Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(42)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(21)
Książki
(21)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(58)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(14)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(8)
Wypożyczalnia Czarnków
(9)
Wypożyczalnia Trzcianka
(8)
Wypożyczalnia Złotów
(13)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(5)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Kupisiewicz Czesław
(2)
Moos Janusz
(2)
Szymański Mirosław
(2)
Śliwerski Bogusław
(2)
Adamska-Staroń Monika
(1)
Aftański Andrzej
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Banach Czesław
(1)
Banasiak Małgorzata
(1)
Denek Kazimerz
(1)
Gofron Andrzej
(1)
Grodzka Urszula
(1)
Jakóbowski Jan
(1)
Jankowski Dzierżymir
(1)
Knafel Krystyna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kulbaka Jacek
(1)
Kulerski Wiktor
(1)
Kurdybacha Łukasz
(1)
Kuzitowicz Włodzisław
(1)
Laska Janusz
(1)
Markocki Zygmunt
(1)
Maszczak Tadeusz
(1)
Milata-Troinska Agata
(1)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(1)
Pomianowska Małgorzata
(1)
Potulicka Eugenia
(1)
Przyszczypkowski Kazimierz
(1)
Rzymełka-Frąckiewicz Agata
(1)
Serafin Teresa
(1)
Sobiepan Tomasz
(1)
Stańczyk Małgorzata
(1)
Stróżyński Klemens
(1)
Suchodolski Bogdan
(1)
Szczepaniak-Maleszka Wiesława
(1)
Szelewa Stanisław
(1)
Szubański Ryszard
(1)
Wojtczat Bogusława
(1)
Wołowska Agata
(1)
Zahorska Marta
(1)
[MEN]
(1)
Łaszczyk Jan
(1)
Żłobecki Edward
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(15)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
1989-2000
(7)
Kraj wydania
Polska
(43)
Język
polski
(42)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(13)
Dyrektorzy szkół
(9)
Pedagodzy szkolni
(3)
Wychowawcy klas
(3)
Pracownicy oświaty
(2)
Lekarze
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Sportowcy
(1)
Temat
Kształcenie
(23)
Reforma oświaty
(19)
Oświata
(15)
Nauczyciele
(12)
Szkolnictwo
(7)
Kształcenie zawodowe
(6)
Nauczanie
(4)
Szkolnictwo zawodowe
(4)
Wychowanie
(4)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Oświata - reforma
(3)
Pedagogika
(3)
Polityka oświatowa
(3)
Uczniowie
(3)
Innowacje
(2)
Komisja Edukacji Narodowej
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Reforma szkolnictwa
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Treści kształcenia
(2)
Twórczość
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Antropocentryzm
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Awans zawodowy
(1)
Bezrobocie
(1)
Cele kształcenia
(1)
Demokracja
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Filozofia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Historia (przedmiot szkolny)
(1)
Humanizm (prąd)
(1)
Internet
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kształcenie modułowe
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Metodologia
(1)
Metody nauczania
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauka
(1)
Nauki społeczne
(1)
Neoliberalizm
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Organizacje pozarządowe (NGO)
(1)
Pedagogika medialna
(1)
Penitencjarystyka
(1)
Podmiotowość
(1)
Program KREATOR
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Psychoterapia
(1)
Reforma
(1)
Reformy
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Ryzyko
(1)
Samokształcenie
(1)
Samorząd gminny
(1)
System szkolny
(1)
Szkoła
(1)
Szkoły
(1)
Towarzystwo do Ksiąg Elementarnych
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczenie się
(1)
Unia Europejska (UE)
(1)
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza (Poznań)
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wymiana młodzieży
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zdolności
(1)
Środowisko wychowawcze
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-
(4)
1989-2000
(3)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Chorwacja
(1)
Kraje Unia Europejska (UE)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Ukraina
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(20)
Artykuł z czasopisma fachowego
(9)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Projekty
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(23)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Historia
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Tytuł czasopisma
Gazeta Szkolna
(4)
Dyrektor Szkoły
(3)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(3)
Wychowanie na Co Dzień
(3)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(2)
Nowe w Szkole
(2)
Szkoła Zawodowa
(1)
Wiadomości Historyczne
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
43 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Edukacja i wychowanie stanowią dwa procesy, które angażują moje myślenie, moje teoretyczne poszukiwania, moje empiryczne działania na wielu bardzo różnych poziomach ogólności. Społeczno-kulturowe, ideologiczne źródła i ograniczenia procesów wychowania i edukacji, przypisywane i realizowane w nich cele, bariery na drodze do ich osiągania, możliwości i przykłady przezwyciężania tych barier - to tylko niektóre z rodzajów zaangażowania. Drugi wiąże się z krytycznym spojrzeniem na codzienność, jest odpowiedzią na wpisane w nią problemy, niebezpieczeństwa, a nawet absurdy. Codzienność może być okazją do uczenia się lub kontekstem twórczych, satysfakcjonujących działań, sposobem realizacji zamierzeń. Może także ograniczać, zawodzić, spychać na margines czy wykluczać. Edukacja i wychowanie, jako dwa podstawowe procesy wpisane w ludzką egzystencję, kształtujące, determinujące jej przebieg, są opisywane, badane, porządkowane i interpretowane przez dyskurs nauki. Są jednak także obecne w każdym przejawie, w każdym momencie naszej codzienności - w mediach, w debacie publicznej, w naszych rodzinnych domach, na ulicy, w instytucjach, ujawniają się w naszych wyborach, zachowaniach, w każdym naszym działaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104589 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47967 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44625 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Przedstawiamy Czytelnikom książkę, będącą propozycją swoistej mapy paradygmatycznej. Ma ona charakter dezaktualizacji i aktualizacji kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień, a jej konstrukcja wyznacza autorską wizję rozwoju naukowego tej dyscypliny. Subiektywizm prezentowanego modelu związany jest głównie z wyborami, jakich autor musiał dokonać w książce. Ów problem podjął od podstaw, próbując ustalić czym jest paradygmat i jakim ulega zmianom, przy jednoczesnym uwzględnieniu odmienności znaczenia tego terminu w innych subdyscyplinach edukacji. W prezentowanej publikacji autor odniósł się do dorobku wspomnianych subdyscyplin. Podjął zadanie określenia miejsca i istoty paradygmatu w naukach humanistycznych. Odwołał się do poglądów Thomasa S. Kuhna, będącego inicjatorem dyskusji paradygmatycznej, a także do prac Zbigniewa Kwiecińskiego, Bogusława Śliwerskiego, Lecha Witkowskiego, Teresy Hejnickiej-Bezwińskiej, Bogusława Milerskiego, Joanny Rutkowiak, Krzysztofa Rubachy. Autor musiał dokonać wyborów również w analizach dotyczących pedagogiki specjalnej. Wynikało to z tego, iż paradygmaty naukowe nie zawsze znajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości rehabilitacyjnej lub mają w niej inny zakres, są inaczej określane lub rozumiane. Amadeusz Krause podjął się pewnego uporządkowania teoretycznego tych kategorii. Treść książki przedstawiona została w trzech częściach zawierających po cztery rozdziały. Autor w części I przedstawia tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością, w części II rozważa o ryzyku i dylematach tworzenia paradygmatów w pedagogice specjalnej, w części III najbardziej obszerniej treściowo ukazuje przemiany paradygmatyczne w pedagogice specjalnej, aktualne (nowe) paradygmaty upowszechniane w tej nauce i ich społeczne konsekwencje. Treść książki zamyka zakończenie w którym Autor stara się odpowiedzieć na pytanie: co zmieniają paradygmaty w pedagogice specjalnej? Książka jest teoretyczną monografią współczesnych paradygmatów pedagogiki specjalnej. "Duży walor książki stanowi ujmowanie paradygmatów pedagogiki specjalnej w kontekście zmian społecznych i ideologicznych, które były konsekwencją zmian, ogólnosystemowych w Polsce. Książka zawiera syntetyczny obraz teorii i praktyki pedagogiki specjalnej w okresie przemian, ukazuje te jej aspekty, w których dokonały się humanistyczne przeobrażenia i te które są na te przeobrażenia oporne, pozorują je, stosują różnego rodzaju społeczne kamuflaże i tkwią nadal w okowach starych paradygmatów. Autor nadaje teoretycznym paradygmatom znaczącą rolę w określaniu tożsamości pedagogiki specjalnej i wyznaczaniu kierunków jej rozwoju". [z recenzji prof. nadzw. dr hab. Aleksandra Maciarz]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103535 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38151 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31512 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43758 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja powstała z potrzeby dyskusji o edukacji, uwzględniającej charakter i specyfikę polskiego systemu edukacji, społeczeństwa, dokonywanych reform i ich kierunków. Rozmowy zawarte w książce nie koncentrują się na historii, ale na przyszłości. Książka może być punktem odniesienia, zapisem stanu wiedzy i doświadczeń praktyków. Rysuje się w niej obraz edukacji w dobie przemiany: co już się udało, co w polskiej szkole jest pozytywne, co jest jej największą bolączką i jakie są wyzwania na przyszłość. Do rozmowy zaproszono osoby, które zawodowo zajmują się edukacją, każda w inny sposób. Każda z nich, nie poprzez odgórne przepisy, ale z własnej inicjatywy wprowadziła jakąś zmianę mającą wpływ na rozwój edukacji. Rozmówcy wyznaczają kierunki rozwoju edukacji, inspirują i podsuwają konkretne narzędzia, które mogą być pomocne tym, którzy już dziś chcą wziąć zmianę w swoje ręce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114130 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45604, 44426 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30178 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41796 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie najnowszego dorobku socjologii edukacji i wychowania. Poruszone w niej zagadnienia i problemy wiążą się bezpośrednio z debatami nad systemem nauczania w Polsce. Problematyka edukacji wymaga obecnie zaangażowania specjalistów z rozmaitych dziedzin, poczynając od socjologów, pedagogów i psychologach, a kończąc na ekonomistach i politykach. Książka adresowana jest do studentów i wykładowców akademickich socjologii, pedagogiki, psychologii, polityki społecznej czy nauk o rodzinie. Zainteresuje też z pewnością nauczycieli, metodyków, a także działaczy oświatowych i samorządowych zajmujących się edukacją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105760 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32194 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45012 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 308)
W monografii przedstawiono analizę aksjologicznych aspektów edukacji neoliberalnej: jej podstawowych wartości, wizji człowieka oraz skutków formowania uczniów, studentów i społeczeństwa przez ekonomizm. Ukazany jest wpływ BŚ, MFW, ŚOH, OECD i UE na systemy szkolne oraz ich reformy. Bardzo dużo miejsca adwokaci neoliberalnej edukacji poświęcają edukacji obywatelskiej. Jest to pozorny paradoks w sytuacji, gdy doktryna ta milcząco odchodzi od roli obywateli w społeczeństwie. Ich aktywność koncentruje się na polu ekonomicznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115716 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41983 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102328, 102329 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46801 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30984 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43847 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62576 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90568, 84783 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja prezentuje wybrane problemy współczesnej szkoły odnoszące się do 3 obszarów jej funkcjonowania: aktywności ucznia, pracy nauczyciela oraz relacji między uczniem i nauczycielem z uwzględnieniem wpływu rodziców. W obszarze zainteresowań autorek znalazły się między innymi takie szczegółowe kwestie jak: trudności nauczycieli z utrzymaniem dyscypliny na lekcji, radzeniem sobie uczniów z wygórowanymi oczekiwaniami rodziców i związana z tym presja, kolejnych stopni awansu zawodowego, które nie idą w parze ze wzrostem kompetencji oraz problem ich „wypalania się” w zawodzie. Poza charakterystyką problemów książka zawiera również wiele cennych wskazówek i pomysłów na to, jak radzić sobie z tymi trudnymi sytuacjami i w jaki sposób im przeciwdziałać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109663 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49589 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39882 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32859 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46291 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64637 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej