Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(52)
Forma i typ
Książki
(38)
Poradniki i przewodniki
(24)
Publikacje fachowe
(19)
Artykuły
(14)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(54)
wypożyczone
(24)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(12)
Wypożyczalnia Chodzież
(13)
Wypożyczalnia Czarnków
(18)
Wypożyczalnia Trzcianka
(20)
Wypożyczalnia Złotów
(8)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(5)
Informatorium
(2)
Autor
Attwood Tony
(4)
Kołakowski Artur
(4)
Pikiel Sylwia
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Pollak Monika
(3)
Cerri Claudio
(2)
Choudhury Muniya
(2)
Greenberger Dennis
(2)
Gębka Artur
(2)
Hudson Jennifer
(2)
Huebner Dawn
(2)
Kendall Philip C
(2)
Langley Audra
(2)
Martin Sharon C
(2)
Okuniewski Juliusz
(2)
Padesky Christine A
(2)
Roblek Tami
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Webb Alicia
(2)
Zacharzewski Michał
(2)
Ćwiklińska-Zaborowicz Anna
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Ambroziak Konrad
(1)
Anastopoulos Arthur D
(1)
Balcerek Arleta
(1)
Balcerek Arleta Autor
(1)
Barlow David H
(1)
Bennett Shannon M
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Boon Suzette
(1)
Boyer Robin
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Błaż Agata
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Dominiak-Banach Andżelika
(1)
Domurat Marcin
(1)
Ehrenreich-May Jill
(1)
Flassilier-Popławska Joanna de
(1)
Forman-Patel Holly
(1)
Garnett Michelle
(1)
Goodman Eric
(1)
Gordon Kathryn Hope
(1)
Grahame Vicki
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Głukowska-Sobol Agnieszka
(1)
Hart Onno van der
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hofmann Stefan G
(1)
Honey Emma
(1)
Ioffe Micah
(1)
Jastrzębski Mateusz
(1)
Joanna de Flassilier-Popławska
(1)
Kasprzyk Agnieszka
(1)
Kazdin Alan E
(1)
Kendall Ashley D
(1)
Kennedy Sarah M
(1)
Kiełtyka-Czech Monika
(1)
Kissen Debra
(1)
Kmiecik Anna
(1)
Kmiecik Anna M
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Kula Katarzyna
(1)
Le Couteur Ann
(1)
Lozano Michelle
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Masłowski Marcin
(1)
Matthews Bonnie
(1)
McConachie Helen
(1)
Mielczarek Jagoda
(1)
Milewska Magdalena
(1)
Modrzyński Robert
(1)
Monika Kiełtyka-Czech
(1)
Mosback Lauren
(1)
Młynarz Miłosz
(1)
O'Neill Jan
(1)
Obara-Gołębiowska Małgorzata
(1)
Ozsivadjian Ann
(1)
Pawlik Rafał
(1)
Pawłowicz Beata
(1)
Piacentini John
(1)
Piacentini John C
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Pragłowska Ewa
(1)
Rebar Sarah
(1)
Rodgers Jacqui
(1)
Rogers Julia
(1)
Santos Rita
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Sawicki Michał
(1)
Selby Ashley
(1)
Selby Joel
(1)
Selinger Agnes
(1)
Shannon Jennifer
(1)
Sherman Jamie A
(1)
Shinnock Sean
(1)
Sierota Agata
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Sofronoff Kate
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(38)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(47)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(52)
Język
polski
(51)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(15)
Rodzice
(10)
9-13 lat
(8)
Nauczyciele
(8)
Psycholodzy
(7)
Dzieci
(6)
6-8 lat
(5)
Młodzież
(4)
Pedagodzy
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
14-17 lat
(2)
Lekarze
(2)
Logopedzi
(2)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(2)
Terapeuci
(2)
0-5 lat
(1)
Coachowie
(1)
Kobieta
(1)
Nastolatki
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychiatrzy
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Strażacy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Język polski
(3182)
Polska
(3058)
Nauczanie
(2972)
Dziecko
(2711)
Literatura polska
(2310)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(-)
Powieść polska
(2249)
Nauczyciele
(2160)
Poezja polska
(2113)
Matematyka
(1989)
Wychowanie
(1983)
Nauczanie początkowe
(1768)
Szkolnictwo
(1746)
Uczniowie
(1668)
Młodzież
(1615)
Rodzina
(1532)
Wychowanie w rodzinie
(1524)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1445)
Pedagogika
(1389)
Wychowanie przedszkolne
(1323)
Historia
(1142)
Pamiętniki polskie
(1118)
Biblioteki szkolne
(1090)
Filozofia
(1076)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1071)
Dzieci
(1055)
Język angielski
(1033)
Sztuka
(1012)
Zarządzanie
(978)
Przedsiębiorstwo
(975)
Fizyka
(963)
Uczenie się
(955)
Kobieta
(907)
Psychologia
(905)
Kultura
(895)
Uczucia
(881)
Oświata
(864)
Literatura
(849)
Psychoterapia
(835)
Język niemiecki
(825)
Publicystyka polska
(818)
Wojna 1939-1945 r.
(786)
Osobowość
(785)
Opowiadanie polskie
(765)
Praca
(759)
Muzyka
(754)
Wojsko
(746)
Unia Europejska
(728)
Chemia
(700)
Rodzice
(673)
Kształcenie
(668)
Mowa
(666)
Gry i zabawy
(621)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Logopedia
(610)
Internet
(606)
Stosunki interpersonalne
(606)
Stres
(595)
Czytanie
(590)
Prawo
(587)
Niepełnosprawni
(586)
Biologia
(578)
Edukacja medialna
(578)
Przemoc w szkole
(570)
Alkoholizm
(563)
Gry edukacyjne
(556)
Relacje międzyludzkie
(551)
Literatura młodzieżowa polska
(545)
Komunikacja społeczna
(541)
Metody nauczania
(541)
Etyka
(534)
Socjologia
(532)
Agresywność
(529)
Środki masowego przekazu
(529)
Twórczość
(521)
Biblioterapia
(519)
Technika
(518)
Autyzm
(504)
Geografia
(504)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(498)
Język rosyjski
(493)
Czytelnictwo
(487)
Nauka
(480)
Zachowanie
(476)
Poradnictwo zawodowe
(474)
Informatyka
(464)
Matura
(456)
Polityka
(452)
Postawy
(451)
Psychologia społeczna
(449)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Ekonomia
(442)
Historia (przedmiot szkolny)
(433)
Narkomania
(433)
Promocja czytelnictwa
(432)
Pomoce dydaktyczne
(430)
Przyroda
(419)
Wychowanie seksualne
(418)
Patologia społeczna
(412)
Polityka międzynarodowa
(411)
Marksizm
(409)
Temat: czas
2001-
(10)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Gatunek
Poradnik
(24)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(8)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(7)
Podręcznik
(7)
Artykuł z czasopisma fachowego
(5)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(5)
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Monografia
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Porady internetowe
(1)
Recenzja literacka
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(45)
Edukacja i pedagogika
(9)
Medycyna i zdrowie
(9)
Rozwój osobisty
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Remedium
(4)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(3)
Głos Pedagogiczny
(2)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(2)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
52 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52236 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42480 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52237 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42481 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny. Tony Attwood i Michelle Garnett – eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem – przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób. Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie. Autorzy stworzyli zestaw ćwiczeń idealnie nadający się do pracy w domu i szkole. Jest wygodny w użyciu, zawiera przydatne informacje i wskazówki. To doskonała pomoc dydaktyczna, pomagająca dzieciom i młodzieży zrozumieć sympatię i miłość, a zarazem umożliwiająca im budowanie związków i przyjaźni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia)
Boon, Steele i van der Hart w przystępny sposób pokazują, jak radzić sobie z dysocjacją i traumatycznymi wspomnieniami. Niniejsza książka to usystematyzowany trening umiejętności dla osób cierpiących na zaburzenia dysocjacyjne będące skutkiem przebytej traumy. Autorzy nie tylko dokonują przeglądu zaburzeń i ich objawów, lecz także szczegółowo opisują praktyczne umiejętności, dzięki którym można nad nimi zapanować. Boon, Steele i van der Hart uczą, jak rozumieć i regulować emocje, kwestionować dysfunkcyjne myśli oraz radzić sobie z gniewem, strachem, wstydem i poczuciem winy. Ponadto książka zawiera przydatne strategie panowania nad wyzwalaczami emocji i radzenia sobie z pragnieniem samookaleczania, by krok po kroku zmierzać ku poprawie samopoczucia i relacji z innymi osobami. Zaburzenia dysocjacyjne po traumie to także znakomity poradnik dla terapeutów pracujących z pacjentami, którzy zmagają się ze wspomnianymi problemami. Prezentowane w książce porady można z powodzeniem wykorzystać zarówno w terapii grupowej, jak i indywidualnej. W przewodniku zamieszczonym na końcu książki znajduje się zarys wprowadzających i pożegnalnych sesji grupowych. Arkusze zadań domowych umieszczone na końcu każdego rozdziału ułatwiają pracę nad strategiami radzenia sobie z problemami. „Przejrzyste wyjaśnienia, praktyczne umiejętności i zbiorowa mądrość trojga terapeutów z wieloletnim doświadczeniem w leczeniu pacjentów z zaburzeniami dysocjacyjnymi - oto Zaburzenia dysocjacyjne po traumie. Trening umiejętności. To podręcznik dla terapeutów, przewodnik dla trenerów grup oraz zbiór ćwiczeń dla pacjentów cierpiących na zaburzenia dysocjacyjne. W książce tej znajdą Państwo aktualne informacje na temat najlepszych praktyk klinicznych oraz najnowszych postępów terapii opartej na uważności i poznawczo-behawioralnych podejść do dysocjacji patologicznej". Frank W. Putnam, MD, profesor pediatrii i psychiatrii, University of Cincinnati College of Medicin Tom zawiera: Rozumienie dysocjacji i zaburzeń związanych z traumą Wstępne umiejętności pomagające radzić sobie z dysocjacją Poprawa życia codziennego Radzenie sobie z wyzwalaczami emocji i wspomnieniami związanymi z traumą Rozumienie emocji i procesów poznawczych Zaawansowane umiejętności radzenia sobie z problemami Poprawa relacji z innymi osobami Przewodnik dla trenerów grup Dr Suzette Boon pracuje jako psycholożka i psychoterapeutka kliniczna w Centrum Traumy Altrecht w holenderskim Zeist. Jest współzalożycielką European Society for Trauma and Dissodation (ESTD), była też jego pierwszą przewodniczącą. Jest także członkiem International Society for Trauma and Dissociation (ISSTD). Otrzymała wiele nagród za wkład w diagnozowanie i leczenie zaburzeń dysocjacyjnych. Kathy Steele, mgr pielęgniarstwa, specjalistka kliniczna pracująca w Atlancie (USA). Pełni funkcję dyrektor klinicznej w Metropolitan Counseling Senices, a także prowadzi prywatną praktykę w Metropolitan Psychotherapy Associates. Do niedawna przewodnicząca Society for Traumatic Stress Studies (ISTSS); otrzymała liczne nagrody za swoją działalność, jest współautorką publikacji The Haunted Self: Structural Dissodation and the Treatment of Chronić Traumatization. Dr Onno van derHart jest profesorem honorowym psychopatologii traumatyzacji przewlekłej w Departamencie Psychologii Klinicznej i Psychologii Zdrowia Uniwersytetu w Utrechcie oraz psychologiem i psychoterapeutą w Sinai Center for Mental Health w Amstelveen (Holandia). W przeszłości pełnił funkcję przewodniczącego ISTSS. Jest także współautorem książki The Haunted Self: Structural Dissociation and the Treatment of Chronić Traumatization.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115865 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43346 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedzenie pod wpływem emocji / Kamila Czepczor, Anna Brytek-Matera. - Warszawa : Difin, 2017. - 258 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka dotyczy psychospołecznego aspektu jedzenia pod wpływem emocji. Wyjaśnia, w jaki sposób jedzenie reguluje emocje i nastrój. Dowodzi, jak istotne dla prawidłowego funkcjonowania człowieka jest doświadczanie i radzenie sobie z własnymi emocjami, zwłaszcza w kontekście jedzenia. Przedstawia najnowsze badania z zakresu jedzenia emocjonalnego, jak również wyniki badań własnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113091 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51151 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40835 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47410 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kiedy zaczynasz słuchać siebie, dbać o swoje emocje i odpowiadać na potrzeby – przestajesz walczyć z samą sobą i nadchodzi czas bezwarunkowej akceptacji. To książka dla kobiet, które chcą zatroszczyć się o siebie. Wspiera w poszukiwaniu wewnętrznej harmonii, budowaniu pewności siebie i stawianiu granic. Daje odwagę do przejęcia odpowiedzialności za własne życie. Autorka proponuje praktyczne narzędzia z terapii poznawczo-behawioralnej, ćwiczenia z nurtu mindfulness oraz techniki medytacyjne, dzięki którym droga do samoakceptacji stanie się łatwiejsza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35937 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13–18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje – nawet te trudne i niewygodne – pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117151 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42789 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49317 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Wszystkie emocje są ważne i potrzebne. Tak naprawdę znaczenie ma to, czy nie przejmują one nad nami kontroli, a także sposób, w jaki je wyrażamy. Książka Oswoić potwora gniewu zawiera ponad pięćdziesiąt wesołych ćwiczeń, które pomagają dzieciom zrozumieć gniew, zaakceptować to uczucie i się z nim uporać. Autorka zabierze twoje dziecko w podróż, podczas której ono: wypróbuje różne sposoby radzenia sobie z gniewem, wykonując fantastyczne ćwiczenia oparte między innymi na rysowaniu, myśleniu czy pracy z własnym ciałem dowie się, jak inne dzieci przeżywają gniew i radzą sobie z takimi samymi uczuciami, jakich ono doświadcza odkryje wskazówki, po których rozpozna, kiedy w jego ciele pojawia się gniew, co jest jego przyczyną i jak może go wyładować w bezpieczny sposób. Ćwiczenia opisane w książce zostały zaczerpnięte z terapii opartych na dowodach naukowych, takich jak terapia poznawczo-behawioralna, praktyka uważności, EMDR czy terapia zabawą. Pomogą one dziecku zrozumieć, że odczuwany przez nie gniew nie jest zły i co może zrobić, by zapanować nad tym uczuciem, zamiast pozwalać, by to potwór gniewu przejmował nad nim władzę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52892 (1 egz.)
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116728 BL (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
W naszej głowie nieustannie pojawia się mnóstwo myśli. Niektóre z nich sprzyjają działaniu i lepszemu samopoczuciu oraz dodają witalności, z kolei inne mogą ranić, obniżać samoocenę, zachęcać do wycofania. Dotyczy to również dzieci. Jak rozpoznać, które myśli nam służą, a które nie? W jaki sposób dzięki myślom budować odporność psychiczną oraz życzliwą postawę wobec siebie i wobec innych? Na te pytania odpowiada książka „Na tropie podejrzanych myśli”. Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9–13 lat. W tym wieku utrwalają się przekonania dotyczące siebie, innych ludzi i świata. Dzieci zaczynają coraz surowiej myśleć o sobie, opatrując siebie etykietami: „jestem głupi”, „do niczego się nie nadaję”, „nikt mnie nie lubi”. Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii akceptacji i zaangażowania, pomogą dziecku uwolnić się od myśli, które mu nie służą, by budować obraz siebie w sposób życzliwy i pomocny. Bohaterowie książki mają do rozwiązania sześć zagadek związanych z podejrzanymi myślami. Myśli te stanęły na drodze dzieci, utrudniając im realizację pasji i budowanie relacji. Przyłączając się do biura detektywistycznego Maksa i Toli, twoje dziecko: nauczy się zauważać swoje myśli i rozpoznawać ich rodzaje; zrozumie, czym są myśli i co można z nimi zrobić, by czuć się lepiej ; przestanie podążać za niepomocnymi myślami ; rozwinie samowspółczucie oraz nauczy się akceptować siebie i innych ; rozwinie elastyczność psychologiczną niezbędną do budowania odporności psychicznej ; wzmocni swoją samoocenę [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53409 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
W naszej głowie nieustannie pojawia się mnóstwo myśli. Niektóre z nich sprzyjają działaniu i lepszemu samopoczuciu oraz dodają witalności, z kolei inne mogą ranić, obniżać samoocenę, zachęcać do wycofania. Dotyczy to również dzieci. Książka została napisana z myślą o dzieciach w wieku 9-13 lat. W tym wieku utrwalają się przekonania dotyczące siebie, innych ludzi i świata. Dzieci zaczynają coraz surowiej myśleć o sobie, opatrując siebie etykietami: „jestem głupi”, „do niczego się nie nadaję”, „nikt mnie nie lubi”. Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii akceptacji i zaangażowania, pomogą dziecku uwolnić się od myśli, które mu nie służą, by budować obraz siebie w sposób życzliwy i pomocny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36293 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49626 (1 egz.)
Informatorium
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117675 BL (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Żyj Lepiej)
Odkryj, jak żyć spokojniej w coraz bardziej niespokojnym świecie Lęk jest emocją, którą większość ludzi niesłusznie ocenia jako negatywną. Traktujemy go jak wroga w naszym umyśle, podczas gdy w gruncie rzeczy lęk jest naszym wewnętrznym bohaterem. Zawsze stara się chronić nas przed zagrożeniami, tylko czasami mylnie ocenia niebezpieczeństwa, które czyhają na nas we współczesnym świecie. Ta książka przeznaczona jest dla osób zmagających się ze stanami lękowymi i oferuje łagodniejsze, bardziej współczujące podejście do problemu. Łącząc metody z terapii skoncentrowanej na współczuciu, terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii akceptacji i zaangażowania (ACT), ten przystępny poradnik prowadzi cię krok po kroku przez strategie radzenia sobie z wyciem potwora w twoim umyśle i fizycznymi skutkami lęku. Koncentruje się także na praktycznych sposobach nauczenia potwora, że to, czego się boisz, nie zawsze jest zagrożeniem. Mający ponad 25-letnie doświadczenie w pomaganiu osobom z zaburzeniami lękowymi i obsesyjno-kompulsywnymi doktor Goodman wykorzystuje humor i współczucie, aby pomóc ci pogodzić się z żyjącym w tobie lękiem – a następnie skupić się na tym, by stał się dla ciebie lepszym towarzyszem! Doktor Eric Goodman jest psychologiem klinicznym, pisarzem i mówcą. Pomaga ludziom radzić sobie z lękami społecznymi i zaburzeniami lękowymi. Wykładał na Northeastern University i California Polytechnic State University. Oprócz prywatnej praktyki w San Luis Obispo w Kalifornii prowadzi grupy i warsztaty Social Courage. Jest również autorem książki Social Courage: Coping and thriving with the reality of social anxiety. Mieszka w San Luis Obispo z żoną, trójką dzieci, psem i ich potworami lęku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43407 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego nachodzą cię myśli samobójcze? Nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie, ale tym, co łączy doświadczenie osób w sytuacji podobnej do twojej, jest ogromny, trudny do zniesienia ból. Myśli samobójcze nie są oznaką słabości, nie świadczą o tym, że jesteś kimś gorszym czy wybrakowanym, ani nie są czymś, czego należy się wstydzić. To sygnał, że cierpisz i potrzebujesz sposobu na uwolnienie się od bólu. Ta książka podpowie ci, co zrobić, by zmniejszyć ból oraz zapanować nad niebezpiecznymi impulsami i myślami samobójczymi w niedestrukcyjny, czyli zdrowy sposób. Poradnik przeprowadzi cię przez ważny proces. Będzie twoim przewodnikiem, pomagając ci znaleźć ulgę i rozwiązanie, gdy myśli samobójcze przejmą nad tobą kontrolę. Pomoże ci przejść kolejne etapy procesu zdrowienia, a także będzie źródłem wsparcia w mierzeniu się z trudnościami oraz w budowaniu takiego życia, jakiego pragniesz – życia, w którym jest więcej nadziei, radości i sensu. Książka opiera się na trzystopniowej teorii samobójstwa i technikach poznawczo-behawioralnych, które pomagają skutecznie radzić sobie z myślami samobójczymi. Znajdziesz w niej wiele praktycznych narzędzi i sprawdzonych strategii, aby przetrwać kryzys i odnaleźć nadzieję. Dzięki pracy z tym poradnikiem: przekonasz się, że nie jesteś sama/sam; •przyjrzysz się swoim przekonaniom i myślom samobójczym; przeanalizujesz i zrozumiesz źródła dręczących cię myśli; stworzysz plan radzenia sobie z impulsami samobójczymi na wypadek kryzysu; poznasz techniki łagodzenia bólu emocjonalnego oparte na samowspółczuciu i akceptacji; nauczysz się rozwiązywać problemy na bieżąco i unikać ich kumulacji; wzmocnisz poczucie nadziei i sensu życia za pomocą sprawdzonych strategii; poprawisz znaczące relacje z ludźmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43326 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49735 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Życie z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym bywa przytłaczające i dezorientujące, szczególnie w burzliwym okresie dorastania. Ciągły niepokój i bezradność spowodowane uporczywymi, natrętnymi myślami (obsesjami) i czasochłonnymi powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami) zaburzają funkcjonowanie i uniemożliwiają cieszenie się życiem w pełni. Wielokrotne mycie rąk, sprawdzanie, czy wszystko jest w porządku, liczenie rzeczy, porządkowanie, a nawet powtarzanie myśli w kółko – takie rytuały zabierają mnóstwo czasu! Uspokajają cię, gdy odczuwasz stres lub niepokój, ale dobrze wiesz, że ulga jest chwilowa i rytuał trzeba będzie powtórzyć, gdy znów poczujesz się nieswojo. Wpadasz w błędne koło, którego przerwanie może wydawać się niemożliwe, a nawet przerażające. Na szczęście świadomość tego, co nam dolega, może wzmacniać i dodawać sił, bo kiedy wiemy, co nam jest, możemy skorzystać z odpowiednich narzędzi i metod, żeby temu zaradzić. Jon Hershfield, terapeuta i ekspert w dziedzinie leczenia OCD, opisuje zweryfikowane naukowo, skuteczne techniki poznawczo-behawioralne i oparte na uważności, które pomogą ci poradzić sobie nawet z najbardziej dotkliwymi objawami zaburzenia. Ten napisany przystępnym językiem, z humorem poradnik, zawierający pomysłowe ilustracje oraz angażujące ćwiczenia, wyposaży cię w narzędzia potrzebne do tego, by: radzić sobie z natrętnymi myślami i zachowaniami kompulsyjnymi, być „tu i teraz”, nauczyć się tolerować niepewność, rozwinąć samowspółczucie i wzmocnić pewność siebie. Ta książka nie tylko pomoże ci przetrwać z OCD, ale również rozwinąć skrzydła. Co ważne, stanowi ona także cenne źródło wiedzy dla rodziców i klinicystów pragnących lepiej zrozumieć zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne i sposób przeżywania go przez nastolatki. "Poradnik stanowi swego rodzaju przewodnik dla nastolatków po sposobach radzenia sobie z niechcianymi myślami i powtarzalnymi zachowaniami (kompulsjami). Jest to również drogowskaz dla rodziców, w jaki sposób pomóc dojrzewającemu dziecku. Głównym jego elementem są ćwiczenia, które stanowią wsparcie dla osób zmagających się z zaburzeniem obsesyjno-kompulsyjnym. Autor w przejrzysty sposób objaśnia, jak skutecznie radzić sobie z nieprzyjemnymi objawami. Książka jest skierowana do młodych osób oraz ich rodziców, ale będzie także wartościowym narzędziem każdego psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego." Agnieszka Tousty-Ingielewicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117452 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lęk jest powszechnie doświadczaną emocją, która działa niczym system alarmowy w naszym ciele. Pomaga nam unikać sytuacji zagrażających życiu i pobudza nas, byśmy przygotowali się na niebezpieczeństwo. Zdarza się jednak, że przejmuje kontrolę nad naszym życiem, zaburzając nasze funkcjonowanie i powodując stres niewspółmierny do okoliczności. Zamartwiamy się tym, co może się zdarzyć, lub w nieskończoność rozpamiętujemy przeszłe wydarzenia. Aby poradzić sobie z trudnymi emocjami, zazwyczaj zaczynamy unikać sytuacji, które je wywołują. To przynosi szybką ulgę, ale na dłuższą metę utrudnia nam osiąganie zamierzonych celów, wzmacnia lęk i nie pozwala dostrzec, że nasze obawy są nierealistyczne. Pojawić się też mogą nieprzyjemne doznania fizyczne: ból głowy, nudności, uczucie zmęczenia, a także kłopoty ze snem, z koncentracją i podejmowaniem decyzji oraz nerwowość, drażliwość i poczucie, że jest się na skraju wytrzymałości. Lęk i zamartwianie się wywołują wiele cierpienia, przeszkadzając w odczuwaniu spełnienia i szczęścia w życiu. Niniejszy poradnik zawiera oparte na dowodach naukowych strategie radzenia sobie z lękiem i zamartwianiem się, które wykorzystują elementy terapii poznawczo-behawioralnej i techniki uważności. Dowiesz się z niego, w jaki sposób myśli, zachowania i doznania fizyczne tworzą błędne koło lęku, które sprawia, że czujemy się jak w pułapce. Znajdziesz tu skuteczne ćwiczenia z zakresu uważnej świadomości zakotwiczające w bieżącej chwili, a także narzędzia, dzięki którym powstrzymasz zachowania unikowe i zmierzysz się z własnymi obawami. Co najważniejsze, odkryjesz, co wywołuje u ciebie lęk, i poznasz rozwiązania dopasowane do twoich potrzeb. Postępując zgodnie z podanymi wskazówkami, będziesz w stanie zmienić swój umysł, a tym samym całe swoje życie. Lęk przestanie mieć nad tobą kontrolę i zaczniesz żyć tak, jak pragniesz. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116803 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52991 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zduszenie bądź wyciszenie złości mogą wydawać się kuszącym pomysłem, lecz nie są lekarstwem, które znajdziesz w tej książce. Złość to bowiem zdrowa i naturalna emocja. Humorystycznie zilustrowany poradnik psychologiczny dla dzieci ,,Co robić, gdy się złościsz” nauczy dziecko: samokontroli, technik zarządzania złością opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, rozwiązywania konfliktów i znajdowania kompromisu, rozpoznawania iskier złości i wydłużania lontu złości, bezpiecznego pozbywania się złości z ciała. Autorka unika specjalistycznego żargonu, a wiedzę teoretyczną i praktyczną przekazuje łącząc terapię z zabawą. Zamiast pouczać, inspiruje i zachęca do pracy nad rozwojem emocjonalno-społecznym. Poradnik zdobył pierwszą nagrodę w konkursie Mom’s Choice Award i rekomendowany jest przez Amerykańskie Towarzystwo Psychologiczne. Książka zawiera aktywizujące ćwiczenia oraz wstęp dla rodziców i opiekunów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52619 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42150 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35170 (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dzieci zmartwienie często z błahostki przeistacza się w PROBLEM. Zazwyczaj dzieje się to w okamgnieniu. Takie zmartwienie podstępem wpędza dziecko w błędne koło lęku. Walka z nim czasem bywa trudna, ale jest na to rozwiązanie. Książka napisana przez psycholożkę kliniczną – dr Drew Huebner – prezentuje konkretne umiejętności, które ułatwiają przezwyciężanie lęków i niepokojów w codziennym życiu. Praktyczne i sprawdzone techniki w przystępny sposób pokazują, jak przejść od wiedzy teoretycznej do czynów, od zamartwiania się do radości i wolności. Książka przeznaczona dla dzieci w wieku od 9 do 13 lat oraz ich opiekunów. Dr Drew Huebner jest psycholożką kliniczną, która specjalizuje się w terapii wsparcia dla dzieci z problemami lękowymi oraz ich rodziców. Ta wciągająca, pełna przydatnych przykładów książka z pewnością pomoże zarówno dzieciom, jak i ich rodzinom PRZECHYTRZYĆ ZMARTWIENIA! Nakłania do dyskusji oraz natychmiastowej reakcji w momencie, gdy pojawia się zmartwienie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35741 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej