Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(76)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Artykuły
(50)
Książki
(26)
E-booki
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(36)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(11)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(10)
Wypożyczalnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(5)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Kledzik Agnieszka
(12)
Bonzel Dorota
(7)
Kuźmicz Krzysztof
(4)
Fijałkowski Marek
(3)
Borysewicz Tomasz
(2)
Nicpoń Michał
(2)
Szerląg Alicja
(2)
Świderska Agnieszka
(2)
Aitchison Jean
(1)
Auer Ewa
(1)
Bajka Zbigniew
(1)
Bierkowski Tomasz
(1)
Bittner Karolina
(1)
Briggs Asa
(1)
Burke Peter
(1)
Ciżmowska Gabriela
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Dorota Bonzel
(1)
Dubisz Stanisław
(1)
Durka Alicja
(1)
Dzierzgowska Anna
(1)
Ebner Julia
(1)
Fabisińska Liliana
(1)
Fijałkowska-Janiak Irena
(1)
Gontarz Beata
(1)
Graboś Anita
(1)
Hofman Iwona
(1)
Ihnatowicz Ireneusz
(1)
Jedliński Jakub
(1)
Judycka Justyna
(1)
Kempna-Pieniążek Magdalena
(1)
Komorowska-Bednarek Hanna
(1)
Konikowska Magdalena
(1)
Kostyło Hanna
(1)
Kowalczyk Ryszard
(1)
Krawczyk Jacek
(1)
Kruszyńska Elżbieta
(1)
Kubiak Beata
(1)
Kujawska Maria
(1)
Kępa-Figura Danuta
(1)
Maass Jan
(1)
Maj Anna
(1)
Makarewicz Renata
(1)
Mattelart Armand
(1)
McQuail Denis
(1)
Mianowski Jerzy
(1)
Mikułowski-Pomorski Jerzy
(1)
Nagajowa Maria
(1)
Nowak Martin
(1)
Paśko Jan Rajmund
(1)
Poczajowiec Witold
(1)
Puzynina Jadwiga
(1)
Referowska Maria
(1)
Rostocki Aleksander Marian
(1)
Sennett Richard
(1)
Skotarczak Dorota
(1)
Steinem Gloria
(1)
Strojny Janek
(1)
Sykurska-Derwojed Magdalena
(1)
Szcześniak Hanna
(1)
Szwagrzyk Aleksandra
(1)
Tarczyński Jan
(1)
Topa Jarek
(1)
Walasek Stefania
(1)
Wiśniewski Michał Radomił
(1)
Wola Tomasz
(1)
Wróblewski Maciej
(1)
Zieliński Adrian (tłumacz)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(60)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(57)
Kraj wydania
Polska
(82)
Język
polski
(79)
nieznany (po)
(2)
angielski
(1)
Odbiorca
Animatorzy kultury
(48)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Historycy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Komunikacja społeczna
(10)
Środki masowego przekazu
(6)
Internet
(4)
Język polski
(3)
Komunikacja międzykulturowa
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Powstanie Wielkopolskie 1918
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Globalizacja
(2)
Miasta
(2)
Pedagogika
(2)
Propaganda
(2)
Reklama
(2)
Telewizja
(2)
Wychowanie
(2)
Życie codzienne
(2)
Aktywizm społeczny
(1)
Analfabetyzm
(1)
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Cegielski, Hipolit (1813-1868)
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Czasopismo regionalno-lokalne
(1)
Czytanie
(1)
Duchowieństwo muzułmańskie
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziennikarze
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekstremizm polityczny
(1)
Facebook
(1)
Feminizm
(1)
Filozofia kultury
(1)
Freire, Paulo (1921-1997)
(1)
Garstecki, Bogdan; historyk
(1)
Gry komputerowe
(1)
Gutenberg, Johann (1399-1468)
(1)
Gutenberg, Johann (ca 1399-1468)
(1)
Gülen, Fethullah (1941- )
(1)
Historia
(1)
Historia - środki dydaktyczne
(1)
Influencerzy
(1)
Informacja
(1)
Jelcyn, Borys Nikołajewicz
(1)
Język
(1)
Język dziecka
(1)
Języki
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Kapuściński, Ryszard (1932-2007)
(1)
Kariera
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja miejska
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Konflikt etniczny
(1)
Konflikt rodzinny
(1)
Konieczka, Piotr
(1)
Kozłowski, Leon
(1)
Kultura
(1)
Literatura
(1)
Lukšienė, Meilė
(1)
MTV
(1)
Mantaj, Mirosław
(1)
Media społecznościowe
(1)
Metody nauczania
(1)
Migracje
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Motoryzacja
(1)
Multimedia
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Opinia publiczna
(1)
Organizacje terrorystyczne
(1)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Oświata
(1)
PRL
(1)
Pisanie
(1)
Podróże
(1)
Poradnictwo
(1)
Portale internetowe
(1)
Powstanie wielkopolskie 1918-1919
(1)
Prasa (wydawnictwa)
(1)
Przekłady
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Publicystyka polska
(1)
Radiofonia
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Samochody
(1)
Schwarzenegger, Arnold
(1)
Socjalizacja
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Steinem, Gloria
(1)
Stowarzyszenie Historyczno-Fortyfikacyjne Przedmoście Piła
(1)
Temat: czas
2001-
(53)
1901-2000
(4)
1801-1900
(2)
1901-20002
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
99-0 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Piła - historia
(18)
Powiat pilski - historia
(6)
Piła - Historia
(5)
Piła - historia po 1945 r.
(3)
Polska
(3)
Piła - historia 19 w.
(2)
Ujście - historia
(2)
Białośliwie
(1)
Brazylia
(1)
Chodzież - historia
(1)
Glesno; wieś powiat pilski
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Jeziorki - Historia
(1)
Miały
(1)
Pilanie
(1)
Piła
(1)
Piła - "Solidarność"
(1)
Piła - Lotnictwo
(1)
Piła - Muzea
(1)
Piła - historia po 1945 r.
(1)
Piła - historia 1914-1918
(1)
Piła - historia 1914-1918 - dziennik Elfriede Kuhr
(1)
Piła - historia od 1945 r.
(1)
Piła - lotnictwo - historia
(1)
Piła - pomniki
(1)
Piła - stowarzyszenia
(1)
Powiat czarnkowsko-trzcianecki - historia
(1)
Powiat pilski - Edukacja regionalna
(1)
Powiat pilski - Historia
(1)
Połajewo; powiat czarnkowsko-trzcianecki
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Trzcianka
(1)
Wielkopolska
(1)
Wyrzysk - Historia
(1)
Wysoka
(1)
Łobżenica
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(48)
Praca zbiorowa
(7)
Autobiografia
(2)
Opracowanie
(2)
Antologia
(1)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Biografia
(1)
Grafika użytkowa
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki dla szkół średnich
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Reportaż
(1)
Dziedzina i ujęcie
Media i komunikacja społeczna
(58)
Historia
(9)
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Tygodnik Pilski
(48)
Kultura i Edukacja
(1)
82 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67283 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Moje życie w drodze / Gloria Steinem ; przełożyła Anna Dzierzgowska. - Warszawa : Wydawnictwo Poradnia K, copyright 2019. - 429, [1] strona : fotografie ; 21 cm.
Kobiety mają wybór - być albo feministką, albo masochistką. 13 listopada nakładem wydawnictwa Poradnia K ukazała się autobiografia Glorii Steinem - dziennikarki, pisarki, aktywistki, jednej z najbardziej inspirujących kobiet na świecie i ikony drugiej fali feminizmu, walczącej z dyskryminacją nie tylko związaną z płcią, ale również rasą, wiekiem, pochodzeniem czy orientacją seksualną. Początek lat 60. Gloria, absolwentka elitarnej uczelni, po powrocie ze stypendium w Indiach zajmuje się dorywczym pisaniem tekstów do nowojorskich czasopism. Przełomem okazuje się jej reportaż w magazynie "Show" demaskujący pracę "króliczków" w Klubie Playboya - kobiet sprowadzonych do roli obiektów, mających zaspokajać erotyczne fantazje mężczyzn. Publikowanie kolejnych tekstów o problematyce kobiecej nie spotyka się z przychylnością wydawców i redaktorów prestiżowych gazet. Gloria angażuje się społecznie i szybko zostaje liderką powstającego w USA ruchu emancypacyjnego (tworzy magazyn dla kobiet "Ms."). W 1970 r. prowadzi pierwszy ogólnokrajowy marsz równości, podczas którego przez ulice Nowego Jorku przechodzi ponad 50 tysięcy uczestniczek. Protesty odbywają się w 90 miastach na terenie całych Stanów Zjednoczonych i znajdują poparcie w Europie. W 1977 r. Gloria zbiera fundusze (5 milionów dolarów!) i współorganizuje epokową Krajową Konferencję Kobiet w Houston, która gromadzi dwa tysiące wybranych delegatek i około osiemnastu tysięcy obserwatorek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115913 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie zostawaj influencerem / Janek Strojny. - Wydanie I. - Kraków : Znak Litera Nova, 2024. - 308, [11] stron ; 21 cm.
POKAŻĘ WAM ŚWIAT SOCIAL MEDIÓW, JAKIEGO NIE ZNACIE Widziałem ludzi, którzy dla zasięgów robili z siebie idiotów, porzucali swoje miłości i oszukiwali najbliższych. Bywałem na imprezach, gdzie cukiernice z kokainą przechodziły z rąk do rąk, a milionowe kontrakty dostawali tylko ci, którzy ćpali. Byłem po drugiej stronie świata, w którym influencerzy zdejmowali maski i wszyscy, co do jednego, wierzyli, że są bogami. Wiem, jak wspiąć się na ten Olimp. Stałem na jego szczycie i chciałem skoczyć na główkę. Gdybym nie zwariował, byłbym dzisiaj warszawskim landlordem z niezłą bryką. Ale zamiast tego trafiłem do szpitala psychiatrycznego. Nie wytrzymałem tego patoświata social mediów. Chciałem się wylogować. Dosłownie. W realu. Mam na imię Janek. Byłem influencerem. Takim zabawnych gościem w różnokolorowych czapeczkach beanie. Nagrywałem filmiki na TikToka. W najlepszym miesiącu miały osiemdziesiąt milionów wyświetleń. Słowem: wiem, jak zarobić w internecie kupę szmalu. Powiem wam, jak to zrobić. Ale przede wszystkim pokażę, dlaczego nie warto. Opinie o książce „Dawka czyni truciznę - kto by pomyślał, że to zdanie okaże się trafne również w przypadku social mediów. Opowieść Janka to historia o tym, jak początkowo słodki świat internetu zaczyna nabierać bardzo gorzkiego smaku. To szczera, odważna i niezwykle potrzebna książka - lektura obowiązkowa dla rodziców, nauczycieli, a także wszystkich tych, którzy marzą o internetowej rozpoznawalności. Mam nadzieję, że tą książką Janek ponownie stworzy trend na TikToku - tym razem trend życzliwości w stosunku do innych ludzi w sieci.” JANINA BĄK @janina.daily Przeczytałam w zawodowym życiu wiele influencerskich książek, które rzadko miały coś do przekazania. Ta jest inna. Pokazuje prawdziwą cenę internetowego blasku i warto wyciągnąć z niej wnioski dla siebie. JUSTYNA SUCHECKA dziennikarka, autorka „Young Power” Influencer to jeden z wymarzonych, ale i najbardziej znienawidzonych zawodów. Bohater masowej wyobraźni z ogromnymi zarobkami i pozornie bajecznym życiem. Potrafi sprzedać w sieci wszystko, w tym własny, wykreowany wizerunek i często jest to jego jedyny talent. Gdzie w tym prawda? To próbuje pokazać ta opowieść, oparta na faktach, napisana z wnętrza tego świata i demaskująca życie influencerów. KAROLINA KORWIN PIOTROWSKA dziennikarka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43411 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 244)
Monografia zawiera osiemnaście interdyscyplinarnych tekstów o znaczącym walorze poznawczym i refleksyjnym, w których autorzy podejmują kwestię złożoności językowej i komunikacyjnej problematyki okresu dzieciństwa, prowokując czytelnika do wieloaspektowego dyskursu. Sprawność językowa i komunikacyjna zarówno w zakresie języka rodzimego, jak i języka obcego (czy języków obcych) otwiera nas na świat – rozszerza granice naszego poznania łącząc się nie tylko ze zdobywaniem wiedzy czysto lingwistycznej, ale również psychologicznej, socjologicznej i kulturowej. Dlatego poziom umiejętności językowych i komunikacyjnych implikuje u dziecka szybki wzrost inteligencji i wiedzy, zapewnia mu poczucie własnej wartości i poczucie kompetencji oraz skuteczności w działaniu. Sukcesy w zakresie sprawności językowej i komunikacyjnej decydują o korzystnej pozycji dziecka w przedszkolu i klasie szkolnej, warunkują poziom jego satysfakcji z nawiązywanych relacji interpersonalnych, jak również decydują o osiągnięciach szkolnych i sprzyjają uzyskiwaniu sukcesów zawodowych w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115442 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43587 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96914, 96915, 97114 (3 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42448 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61307 P 1,1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wychowanie w Rodzinie = Family Upbringing, ISSN 2082-9019 ; t. 5.)
Niniejsza pozycja proponuje Czytelnikom spojrzenie na rodzinę z perspektywy doświadczeń badaczy zagadnienia z różnych krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Przedmiotem zainteresowania uczyniono następujące zagadnienia: społeczno-polityczny kontekst funkcjonowania rodziny w wybranych krajach, dom rodzinny a kreowanie tożsamości dziecka, dysfunkcje w przestrzeniach życia rodzinnego, sylwetki wybitnych uczonych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45148 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Seria: Media i Kultura (1), ISSN 2719-9789 Złożone w monografię teksty, odmienne w założeniach, w przyjętej metodologii, w wyborze (niekiedy punktowym) materiału, który stał się podstawą do poczynionych rozpoznań, wchodzą jednakowoż we wzajemne interakcje, tworząc przestrzeń partycypacji praktyk i badawczych, i kulturowych. Zebrane w pierwszej części tomu artykuły prezentują różnorodność konceptualizacji tekstów kultury, rozpoznają modusy i efekty włączania się w jej dziedzictwo, wskazują na aspekty jej współtworzenia i korzystania z niej, eksponują i poddają krytycznej analizie rozmaitość sposobów uczestnictwa w kulturze. Drugą część tomu zdominowały refleksje dotyczące sytuacji (i transformacji) podmiotu, kultury, jej odbiorców, wreszcie: całej humanistyki we współczesnej rzeczywistości medialnej. Podstawowym kontekstem omawianych tutaj przez autorów zjawisk jest rewolucja cyfrowa, której skutki wciąż nie są dla nas w pełni uchwytne. Taka sytuacja nie tylko zmusza badaczy do wypracowywania nowych narzędzi i metodologii, lecz także prowokuje do zadawania pytań o szanse i zagrożenia, jakie stwarzają nowe technologie w zakresie budowania (post)ludzkiej tożsamości, modyfikowania zasad komunikacji społecznej i ustanawiania relacji między kulturą wysoką i niską.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Inspiracją dla przedstawionych w tym tomie tekstów stała się sesja naukowa pt. Profesor Antonina Kłoskowska i socjologia kultury zorganizowana w grudniu 2011 przez Katedrę Socjologii Kultury UŁ oraz Łódzki Odział Polskiego Towarzystwa Socjologicznego z racji 10 rocznicy śmierci profesor Antoniny Kłoskowskiej, wybitnej uczonej, która dużą część swojego życia naukowego związała z Instytutem Socjologii Uniwersytetu Łódzkiego. W tomie znalazły się zatem teksty łódzkich uczniów i współpracowników Antoniny Kłoskowskiej (wyjątek stanowi tekst Elżbiety Tarkowskiej) zaś struktura tomu odzwierciedla przebieg samej sesji, której początek poświęcony był refleksji na temat biografii i pracy naukowej profesor Kłoskowskiej, drugą jej część stanowił panel Socjologia kultury a miejsce kultury we współczesnych naukach społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń. The periodical (annual) Rozprawy Komisji Językowej Łódzkiego Towarzystwa Naukowego / Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society was established in 1954. Articles featured in Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society concentrate on issues from numerous linguistic fields which present various research methodologies. Treatises and articles are of theoretical-methodological and material representing nature. Apart from papers in Polish studies, Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society publishes also Slavonic articles and compendious works with reference to Indo-European state. The authors of articles are mainly linguists from Lodz; however, besides them there are scientists from outside Lodz and abroad who represent all generations.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej