Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(53)
Forma i typ
Książki
(53)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(141)
wypożyczone
(12)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(28)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(29)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(24)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(15)
Wypożyczalnia Złotów
(19)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(14)
Czytelnia Wągrowiec
(12)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Bierońska Elżbieta
(3)
Knapik Irmina
(3)
Lubner-Piskorska Anna
(3)
Maurer Alicja
(3)
Mystkowska Halina
(3)
Smereka Tomasz
(3)
Łomża Justyna
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Bogdanowicz Marta
(2)
Dembińska Małgorzata
(2)
Duda Hanna
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(2)
Krakowiak Kazimiera
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Lipka-Sztarbałło Krystyna
(2)
Młynarska Małgorzata
(2)
Szewczyk Małgorzata
(2)
Zielińska Ewa
(2)
Bieńkowska Katarzyna
(1)
Billewicz Grażyna
(1)
Bogdanowicz Katarzyna
(1)
Bryła Maria
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Cooper Pamela J
(1)
Dobrowolska Danuta
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Dziemidowicz Czesław
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Jelinek Jan Amos
(1)
Karwatowska Małgorzata
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Korzon Aniela
(1)
Kot Alicja
(1)
Krakowian Bogdan
(1)
Krupa Dorota
(1)
Krysiak Beata
(1)
Kwiatkowska Małgorzata
(1)
Liszcz Krzysztof
(1)
Mielech Alina
(1)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(1)
Muszyńska Aneta
(1)
Myrdzik Barbara
(1)
Nawrocka Danuta
(1)
Nowak Jadwiga
(1)
Ossowski Roman
(1)
Palak Zofia
(1)
Pawlak Agnieszka
(1)
Pelc Maria
(1)
Plutecka Katarzyna
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Rodak Hanna
(1)
Sadowska Katarzyna
(1)
Stawowy-Wojnarowska Irena
(1)
Sękowska Jadwiga
(1)
Tomaszewska Agata
(1)
Walczowska-Dutka Maria
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zielińska Krystyna
(1)
Zioło Brygida
(1)
Łojewska Aleksandra
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(7)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(1)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(53)
Język
polski
(51)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Dziecko głuche
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Temat
Mowa
(49)
Język polski
(19)
Logopedia
(14)
Czytanie
(11)
Dziecko
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Dziecko głuche
(10)
Gry edukacyjne
(9)
Nauczanie początkowe
(8)
Pisanie
(8)
Słuch
(8)
Myślenie
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Nauczanie
(5)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Głusi
(4)
Język migowy
(4)
Metoda Dobrego Startu
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Psychoterapia
(4)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(4)
Biblioterapia
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Edukacja domowa
(3)
Gry i zabawy
(3)
Integracja społeczna
(3)
Metoda Petö
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Niewidomi
(3)
Osobowość
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Rewalidacja
(3)
Socjalizacja
(3)
Subkultura
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Zespół ADHD
(3)
Zespół Downa
(3)
Adaptacja
(2)
Adopcja
(2)
Afazja
(2)
Agresywność
(2)
Autyzm
(2)
Dogoterapia
(2)
Domy dziecka
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Doroszewska, Janina
(2)
Drama (pedagog.)
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dyslalia
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Emisja głosu
(2)
Falkowski, Jakub
(2)
Fizykoterapia
(2)
Fonogesty
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Grzegorzewska, Maria
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Han-Ilgiewicz, Natalia
(2)
Hulek, Aleksander
(2)
Implanty
(2)
Indywidualny tok nauki
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Jedlewski, Stanisław
(2)
Joteyko, Józefa
(2)
Jąkanie
(2)
Język angielski
(2)
Języki
(2)
Kirejczyk, Kazimierz
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konopnicki, Jan
(2)
Korczak, Janusz
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Lateralizacja
(2)
Lęk
(2)
Matematyka
(2)
Metoda Montessori
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
(2)
Mukowiscydoza
(2)
Muzykoterapia
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Młodzież niedosłysząca
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Obowiązek szkolny
(2)
Oceny szkolne
(2)
Odruchy
(2)
Otyłość
(2)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(6)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Encyklopedie
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(2)
Film
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Programy nauczania
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
53 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Treść: Rozwijanie sfer funkcjonowania dziecka; Komunikacja; Mowa czynna; Ćwiczenia stymulacyjne; Czas na edukację.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 107061 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63687 P 3,5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86862 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań, stanowiących źródło aktywności poznawczej dziecka. Ponadto sprzyja wykorzystywaniu różnorodnych metod nauczania, szczególnie tych aktywizujących, rozbudza motywację w przyswajaniu wiedzy i ćwiczy operatywność w zastosowaniu zdobytych wiadomości i umiejętności do rozwiązywania problemów o charakterze teoretycznym i praktycznym. Jej wyjątkową rolę dla wszechstronnego rozwoju dziecka podkreślają nie tylko pedagodzy, ale również psycholodzy, wyjaśniając, że czynności integrujące przekazywaną wiedzę uwzględniają i doskonalą umiejętność syntetycznego spojrzenia [...], ułatwiają opanowanie nowych treści, służą operatywności zdobytej wiedzy, a także aktywizują normalny stan czynnościowy mózgu, który ma zawsze charakter integracyjny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50266 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40670, 37935 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest zbiorem 35 scenariuszy zajęć, każdy z nich poświęcony jest jednej głosce (wyjątkiem jest scenariusz dotyczący głosek: ą i ę). Ponadto w książce znajdują się przykładowe ćwiczenia usprawniające narządy mowy oraz załączniki z obrazkami i wyrazami pomocne przy przeprowadzaniu zajęć. Scenariusze zostały przygotowane tak, aby dzieci w przedziale wiekowym od 2,5 do 7 lat mogły poznać wszystkie głoski języka polskiego (czyli to, co słyszą), nawet jeśli nie potrafią ich jeszcze wypowiedzieć. Przedstawione ćwiczenia i zabawy kształtują słuch fonemowy, usprawniają narządy mowy oraz motorykę małą i dużą, a także ułatwiają wywoływanie poznanych głosek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108619 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49131 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39638 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32869 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45777 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64423 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uczę się poprawnie wymawiać z Foczką Ninką)
Uczę się poprawnie wymawiać z Foczką Ninką to seria książeczek logopedycznych. Proponowany materiał językowy opracowany został zgodnie z metodyką pracy logopedycznej i jest poparty długoletnim doświadczeniem zawodowym Autorki. Profesjonalnie dobrane zadania służą stymulacji rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Mogą być bardzo przydatne do organizowania metodycznych zabaw językowych z dziećmi, u których występuje opóźnienie rozwoju mowy, zaburzenie artykulacji czy nieutrwalona wymowa tak zwanych głosek trudnych. Niniejsza książka jest adresowana do dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, które nie wymawiają poprawnie głoski [dż]. Publikacja będzie przydatna dla logopedów, pedagogów, nauczycieli i rodziców pracujących z dziećmi, u których głoska [dż] pojawiła się spontanicznie lub została wywołana przez logopedę w izolacji (jako pojedynczy dźwięk). Nadal jednak często bywa wymawiana źle, szczególnie w trudniejszych do wyartykułowania wyrazach bądź gdy dziecko chce powiedzieć coś szybko i jest podekscytowane.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 111542 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50027 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40764 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Uczę się poprawnie wymawiać z Foczką Ninką)
Uczę się poprawnie wymawiać z Foczką Ninką to seria książeczek logopedycznych. Proponowany materiał językowy opracowany został zgodnie z metodyką pracy logopedycznej i jest poparty długoletnim doświadczeniem zawodowym Autorki. Profesjonalnie dobrane zadania służą stymulacji rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Mogą być bardzo przydatne do organizowania metodycznych zabaw językowych z dziećmi, u których występuje opóźnienie rozwoju mowy, zaburzenie artykulacji czy nieutrwalona wymowa tak zwanych głosek trudnych. Niniejsza książka jest adresowana do dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, które nie wymawiają poprawnie głoski [dż]. Publikacja będzie przydatna dla logopedów, pedagogów, nauczycieli i rodziców pracujących z dziećmi, u których głoska [dż] pojawiła się spontanicznie lub została wywołana przez logopedę w izolacji (jako pojedynczy dźwięk). Nadal jednak często bywa wymawiana źle, szczególnie w trudniejszych do wyartykułowania wyrazach bądź gdy dziecko chce powiedzieć coś szybko i jest podekscytowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40707 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Drodzy Czytelnicy, oddajemy w Wasze ręce zbiór scenariuszy, które wykorzystywałyśmy podczas zajęć logopedycznych prowadzonych w przedszkolach i w poradni psychologiczno-pedagogicznej. Scenariusze zawierają ćwiczenia oddechowe, usprawniające aparat artykulacyjny, ćwiczenia w naśladowaniu dźwięków z otoczenia, sprzyjające prawidłowej realizacji samogłosek i spółgłosek. Celem naszych zajęć było kształtowanie poprawnej wymowy, wzbogacanie słownictwa i wiedzy o środowisku oraz nauka konstruowania wypowiedzi u dzieci w wieku przedszkolnym. Wiemy, że rozwój mowy nie jest procesem wyizolowanym, lecz ściśle związanym z rozwojem ruchowym i poznawczym dziecka, stąd wiele ćwiczeń wspomagających rozwój motoryki dużej i małej, świadomości fonologicznej, percepcji wzrokowej, pamięci i uwagi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109677 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49197 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39845 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46095 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64683 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76786, 76785, 76787 (3 egz.)
Książka
W koszyku
W podręczniku omówiono nowe propozycje rozwijania języka ucznia propagowane przez pedagogów nowatorów. Zaprezentowano metody pracy w świetle badań i teorii uwzględniających współczesną wiedzę o uczniu, jego zdolnościach oraz pracy mózgu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111606 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50252 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33378 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46554 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65629 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to program Metody Dobrego Startu dostosowany do potrzeb dzieci z wadą słuchu i z opóźnionym rozwojem mowy. Może być także wykorzystywany podczas zajęć z małymi dziećmi rozwijającymi się prawidłowo. W teczce znajdują się książeczki tematyczne, ilustracje, wzory wspomagające prawidłową wymowę wierszyków, zdań i wyrazów, wyrazy do wycinania oraz kartonowe kukiełki. Książeczki tematyczne (o zwierzętach hodowlanych, owocach, warzywach, ubraniach oraz Bożym Narodzeniu) zawierają ćwiczenia wykorzystujące tę metodę. Są one opracowane w taki sposób, aby dzieci z radością je wykonywały. Oprócz zadań, w których opracowują i utrwalają materiał językowy, w książeczkach znajdują się również polecenia łatwiejsze i przyjemniejsze, np. kolorowanie ilustracji, poznawanie świata poprzez własne doświadczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39467 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64941 P 3,5 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107106 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77398, 77399 (2 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77400 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28509 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37426, 37425 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54021 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39926 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54594 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Program Metoda Dobrego Startu. Od głoski do słowa został przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym rozwijających się nieharmonijnie: z opóźnionym rozwojem językowym i mowy o różnych uwarunkowaniach, na przykład niepełnosprawnością słuchową, intelektualną, SLI oraz sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi. Po odpowiednim dostosowaniu, zwłaszcza w zakresie ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych, można go także stosować podczas zajęć z najmłodszymi dziećmi (od 2. roku życia), których rozwój przebiega prawidłowo. Celem programu Od głoski do słowa jest wspomaganie rozwoju języka i mowy dzieci z wadą słuchu i opóźnionym rozwojem mowy. Rymowanki i śpiewanki oraz związane z nimi zabawy są podstawą do nabywania i poszerzania słownictwa, a przy ich tworzeniu uwzględniono akcent, melodię i rytm mowy. Zaplanowane ćwiczenia regulują oddech, doskonalą głos, słuch oraz wymowę sylab, słów i prostych zdań. Program Od głoski do słowa zawiera: – podręcznik – instrukcję do programu; – dwa zeszyty ćwiczeń z ilustracjami i tekstami rymowanek; – zestaw 14 kart ze wzorami abstrakcyjnymi do ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych (jeden wzór do dwóch rymowanek); – płytę CD z propozycjami melodii do rymowanek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51535 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67339 P 3,6 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 612 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84785 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61278 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zabaw logopedycznych : w grupach dzieci od 4 do 7 lat / Anna Lubner-Piskorska. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2016. - Teka (broszura: 46, [1] s., [69] k. tabl. luzem) : il. ; 31 cm.
(Z Serii Unilogo / Anna Lubner-Piskorska)
Publikacja zawiera 15 scenariuszy zajęć oraz niezbędne do nich materiały graficzne. Proponowane zabawy umożliwiają profilaktykę w zakresie poprawnego rozwoju mowy, stymulują zachowania komunikacyjne werbalne, wyrównują opóźnienia w rozwoju mowy, zapobiegają powstawaniu zaburzeń, uwrażliwiają percepcję oraz pamięć słuchową. Tematyka oraz dobór treści scenariuszy przybliżają dzieciom wiedzę o otaczającym je świecie. Propozycje zabaw są też okazją do kształtowania wyczucia estetycznego oraz wrażliwości na sztukę (nie tylko słowa). Ponadto uczą współpracy, planowania własnych działań, myślenia oraz rozwijają zdolność do empatii. W teczce znajduje się zeszyt ze scenariuszami zajęć (48 stron) i 69 kart pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50270 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40372 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33292 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66194 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65504 P 3,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46005 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Program terapeutyczny Wędrówka Języczka-Podróżniczka w świat mowy został opracowany z myślą o dzieciach dwu- i trzyletnich. Jest to zbiór trzydziestu scenariuszy, które mogą być realizowane jako cykl ćwiczeń systematycznie prowadzonych w czasie grupowych zajęć logopedycznych lub jako pojedyncze zabawy, mogą też być wykorzystywane do indywidualnej pracy rodzica z dzieckiem. Głównym celem programu jest stymulacja rozwoju mowy dzieci poprzez harmonijne rozwijanie innych funkcji psychicznych: spostrzegawczości, pamięci, wyobraźni, uwagi. Ćwiczenia stymulujące rozwój mowy wzbogacają czynny i bierny słownik dziecka, usprawniają pracę aparatu artykulacyjnego, oddechowego, fonacyjnego oraz pobudzają do komunikacji werbalnej. Dzieci uczą się także budowania pierwszych relacji społecznych. Zawarte w programie ćwiczenia mają charakter zabawy, tematyka zajęć nawiązuje do najbliższego otoczenia maluchów - koncentruje się wokół domu, rodziny, zabawek, zwierząt domowych, poznawania własnego ciała. W scenariuszach zaproponowano wiele zabaw ruchowych w formie ćwiczeń logorytmicznych, kształcących orientację w schemacie własnego ciała, poczucie rytmu oraz koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową. Opracowano także zabawy manualne, takie jak: ugniatanie modeliny, zbieranie ryżu, malowanie farbami (całą dłonią lub palcami), wydzieranie papieru, przyklejanie, kolorowanie na dużych kartkach papieru, wycinanie. Ćwiczeniom praksji oralnej towarzyszą masaże: masaż Shantala, który pozwala na wyrównanie napięcia mięśniowego w obrębie twarzy, masaż stóp i rąk, masaż aktywizujący pracę języka oraz masaż przygotowujący dziecko do mówienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50246 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40526 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64847 P 2,6 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111571 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka AAC)
(Czytaj i Rozmawiaj)
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
Książka stanowi pomoc do nauki aktywnego czytania dla dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się i nie tylko. Zawiera prostą historię z powtarzającym się refrenem, który budzi ciekawość dziecka i mobilizuje je do odkrywania kolejnej strony. Dołączone do książki symbole obrazkowe (PCS) umożliwiają dziecku z trudnościami w porozumiewaniu się branie czynnego udziału w czytaniu tekstu, zastępując słowa, których nie potrafi wypowiedzieć, a dzieciom z autyzmem, które potrzebują szczególnej wizualizacji, pozwalają dodatkowo lepiej zrozumieć czytany tekst. Książka jest doskonałym pretekstem do nauki podejmowania i prowadzenia dialogu, zadawania pytań, komentowania. Zachęca również do wspólnych zabaw wokół tekstu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 721 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia. Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych. Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia. "Zabawy z rymami" kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci. "Głoski rozpoczynające i kończące słowa" stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów. "Głoska a litera" poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek w słowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107766 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej