czytaniu należy pamiętać o zasadzie bezdźwięcznej realizacji liter oznaczających głoski dźwięczne na końcu wyrazu i obok spółgłoski bezdźwięcznej, np. słowa „weź, siedź, kóz, jedz, jeż, brydż, trzy” czytamy: „weś, śeć, kus, jec, jesz, brycz, tszy”. Z kolei litery s, z, c, dz przed literą i czytamy jako [ś], [ź], [ć], [dź], np. czytamy „śikawka, źima, ćicho, dźik”. Jako literę przyjmuje się zapis głoski (w tym trójznak dzi). Ľ Zapis głoski podany w spisie wierszy jest podstawowy. Te litery dobrze jest ćwiczyć, posługując się „obrazkowymi głoskami” zamieszczonymi na końcu książki. Równocześnie należy poprosić dziecko o pokolorowanie pustych w środku liter według wzoru ze str. 11. Im więcej różnych zapisów głoski, tym trudniejsza jest ona pod względem ortograficznym. Ľ Pod względem wymowy Nieśmiałe wierszyki są najłatwiejsze, a zapisu - najtrudniejsze. Ľ Głoska [t uśmiechnięte] jest właściwie zbiorem głosek przechodzących elastycznie od głoski [t] do [c]. Ľ W wierszach Jaś i Ciach i w wierszach wprowadzających nową głoskę dziecko czyta sam refren. We wstępie Niepoważnych wierszyków wyrażam serdeczne podziękowania moim przewodnikom po świecie wiedzy logopedycznej: prof. Bronisławowi Rocławskiemu, pani Joannie Trzaskalik i pani Katarzynie Węsierskiej. Autorka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110041 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49779 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wierszyki dźwięczne i ciche stanowią pierwszą część cyklu wierszyków do utrwalania wymowy i zapisu głosek i zawierają zbiór wierszy utrwalających głoski, których wymowę dziecko opanowuje zwykle w wieku 2–3 lat, ale zapis może mu sprawiać trudności jeszcze w pierwszych latach nauki w szkole podstawowej. Wierszyki powstawały jako pomoc do zajęć profilaktycznych z zakresu rozwoju mowy i pisowni oraz terapii logopedycznej. Mogą być też z powodzeniem wykorzystywane przez dzieci z rodzin dwujęzycznych, gdyż wymowę i zapis polskich głosek przedstawiają w najprostszy możliwy sposób, opierając się na współczesnej wiedzy logopedycznej. Dobór materiału głoskowego czyni wierszyki możliwymi do poprawnego wymówienia nawet przez dzieci z wadami wymowy. Dzieci bardzo pozytywnie przyjęły wierszyki, ponieważ są łatwe do wymówienia, a ich kolejność zgodna z naturalnym rozwojem mowy. Dużą pomocą dla dzieci są „obrazkowe głoski”, które nie wymagają od nich umiejętności analizy głoskowej i odwołują się wprost do dźwięków znanych z otoczenia i utrwalonych w wierszykach. Wierszyki nie są przeznaczone dla określonej grupy wiekowej. Odwołują się do świata bliskiego dziecku: historyjek o zwierzętach, baśni i sytuacji z dnia codziennego, a przez to nie sprawiają wrażenia żmudnych ćwiczeń. Większa liczba wierszyków na głoski [t], [d], [n] została zawarta w Wierszykach drogowskazach przygotowujących dziecko do prawidłowej wymowy głoski [r]. Wskazówki logopedyczne: Ľ Uporządkowanie wierszyków jest zgodne z naturalnym procesem rozwoju mowy, przy czym głoski: [f], [p], [t], [k] są łatwiejsze od ich dźwięcznych odpowiedników: [w], [b], [d], [g]. Ľ U dzieci z wymową bezdźwięczną (to znaczy takich, które np. zamiast „dzień dobry” wypowiadają „cień topry”) proponuję zacząć ćwiczenia od samogłosek, następnie głosek [m], [n], [w], potem warto przerobić głoski [ź], [z], [ż], [dź], [dz], [dż] ze zbiorku Niepoważne wierszyki (trzecia część cyklu), a dopiero na końcu wprowadzić głoski [b], [d], [g]. Ľ Litery: w, b, d, g na końcu wyrazu lub w sąsiedztwie spółgłosek bezdźwięcznych czytamy bezdźwięcznie, natomiast literę i między spółgłoską a samogłoską czytamy jako [j], np. „dąb, pięć, w czwartek, chleb, stóg” czytamy: „domp, pjeńć, f czfartek, chlep, stuk”. Przy każdej głosce jest narysowana kredka. Dziecko może pokolorować każdą kredkę innym kolorem i wypełnić nim wszystkie konturowe litery oznaczające daną głoskę. W nauce liter pomogą także „obrazkowe głoski” z końca książki. We wstępie chcę też wyrazić wdzięczność prof. Bronisławowi Rocławskiemu i pani Joannie Trzaskalik, których wiedza logopedyczna zainspirowała mnie do napisania cyklu wierszyków poświęconych polskim głoskom, oraz pani Katarzynie Węsierskiej za cenne wskazówki redakcyjne. Życzę dzieciom postępów w nauce mówienia, czytania i pisania oraz wiele radości z obcowania z wierszykami, a nauczycielom, rodzicom, logopedom, glottodydaktykom – by wiersze stały się praktyczną pomocą we wspieraniu dziecięcych wysiłków. Autorka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110195 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49781 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45209 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 30843 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76786, 76785, 76787 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Mowa bardzo intensywnie kształtuje się w najwcześniejszym okresie dzieciństwa, czyli właśnie u przedszkolaków.Pracując nad artykulatorami małych dzieci, można zapobiec wielu wadom wymowy, dla tego tak ważne jest, by w kazdym przedszkolu i domu odbywały się zabawy logopedyczne.W książce znajduje się blisko 150 zabaw o różnym stopniu trudności.Podzielone są one na ćwiczenia oddechowe, fonacyjne, logorytmiczne, artykulacyjne, słuchu fonemowego.Jedna zabawa często łączy różne typy ćwiczeń.Dzieki zabawowej formie nauka trudnych dla dziecka głosek przebiega bezstresowo i w atmosferze śmiechu.Zabawy można wykonywać w czasie zajęć w sali i na powietrzu, podczas spotkań z rodzicami, na zabawach andrzejkowych lub karnawałowych (jako konkursy).Ksiązka ta jest wsparciem dla wszystkich osób, ktore prowadzą ćwiczenia podnoszące sprawność mowy dzieci.Nauczyciele w przedszkolach i w klasach edukacji wczesnoszkolnej, logopedzi, rodzice i opiekunowie znajdą w tej pozycji wiele propozycji wspólnych zabaw, w czasie których dzieci będą wykonywać różnorodne ćwiczenia przyczyniajace się do osiągnięcia lepszej sprawności procesu mówienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113909, 110079 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50400 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40241 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Dźwięczność - trening poprawnej wymowy to nowoczesny program do ćwiczenia wyraźnej wymowy oraz korygowania mowy bezdźwięcznej (czyli braku rozróżnienia w obrębie takich par głosek jak na przykład "p" i "b"). Program składa się z multimedialnych ćwiczeń, w ramach których w formie zabaw i gier dziecko ćwiczy wymowę głosek "b", "d", "g" oraz "z" w izolacji, w sylabach, w wyrazach oraz w zdaniach. Ćwiczenia stanowią rozwinięcie tradycyjnych narzędzi logopedycznych, zachęcając dzieci do pracy poprzez multimedialną i zabawową formę. Zrozumiałe polecenia dźwiękowe; Zapamiętywanie postępów w nauce; Ćwiczenia do samodzielnego wykonywania; Interaktywne, animowane ćwiczenia; Możliwość wielokrotnego powtarzania wybranego ćwiczenia; Łatwa nawigacja po programie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2572 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101120 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46946 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63882 P 2,5 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Wyraźne R - trening płynnej wymowy to nowoczesny program do ćwiczenia wyraźnej wymowy oraz korygowania tzw. rerania lub rotacyzmu, czyli nieprawidłowej wymowy głoski "r". Program przeznaczony dla dzieci w wieku od 5 do 12 lat i składa się z multimedialnych ćwiczeń, w ramach których w formie zabaw i gier dziecko pracuje nad wymową wspomniane głoski w izolacji, w sylabach, w wyrazach oraz w zdaniach. Ćwiczenia stanowią rozwinięcie tradycyjnych narzędzi logopedycznych, zachęcając dzieci do pracy poprzez multimedialną i zabawową formę. Zrozumiałe polecenia dźwiękowe; Zapamiętywanie postępów w nauce; ćwiczenia do samodzielnego wykonywania; Interaktywne, animowane ćwiczenia; Mozliwość wielokrotnego powtarzania wybranego ćwiczenia; Łatwa nawigacja po programie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2569 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Seplenienie - trening płynnej wymowy to nowoczesny program do ćwiczenia wyraźnej wymowy i korygowania seplenienie, przeznaczony dla dzieci w wieku od 5 do 12 lat. Program składa się z multimedialnych ćwiczeń, w ramach których w formie zabaw i gier dziecko ćwiczy wymowę głosek w izolacji, w sylabach, w wyrazach i w zdaniach. Ćwiczenia obejmują następujące szeregi głosek: szumiący - głoski: sz, ż (rz), cz, dż; syczący - głoski: s, z, c, dz; ciszący - głoski: ś, ź, ć, dź. Ćwiczenia stanowią rozwinięcie tradycyjnych narzędzi logopedycznych, zachęcając dzieci do pracy poprzez multimedialną i zabawową formę. Zrozumiałe polecenia dźwiękowe; Zapamiętywanie postępów w nauce; ćwiczenia do samodzielnego wykonywania; Interaktywne, animowane ćwiczenia; Mozliwość wielokrotnego powtarzania wybranego ćwiczenia; Łatwa nawigacja po programie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2571 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera program, który zakłada stymulowanie rozwoju językowego dziecka, skuteczną pomoc dziecku młodszemu z niepełnosprawnym rozwojem mowy i trudnościami w wymowie oraz poszerzenie współpracy środowiskowej w zakresie profilaktyki logopedycznej. Program stanowi narzędzie o charakterze organizacyjno-metodycznym, przeznaczone dla logopedów, pragnących aktywnie współpracować ze środowiskiem przedszkolnym i szkolnym, dla nauczycieli chcących wspierać potrzebujące dzieci i każdego rodzica, który poszukuje szerszej informacji na temat zaburzeń mowy u własnego dziecka. Książka zawiera część teoretyczną, w której omówiono między innymi założenia niezbędne do realizacji programu, jego cele, elementy systemu opieki logopedycznej, konteksty funkcjonowania profilaktyki logopedycznej i obszary jej działań, metody i techniki wspomagające terapię mowy oraz założenia programowe wspierające pracę logopedy i nauczyciela. W części praktycznej Czytelnik znajdzie materiały pomocnicze do realizacji praktyki logopedycznej - program profilaktyki w trzech obszarach: materiały dla nauczycieli, materiały dla logopedów oraz materiały dla zainteresowanych za równo nauczycieli, rodziców, jak i logopedów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108654 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43321 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Jąkanie - trening płynnej wymowy to nowoczesny program do ćwiczenia płynnej wymowy, przeznaczony dla dzieci w ieku od 5 do 12 lat. Program składa się z multimedialnych ćwiczeń, w ramach których w formie zabaw i gier dziecko steruje głosem akcją na ekranie. Zabawy pozwalają na ćwiczenie: przeciagania głosek; kontroli siły głosu; rytmiczności mowy. Ćwiczenia stanowią rozwinięcie tradycyjnych narzędzi logopedycznych, zachęcając dzieci do pracy poprzez multimedialną i zabawową formę. Zrozumiałe polecenia dźwiękowe; Zapamiętywanie postępów w nauce; ćwiczenia do samodzielnego wykonywania; Interaktywne, animowane ćwiczenia; Mozliwość wielokrotnego powtarzania wybranego ćwiczenia; Łatwa nawigacja po programie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2568 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107766 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany w tej części materiał przeznaczony jest do ćwiczeń utrwalających poprawną wymowę i różnicowanie spółgłosek będących w opozycji dźwięczna – bezdźwięczna w zdaniach, a także do usprawniania techniki czytania i pisania. Ćwiczone głoski to: w–f, z–s, ż(rz)–sz, ź(zi)–ś(si), dz–c, dż–cz, dź(dzi)–ć(ci), b­–p, d–t, g–k. Ponadto opracowane ćwiczenia mają na celu: kształtowanie poprawnej wymowy, doskonalenie umiejętności układania zdań, eliminowanie błędów wynikających z wady wymowy, popełnianych w czytaniu i pisaniu, rozwijanie funkcji percepcyjno-motorycznych. Materiały przeznaczone są dla dzieci w wieku przedszkolnym i uczniów z młodszych klas szkoły podstawowej. Wiele z ćwiczeń jest przydatnych w pracy z uczniami starszymi, którzy nie opanowali poprawnej wymowy bądź przejawiają trudności w czytaniu i pisaniu. Publikacja może być wykorzystana jako pomoc dydaktyczna przez logopedów, terapeutów, nauczycieli oraz rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 517 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana pozycja jest adresowana do osób pracujących z dziećmi w wieku od 3. do 5. roku życia. Wśród zaproponowanych scenariuszy zajęć logopedzi, terapeuci, nauczyciele znajdą różnorodne ćwiczenia emisyjne, kształtujące oddech, fonację i artykulację. Zaproponowane ćwicze­nia emisyjne i dykcyjne mają za zadanie utrwalać prawidłowy sposób mówienia i oddychania, do­skonalić wyrazistość wypowiedzi, likwidować napięcia powstałe w obrębie narządów biorących udział w akcie mowy. oraz doskonalić artykulatory. Ponadto przedszkolaki będą mogły roz­budowywać słownictwo, rozwijać swoje umiejętności społeczne, podejmować współpracę, poznawać możliwości własnego ciała, a także nauczyć się relaksacji i podczas wspólnej zabawy zbadać przestrzeń bliższą i dalszą. Tematyka prezentowanych scenariuszy koncentruje się na obszarach bliskich dziecku i odnosi się do różnorodnych wydarzeń zgodnie z kalendarzem roku przedszkolnego. Dodatkowo do każdego scenariusza dołączone są karty pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50250, 50249 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40519 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33396 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46923 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65499 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111441 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest zbiorem 35 scenariuszy zajęć, każdy z nich poświęcony jest jednej głosce (wyjątkiem jest scenariusz dotyczący głosek: ą i ę). Ponadto w książce znajdują się przykładowe ćwiczenia usprawniające narządy mowy oraz załączniki z obrazkami i wyrazami pomocne przy przeprowadzaniu zajęć. Scenariusze zostały przygotowane tak, aby dzieci w przedziale wiekowym od 2,5 do 7 lat mogły poznać wszystkie głoski języka polskiego (czyli to, co słyszą), nawet jeśli nie potrafią ich jeszcze wypowiedzieć. Przedstawione ćwiczenia i zabawy kształtują słuch fonemowy, usprawniają narządy mowy oraz motorykę małą i dużą, a także ułatwiają wywoływanie poznanych głosek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108619 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49131 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39638 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32869 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45777 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64423 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cienie logopedyczne : ćwiczenia utrwalające wymowę głosek ciszących / Maria Faściszewska; il. Krzysztof Spychał, Witold Preyss. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2011. - Teka (10, [38] stron, [18] kart tablic luzem) : ilustracje (w tym kolor.) ; 31 cm.
Cienie logopedyczne to zestaw 90 kolorowych obrazków, ich prawdziwych i fałszywych cieni oraz kart pracy. Materiał przeznaczony jest do ćwiczeń w utrwalaniu prawidłowej wymowy głosek ciszących: ś, ć, ź, dź. Rozwija również percepcję wzrokową, usprawnia technikę czytania i rozumienia czytanego tekstu, wzbogaca słownictwo dziecka i dostarcza satysfakcji z wykonania zadania. Publikacja przeznaczona jest dla logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, nauczycieli nauczania początkowego, a także rodziców. Może być wykorzystywana do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49388 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 737 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej