Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(26)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(18)
Artykuły
(7)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
E-booki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(47)
wypożyczone
(13)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(10)
Wypożyczalnia Chodzież
(8)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(10)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(8)
Wypożyczalnia Złotów
(8)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(11)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Kendall Philip C
(5)
Choudhury Muniya
(4)
Hudson Jennifer
(4)
Ćwiklińska-Zaborowicz Anna
(4)
Webb Alicia
(3)
Flassilier-Popławska Joanna de
(2)
Kiełtyka-Czech Monika
(2)
Andruszko Robert
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Bigaj Laura
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Ciosek Mieczysław
(1)
Collados Zorraquino José
(1)
Daraszkiewicz Erna
(1)
Duberny Paweł
(1)
Dąbrowska Agnieszka
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Höglund Anna
(1)
Joanna de Flassilier-Popławska
(1)
Juroszek Weronika
(1)
Kadłubicka Justyna
(1)
Kluz Tadeusz
(1)
Kożuchowska Maria
(1)
Kulesza Katarzyna
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Lipowska Małgorzata
(1)
Masłoń Jacek
(1)
Mattis Sara G
(1)
Monika Kiełtyka-Czech
(1)
Niedźwiedzka Marta
(1)
Nowosad Dariusz
(1)
Ollendick Thomas H
(1)
Pawlak Małgorzata
(1)
Pawlus Marta
(1)
Pawski Miłosz
(1)
Petitfils Roy
(1)
Radwan Beata
(1)
Reiter Małgorzata
(1)
Romanowska Krystyna
(1)
Schab Lisa M
(1)
Sitarek Krystyna
(1)
Skalska Katarzyna
(1)
Stachura Monika
(1)
Urlich Jakub
(1)
Webb Alicia. Kendall Philip C
(1)
Wołkowicz Iwona
(1)
Wołkowicz Marcin
(1)
Zaremba-Popławska Ewa
(1)
Ziemba-Domańska Sonia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(7)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(26)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
14-17 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Coachowie
(2)
Młodzież
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Rodzice
(2)
Biblioterapeuci
(1)
Dorośli
(1)
Psycholodzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy klas
(1)
szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Lęk
(23)
Młodzież
(20)
Depresja psychiczna
(5)
Dziecko
(5)
Agresywność
(4)
Rodzina
(4)
Dojrzewanie
(3)
Psychologia młodzieży
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Autyzm
(2)
Bezrobocie
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Myśli samobójcze
(2)
Nastolatki
(2)
Nerwice
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Psychoterapia
(2)
Płeć
(2)
Sport
(2)
Stres
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Uczniowie
(2)
Uczucia
(2)
Wychowanie
(2)
Zachowanie
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Zespół ADHD
(2)
Alergia
(1)
Anoreksja
(1)
Asertywność
(1)
Aspiracje
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autoprezentacja
(1)
Bogdanowicz, Marta
(1)
Bulimia
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Depresja
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysortografia
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Emocje
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Fobia społeczna
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Introwersja
(1)
Jakość życia
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
Jedynacy
(1)
Język
(1)
Konformizm
(1)
Konkubinat
(1)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Leczenie
(1)
Licea
(1)
Lęk przed przyszłością
(1)
Lęk u nastolatków
(1)
Lęki
(1)
Marynarze
(1)
Matki i córki
(1)
Mediacja (socjologia)
(1)
Metoda Dobrego Startu
(1)
Mindfulness
(1)
Mowa
(1)
Młodociane matki
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nastolatkowie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nałóg
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Nikotyna
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Odżywianie
(1)
Otyłość
(1)
Palenie tytoniu
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pokonywanie strachu
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Potrzeba aprobaty społecznej
(1)
Praca
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Profilaktyka
(1)
Przebaczenie
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Próba samobójcza
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1989-
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Poradnik
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Film edukacyjny
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(8)
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(2)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Remedium
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
Świat Problemów
(1)
27 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Uniwersytet im. Adama Mickiewicza. Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza ; nr 67)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63302 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autoprezentacja jest aktualnie jednym z bardziej zastanawiających zjawisk społecznych i psychologicznych, o czym świadczą liczne poradniki, mówiące o tym, w jaki sposób korzystnie prezentować swoją osobę. Autoprezentacja jest zachowaniem społecznym podlegającym samokontroli i samoobserwacji, dlatego wywołuje emocje i procesy poznawcze z nią związane (Stojanowska 1998). W prezentowanej książce Autorka podchodzi do tematu autoprezentacji bardzo wnikliwie i szczegółowo. Czy osoby z wysokim lękiem społecznym prezentują się bardziej negatywnie niż te z niskim poziomem lęku? Do takich wniosków doszedł Arkin ze swoimi współpracownikami, na podstawie badań jakie przeprowadzili w 1980 r. Autorka te wnioski konfrontuje z kolejnymi badaniami i nową interpretacją. Wyniki są nie tylko ciekawe, ale także wartościowe pod kątem wykorzystania w pracy z młodzieżą. Książka Weroniki Juroszek podejmuje się zadania rozwinięcia tematu lęku społecznego i jego wpływu na stopień jakości uczestnictwa społecznego. Celem badań było określenie znaczenia deprecjonującej i faworyzującej autoprezentacji dla zmian w poziomie lęku sytuacyjnego oraz metapercepcji u osób o różnym dyspozycyjnym lęku społecznym. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono problem autoprezentacji w świetle teorii i badań, przeanalizowano podstawowe założenia dotyczące autoprezentacji, jej funkcje i style, rolę lęku społecznego w kierowaniu wrażeniem. Kolejne punkty poświęcono autoprezentacji faworyzującej (jako podstawowemu stylowi stosowanemu przez osoby z niskim lękiem społecznym) oraz autoprezentacji ochronnej (charakteryzującej osoby z wysokim lękiem społecznym). Rozdział ten kończy analiza znaczenia metapercepcji dla autoprezentacji. Rozdział drugi zawiera omówienie badań własnych. W punkcie pierwszym sformułowano pytania i hipotezy dotyczące faworyzowania i deprecjonowania się w sytuacji powodzenia i niepowodzenia w sferze społecznej i intelektualnej przez młodzież szkolną z wysokim i niskim lękiem społecznym (badanie ankietowe). W punkcie drugim sformułowano hipotezy, opierając się na badaniach eksperymentalnych. Punkt trzeci traktuje o tym, jak dyspozycyjna koncentracja na różnych rodzajach "ja" wpływa na faworyzującą i deprecjonującą autoprezentację oraz jej emocjonalne oraz poznawcze konsekwencje - lęk sytuacyjny i metapercepcję. W rozdziale trzecim przedstawiono metodologię badań własnych - omówiono metody, określając zmienne i ich operacjonalizację, przy czym zmienne niezależne oraz zależne zostały szczegółowo wyodrębnione. W pracy wykorzystano następujące metody: ankietę do pomiaru stylu autoprezentacji (skonstruowaną przez autorkę publikacji), Skalę Koncentracji na Sobie, Inwentarz Stanu i Cechy Lęku oraz arkusz "Jak widzą mnie inni?". Rozdział czwarty zawiera wyniki przeprowadzonych badań. Na początku scharakteryzowano omawiane zmienne osobowościowe, takie jak: lęk społeczny, ja-publiczne, ja-prywatne, zmienne określone w badaniach ankietowych oraz eksperymentalnych (podrozdziały pierwszy i drugi). W podrozdziale trzecim przedstawiono wyniki dotyczące autoprezentacji osób o wysokim i niskim lęku społecznym w sytuacji powodzenia oraz niepowodzenia. Podrozdział czwarty to weryfikacja hipotez zakładających wpływ faworyzującej i deprecjonującej autoprezentacji w sytuacji powodzenia, jak również niepowodzenia na lęk sytuacyjny i metapercepcję u osób o różnym poziomie lęku społecznego. W podrozdziale piątym przeanalizowano zależności między dyspozycyjną koncentracją na różnych rodzajach "ja" i lękiem społecznym a autoprezentacją oraz jej konsekwencjami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103310 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38056 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria.)
Autorzy książki - wybitne autorytety w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży - przedstawiają własne, oparte na wieloletnim doświadczeniu ujęcia zaburzeń klinicznych i terapii, odnosząc się do wielu sfer funkcjonowania dziecka: poznawczej, emocjonalnej, behawioralnej i społecznej. W zajmujący sposób opisują ogromne postępy, jakie dokonały się w zakresie terapii dzieci i adolescentów, metody poznawcze terapii poszczególnych zaburzeń oraz obiecujące skutki zastosowania tych metod. Książka ta jest jedną z nielicznych prac integrujących badania i teorię z przykładami klinicznymi. Tym samym wypełnia ona zasadniczą lukę w literaturze szkoleniowej dla psychologów i psychoterapeutów. [dr Alan E. Kazdin, Wydział Medyczny Uniwersytetu Yale] Niezwykle wartościowe dzieło napisane przez znanych i cenionych badaczy. Szczegółowy opis interwencji terapeutycznych u dzieci z zaburzeniami internalizacyjnymi, eksternalizacyjnymi i innymi poważnymi problemami oraz staranne rozważenie kwestii związanych z rozwojem i procesem terapii czynią z tej książki znakomite źródło wiedzy dla studentów i zawodowych terapeutów. [dr John R. Weisz, Judge Baker Children's Center, Uniwersytet Harvarda] Książka prezentuje niezbędną teorię i praktyczne narzędzia dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego pracujących z dziećmi i ich rodzinami, w tym dla psychologów klinicznych i szkolnych, pracowników społecznych, terapeutów rodzinnych i psychiatrów. Philip C. Kendall jest profesorem psychologii z nadania Laury H. Carnell oraz dyrektorem poradni zaburzeń lękowych dzieci i młodzieży na Uniwersytecie Temple. Międzynarodowej sławy ekspert w dziedzinie psychologii klinicznej dzieci i młodzieży oraz badań nad skutecznością psychoterapii, od lat zajmujący się poznawczo-behawioralną terapią zaburzeń lękowych u dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103367 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67992 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Program LĘK)
Pierwsze polskie wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii zaburzeń lękowych u nastolatków. Podręcznik zawiera opis programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u nastolatków w wieku 14-17 lat. Autorzy krok po kroku omawiają 16 sesji terapeutycznych: ich cele, kolejne etapy i stosowane strategie. Poszczególne sesje poświęcone są takim zagadnieniom, jak: rozpoznawanie objawów lęku, myślenie osoby odczuwającej lęk i jego skutki, plan radzenia sobie czy wykorzystanie nabytych umiejętności w sytuacjach budzących lęk. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest zeszyt ćwiczeń dla pacjenta. Całość składa się na program terapeutyczny "Lęk".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106567 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49448 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39400 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45622 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64297 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Program LĘK)
Zeszyt ćwiczeń stanowi uzupełnienie podręcznika do programu poznawczo-behawioralnej terapii zaburzeń lękowych u nastolatków w wieku 14-17 lat. To doskonałe narzędzie do pracy, które wzmacnia zaangażowanie młodego człowieka w terapię. Nastolatki uczestniczące w terapii dowiadują się, na czym ona polega, jakie są jej zasady i kolejne etapy. Uczą się rozpoznawać uczucia i panować nad nimi oraz poznają techniki relaksacyjne. Zdobyte w programie doświadczenia pomogą im stawiać czoła niepokojącym sytuacjom, zamiast ich unikać, a opanowane umiejętności będą procentować w życiu codziennym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116738 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50344 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39399 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64641 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej