Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(604)
IBUK Libra
(22)
Forma i typ
Książki
(548)
Artykuły
(53)
Publikacje dydaktyczne
(32)
Publikacje naukowe
(28)
E-booki
(22)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Audiobooki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(1160)
wypożyczone
(131)
nieokreślona
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(288)
Czytelnia Piła
(22)
Wypożyczalnia Chodzież
(186)
Czytelnia Chodzież
(17)
Wypożyczalnia Czarnków
(147)
Czytelnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(142)
Czytelnia Trzcianka
(13)
Wypożyczalnia Złotów
(197)
Czytelnia Złotów
(9)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(205)
Czytelnia Wągrowiec
(70)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Łobocki Mieczysław
(19)
Brzeziński Jerzy
(17)
Gnitecki Janusz
(11)
Nowak Stefan
(11)
Kmita Jerzy
(10)
Śliwerski Bogusław
(10)
Such Jan
(9)
Pilch Tadeusz
(8)
Szymański Józef
(8)
Babbie Earl R
(7)
Krawcewicz Stanisław
(7)
Topolski Jerzy
(7)
Wujek Tadeusz
(7)
Bauman Teresa
(6)
Betkiewicz Witold
(6)
Gasparski Wojciech
(6)
Godlewski Michał
(6)
Hornowska Elżbieta
(6)
Kwieciński Zbigniew
(6)
Palka Stanisław
(6)
Wołoszynowa Lidia
(6)
Alasuutari Pertti
(5)
Denzin Norman K
(5)
Descartes René
(5)
Lincoln Yvonna S
(5)
Miller Danuta
(5)
Miśkiewicz Benon
(5)
Podemski Krzysztof
(5)
Radźko Andrzej
(5)
Rubacha Krzysztof
(5)
Strelau Jan
(5)
Tomanek Paweł
(5)
Wołczyk Jerzy
(5)
Zaczyński Władysław
(5)
Ajdukiewicz Kazimierz
(4)
Brzezińska Anna
(4)
Czakon Wojciech
(4)
Flick Uwe
(4)
Goriszowski Włodzimierz
(4)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(4)
Kubinowski Dariusz
(4)
Mitosek Zofia
(4)
Pawłowski Tadeusz
(4)
Pecyna Maria
(4)
Pieter Józef
(4)
Popper Karl Raimund
(4)
Sztumski Janusz
(4)
Szustrowa Teresa
(4)
Urbaniak-Zając Danuta
(4)
Łoskot Małgorzata
(4)
Apanowicz Jerzy
(3)
Baraniak Barbara
(3)
Cackowski Zdzisław
(3)
Chmielewski Adam
(3)
Ferguson George A
(3)
Grobler Adam
(3)
Hajduk Edward
(3)
Hałas Elżbieta
(3)
Ihnatowicz Ireneusz
(3)
Kałuba-Korczak Anna
(3)
Konecki Krzysztof
(3)
Kostera Monika
(3)
Kotarbiński Tadeusz
(3)
Kozakiewiczowa Helena
(3)
Krahelska Halina
(3)
Krajewski Władysław
(3)
Krejtz Krzysztof
(3)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(3)
Kubielski Wiesław
(3)
Marciszewski Witold
(3)
Mokrzycki Edmund
(3)
Mostowski Andrzej Włodzimierz
(3)
Muszyński Heliodor
(3)
Połeć Wojciech
(3)
Sawyer Walter Warwick
(3)
Stemplewska-Żakowicz Katarzyna
(3)
Suchańska Anna
(3)
Szczepański Jan
(3)
Szcześniak Małgorzata
(3)
Takane Yoshio
(3)
Zamiara Krystyna
(3)
Łubnicki Narcyz
(3)
Żeleński Tadeusz
(3)
Amsterdamski Stefan
(2)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Bobińska Celina
(2)
Bocheński Józef Maria
(2)
Ciecierska Teresa
(2)
Dziuban Agata
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Gorzelak Grzegorz
(2)
Gostkowski Zygmunt
(2)
Grzelak Aleksander
(2)
Góralski Andrzej
(2)
Hajduk Zygmunt
(2)
Janowski Andrzej
(2)
Jarco Jerzy
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Judycki Stanisław
(2)
Karpiński Jakub
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(30)
2010 - 2019
(131)
2000 - 2009
(154)
1990 - 1999
(75)
1980 - 1989
(90)
1970 - 1979
(105)
1960 - 1969
(38)
1950 - 1959
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(58)
1989-2000
(14)
1901-2000
(4)
2013
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(626)
Język
polski
(575)
nieznany (po)
(48)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(27)
Pedagodzy
(21)
Szkoły wyższe
(11)
Dyrektorzy szkół
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Gimnazja
(2)
Nauczyciele matematyki
(2)
Psycholodzy
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychologowie
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Metodologia
(282)
Pedagogika
(137)
Nauki społeczne
(71)
Psychologia
(58)
Socjologia
(45)
Nauka
(39)
Historiografia
(31)
Wychowanie
(27)
Filozofia
(22)
Logika
(22)
Nauczyciele
(22)
Teoria poznania
(20)
Dydaktyka - metodologia
(17)
Nauczanie
(17)
Ankieta
(16)
Historia
(16)
Etnografia
(14)
Praca dyplomowa
(14)
Szkolnictwo
(14)
Eksperyment
(12)
Nauki empiryczne
(12)
Prakseologia
(12)
Wywiad
(12)
Badania naukowe
(11)
Nauki pomocnicze historii
(11)
Statystyka
(11)
Uczniowie
(10)
Wywiad socjologiczny
(10)
Nauki ekonomiczne
(9)
Uczenie się
(9)
Diagnoza
(8)
Grupy społeczne
(8)
Metody badawcze
(8)
Osobowość
(8)
Psychologia rozwojowa
(8)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Ekonomia
(7)
Jakość
(7)
Kultura
(7)
Pedagogika kultury
(7)
Psychologia społeczna
(7)
Metody nauczania
(6)
Myślenie
(6)
Nauki polityczne
(6)
Oświata
(6)
Pedagogika egzystencjalna
(6)
Pedagogika personalistyczna
(6)
Pedagogika religii
(6)
Praca
(6)
Testy psychologiczne
(6)
Zarządzanie
(6)
Antropologia społeczna
(5)
Definicja
(5)
Edukacja ekologiczna
(5)
Efektywność nauczania
(5)
Hermeneutyka
(5)
Hipoteza
(5)
Kształcenie
(5)
Literaturoznawstwo
(5)
Marksizm
(5)
Metoda Montessori
(5)
Montessori, Maria (1870-1952)
(5)
Młodzież
(5)
Pedagogika pozytywistyczna
(5)
Pedagogika pragmatyzmu
(5)
Pedagogika waldorfska
(5)
Polityka
(5)
Psychometria
(5)
Rozmowa
(5)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(5)
Techniki Freineta
(5)
Zachowanie
(5)
Zapobieganie
(5)
Zogniskowany wywiad grupowy
(5)
Badania jakościowe
(4)
Behawioryzm
(4)
Etyka
(4)
Językoznawstwo
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Konflikt
(4)
Modele matematyczne
(4)
Motywacja
(4)
Nadzór pedagogiczny
(4)
Neopozytywizm
(4)
Pedagogika - metodologia
(4)
Pedagogika Janusza Korczaka
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Psychoanaliza
(4)
Psychodiagnostyka
(4)
Psychofizjologia
(4)
Psychologia poznawcza
(4)
Rodzice
(4)
Społeczństwa pierwotne
(4)
Struktura społeczna
(4)
Uczucia
(4)
Wywiady psychologiczne
(4)
Zwalczanie
(4)
Agresywność
(3)
Analiza systemowa
(3)
Antropologia
(3)
Temat: dzieło
Kapital
(1)
Temat: czas
2001-
(15)
1989-2000
(8)
1801-
(2)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1939-1945
(2)
1945-1989
(2)
2001-0
(2)
1201-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1918-1939
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Niemcy
(2)
Grecja
(1)
Historia
(1)
Małopolska
(1)
Rzym
(1)
polska
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(41)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(40)
Artykuł z czasopisma fachowego
(25)
Artykuł z czasopisma naukowego
(9)
Opracowanie
(9)
Podręcznik
(9)
Podręczniki
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Monografia
(5)
Praca zbiorowa
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Indeksy
(2)
Poradnik
(2)
Ankieta
(1)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(1)
Blogi
(1)
Czasopisma literackie polskie
(1)
Czasopismo matematyczne
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dyskusja
(1)
Encyklopedie
(1)
Gry i zabawy
(1)
Kolaż
(1)
Książki mówione
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Poradniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Vademecum
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(64)
Psychologia
(16)
Nauka i badania
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Matematyka
(3)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Inżynieria i technika
(1)
Językoznawstwo
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(18)
Kultura i Edukacja
(3)
Gazeta Szkolna
(2)
Matematyka
(2)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(2)
Ruch Pedagogiczny
(2)
TIK w Edukacji
(2)
Życie Szkoły
(2)
Dydaktyka Szkoły Wyższej
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Edukacja i Dialog
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Głos Nauczycielski
(1)
Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Lider
(1)
Przegląd Psychologiczny
(1)
Psychologia Wychowawcza
(1)
Szkoła Zawodowa
(1)
626 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia Wobec Współczesności : podstawy psychologii)
Opracowanie poświęcone rozmowie i obserwacji w diagnozie jednostki. Pokazuje zastosowanie tych metod w opisie i wyjaśnianiu zachowania w kategoriach procesów i dynamiki intrapsychicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38720 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32053 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 07503 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34291, 05513 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 09000 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10026 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12231, 12229, 12230 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia Ethnologica / Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43991 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41270 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wiedza z zakresu metodologii badań psychologicznych stanowi najbardziej zasadniczy fundament warsztatu pracy psychologa. Bierna znajomość metodologii umożliwia zrozumienie i krytyczną ocenę naukowych tekstów psychologicznych zdających sprawę z przeprowadzonych badań empirycznych. Czynna znajomość z kolei pozwala na samodzielne zaprojektowanie i przeprowadzenie badań, a także przeanalizowanie i zinterpretowanie uzyskanych wyników. Świadomość metodologiczna badacza wykracza daleko poza biegłość w stosowaniu pakietów statystycznych. W nowym, zaktualizowanym wydaniu klasycznego już (ponad 900 cytowań w bazie Google Scholar!) podręcznika Metodologia badań psychologicznych Jerzy M. Brzeziński przedstawia autorski model struktury procesu badawczego w psychologii i innych naukach społecznych, a następnie szczegółowo objaśnia każdy z etapów postępowania. Kolejne części podręcznika autor poświęca: • Naturze procesu badawczego w psychologii – przedstawiono tu istotę poznania naukowego w naukach empirycznych oraz scharakteryzowano psychologię właśnie jako naukę empiryczną, traktującą o związkach między zmiennymi. Czytelnik zapozna się także z definicjami zmiennych, sposobami ich konstruowania oraz z ich klasyfikacjami. Tu także przedstawiono typy problemów badawczych i hipotez oraz strukturę procesu badawczego. • Uwarunkowaniom procesu badawczego w psychologii i innych naukach społecznych – opisano tu zewnętrzne i wewnętrzne determinanty procesu badawczego, a także etyczny kontekst prowadzenia badań naukowych. • Podstawom zastosowań metod statystycznych w badaniach psychologicznych – tę część poświęcono różnym sposobom doboru osób do badań, miarom siły związku między zmiennymi oraz testom istotności różnic – wraz z dobranymi do nich wskaźnikami wielkości efektu. • Modelom sprawdzania hipotez – Czytelnik znajdzie tu prezentację modeli: eksperymentalnego, korelacyjnego oraz nieeksperymentalnego ex post facto. • Podstawom konstrukcji testów psychologicznych oraz kulturowej adaptacji testów – Czytelnik zapozna się tu z podstawowymi wymaganiami stawianymi współcześnie testom psychologicznym – z naciskiem na zagadnienia trafności, rzetelności i błędu standardowego pomiaru oraz przedziałową interpretację uzyskanego wyniku. Autor omówił też zagadnienia analizy wyników testów przedstawionych pod postacią profilów. Tę część uzupełnia bardzo ważna problematyka adaptacji kulturowej testów. Pisząc niniejszy podręcznik, zwracałem uwagę, aby służył on zarówno tym (zwłaszcza studentom pierwszych lat studiów, gdyż do nich jest przede wszystkim adresowany), którzy wpierw chcą zrozumieć przekazywaną im wiedzę psychologiczną, która wszak – przypominam i podkreślam, że psychologia jest nauką empiryczną! – pochodzi z badania empirycznego, zanim przejdą do jej wykorzystywania we własnej praktyce (diagnostycznej, terapeutycznej, profilaktycznej), jak i tym (studentom ostatnich lat studiów magisterskich i studiów doktoranckich), którzy sami chcą wiedzę psychologiczną (naukową!) wzbogacać, prowadząc samodzielne badania empiryczne – dla studentów taką pierwszą, poważną okazją będzie praca magisterska, a dla słuchaczy studiów doktoranckich – doktorska. Z tekstu Nowy podręcznik autorstwa Jerzego Brzezińskiego Metodologia badań psychologicznych stanowi oryginalne osiągnięcie w stosunku do poprzednich edycji. Autor dokonał wielu istotnych zmian edycji poprzednich, a w nowej propozycji uwzględnił najnowszą literaturę światową. Ten podręcznik nie ma sobie równych w kontekście literatury światowej. Wieloletni wysiłek autora zaowocował powstaniem integralnej metodologii badań psychologicznych, uwzględniającej specyfikę psychologii jako dziedziny badań humanistycznych, relację tej metodologii do procesu poznawania naukowego, do metodologii ogólnej i procesu weryfikacji hipotez, relacje do psychometrii i postępowania diagnostycznego oraz reguł etycznych respektowanych w badaniu ludzi. Z recenzji prof. dr hab. Czesława Nosala
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100933 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43085 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia akademicka : podręcznik. T. 1 / red. Jan Strelau, Dariusz Doliński. - Wyd. 2 popr. - Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. - 965 s. : il., rys., wykr., portr. ; 29 cm.
Tom 1 obejmuje zagadnienia z zakresu podstaw psychologii, takie jak historia psychologii i jej filozoficzne podstawy, oraz metodologię badań. Treści zawarte w tym tomie koncentrują się również na psychologii osobowości, procesów poznawczych, emocji i motywacji oraz różnic indywidualnych. Psychologia to jedna z wiodących nauk społecznych, wpływająca zarówno na codzienne życie ludzi, jak i całych społeczności oraz kultur. Jest w związku z tym także jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się dziedzin. Otrzymujecie Państwo rewelacyjny podręcznik na całe studia, który prezentuje wiedzę psychologiczną, pokazując jednocześnie, w jakich kierunkach rozwinęły się poszczególne subdyscypliny psychologii. Dwutomowy podręcznik Psychologia, pod redakcją prof. Jana Strelaua i prof. Dariusza Dolińskiego, zawiera najnowsze badania z zakresu psychologii opisane przez najwybitniejszych psychologów polskich, wykładających na najlepszych uczelniach wyższych w kraju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100700/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38108 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podjęte w niniejszej eksploracji poszukiwania badawcze są ważnym elementem wzbogacającym naszą wiedzę o współczesnej emigracji zarobkowej Polaków do innych krajów Unii Europejskiej i mają niewątpliwie charakter prekursorski (...). Przyjęta przez Autora perspektywa pedagogiczna pozwala rozpatrywać poczucie odpowiedzialności emigrantów jako rezultat oddziaływań edukacyjnych, w których istotna rolę odgrywają środowisko pracy i pełnione role zawodowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105796 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48205 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38862 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44930 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63932 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Klasyczna praca omawiająca całościowo problemy metodologii badań społecznych. Stanowi podsumowanie wieloletnich badań i przemyśleń jednego z największych polskich specjalistów w tej dziedzinie, którego dorobek naukowy inspiruje kolejne pokolenia badaczy i teoretyków nauk społecznych. Z czasem uzyskała charakter pracy klasycznej w polskiej socjologii. Pozycja obowiązkowa w biblioteczce każdego socjologa! Adresowana także do przedstawicieli innych nauk społecznych, jak psychologia czy psychologia społeczna, pedagogika, nauki polityczne czy ekonomiczne, a nawet do bardziej empirycznie zorientowanych adeptów nauk prawnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Obecny kryzys gospodarczy sprawił, że w refleksji dotyczącej stanu ekonomii jako nauki coraz częściej pojawiają się głosy, wedle których nauka ta wymaga gruntownej przebudowy. Zakres tych opinii jest oczywiście duży i obejmuje zarówno te skrajnie radykalne, głoszące, iż główny nurt, jakkolwiek byłby definiowany, należałoby czym prędzej porzucić, gdyż stanowi on źródło wszelkich gospodarczych niepowodzeń1, jak i te, które wskazują, że związek między stanem ekonomii jako nauki a sytuacją gospodarczą w żadnym razie nie może być postrzegany w sposób mechanicystyczny2, a zatem, że te dwa elementy, jeśli w ogóle można łączyć, to z pewnością nie na zasadzie prostych relacji przyczynowo-skutkowych. Wśród tych opinii jednak dość istotną część stanowią również te, które wskazują, że, jeśli w ogóle mamy do czynienia z sytuacją, którą można by określić mianem heurystycznego impasu, to źródeł tegoż impasu należałoby upatrywać przede wszystkim w filozoficznych i metodologicznych słabościach ekonomii, a dopiero później, jeżeli w ogóle, w jej warstwie teoretycznej. Niniejsza praca stanowi nie tylko wyraz akceptacji dla tych opinii, ale też jest w zamyśle próbą ich rozwinięcia i analizy. Uważam bowiem, że dyskurs ekonomiczny jest współcześnie (i był w przeszłości) obciążony przez, zazwyczaj implicytną obecność w nim, filozoficznych rozstrzygnięć, stanowiących spuściznę modernizmu (tożsamego z tradycjami kartezjańsko-baconowskimi) i to one decydują w głównej mierze o pojawiających się w nim heurystycznych ograniczeniach. Główny nacisk zostaje więc w tej pracy położony na zagadnienie wpływu tego, co zostaje w niej określone jako modernistyczne przesądzenia filozoficzne, na charakter i przebieg dyskursu ekonomicznego w tej jego części, która odpowiada za obecność w ekonomii określonych przekonań i idei filozoficzno-metodologicznych właśnie. Mając jednak na uwadze, iż zagadnienie to jest już w dyskursie obecne, a także będąc świadomym, że koncepcje z obszaru filozofii nauki, które do jego analizy dotychczas były wykorzystywane, nie spełniły pokładanych w nich nadziei, narzędziem analizy postanowiłem uczynić koncepcję, która dość radykalnie od tych już zastosowanych się różni, a którą jest L. Flecka psychosocjologia poznania naukowego. Podstawowym jej rysem jest stricte konstruktywistyczny sposób postrzegania zagadnienia wiedzy naukowej, który w istotnym stopniu uzupełniają idee kolektywizmu i historyzmu epistemologicznego oraz paradygmatyczności poznania. Wybór tej akurat koncepcji nie jest oczywiście przypadkowy, gdyż wynika z mojego głębokiego przekonania, że jest ona wolna od słabości podejść alternatywnych i w tym sensie ma nad nimi znaczną przewagę heurystyczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autor przedstawia praktyczne możliwości uczenia młodzieży dobrostanu psychicznego i odporności, bazując na teoretycznych koncepcjach psychologii pozytywnej. Prezentuje współczesne badania na temat stanu psychospołecznego uczniów, nauczycieli oraz rodziców i stara się odpowiedzieć na pytanie, w jakim stopniu polski system edukacji potrzebuje zmiany w kontekście wzmacniania zdrowia psychicznego jego podmiotów. Przedstawia genezę psychologii pozytywnej, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch koncepcji: Martina Seligmana oraz Carol Dweck. Autor prezentuje również kilka, praktycznych i zweryfikowanych empirycznie, modeli wdrożeniowych (m.in.: PERMA, zrównoważonej mądrości, włączania rodziców w działania na rzecz edukacji, przywództwa w kontekście szkolnym), które odpowiadają na pytanie, jak budować odporność psychiczną wśród różnych podmiotów systemu szkolnego; omawia założenia oraz wyniki własne dotyczące korelacji pomiędzy stylem atrybucji ucznia, jego przekonaniami na temat inteligencji a ocenami szkolnymi. Książkę dopełnia przykładowy program szkoleniowy dla nauczycieli.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98436, 98435 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46111 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36383 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30270 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42324 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64439 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87096 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58224 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Biografie i badanie biografii zyskują na znaczeniu w sytuacji permanentnej zmiany, w jakiej przyszło nam współcześnie żyć. Pozwalają nam zbliżyć się do świata poszczególnych jednostek, by na tej podstawie formułować hipotezy i wnioski dotyczące przebiegu procesów uczenia się. Konieczność całożyciowego uczenia się podnosi znaczenie tej wiedzy, jednocześnie uświadamia nam, jak ważna jest umiejętność uczenia się z biografii własnej i innych. W procesach uczenia się biograficznego tkwi bowiem potencjał, jaki możemy wykorzystać do rozwiązywania problemów życia osobistego i zawodowego, dalszego rozwoju. Ta wiedza jest cenna zarówno dla uczących się, jak i tych, którzy mają ich wspierać w rozumieniu i korzystaniu z procesów i efektów całożyciowego uczenia się. Książka jest rezultatem badań prowadzonych w latach 2011–2013 przez pedagogów, socjologów i psychologów z różnych uczelni, które koordynował łódzki ośrodek badań biograficznych. Ma także interdyscyplinarny charakter. Zawiera ciekawy materiał, prezentujący różne rodzaje i aspekty biografii edukacyjnych. Znajdziemy w niej wątki metodologiczne, teoretyczne i empiryczne, które mogą wykorzystać w swej pracy naukowej i dydaktycznej nauczyciele dorosłych. Adresatami książki są nie tylko studenci nauk społecznych, pracownicy naukowi, ale także praktycy oraz osoby szukające inspiracji do uczenia się z biografii własnej i innych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W publikacji opisano najważniejsze kierunki i tendencje badawcze w dziedzinie studiów nad tekstem. Problematyką tą zajmują się liczne ośrodki zarówno w kraju, jak i za granicą. Ma służyć nakreśleniu najważniejszych kierunków i tendencji badawczych oraz zarysować perspektywę studiów w dziedzinie studiów nad tekstem. Podczas konferencji „Aktualne problemy semantyki i stylistyki tekstu”, zorganizowanej w dniach 22–24 maja 2014 r. przez Zakład Językoznawstwa Instytutu Rusycystyki Uniwersytetu Łódzkiego przy współudziale Instytutu Slawistyki Uniwersytetu im. Justusa Liebiga w Giessen oraz Katedry Rusycystyki Uniwersytetu im. Cyryla i Metodego w Wielkim Tyrnowie, dyskusje toczyły się wokół zagadnień tekstologicznych związanych z językoznawstwem kognitywnym, pragmatyką językową, leksykografią, rejestrami stylistycznymi języka, przekładem. Omówiono literackie i nieliterackie typy tekstów. Najogólniej ujmując, znalazły się w niej następujące grupy tematyczne: I. Semantyczno-pragmatyczna przestrzeń języka i sposoby jego opisu; II. Język, styl i semantyka tekstów literackich i nieliterackich; III. Teoretyczne i praktyczne aspekty badań nad stylistyką i semantyką tekstu; IV. Językowe sposoby postrzegania świata – problemy metodologii i klasyfikacji; V. Teoria i praktyka przekładu; VI. Problemy opisu i klasyfikacji systemów i jednostek językowych; VII. Różnorodność rejestrów stylistycznych w języku. Książka ma także na celu ukazanie perspektywy dalszych badań nad tymi zagadnieniami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tom zawiera prace Krystyny Rembowskiej publikowane na przełomie XX i XXI w. Prezentują one humanistyczny, antynaturalistyczny model geografii. Tom obejmuje prace Krystyny Rembowskiej publikowane na przełomie XX i XXI w. Prezentują one humanistyczny, antynaturalistyczny model geografii, który zakłada odrębność i swoistość charakteru metodologicznego nauk społecznych, nazywanych w tym ujęciu naukami humanistycznymi. Zebrano je w trzech rozdziałach: pierwszym – Teoria i metodologia geografii społeczno-ekonomicznej (człowieka) – dziesięć prac, drugim – Teoretyczno-metodologiczne aspekty geografii społecznej i regionalnej (społeczno-regionalnej)– sześć prac i trzecim – Teoretyczno-metodologiczne wymiary Geografii Kultury – osiem prac.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest scharakteryzowanie wybranych zagadnień związanych z projektowaniem i prowadzeniem badań jakościowych w naukach społecznych, dlatego opisano ich podstawy teoretyczne oraz omówiono najważniejsze metody i techniki badawcze. Wśród wielu typów metod jakościowych scharakteryzowano m.in. etnografię, etnometodologię, wiele rodzajów wywiadów, analizę konwersacyjną, analizę rysunku, badania fenomenograficzne, badania w działaniu, teorię ugruntowaną, badania integralno-kulturowe oraz przedstawiono sposoby analizowania danych jakościowych. Zwrócono uwagę na dyskurs i krytykę naukową jako podstawowe paradygmaty działalności naukowo-badawczej. Dokonano porównań wielu aspektów badań ilościowych i badań jakościowych. Wzrost zainteresowania badaniami jakościowymi zaobserwowano w pedagogice, socjologii, psychologii i naukach o zdrowiu. Badania te stają się przedmiotem analiz badaczy, wykładowców, studentów i praktyków. Stają się coraz bardziej widoczne w pracach awansowych oraz są przeprowadzane na zamówienie osoby prawnej czy fizycznej, zlecającej dokonanie badań jakościowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja powstała w związku z VII Seminarium Metodologii Pedagogiki Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, które odbyło się w czerwcu 2018 roku na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego. Jego tematem przewodnim uczyniliśmy krytykę metodologiczną, spostrzegając, że leży ona u podstaw praktyk społecznych zachodzących w środowisku nauki, a także reagując na powszechnie dostrzegany problem, jakim jest słabość czy wręcz zanik krytyki metodologicznej w praktyce życia naukowego. Pytanie – czym jest współcześnie pojmowana krytyka metodologiczna – stanowiło najogólniejsze zagadnienie, na którym zamierzaliśmy oprzeć szczegółowe rozważania i całość dyskusji. Zdawaliśmy sobie sprawę ze złożoności sformułowanego tematu, licząc się z tym, jak kontrowersyjny jest obecnie ogólny wizerunek nauk społecznych – wyobrażenie ich funkcji, społecznego zaangażowania – oraz jak problematyczny staje się status podstawowych kategorii określających właściwości krytycznego myślenia metodologicznego (m.in. rozumienie samej metodologii, praktyki nauki czy jej metody). W przypadku dyscyplin wiedzy traktujących o wychowaniu – kształtowaniu ludzkiej praktyki – przeczuwane i dostrzegane wątpliwości miały i nadal mają szczególnie istotne znaczenie. Redaktorzy
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja mieści się w tradycji badań metodologicznych o charakterze krytyczno­konstruktywnym, z nastawieniem na rekonstruowanie praktyk badawczych. [...] Wybrane jej rozdziały są nasycone oryginalnością stawianych tez o charakterze innowacji metodologicznych, w szczególności w odniesieniu do relacji między metodologią normatywną i opisową. [...] Trudno doszukiwać się analogicznych, tak rozbudowanych konstruktów w polskiej i zagranicznej literaturze metodologicznej. Są one wynikiem wielu pomysłów autorskich i wspólnych namysłów, dyskusji i kontrowersji, uwolnienia myślenia metodologicznego od klasycznych ram naukowości. Szczegółowe zagadnienia rzadko są podejmowane w literaturze metodologicznej, tym bardziej zasługują na wyeksponowanie i rozwijanie. [...] Mimo że książka stanowi zestawienie tekstów w większości wcześniej publikowanych, to charakteryzuje je spójność podejścia analityczno-interpretacyjnego, co czyni zeń swoisty „podręcznik” metodologii badań pedagogicznych utrzymanych w paradygmacie konstruktywistycznym. Z recenzji prof. dr. hab. Dariusza Kubinowskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Opracowanie to adresowane jest do uczestników zajęć poświęconych zróżnicowaniu kulturowemu w różnych okolicznościach. Może służyć jako praktyczna pomoc naukowa oraz źródło inspiracji dla studentów, nauczycieli i badaczy. Zawiera wybór kilkunastu artykułów wcześniej opublikowanych w opracowaniach pokonferencyjnych. Oprócz teoretycznych i metodologicznych podstaw pedagogiki międzykulturowej w perspektywie historycznej ukazują one zróżnicowanie kulturowe w kontekstach od najbardziej popularnych - tożsamości i migracji - po rzadziej opisywane, m.in.kontaktów biznesowych, problemów osób ubogich, wykluczanych, chorych i umierających traktowanych jako Obcy. Opowiadają też o próbach poszukiwania wspólnego języka (np. esperanto) i możliwości wykorzystania Internetu w edukacji międzykulturowej. Dociekliwy Czytelnik znajdzie tu liczne odesłania do źródeł zagranicznych i stron internetowych, pozwalające poszerzyć wiedzę na opisywane tematy. Książkę uzupełnia obszerny przewodnik bibliograficzny zawierający ponad 2000 tytułów literatury przedmiotu w kilkunastu językach (oprócz polskiego m.in. w angielskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim, słowackim, włoskim).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104102 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44385 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej