Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1749)
IBUK Libra
(66)
Forma i typ
Książki
(1137)
Artykuły
(594)
Publikacje fachowe
(136)
Publikacje dydaktyczne
(135)
Publikacje naukowe
(114)
Poradniki i przewodniki
(99)
E-booki
(66)
Publikacje popularnonaukowe
(20)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(13)
Filmy i seriale
(5)
Publikacje informacyjne
(4)
Czasopisma
(3)
Gry i zabawki
(3)
Proza
(3)
Audiobooki
(2)
Druki ulotne
(1)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(2176)
wypożyczone
(231)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(585)
Czytelnia Piła
(42)
Wypożyczalnia Chodzież
(367)
Czytelnia Chodzież
(18)
Wypożyczalnia Czarnków
(360)
Czytelnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(277)
Czytelnia Trzcianka
(6)
Wypożyczalnia Złotów
(380)
Czytelnia Złotów
(9)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(218)
Czytelnia Wągrowiec
(84)
Informatorium
(12)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(6)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(38)
Zbiory specjalne Złotów-Wypożyczalnia
(1)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(2)
Autor
Bonzel Dorota
(57)
Kledzik Agnieszka
(28)
Auer Ewa
(20)
Świderska Agnieszka
(15)
Nicpoń Michał
(14)
Sikorski Wiesław
(14)
Łoskot Małgorzata
(13)
Rosenberg Marshall B
(12)
Kuźmicz Krzysztof
(10)
Dobek-Ostrowska Bogusława
(8)
Nowak Martin
(8)
Łuba Małgorzata
(8)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(7)
Pease Allan
(7)
Aronson Elliot
(6)
Błaż Agata
(6)
Gut-Orłowska Magdalena
(6)
Kubiak Beata
(6)
Radzicki Józef
(6)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(5)
Carnegie Dale
(5)
Dobrzyński Andrzej A
(5)
Dróźdż Joanna
(5)
Goban-Klas Tomasz
(5)
Kordziński Jarosław
(5)
Kozak Agnieszka
(5)
Pease Barbara
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Schaffer H. Rudolph
(5)
Borysewicz Tomasz
(4)
Błeszyński Jacek
(4)
Chapman Gary
(4)
Ciechaniewicz Wiesława
(4)
Cywińska Małgorzata
(4)
Dróżdż Wojciech
(4)
Ekman Paul
(4)
Fanning Patrick
(4)
Fijałkowski Marek
(4)
Grabiak Joanna
(4)
Granat Anna
(4)
Grycman Magdalena
(4)
Hermanowska Magdalena
(4)
Jarosz-Bilińska Anna
(4)
Juszczyk Stanisław
(4)
Jóźwiak Bożena
(4)
Kaczmarek Bogusława Beata
(4)
Kozłowski Tomasz
(4)
Kwiatkowska Henryka
(4)
Majewska Małgorzata
(4)
Majewska-Opiełka Iwona
(4)
Maliszewski Wojciech J
(4)
Mandal Eugenia
(4)
Markiewicz Katarzyna
(4)
McKay Matthew
(4)
Nęcki Zbigniew
(4)
Ogonowska Agnieszka
(4)
Paszkiewicz Aneta
(4)
Pomianowska Małgorzata
(4)
Rożnowska Anna
(4)
Stewart John Robert
(4)
Stojanowski Jacek
(4)
Sujak Elżbieta
(4)
Szmagaj Wiesław
(4)
Szwałkiewicz Elżbieta
(4)
Tyralik-Kulpa Ewa
(4)
Wegner-Jezierska Magdalena
(4)
Wyczesany Barbara
(4)
Włodarczyk Katarzyna
(4)
Żabiński Dawid
(4)
Adler Ronald B
(3)
Benedikt Antoni
(3)
Białecka-Pikul Marta
(3)
Boniecka Barbara
(3)
Borecka-Biernat Danuta
(3)
Brewczyńska Magdalena
(3)
Brzezińska Anna
(3)
Bylica Robert
(3)
Campbell Ross
(3)
Ciżmowska Gabriela
(3)
Czerwiński Kazimierz
(3)
Davis Martha
(3)
Domachowski Waldemar
(3)
Draheim Szymon Emilia
(3)
Drexler Zbigniew
(3)
Dziewiecki Marek
(3)
Ehrlich Andrzej
(3)
Erikson Thomas
(3)
Fiedor Marian
(3)
Garstka Tomasz
(3)
Golka Marian
(3)
Grygielski Michał
(3)
Grzenia Jan
(3)
Grzesiak Mateusz
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Holler Ingrid
(3)
Hopkins Amanda
(3)
Ignaciuk Weronika
(3)
Jarco Jerzy
(3)
Karwatowska Małgorzata
(3)
Knafel Krystyna
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(343)
2010 - 2019
(904)
2000 - 2009
(347)
1990 - 1999
(122)
1980 - 1989
(72)
1970 - 1979
(18)
1960 - 1969
(5)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(865)
1989-2000
(18)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(1813)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(1753)
nieznany (po)
(51)
angielski
(6)
Odbiorca
Animatorzy kultury
(270)
Nauczyciele
(153)
Pedagodzy
(78)
Pedagodzy szkolni
(60)
Rodzice
(54)
Dorośli
(52)
Dyrektorzy szkół
(43)
Coachowie
(36)
Psycholodzy szkolni
(32)
Biblioterapeuci
(29)
Terapeuci
(29)
Dzieci
(27)
Nauczyciele przedszkoli
(22)
Młodzież
(19)
Nauczyciele bibliotekarze
(19)
9-13 lat
(18)
Bibliotekarze
(18)
Nauczyciele języka polskiego
(18)
Psycholodzy
(18)
6-8 lat
(16)
Specjaliści terapii uzależnień
(16)
Wychowawcy klas
(16)
Psychoterapeuci
(12)
Szkoły podstawowe
(11)
Terapeuci zajęciowi
(9)
Logopedzi
(8)
14-17 lat
(7)
Szkoły wyższe
(7)
0-5 lat
(6)
Lekarze
(6)
Dziecko autystyczne
(5)
Gimnazja
(5)
Klasa 6.
(5)
Menedżerowie
(5)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
Socjoterapeuci
(5)
Szkoły specjalne
(5)
Doradcy zawodowi
(4)
Klasa 7.
(4)
Klasa 8.
(4)
Nauczyciele języków
(4)
Pracownicy oświaty
(4)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(4)
Sportowcy
(4)
Szkoły ponadpodstawowe
(4)
Szkoły średnie
(4)
Biolodzy
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Nauczyciele biologii
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Artyści
(2)
Historycy
(2)
Malarze
(2)
Nauczyciele matematyki
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Studenci
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowawcy
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
14-18 lat
(1)
Animatorzy
(1)
Arteterapeuci
(1)
Bibliolodzy
(1)
Blogerzy
(1)
Dla nauczycieli
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy zakładów opieki zdrowotnej
(1)
Dziennikarze
(1)
Filmowcy
(1)
Gamerzy
(1)
Instagramowicze
(1)
Kobieta
(1)
Licea
(1)
Liderzy lokalni
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Neurologopedzi
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Opiekunowie medyczni
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy HR
(1)
Psychiatrzy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Specjalista ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Vlogerzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(28)
Literatura amerykańska
(6)
Film polski
(5)
Literatura angielska
(2)
Literatura duńska
(2)
Literatura francuska
(2)
Temat
Komunikacja społeczna
(541)
Komunikacja interpersonalna
(401)
Komunikacja niewerbalna
(171)
Stosunki interpersonalne
(122)
Komunikacja werbalna
(113)
Środki masowego przekazu
(110)
Relacje międzyludzkie
(94)
Nauczyciele
(88)
Internet
(87)
Komunikacja drogowa
(87)
Uczucia
(77)
Uczniowie
(67)
Dziecko
(64)
Mowa
(63)
Szkolnictwo
(48)
Media społecznościowe
(47)
Młodzież
(46)
Rodzina
(46)
Wychowanie w rodzinie
(45)
Asertywność
(44)
Komunikacja międzykulturowa
(44)
Komunikacja wspomagająca
(42)
Rodzice
(42)
Konflikt
(41)
Dziecko autystyczne
(38)
Nauczanie
(37)
Psychologia społeczna
(37)
Komunikacja
(36)
Autyzm
(35)
Rozmowa
(34)
Agresywność
(33)
Edukacja medialna
(33)
Społeczeństwo informacyjne
(33)
Dzieci
(32)
Kompetencje społeczne
(32)
Zarządzanie
(30)
Interakcje społeczne
(29)
Negocjacje
(29)
Wychowanie
(29)
Kompetencje komunikacyjne
(28)
Gesty
(27)
Język polski
(27)
Osobowość
(27)
Współdziałanie
(27)
Empatia
(26)
Prezentacje i wystąpienia
(26)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(25)
Cyberprzemoc
(24)
Porozumienie bez przemocy
(23)
Psychoterapia
(23)
Język
(22)
Poczucie własnej wartości
(22)
Reklama
(22)
Stres
(22)
Płeć
(21)
Kultura
(20)
Logopedia
(20)
Media i komunikacja społeczna
(20)
Globalizacja
(19)
Motywacja
(19)
Psychologia
(19)
Retoryka
(19)
Socjalizacja
(19)
Zachowanie
(19)
Dziecko niepełnosprawne
(18)
Słuchanie
(18)
Telewizja
(18)
Uczenie się
(18)
Wielokulturowość
(18)
Grupy społeczne
(17)
Małżeństwo
(17)
Postawy
(17)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(16)
Facebook
(16)
Godzina wychowawcza
(16)
Grupy rówieśnicze
(16)
Komunikacja polityczna
(16)
Mediacja (socjologia)
(16)
Nastolatki
(16)
Pilanie
(16)
Bliskie związki międzyludzkie
(15)
Kłamstwo
(15)
Myślenie
(15)
Nauczanie początkowe
(15)
Pamięć
(15)
Praca
(15)
Autoprezentacja
(14)
Czytanie
(14)
Kadry
(14)
Kobieta
(14)
Komunikacja elektroniczna
(14)
Marketing
(14)
Miłość
(14)
Portal społecznościowy
(14)
Przemoc
(14)
Public relations
(14)
Kompetencje medialne
(13)
Manipulacja (psychol.)
(13)
Multimedia
(13)
Opieka społeczna
(13)
Temat: dzieło
"Uff, nie spaliłem Kopenhagi"
(1)
Internet
(1)
Matrix (film)
(1)
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(453)
2001-0
(21)
1901-2000
(16)
1989-
(16)
1989-2000
(11)
1901-
(4)
1801-1900
(3)
1945-1989
(3)
1801-
(2)
1945-
(2)
1701-1800
(1)
1901-20002
(1)
1918-
(1)
2001
(1)
99-0 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(46)
Piła - historia
(18)
Piła - Kościoły
(16)
Piła - szkolnictwo
(11)
Piła - kultura i sztuka
(8)
Pilanie
(7)
Piła - pomniki
(7)
Piła - Sport
(6)
Piła - Szkolnictwo ponadgimnazjalne
(6)
Piła - archeologia
(6)
Powiat pilski - historia
(6)
Piła (woj. wielkopolskie ; okolice)
(5)
Piła (woj. wielkopolskie)
(5)
Piła - Historia
(5)
Piła - Literatura piękna
(5)
Piła - Pilanie
(5)
Piła - Zasłużeni dla Regionu
(5)
Piła - Biblioteki
(4)
Piła - Lotnictwo
(4)
Piła - Muzea
(4)
Piła - Szkolnictwo wyższe
(4)
Piła - cmentarze
(3)
Piła - historia po 1945 r.
(3)
Piła - nauczyciele
(3)
Piła - służba zdrowia
(3)
Powiat pilski - szkolnictwo
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Łobżenica
(3)
Białośliwie
(2)
Białośliwie - Kolejka wąskotorowa
(2)
Piła - 500-lecie miasta
(2)
Piła - Malarze
(2)
Piła - Stanisław Staszic
(2)
Piła - Szkolnictwo
(2)
Piła - historia 19 w.
(2)
Piła - kolej
(2)
Piła - szkoły wyższe
(2)
Piła - sądownictwo
(2)
Piła - Żydzi
(2)
Ujście - historia
(2)
Ukraina
(2)
Warszawa
(2)
Wielkopolska
(2)
Świat
(2)
Afryka
(1)
Batorowo; wieś powiat złotowski
(1)
Batorówko; wieś powiat złotowski
(1)
Białoruś
(1)
Białośliwie - Park Raczyńskiego
(1)
Brazylia
(1)
Brzeźnica; wieś powiat złotowski
(1)
Brzostowo (woj. wielkopolskie, pow. pilski, gm. Miasteczko Krajeńskie ; okolice)
(1)
Buczek Mały; wieś powiat złotowski
(1)
Buczek Wielki; wieś powiat złotowski
(1)
Bukowina Tatrzańska
(1)
Chełst; wieś powiat czarnkowsko-trzcianecki
(1)
Chlebno; wieś powiat pilski
(1)
Chodzież - historia
(1)
Czapla; wieś powiat wałecki
(1)
Czaplino; wieś powiat wałecki
(1)
Czarnków
(1)
Dobrzyca
(1)
Europa
(1)
Glesno; wieś powiat pilski
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Gruszów (woj. małopolskie, pow. Raciechowice)
(1)
Górka Klasztorna - kościół
(1)
Jeziorki - Historia
(1)
Kaczory - murale
(1)
Kaczory - pływalnia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kruszewo; wieś powiat pilski
(1)
Kłodzko
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Miały
(1)
Morzewie
(1)
Mościska - oświata
(1)
Niemcy
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
PIŁA - Polityka
(1)
Piecnik; wieś powiat wałecki
(1)
Piła
(1)
Piła - "Solidarność"
(1)
Piła - Biblioteka Pedagogiczna
(1)
Piła - Gospodarka
(1)
Piła - Mosty
(1)
Piła - Ośrodek Szkolno-Wychowawczy
(1)
Piła - Park Miejski
(1)
Piła - Patroni miasta
(1)
Piła - Philips
(1)
Piła - Sport i rekreacja
(1)
Piła - Spóldzielczość
(1)
Piła - Szkoły podstawowe
(1)
Piła - Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Piła - Turystyka
(1)
Piła - Twórczość literacka
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(270)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(242)
Artykuł z czasopisma fachowego
(223)
Poradnik
(95)
Poradniki
(72)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(66)
Opracowanie
(49)
Praca zbiorowa
(48)
Podręczniki akademickie
(38)
Ćwiczenia i zadania
(35)
Artykuł z czasopisma naukowego
(31)
Scenariusz zajęć
(26)
Materiały pomocnicze
(25)
Monografia
(24)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(20)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(16)
Artykuł problemowy
(14)
Podręczniki
(14)
Wydawnictwa popularne
(14)
Poradniki dla nauczycieli
(11)
Poradniki dla rodziców
(11)
Raport z badań
(11)
Artykuł fachowy
(10)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(10)
Materiały konferencyjne
(10)
Podręcznik
(10)
Dokumenty audiowizualne
(9)
Film edukacyjny
(8)
Karty pracy ucznia
(8)
Artykuł z pracy zbiorowej
(7)
Wywiad dziennikarski
(7)
Dokumenty dźwiękowe
(5)
Encyklopedie
(5)
Film
(5)
Gry komputerowe
(5)
Publikacja bogato ilustrowana
(5)
Scenariusze zajęć
(5)
Wydawnictwa dla dzieci
(5)
Antologia
(4)
Opowiadania i nowele
(4)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(3)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(3)
Blogi
(3)
Felieton
(3)
Fotografia
(3)
Książki mówione
(3)
Malarstwo (sztuka)
(3)
Poradniki i przewodniki
(3)
Reportaż
(3)
Artykuł z czasopisma literackiego
(2)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(2)
Audiobooki
(2)
Autobiografia
(2)
Dokumenty elektroniczne
(2)
Esej
(2)
Felieton polski
(2)
Film polski
(2)
Filmy edukacyjne
(2)
Gry planszowe
(2)
Korespondencja urzędowa
(2)
Książki dla przedszkolaków
(2)
Księga pamiątkowa
(2)
Listy
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Poradnik dla rodziców
(2)
Publicystyka
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Synteza
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Podręczniki akademickie
(1)
Ankieta
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(1)
Artykuł z czasopisma medycznego
(1)
Artykuł z czasopisma technicznego
(1)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Czasopisma filologiczne polskie
(1)
Czasopisma kobiece
(1)
Czasopisma szkolne
(1)
Czasopismo matematyczne
(1)
Czasopismo regionalne i lokalne
(1)
Dokument audiowizualny
(1)
Ekspresja ciała
(1)
Encyklopedia
(1)
Film dokumentalny
(1)
Fotografia barwna
(1)
Fotografie
(1)
Graffiti
(1)
Grafika użytkowa
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Mapy polityczne
(1)
Mapy przeglądowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(408)
Edukacja i pedagogika
(379)
Psychologia
(161)
Socjologia i społeczeństwo
(75)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(51)
Medycyna i zdrowie
(32)
Językoznawstwo
(29)
Rozwój osobisty
(29)
Informatyka i technologie informacyjne
(28)
Zarządzanie i marketing
(26)
Praca, kariera, pieniądze
(10)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(9)
Historia
(9)
Etnologia i antropologia kulturowa
(7)
Kultura i sztuka
(6)
Literaturoznawstwo
(5)
Nauka i badania
(4)
Styl życia, moda i uroda
(4)
Filozofia i etyka
(3)
Transport i logistyka
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Inżynieria i technika
(2)
Matematyka
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Religia i duchowość
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Tygodnik Pilski
(270)
Głos Pedagogiczny
(50)
Charaktery
(28)
Dyrektor Szkoły
(27)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(21)
Bliżej Przedszkola
(13)
Polonistyka
(11)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(10)
Życie Szkoły
(10)
Remedium
(9)
Biblioteka w Szkole
(8)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(8)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(8)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(5)
Biblioteka w Szkole : Kompetentny Nauczyciel
(4)
Chowanna
(4)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(4)
Kwartalnik Pedagogiczny
(4)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(4)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(4)
Świat Problemów
(4)
Biologia w Szkole
(3)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(3)
Gazeta Szkolna
(3)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(3)
Meritum
(3)
Niebieska Linia
(3)
TIK w Edukacji
(3)
Biblioteka Centrum Informacji
(2)
Biblioteka Publiczna
(2)
Bibliotekarz
(2)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(2)
Edukacja i Dialog
(2)
Forum Oświatowe
(2)
Język Polski w Liceum
(2)
Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej
(2)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(2)
Matematyka
(2)
Pedagogika Społeczna
(2)
Poradnik Bibliotekarza
(2)
Poradnik Językowy
(2)
Szkoła Specjalna
(2)
Terapia
(2)
Uczyć lepiej
(2)
Wychowanie na Co Dzień
(2)
Alkoholizm i Narkomania
(1)
Arteterapia : terapia sztuką w praktyce
(1)
Coaching
(1)
Czasopismo Psychologiczne
(1)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Język Polski w Gimnazjum
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Młody Technik : ciekawi świata są zawsze młodzi
(1)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Nowe w Szkole
(1)
Opieka Wychowanie Terapia
(1)
Pamiętnik Literacki
(1)
Panorama Pilska
(1)
Problemy Alkoholizmu
(1)
Radio Szkole / program i omówienie audycji dla Klas I-IV
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Trendy
(1)
Uczę Nowocześnie
(1)
Warsztaty Polonistyczne
(1)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
Wychowanie Komunikacyjne
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
1815 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Metody badania komunikacji i mediów to pierwsza w Polsce publikacja naukowa, w której nie tylko wyczerpująco scharakteryzowano wybrane metody nauk o komunikacji i mediach, lecz także precyzyjnie i przystępnie pokazano ich zastosowanie w praktyce badawczej. W opisie każdej metody w rozdziale teoretycznym przedstawiono założenia i postulaty metodologiczne, a w rozdziale praktycznym zilustrowano je poprzez analizy materiałów z prasy, radia, telewizji, Internetu lub szeroko rozumianego dyskursu publicznego. Na polskim rynku wydawniczym brakuje monografii metodologicznych, poświęconych analizie mediów i zapośredniczonej technologicznie komunikacji, które miałyby charakter praktyczny oraz ukazywałyby sposoby badania na materiale empirycznym. Prezentowana książka tę lukę satysfakcjonująco wypełnia. Istotne i wartościowe jest również podjęcie przez Autorki i Autorów próby używania metod wypracowanych w innych naukach społecznych i humanistyce oraz dopasowania ich do celów poznawczych nauk o komunikowaniu, czym z sukcesem wpisują się w tendencje metodologicznego rozwoju tych nauk. Publikacja może zainteresować medioznawców i komunikologów, a także badaczy analizujących media z wnętrza innych paradygmatów badawczych (takich jak językoznawstwo, kognitywistyka, antropologia, socjologia). Atrakcyjna będzie również dla studentów i doktorantów kierunków medioznawczych i okołomedialnych, stanowi bowiem przewodnik użyteczny, napisany zrozumiale i przystępnie. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Lisowskiej-Magdziarz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Drodzy Czytelnicy, składamy na Wasze ręce kolejne już opracowanie z serii „Informatyka Ekonomiczna”. Niniejszy zeszyt, jak każdy z wcześniej opublikowanych, ma unikatowy charakter. Niepowtarzalną oraz godną polecenia wartością opracowania jest fakt, iż składa się ono z rozważań zawartych w artykułach Autorów, których domeną jest spoglądanie na Informatykę z wielu perspektyw. Przedłożone artykuły prezentują zatem wszechstronne spojrzenie na różnorakie aspekty wykorzystania rozwiązań z obszaru nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych za-równo w ujęciu naukowym, jak i z perspektywy rozwiązań gospodarczych. Jako Komitet Wydawniczy, cieszymy się, że trafiają do nas artykuły z różnych ośrodków naukowo-badawczych w Polsce, a chęć publikowania zgłaszają doświadczeni praktycy. Nie wszystkie nadesłane publikacje spełniają jednak wymogi formalnomerytoryczne, co jeszcze bardziej podnosi znaczenie i wartość publikacji, które otrzymały podwójne pozytywne recenzje i zostały wybrane do opublikowania w aktualnym numerze „Informatyki Ekonomicznej”. Redaktorzy niniejszego wydania pragną wyrazić podziękowania wszystkim Autorom, którzy zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami oraz poglądami. Ponadto składają podziękowanie Recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny przedkładanych prac. Iwona Chomiak-Orsa, Tomasz Turek
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nietypowy poradnik na temat sztuki komunikacji, czyli umiejętności prowadzenia konstruktywnej rozmowy. Tym razem jednak nie z innymi, a z samym sobą. To pozycja obowiązkowa dla osób, które pragną odnaleźć wewnętrzny spokój i wprowadzić do swojego życia harmonię i porządek. Poszczególne rozdziały pozwalają zmienić życie na to o lepszej jakości, poznać dogłębnie siebie i zadziałać na własną podświadomość. To nie suche fakty, a prawdziwy podręcznik pozwalający odkryć wewnętrzne ja, skupiający się na analizie pragnień, potrzeb i życiowych wartości. Książka uczy, w jaki sposób stworzyć dla samego siebie idealną przestrzeń do życia, odnaleźć własne szczęście i zacząć z niego korzystać. Tu i teraz. Bez względu na okoliczności. W końcu na większość rzeczy w życiu nie mamy wpływu. Na to akurat tak. Książka jest dla osób, które: - chcą odnaleźć swoje wewnętrzne ja - poznać lepiej samego siebie i swoje potrzeby - nauczyć się komunikacji z samym sobą - otworzyć się na więcej i odkryć głęboko schowane wewnętrzne potrzeby - chcą być szczęśliwe tu i teraz Nazywam się Renata Rybacka i uczę skutecznej komunikacji. Mam ponad 10-letnie doświadczenie w edukacji studentów i przedsiębiorców. Jestem Coachem i Mentorem, wykładowcą studiów podyplomowych (Uczelnia Łukaszewski w Warszawie), doktorem nauk społecznych w dyscyplinie nauki o bezpieczeństwie, absolwentką studiów pedagogicznych, kursów psychologicznych i filozoficznych oraz podyplomowych studiów w zakresie Mediator Sądowy i Pozasądowy, Certyfikowanym Trenerem metody Neurolingwistycznego Programowania. Założycielką firmy Sztuka Komunikacji, uczestniczka wielu Międzynarodowych Konferencji Naukowych w Polsce i za granicą, autorką kilkunastu artykułów naukowych o tematyce m.in. bezpieczeństwa społecznego, wpływu wartości moralnych na społeczeństwo, siły mediacji czy zagadnień filozoficznych. - Na swoich warsztatach łączę wiedzę z psychologii, pedagogiki, socjologii, filozofii i fizyki kwantowej. - Wszystkich uczestników szkoleń oraz klientów indywidualnych prowadzę z dużą odpowiedzialnością, rzetelnością oraz profesjonalizmem na drodze odkrywania i wykorzystania swojego potencjału. - Komunikacja jest dla mnie właśnie „Sztuką”, dlatego zgłębiam permanentnie jej tajniki. - Wierzę, że efektywna rozmowa (mediacja) jest asem w rękawie, którego należy rozpowszechniać. - Swoje liderskie umiejętności rozwijam w klubie Bilingua Toastmasters. - Wierzę, iż pozytywni liderzy nie odnoszą sukcesy sami, odnoszą je dlatego, że potrafią działać razem z zespołem budstować więź i jednoczyć ludzi. - Moim życiowym mottem są słowa Heraklita: „Kto nie dąży do rzeczy niemożliwych, ten nigdy niczego wielkiego nie osiągnie”. - W pracy łączy wiedzę naukową z praktycznym podejściem, praca z ludźmi jest jej wielką pasją i dostarcza ogromnej satysfakcji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 215.)
Praca zbiorowa wpisująca się w szeroki kontekst współczesnej zmiany myślenia o edukacji, stanowiąca ważny i wartościowy przyczynek dyskusji nad problematyką edukacji małego dziecka. W zmianach tych wybija się konieczność szerszego uwzględniania potrzeb i bieżących sytuacji dzieci żyjących w świecie ciągłych, dynamicznych, wielokierunkowych transformacji. Zaznacza się w nich koncentracja na dziecku w kontekście nowego rozumienia paradygmatu pajdocentryzmu (…). Wzrost zagrożeń rozwoju dziecka powoduje wzrost zapotrzebowań na badania naukowe i koncepcje działań praktycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110311 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46235 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Seria: Media i Kultura (1), ISSN 2719-9789 Złożone w monografię teksty, odmienne w założeniach, w przyjętej metodologii, w wyborze (niekiedy punktowym) materiału, który stał się podstawą do poczynionych rozpoznań, wchodzą jednakowoż we wzajemne interakcje, tworząc przestrzeń partycypacji praktyk i badawczych, i kulturowych. Zebrane w pierwszej części tomu artykuły prezentują różnorodność konceptualizacji tekstów kultury, rozpoznają modusy i efekty włączania się w jej dziedzictwo, wskazują na aspekty jej współtworzenia i korzystania z niej, eksponują i poddają krytycznej analizie rozmaitość sposobów uczestnictwa w kulturze. Drugą część tomu zdominowały refleksje dotyczące sytuacji (i transformacji) podmiotu, kultury, jej odbiorców, wreszcie: całej humanistyki we współczesnej rzeczywistości medialnej. Podstawowym kontekstem omawianych tutaj przez autorów zjawisk jest rewolucja cyfrowa, której skutki wciąż nie są dla nas w pełni uchwytne. Taka sytuacja nie tylko zmusza badaczy do wypracowywania nowych narzędzi i metodologii, lecz także prowokuje do zadawania pytań o szanse i zagrożenia, jakie stwarzają nowe technologie w zakresie budowania (post)ludzkiej tożsamości, modyfikowania zasad komunikacji społecznej i ustanawiania relacji między kulturą wysoką i niską.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo „Społeczeństwo i Ekonomia” stanowi forum wymiany wiedzy i upowszechniania wyników badań z zakresu nauk społecznych. Walorem czasopisma jest jego interdyscyplinarny charakter, umożliwiający rozpatrywanie zjawisk społecznych z różnych perspektyw badawczych. Publikujemy przede wszystkim artykuły dotyczące zagadnień stanowiących przedmiot zainteresowania demografii, ekonomii, filozofii, historii, komunikacji społecznej, polityki społecznej i socjologii. Historia czasopisma „Społeczeństwo i Ekonomia” sięga 1995 roku. Stanowi ono kontynuację wydawanych wcześniej: • w latach 2012-2013 „Nauki Społeczne” • w latach 2009-2011 „Nauki społeczne. Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” • w latach 1995-2008 „Nauki Humanistyczne” (w serii Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przestrzeń we współczesnych realiach gospodarczych odgrywa bardzo istotną rolę. Z jednej strony wraz z rozwojem środków komunikacji uległa ona „skurczeniu” – wszystko jest blisko. Z drugiej strony dzięki rozwojowi tych elementów infra¬struktury komunikacyjnej poznajemy jej różnorodność. Okazuje się, że przestrzeń stanowią nie tylko elementy przyrody (ożywionej i nieożywionej), lecz także ludzie ze swoją kulturą, zarówno materialną, jak i duchową. Antropogenizacja przestrzeni jest faktem i trzeba się z tym pogodzić, jednak zmian należy dokonywać w sposób przemyślany. Ta współczesna przestrzeń staje się ważnym elementem w gospodarce. Nie jest już tylko statycznym tłem, miejscem, gdzie robimy interesy, ale staje się istotnym składnikiem procesów gospodarczych, w których bazuje się zwykle na materialnych, a coraz częściej także na niematerialnych zasobach danego miejsca. Te niematerialne zasoby tworzą ludzie w skomplikowanym procesie interakcji w skali lokalnej. To właśnie lokalne społeczności tworzą unikatowe zasoby tej przestrzeni, które stają się atutem w konkurowaniu poszczególnych gospodarek. Często zastanawiamy się, dlaczego – mimo podobnego stopnia rozwoju – w jednym miejscu żyje się nam lepiej, w innym gorzej, w jednym interesy gospodarcze przynoszą sukces, w innych niepowodzenie. Aby zrozumieć obecną gospodarkę, należy poznać współczesną przestrzeń, a szczególnie jej wymiar gospodarczy i społeczny. Równocześnie na tę przestrzeń oddziałuje polityka, co powoduje, że coraz częściej używa się po¬jęcia „geopolityka”. Musimy zdawać sobie sprawę, że zagospodarowanie danego miejsca w przestrzeni, warunki życia, jakie tam panują, relacje społeczne zostały ukształtowane w wyniku całego splotu wydarzeń o charakterze ekonomicznym, społecznym czy politycznym. Przedstawiamy Państwu publikację, która jest efektem międzynarodowej konferencji naukowej pt. Przestrzeń w nowych realiach gospodarczych IV, zorganizowanej przez Katedrę Gospodarki Przestrzennej i Administracji Samorządowej Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu przy współudziale Katedry Finansów Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uni-wersytetu Szczecińskiego oraz Katedry Rozwoju Regionalnego i Administracji Publicznej Uniwersytetu Jana Ewangelisty Purkyně w Ústí nad Labem. Konferencja odbyła się w dniach 26–28 maja 2014 r. w Karpaczu. W niniejszej publikacji znajdą Państwo zbiór interesujących, a zarazem różnorodnych artykułów naukowych poruszających rozmaite zagadnienia i problemy towarzyszące współczesnej gospodarce i przestrzeni. Życząc miłej lektury, mamy nadzieję, że wyniki badań przedstawione w niniejszej publikacji będą stanowiły dla Państwa inspirację do dalszej dyskusji oraz kolejnych badań naukowych poświęconych gospodarce i przestrzeni. Składamy podziękowania wszystkim, którzy przyczynili się do powstania niniejszej publikacji. Jednocześnie żywimy nadzieję na dalszą partycypację Czytelników w konferencjach, które są cyklicznie organizowane przez Katedrę Gospodarki Przestrzennej i Administracji Samorządowej. Stanisław Korenik, Piotr Hajduga, Małgorzata Rogowska
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem przygotowanego podręcznika jest zaprezentowanie najważniejszych zasad oraz technik marketingowych służących zwiększaniu skuteczności działania przedsiębiorstwa na rynku. Przesądziło to o treści podręcznika, w którym definiowane koncepcje, strategie oraz trendy zostały zilustrowane wieloma przykładami praktycznymi. Ich zadaniem jest ułatwienie rozumienia zasad marketingu, a zarazem pobudzenie do kreowania własnych rozwiązań. W naszym przekonaniu zawarte w podręczniku treści mogą być użyteczne zarówno dla studentów uczelni ekonomicznych, także technicznych, humanistycznych i artystycznych, jak i dla osób działających w praktyce, czyli pracowników przedsiębiorstw oraz instytucji. Rozdział pierwszy prezentuje istotę oraz genezę marketingu, a także marketing jako koncepcję zarządzania przedsiębiorstwem, wskazując również na kierunki rozwoju. W rozdziale drugim przedstawiono odrębności marketingu w odniesieniu do podstawowych rynków, a mianowicie rynku dóbr konsumpcyjnych, rynku instytucjonalnego, sektora usług i organizacji non profit. Rozdział trzeci zawiera rozważania na temat procesu tworzenia i wdrażania strategii marketingowych, jest wzbogacony klasyfikacją i oceną różnych typów strategii. Kontynuacja tej problematyki, odniesiona do strategii konkurowania oraz budowania przewagi konkurencyjnej z uwzględnieniem modelu M. Portera, stanowi treść rozdziału czwartego. Istotą marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem jest wiedza na temat zachowań konsumentów oraz segmentów rynkowych. W rozdziale piątym scharakteryzowano zachowania konsumentów, omówiono proces decyzyjny na różnych rynkach, krytycznie opisano trendy zachowań konsumentów, a także odwołano się do ekonomii behawioralnej i wyników badań neuromarketingowych. W rozdziale szóstym przedstawiono istotę oraz kryteria segmentacji, a także ich znaczenie w pozycjonowaniu produktów i marek. Rozdział siódmy poświęcono omówieniu metod badania potrzeb oraz zachowań konsumentów. Wiedząc, że konsumenci są w centrum zainteresowania marketingowego przedsiębiorstwa, przybliżono sposoby pozyskiwania informacji oraz metody badań ilościowych i jakościowych. W rozdziale ósmym zaprezentowano zagadnienia związane z produktem, cyklem jego życia, zarządzaniem portfelem produktów, zadaniami menedżera produktu, strategią wprowadzania nowego produktu na rynek oraz strategią opakowania. Rozdział dziewiąty skupia uwagę Czytelnika na sposobach budowania pozycji marki oraz zarządzania wizerunkiem przedsiębiorstwa. W rozdziale dziesiątym opisano strategie cenowe, wskazując na znaczenie wartości w procesie budowania oferty przedsiębiorstwa. Kolejny, jedenasty rozdział zawiera rozważania na temat zarządzania dystrybucją. Obok treści związanych ze strategią dystrybucji pokazano trendy, które są obserwowane w tym obszarze. Rozdziały dwunasty i trzynasty przedstawiają sposoby i formy komunikacji. W pierwszym z nich skoncentrowano się na wyjaśnieniu form i narzędzi komunikacji masowej, a w drugim przedstawiono sposoby komunikacji bezpośredniej. Podstawą działań operacyjnych przedsiębiorstwa jest z reguły plan marketingowy. Rozdział czternasty zawiera omówienie procedury, etapów oraz struktury planu marketingowego w przedsiębiorstwie. W rozdziale końcowym, piętnastym, wskazano na istotę i znaczenie kontroli działalności marketingowej ze szczególnym uwzględnieniem pomiaru wyników i audytu marketingowego oraz organizacyjnych aspektów kontroli marketingu. Wychodząc z założenia, że przygotowany podręcznik ma służyć zdobywaniu wiedzy z zakresu marketingu oraz umiejętności jej praktycznego wykorzystania, na końcu każdego z rozdziałów zawarto pytania oraz zadania do samodzielnego rozwiązania. Duża część proponowanych zadań może być wykonywana w zespołach, co ma służyć zdobywaniu kwalifikacji w zakresie pracy grupowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Chcesz zrozumieć, jak nawiązywać głębokie relacje i skutecznie komunikować się w różnych kontekstach życia? Odkryj siłę umiejętności interpersonalnych! Sprawdź, jakie masz mocne strony w tej dziedzinie, a jakie aspekty warto rozwijać. Przedstawiamy e-book "Samoocena umiejętności interpersonalnych". W jego treści znajdziesz 40 stron pełnych wiedzy, której głównym elementem jest kwestionariusz samooceny. Skupia się on na 6 kluczowych umiejętnościach: komunikacja werbalna, aktywne słuchanie, współpraca w grupie, inteligencja emocjonalna, zarządzanie sobą w czasie oraz przywództwo i umiejętności lidera. Umiejętności interpersonalne są fundamentem naszego codziennego życia: w rodzinie, w pracy, podczas spotkań towarzyskich czy w trakcie studiów. Zrozumienie i rozwijanie tych umiejętności może przynieść korzyści zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Nasz kwestionariusz to idealne narzędzie nie tylko dla osób indywidualnych, ale także dla wykładowców, trenerów (TUS), mediatorów, doradców zawodowych, pedagogów czy psychologów, którzy chcą włączyć ten materiał do swoich szkoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja poświęcona jest podnoszeniu sprawności organizacji przez komunikowanie wewnętrzne. Autorka uznaje bowiem niewłaściwą komunikację wewnątrzorganizacyjną za główną przyczynę nieprawidłowego funkcjonowania organizacji. Zaprezentowany w monografii autorski model organizacji jako systemu sieci zintegrowanych relacji komunikowania stanowi propozycję opisu i analizy organizacji przez pryzmat komunikowania. Komunikacja odgrywa w nim rolę służebną wobec koordynacji, im lepsze jest narzędzie - komunikacja, tym lepszy efekt koordynacyjny. Model koordynacji organizacyjnej wraz z grupami wskaźników pozwala natomiast określić poziom sprawności organizacji oraz wskazuje obszary, w których wymaga ona poprawy. Oba modele zastosowane łącznie pozwalają na oznaczenie dynamiki zmian sprawności organizacji w czasie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia dotyczy najważniejszych cech typologicznych języków Afryki Zachodniej i wspólnoty komunikacyjnej, uzasadniającej nazwanie tego regionu Afryki obszarem konwergencji i wspólnych cech arealnych. Autorzy łączą różne sposoby badania oraz tradycje opisu języków, dotychczas skupiające się na ujęciach synchronicznych i diachronicznych w obrębie rodzin językowych. Rozwijają tezę o obszarze konwergencji językowej Afryki Zachodniej, stanowiącą ważne zagadnienie w ramach lingwistyki arealnej i aktualny temat badawczy afrykanistyki. Złożoność i dynamikę językową Afryki Zachodniej ukazują przez pryzmat różnorodnych typów języka obejmujących pidżyny i języki migowe. Publikacja jest wynikiem międzynarodowej konferencji 3rd Symposium on West African languages, która odbyła się w dniach 26-29 września 2018 roku w Warszawie. Adresowana jest przede wszystkim do językoznawców zajmujących się typologią języków, komunikacją językową, lingwistyką kulturową, socjolingwistyką w wymiarze zarówno wewnątrzsystemowym, jak i porównawczym, pokazującym odrębności strukturalne między językami i wzajemne relacje między językami pozostającymi w kontakcie. Autorami monografii są specjaliści zajmujący się językami Afryki Zachodniej z ośrodków europejskich (Paryż, Neapol, Oslo, Brighton, Frankfurt n/Menem, Moskwa) i uniwersytetów nigeryjskich (Kano, Calabar, Benin, Ibadan) oraz językoznawcy z warszawskiego ośrodka afrykanistycznego. The monograph covers the main aspects of studies on West African languages related to the diversity of structural patterns and complexity of their linguistic assignment. It includes various topics ranging from linguistic description and conceptualization patterns to the sociolinguistics of contemporary refugee camps. Typological diversity is enriched with the presentation of pidgin structures and sign languages. Structural differences between languages are seen from a comparative perspective, which also indicates the areal dimension of linguistic processes. The presentations of linguists from both Europe and Africa develop the idea of convergence area in West Africa, which is motivated by the contact between languages of different affiliations to language families and common cultural basis of language development.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108000 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49098 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39636 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32603 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45571 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64420 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozwijamy się i jesteśmy kształtowani w rodzinie. Doświadczenia z niej wyniesione - dobre lub złe - wywierają niezatarty wpływ na nasze życie. By zrozumieć drugiego człowieka, odwołujemy się do jego historii rodzinnej. Żadnej sferze naszej egzystencji nie przypisujemy tak wielkiego znaczenia, jak życiu rodzinnemu. A jednak odpowiedź na pozornie proste pytanie: czym właściwie jest rodzina?, nie jest łatwa, zwłaszcza współcześnie. Obserwujemy różnorodność form życia rodzinnego, wielość problemów, z jakimi zmagają się systemy rodzinne. Zespół znakomitych polskich familiologów przygotował podręcznik, którego celem jest usystematyzowanie współczesnej wiedzy na temat rodziny. Znajdą w nim Państwo informacje na temat: · funkcjonowania systemu rodzinnego - funkcji i ról rodzinnych, komunikacji i narracji rodzinnych, więzi, transmisji międzypokoleniowej · nietradycyjnych form życia rodzinnego - rodzin zrekonstruowanych, adopcyjnych, wielokulturowych i innych · problemów życia rodzinnego - choroby w systemie rodzinnym, problemów prokreacyjnych, przemocy · współczesnych nurtów w terapii rodziny, rytuałów rodzinnych, pozytywnej psychologii rodziny. Walorem tej monografii jest to, że stanowi ona nowe spojrzenie na różne problemy życia rodzinnego z perspektywy współcześnie zachodzących przemian społecznych oraz to, że w polskiej literaturze psychologicznej niewiele jest opracowań tak wieloaspektowo traktujących współczesne problemy życia rodzinnego. Z recenzji prof. Teresy Rostowskiej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109072 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49490 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39832 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32752 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46037 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64673 P 5,3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W wieloautorskiej monografii Dziecko w sytuacjach stresowych pod redakcją naukową Małgorzaty Cywińskiej ukazano problematykę specyficznego rodzaju doświadczenia emocjonalnego, jakim jest dziecięcy stres, w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, a drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródłu stresu u dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w niniejszej publikacji ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w odniesieniu do różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich stresowe obrazy rzeczywistości dzieci, wskazujące niekiedy na dramatyczny wymiar ich codzienności, który czyni ogromne szkody w ich psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności. Problem tej uważności został podjęty w niniejszej monografii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: · niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej · uszkodzeń słuchu i wzroku · niedostosowania społecznego · specyficznych trudności w uczeniu się · zaburzeń komunikacji językowej · chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych) · sytuacji kryzysowych lub traumatycznych · niepowodzeń edukacyjnych · zaniedbań środowiskowych · trudności adaptacyjnych · autyzmu Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce. To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań. O Autorce: dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016), artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tematem nadrzędnym monografii zbiorowej jest, zapowiedziana tytułem, przemoc w mediach. […] Na [...] współczesnej arenie przemoc jest pokazywana z różnymi intencjami, ale i stosowana. Tym ważniejszy jest głos nauki, która zdefiniuje, zdiagnozuje, opisze, zinterpretuje, poszuka źródeł i przyczyn, zaproponuje remedium… Podda oglądowi dwie strony układu przemocowego: sprawcę i ofiarę, ale i obserwatora. W przypadku tomu uwzględnia się także odbiorcę komunikatu medialnego. Publikacja Przemoc w mediach gromadzi medioznawców, mediolingwistów i przedstawicieli innych dyscyplin naukowych, którzy poddają przemoc w mediach oraz przemoc mediów oglądowi i refleksji z wielu perspektyw. To gwarantuje wszechstronność ujęcia, a jednocześnie poddaje dyskusji i weryfikuje poczynione ustalenia. Autorzy z wnikliwością, wykorzystując zgromadzoną już wiedzę o zjawisku, proponując nowe postawy teoretyczno-metodologiczne i procedury analityczne, tworzą szeroką panoramę przemocy o wielu formach, obliczach, funkcjach. Ich teksty przybliżają do głębszego poznania fenomenu indywidualnego i społecznego, mrocznego, groźnego, a jednocześnie fascynującego. Lektura tomu nie jest łatwa, bo taką być nie może z racji eksplorowanej przestrzeni, ale przejście przez nią daje korzyści poznawcze nie do przecenienia i uwrażliwia na obecność przemocy w mediach: tych tradycyjnych, tych nowych i tych „nowych nowych”. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kity
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tematem nadrzędnym monografii zbiorowej jest, zapowiedziana tytułem, przemoc w mediach. […] Na [...] współczesnej arenie przemoc jest pokazywana z różnymi intencjami, ale i stosowana. Tym ważniejszy jest głos nauki, która zdefiniuje, zdiagnozuje, opisze, zinterpretuje, poszuka źródeł i przyczyn, zaproponuje remedium… Podda oglądowi dwie strony układu przemocowego: sprawcę i ofiarę, ale i obserwatora. W przypadku tomu uwzględnia się także odbiorcę komunikatu medialnego. Publikacja Przemoc w mediach gromadzi medioznawców, mediolingwistów i przedstawicieli innych dyscyplin naukowych, którzy poddają przemoc w mediach oraz przemoc mediów oglądowi i refleksji z wielu perspektyw. To gwarantuje wszechstronność ujęcia, a jednocześnie poddaje dyskusji i weryfikuje poczynione ustalenia. Autorzy z wnikliwością, wykorzystując zgromadzoną już wiedzę o zjawisku, proponując nowe postawy teoretyczno-metodologiczne i procedury analityczne, tworzą szeroką panoramę przemocy o wielu formach, obliczach, funkcjach. Ich teksty przybliżają do głębszego poznania fenomenu indywidualnego i społecznego, mrocznego, groźnego, a jednocześnie fascynującego. Lektura tomu nie jest łatwa, bo taką być nie może z racji eksplorowanej przestrzeni, ale przejście przez nią daje korzyści poznawcze nie do przecenienia i uwrażliwia na obecność przemocy w mediach: tych tradycyjnych, tych nowych i tych „nowych nowych”. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kity
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce przedstawione zostały możliwości logopedy, terapeuty zajęciowego i pedagoga w diagnozie i terapii osób z rzadkimi chorobami genetycznymi. Autorzy prac poruszyli problematykę zaburzeń mowy i komunikacji u dziecka z zespołami: delecji 5p (zespołem Cri du Chat), Klinefeltera, Dravet, Aperta, z rzadką mutacją genetyczną genu FOXP1, z duplikacją chromosomu Xq28, z delecją w 13. chromosomie i z wodogłowiem. Przyjrzeli się zaburzeniom głosu u dziecka po operacji guza pnia mózgu, opóźnionemu rozwojowi mowy u dziecka z podejrzeniem choroby genetycznej, komunikacji wykorzystującej metodę psychodramy u dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością. Publikacja znajdzie szerokie grono odbiorców wśród logopedów, psychologów, pedagogów, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych tematyką zaburzeń mowy i komunikacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej