Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(30)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(29)
E-booki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(81)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(19)
Wypożyczalnia Chodzież
(18)
Wypożyczalnia Czarnków
(15)
Wypożyczalnia Trzcianka
(10)
Wypożyczalnia Złotów
(8)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(11)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Autor
Styczek Irena
(4)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(3)
Mikosza Lucyna
(3)
Paluch Anna
(3)
Kurowska Marlena
(2)
Porayski-Pomsta Józef
(2)
Billewicz Grażyna
(1)
Demenko Grażyna
(1)
Frydrychowicz Stefan
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Jasiński Tomasz J
(1)
Kaczmarek Bogusława Beata
(1)
Kaczmarek Bożydar Leon Jan
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kamińska Dorota
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Mystkowska Halina
(1)
Nadolska Hanna
(1)
Osiejuk Emilia
(1)
Pogonowski Jerzy
(1)
Przesmycka-Kamińska Joanna
(1)
Ratajczak Anna
(1)
Skarżyński Mirosław
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tarkowski Zbigniew
(1)
Wolańska Ewa
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Zioło Brygida
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(31)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Logopedzi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Mowa
(26)
Dziecko
(11)
Logopedia
(7)
Afazja
(6)
Mózg
(4)
Choroby dziecięce
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
AFA-Skala
(2)
Mowa niewyraźna
(2)
Myślenie
(2)
Neuropsychologia
(2)
Wczesna interwencja
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Badania przesiewowe
(1)
Batóg, Tadeusz (1934- )
(1)
Części mowy
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Filozofia
(1)
Fonetyka akustyczna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Intencjonalność
(1)
Intonacja polska
(1)
Jąkanie
(1)
Język
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski
(1)
Językoznawstwo
(1)
Językoznawstwo matematyczne
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Laryngektomia
(1)
Makaton
(1)
Matematyka
(1)
Metodologia
(1)
Metody badawcze
(1)
Mutyzm
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niemowlę
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Ośrodkowy układ nerwowy
(1)
Padaczka
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Porażenie mózgowe dziecięce
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój mowy
(1)
Sieci neuronowe
(1)
Sprawność psychomotoryczna
(1)
Steffen-Batogowa, Maria (1933- )
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Słuch
(1)
Wielojęzyczność
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Zaburzenia połykania
(1)
Zachowanie
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Województwo wielkopolskie
(1)
Gatunek
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Stan badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Poradnik Językowy
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Autorka podjęła problem kształtowania się komunikacji, w tym językowej, u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego (OUN). Zasadniczym celem było scharakteryzowanie procesu kształtowania się komunikacji, a przede wszystkim systemowych zachowań językowych u dzieci w warunkach, jakie stwarza nieprawidłowe funkcjonowanie mózgu. Autorka starała się, aby zastosowane w badaniu próby eksperymentalne ukazywały - we wzajemnym powiązaniu - funkcjonowanie poszczególnych podsystemów języka. Dlatego też sprawdzała struktury językowe o różnym stopniu organizacji: wypowiedzi, zdania, wyrazy, a także pojedyncze dźwięki mowy - głoski. Zebrany materiał językowy został szczegółowo pokazany w tabelach (wraz z przykładami wypowiedzi dzieci zapisany fonetycznie za pomocą preferowanej wciąż w logopedii transkrypcji słowiańskiej), następnie przeanalizowany ilościowo i jakościowo. To cenna część omawianej publikacji, uczy niedoświadczonych logopedów, jak można i należy, interpretować różne zjawiska językowe rejestrowane w wypowiedziach badanych osób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112540, 113923 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41128 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47464 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80763, 80761, 80762 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Językoznawstwo Stosowane / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0137-1444 ; nr 17.)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101941, 101939, 101940 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48847, 47260 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113954 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93623, 93622 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45833, 43408 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42607 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program stanowi teoretyczne i praktyczne ujęcie zagadnienia niepłynności mowy u dziecka w młodszym wieku. Część teoretyczna zawiera omówienie zagadnienia niepłynności mowy dziecka, w tym porównanie rozwojowej niepłynności mowy i jąkania wczesnodziecięcego. W części praktycznej znajduje się m.in. bogata propozycja zabaw i ćwiczeń przeznaczonych do pracy logopedycznej z dzieckiem. Przejrzysta struktura programu ułatwi jego odbiorcom skuteczne zaplanowanie działań oraz sprzyja uzyskiwaniu zamierzonych efektów pracy profilaktyczno-terapeutycznej z dzieckiem i jego rodziną. Zaproponowany przez Autorkę harmonogram działań oraz plan terapii logopedycznej stanowi pomoc w pracy logopedy, a zamieszczone w programie narzędzia badawcze przeznaczone do pomiaru jakości pracy umożliwią wnikliwe zbadanie efektywności pracy oraz zaplanowanie działań naprawczych tym zakresie. Adresatami programu są logopedzi, terapeuci, nauczyciele oraz rodzice dzieci dotkniętych jąkaniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112030 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50262 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37938 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33409 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48037, 46959 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65454 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ISSN 0239-6661 ; 428. Prace Psychologiczne ISSN 0137-110X ; XII)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33926 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43984 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest rezultatem wieloletnich doświadczeń Autorek, na co dzień zajmujących się terapią dzieci afatycznych. Zasadniczą część książki stanowi skala, będąca konkretną propozycją sposobu zbierania materiału służącego do oceny sprawności językowej i komunikacyjnej dziecka z zaburzonym rozwojem mowy. Z pozycji praktyków, Autorki dzielą się również swoimi przemyśleniami na temat trudności związanych z diagnozowaniem i opisem afazji. Ich badania opierają się na obserwacji zachowań dziecka sytuacji celowo zorganizowanej. Za pomocą materiałów werbalnych i graficznych, starają się one stworzyć sytuację eksperymentalną, w miarę możliwości naturalną, po to, by sprowokować reakcję dziecka, zarejestrować je i ocenić. W książce zostały poruszone problemy rzadko omawiane w literaturze logopedycznej. Zasadniczym jej celem jest ułatwienie logopedom - praktykom diagnozy i planowania terapii dzieci afatycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108360 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39345 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64732 P 3, 5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86862 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39321 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31219 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Prac Tpowarzystwa Kultury Języka. T. 12.)
Autorzy poszczególnych opracowań to w większości badacze, którzy są jednocześnie logopedami praktykami. Reprezentują różne polskie ośrodki naukowe, w których kształci się logopedów. Na podstawie przedstawionych przez nich wybranych metod i narzędzi diagnostycznych możemy zapoznać się ze współczesnymi tendencjami badawczymi rozwijanymi w tych właśnie ośrodkach. Część z nich ma charakter autorski. Inne nawiązują do refleksji naukowo-badawczej kształtowanej przez wiele lat w polskiej i światowej logopedii. Sformułowane wnioski mają charakter uniwersalny. Wszyscy autorzy podkreślają wciąż ważne w procesie diagnozowania logopedycznego zasady: indywidualizacji postępowania logopedycznego, a więc dostosowania go do możliwości i potrzeb pacjenta, osobistego zaangażowania badacza i konieczność nawiązania współpracy z osobą badaną. Podmiotem oddziaływania jest zawsze człowiek ze wszystkimi swoimi zachowaniami komunikacyjnymi. W wielu opracowaniach mowa jest również o wzajemnym uzupełnianiu się procesu diagnozowania i terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110506 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50138 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40246 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33116 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46578 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Entliczek Pentliczek.)
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i rodziców, którzy chcą zapewnić dziecku lepsze szanse edukacyjne. Jest to źródło wiedzy przydatnej do prowadzenia zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z dziećmi, które nie osiągnęły jeszcze pełnej gotowości do podjęcia nauki w klasie pierwszej. Dzięki publikacji nauczyciele i rodzice pogłębią i uporządkują swoją wiedzę na temat oczekiwań, którym musi sprostać dziecko, aby być dobrym uczniem. Książka tłumaczy także, w jaki sposób poprzez proces uczenia się można korzystnie wpływać na rozwój dziecka oraz w jaki sposób opracować program wspomagania rozwoju umysłowego dziecka. Pozycja ma charakter przystępnie napisanego podręcznika. Zawiera psychologiczne i pedagogiczne podstawy oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego. Prezentowane zajęcia z dziećmi opracowane są tak, aby można je realizować w domu, w przedszkolu, a także w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99987, 103693 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45966 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38055 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43448 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63719 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie to bardzo szczegółowa, obszerna relacja z badań własnych wykorzystujących bogaty repertuar metod badań naukowych, przede wszystkim studia nad rodzimą i obcą literaturą przedmiotu oraz eksperyment pedagogiczny. W książce w sposób wysoce kompetentny, interesujący, rzetelny, naukowy podjęto niezwykle istotny, wymagający głębszych dociekań empirycznych problem zastosowania metody Makaton w procesie wspomagania rozwoju oraz terapii sfery komunikacji dzieci z zespołem Downa, jak również dzieci z innymi kategoriami niepełnosprawności, szczególnie we wczesnym okresie ich rehabilitacji”. Z recenzji dr hab. Marzenny Zaorskiej, prof. UMK
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35779 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 305)
W monografii przedstawiono problematykę wspomagania rozwoju małego dziecka - dziecka do trzeciego roku życia. Praca składa się z dwóch części: w pierwszej przedstawiono fundamentalne teoretyczne kwestie: rozwój człowieka i jego wspomaganie oraz rozwój w okresie wczesnego dzieciństwa. Część druga stanowi opis i analizę wyników badań własnych, dotyczących możliwości i powinności wspomagania rozwoju małego dziecka, metod wspomagania różnych sfer rozwoju, źródeł opinii rodziców na temat wspomagania rozwoju dziecka i podejmowanych działań z tym związanych oraz trudności doświadczanych we wspomaganiu rozwoju dziecka. Publikacja skierowana jest do rodziców oraz opiekunów dzieci do lat trzech, a także dla studentów kierunków pedagogicznych, psychologii, przyszłych rodziców, osób, które planują zająć się profesjonalną pracą z najmłodszymi dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115713 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42885 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49330 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Opracowanie składa się z dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie studiów o charakterze przeglądowym: Studium I Badania nad mową dziecka. Przegląd kierunków i teorii badań nad mową dziecka przedstawia stan, historię oraz główne kierunki badań na tle kierunków głównie lingwistycznych; Studium II Zagadnienie normy rozwojowej werbalnej. Problemy periodyzacji rozwoju mowy z kolei stanowi przegląd polskich badań nad mową dziecka. Znajdują się w nim m.in. przykładowo zinterpretowane przez autora opracowania wyniki badań nad wybranymi aspektami akwizycji systemu językowego dzieci polskich przedstawionych w wybranych pracach wybitnych polskich autorów oraz propozycja autorska nowej periodyzacji rozwoju mowy dziecka. W przeglądzie tym Autor starał się oddać główne kierunki i tendencje rozwojowe badań nad mową dziecka. Mowa dziecka to niezwykle interesujący poznawczo obszar badań, daje bowiem możliwość zbliżenia się do bodaj jednej z najbardziej tajemniczych właściwości istoty ludzkiej, jaka wiąże się z mową i myśleniem. Badając mowę dziecka, próbujemy odpowiedzieć na pytania, które nurtowały ludzi od zawsze: jak ukształtował się język w rozwoju gatunku ludzkiego, jaką rolę odegrał w rozwoju gatunku, jak przebiegał jego rozwój, jaki jest jego wpływ na kształtowanie się osoby, społeczeństwa, kultury, jak język wpływa na rozwój gatunku ludzkiego, co się dzieje, kiedy człowiek mówi, jakie mogą być skutki mówienia i inne. To wszystko możemy obserwować niejako in statu nascendi, obserwując proces kształtowania się mowy małego dziecka. /ze Wstępu/
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
W „Pracach Instytutu Elektrotechniki” publikowane są oryginalne artykuły naukowe, prace przeglądowe, prace habilitacyjne i skrócone prace doktorskie z zakresu szeroko pojętej elektrotechniki. Czasopismo ukazuje się nieprzerwanie od 1951 roku. Początkowo zawierało artykuły oparte na wykonanych w Instytucie Elektrotechniki badaniach tak teoretycznych jak i doświadczalnych. Obecnie na łamach "Prac IEL" bardzo często goszczą autorzy spoza Instytutu – z kraju i zagranicy. Wszystkie artykuły naukowe zgłoszone do publikacji w czasopiśmie były zawsze recenzowane.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej