Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(253)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(180)
Artykuły
(66)
Publikacje dydaktyczne
(21)
Publikacje fachowe
(21)
Publikacje naukowe
(7)
E-booki
(5)
Poradniki i przewodniki
(4)
Druki ulotne
(1)
Gry i zabawki
(1)
Dostępność
dostępne
(469)
wypożyczone
(73)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(97)
Czytelnia Piła
(9)
Wypożyczalnia Chodzież
(91)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(82)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(69)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(83)
Czytelnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(50)
Czytelnia Wągrowiec
(32)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(8)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(12)
Autor
Tońska-Szyfelbein Anna
(10)
Porayski-Pomsta Józef
(9)
Szłapa Katarzyna
(8)
Tomasik Iwona
(8)
Wrzesiński Sławomir
(8)
Kaczmarek Leon
(6)
Bogdanowicz Marta
(5)
Brzezińska Anna
(5)
Stecko Elżbieta
(5)
Balejko Antoni
(4)
Koźmiński Łukasz
(4)
Matecki Maciej
(4)
Misiewicz Tomasz
(4)
Mystkowska Halina
(4)
Młynarska Małgorzata
(4)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(4)
Radwańska Anna
(4)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(4)
Tarkowski Zbigniew
(4)
Bierońska Elżbieta
(3)
Chmielewska Elżbieta
(3)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(3)
Korendo Marta
(3)
Krzywda-Pogorzelski Maciej
(3)
Maurer Alicja
(3)
Mikosza Lucyna
(3)
Orłowska-Popek Zdzisława
(3)
Paluch Anna
(3)
Patalon Mateusz
(3)
Przybyla Olga
(3)
Schaffer H. Rudolph
(3)
Szewczyk Małgorzata
(3)
Słodownik-Rycaj Ewa
(3)
Vygotskij Lev Semenovič
(3)
Walaszek Monika
(3)
Winczura Barbara
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Baczała Ditta
(2)
Bekus-Richane Marzena
(2)
Blau Melinda
(2)
Bryńska Anita
(2)
Błeszyński Jacek
(2)
Cytowska Beata
(2)
Czekański Marek
(2)
Dell Carl W
(2)
Gacka Ewa
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(2)
Hogg Tracy
(2)
Hołyńska Bożena
(2)
Jagielska Gabriela
(2)
Jankowska-Szafarska Lucyna
(2)
Jurkowski Andrzej
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Knapp Julie
(2)
Komender Jadwiga
(2)
Korczewska Elżbieta
(2)
Kowalska Iwona
(2)
Kozubek Joanna
(2)
Kołudzka Janina
(2)
Kuś Joanna
(2)
Lutomierska Aleksandra
(2)
Milewski Stanisław
(2)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(2)
Owieśna Monika
(2)
Pawlik Olga
(2)
Piaget Jean
(2)
Piechowicz-Kułakowska Celina
(2)
Pojmaj Iwona
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria
(2)
Rożyńska Małgorzata
(2)
Różańska-Gał Anna
(2)
Smereka Tomasz
(2)
Spałek Ewa
(2)
Szerszeńska Anna
(2)
Tońska-Mrowiec Anna
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Węsierska Katarzyna
(2)
Zielińska Ewa
(2)
Bakiera Lucyna
(1)
Bartkowska Teresa
(1)
Bejm Patrycja
(1)
Bieńkowska Katarzyna
(1)
Billewicz Grażyna
(1)
Borsuk-Sorota Elżbieta
(1)
Brazelton T. Berry
(1)
Brejnak Wojciech
(1)
Brzezińska Beata
(1)
Błaż Agata
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Chmura Joanna (logopeda)
(1)
Cieszyńska Jadwiga
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(1)
Czapla Joanna
(1)
Daraszkiewicz Erna
(1)
Darowska Anna
(1)
Dittfeld Bożena
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dysarz Zofia
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(121)
2000 - 2009
(65)
1990 - 1999
(32)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(8)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(55)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(258)
Język
polski
(252)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Nauczyciele przedszkoli
(22)
Nauczyciele
(19)
Wychowawcy małych dzieci
(13)
Pedagodzy szkolni
(12)
Logopedzi
(10)
Wychowawcy klas
(8)
Dzieci
(7)
Rodzice
(7)
Pedagodzy
(6)
Terapeuci
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
0-5 lat
(4)
Specjaliści terapii uzależnień
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Młodzież
(3)
Przedszkola
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Tyflopedagodzy
(3)
6-8 lat
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Neurologopedzi
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Mowa
(181)
Dziecko
(135)
Logopedia
(61)
Mowa - rozwój
(47)
Język polski
(38)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(23)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(21)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(20)
Gry edukacyjne
(18)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(18)
Jąkanie
(17)
Słuch
(16)
Czytanie
(14)
Dziecko autystyczne
(14)
Myślenie
(14)
Wychowanie w rodzinie
(14)
Autyzm
(13)
Pisanie
(13)
Psychologia rozwojowa
(13)
Wychowanie przedszkolne
(13)
Gry i zabawy
(12)
Terapia logopedyczna
(12)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(11)
Wcześniak
(11)
Afazja
(10)
Dzieci
(10)
Język dziecka
(10)
Dojrzałość emocjonalna
(9)
Dziecko niedosłyszące
(9)
Korekcja mowy
(9)
Zaburzenia mowy
(9)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Noworodek
(8)
Poczucie własnej wartości
(8)
Rozwój mowy
(8)
Uczucia
(8)
Wspomaganie rozwoju
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Pamięć
(7)
Choroby dziecięce
(6)
Dziecko jąkające się
(6)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(6)
Grupy rówieśnicze
(6)
Poznanie
(6)
Rodzice
(6)
Rodzina
(6)
Sprawność motoryczna
(6)
Wychowanie
(6)
Zespół Downa
(6)
Dziecięce porażenie mózgowe
(5)
Dziecko z zespołem Downa
(5)
Dziedziczność
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Młodzież
(5)
Niemowlę
(5)
Piaget, Jean
(5)
Psychoterapia
(5)
Płeć
(5)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(5)
Terapia dydaktyczna
(5)
Vygotskij, Lev Semenovič
(5)
Zachowanie
(5)
Afazja dziecięca
(4)
Dojrzałość szkolna
(4)
Dyslalia
(4)
Dziecko głuche
(4)
Integracja sensoryczna
(4)
Komunikacja werbalna
(4)
Lęk
(4)
Metoda Dobrego Startu
(4)
Mutyzm
(4)
Muzykoterapia
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Neurologopedia
(4)
Osobowość
(4)
Programy komputerowe
(4)
Umysł
(4)
Wady rozwojowe
(4)
Wzrok
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Agresywność
(3)
Dwujęzyczność
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Inteligencja (psychol.)
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Matematyka
(3)
Metoda Bobathów
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Przedszkole - konspekty i rozkłady materiału
(3)
Przywiązanie (psychol.)
(3)
Rozwój społeczny
(3)
Seplenienie
(3)
Spostrzeganie
(3)
Spółgłoski
(3)
Stres
(3)
Telewizja
(3)
Uczenie się
(3)
Uwaga (psychol.)
(3)
Temat: czas
2001-
(16)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Województwo wielkopolskie
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(48)
Ćwiczenia i zadania
(28)
Artykuł z czasopisma fachowego
(21)
Artykuł z czasopisma naukowego
(13)
Poradniki dla rodziców
(9)
Podręczniki akademickie
(8)
Poradniki
(8)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(6)
Podręcznik
(6)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(5)
Dokumenty elektroniczne
(4)
Gry komputerowe dla dzieci
(4)
Materiały pomocnicze
(4)
Artykuł fachowy
(3)
Poradnik
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Podręczniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Efekty dźwiękowe
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry planszowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Raport z badań
(1)
Stan badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(76)
Psychologia
(13)
Językoznawstwo
(9)
Medycyna i zdrowie
(7)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Wychowanie w Przedszkolu
(13)
Szkoła Specjalna
(7)
Poradnik Językowy
(5)
Życie Szkoły
(5)
Logopedia
(4)
Scholasticus
(4)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(3)
Głos Pedagogiczny
(3)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(3)
Bliżej Przedszkola
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(2)
Rewalidacja
(2)
Dyrektor Szkoły
(1)
Edukacja i Dialog
(1)
Logopeda
(1)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(1)
Przegląd Psychologiczny
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Remedium
(1)
Sygnał
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
Wychowawca
(1)
258 wyników Filtruj
Pozostałe zbiory
CD
W koszyku
Jąkanie - trening płynnej wymowy to nowoczesny program do ćwiczenia płynnej wymowy, przeznaczony dla dzieci w ieku od 5 do 12 lat. Program składa się z multimedialnych ćwiczeń, w ramach których w formie zabaw i gier dziecko steruje głosem akcją na ekranie. Zabawy pozwalają na ćwiczenie: przeciagania głosek; kontroli siły głosu; rytmiczności mowy. Ćwiczenia stanowią rozwinięcie tradycyjnych narzędzi logopedycznych, zachęcając dzieci do pracy poprzez multimedialną i zabawową formę. Zrozumiałe polecenia dźwiękowe; Zapamiętywanie postępów w nauce; ćwiczenia do samodzielnego wykonywania; Interaktywne, animowane ćwiczenia; Mozliwość wielokrotnego powtarzania wybranego ćwiczenia; Łatwa nawigacja po programie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2568 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja prezentuje niektóre metody usprawnienia dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD), takie jak: metodę Kabata, Bobathów, Petö, Vojty, Domana, Weroniki Sherborne, Bon Depart, hipoterapię, muzykoterapię oraz podejmuje problematykę osób z wadą słuchu. W książce opisane zostało także zagadnienie społecznego problemu, jakim jest zjawisko spożycia alkoholu przez młodzież. Autorzy artykułów swoje założenia i pomysły wywodzą z podstaw teoretycznych. Można to uznać za walor pracy dający szansę szerszego spojrzenia na problem niepełnosprawności. Adresatami publikacji mogą być psychologowie, pedagodzy, logopedzi, terapeuci pracujący z dziećmi, rodzice oraz kadra naukowa i studenci kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107012 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37942 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32290 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45314 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63999 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wspierać rozwój przedszkolaka? / Monika Sobkowiak. - Wydanie I. - [Warszawa] : [Edgard], [2019]. - 239, [1] strona ; 21 cm.
(Samo Sedno)
Książka stanowi cenne źródło wiedzy oraz inspirację do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Znajdziecie w niej pomysłowe wskazówki oraz mnóstwo zabaw, doświadczeń i eksperymentów... [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117182 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52179 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35021 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49386 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67267 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 305)
W monografii przedstawiono problematykę wspomagania rozwoju małego dziecka - dziecka do trzeciego roku życia. Praca składa się z dwóch części: w pierwszej przedstawiono fundamentalne teoretyczne kwestie: rozwój człowieka i jego wspomaganie oraz rozwój w okresie wczesnego dzieciństwa. Część druga stanowi opis i analizę wyników badań własnych, dotyczących możliwości i powinności wspomagania rozwoju małego dziecka, metod wspomagania różnych sfer rozwoju, źródeł opinii rodziców na temat wspomagania rozwoju dziecka i podejmowanych działań z tym związanych oraz trudności doświadczanych we wspomaganiu rozwoju dziecka. Publikacja skierowana jest do rodziców oraz opiekunów dzieci do lat trzech, a także dla studentów kierunków pedagogicznych, psychologii, przyszłych rodziców, osób, które planują zająć się profesjonalną pracą z najmłodszymi dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115713 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42885 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49330 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wydanie I tej publikacji ukazało się w 2015 r. Książka spotkała się z szerokim odbiorem i ze wszech miar okazała się publikacją społecznie użyteczną. Stało się tak dlatego, że w polskiej literaturze przedmiotu, poświęconej mowie dziecka, brak tego typu opracowań. Dwa studia zawierają – z jednej strony – przegląd teorii badań mowy dziecka, z drugiej – prezentują zagadnienia werbalnej normy rozwojowej oraz periodyzacji rozwoju mowy dziecka. Wszystko to jest uporządkowane zgodnie z koncepcją Autora, opatrzone przez niego komentarzem interpretacyjnym oraz uzupełnione własną propozycją periodyzacji mowy. W sumie więc książka profesora Józefa Porayskiego-Pomsty odgrywa rolę rodzaju przewodnika po skomplikowanych meandrach metodologii badań rozwoju mowy dziecka w jej pełnym przekroju chronologicznym, zawierając przy tym oryginalną koncepcję autorską w tym zakresie. Mowa dziecka to niezwykle interesujący poznawczo obszar badań, daje bowiem możliwość zbliżenia się do bodaj jednej z najbardziej tajemniczych właściwości istoty ludzkiej, jaka wiąże się z mową i myśleniem. […]. Badając mowę dziecka, próbujemy odpowiedzieć na pytania, jakie nurtowały ludzi od zawsze: jak ukształtował się język w rozwoju gatunku ludzkiego, jaką rolę odegrał w rozwoju gatunku, jak przebiegał jego rozwój, jaki jest jego wpływ na kształtowanie się osoby, społeczeństwa, kultury, co się dzieje, kiedy człowiek mówi, jakie są skutki mówienia i inne.. Opracowanie składa się z dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie studiów o charakterze przeglądowym: – Studium I. Badania nad mową dziecka. Przegląd kierunków i teorii badań nad mową dziecka przedstawia stan, historię oraz główne kierunki badań na tle kierunków głównie lingwistycznych; – Studium II. Zagadnienie normy rozwojowej werbalnej. Problemy periodyzacji rozwoju mowy stanowi z kolei przegląd polskich badań nad mową dziecka. Znajdują się w nim zinterpretowane przykładowo przez autora opracowania wyniki badań nad wybranymi aspektami akwizycji systemu językowego dzieci polskich przedstawionych w wybranych pracach wybitnych polskich autorów oraz autorska propozycja nowej periodyzacji rozwoju mowy dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej.)
Podręcznik prezentuje kluczowe zjawiska rozwojowe charakterystyczne dla okresu dzieciństwa. Omawia rozwój emocjonalny, poznawczy i poznawczo-społeczny oraz ich znaczenie dla funkcjonowania dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39031 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45094 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Opracowanie składa się z dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie studiów o charakterze przeglądowym: Studium I Badania nad mową dziecka. Przegląd kierunków i teorii badań nad mową dziecka przedstawia stan, historię oraz główne kierunki badań na tle kierunków głównie lingwistycznych; Studium II Zagadnienie normy rozwojowej werbalnej. Problemy periodyzacji rozwoju mowy z kolei stanowi przegląd polskich badań nad mową dziecka. Znajdują się w nim m.in. przykładowo zinterpretowane przez autora opracowania wyniki badań nad wybranymi aspektami akwizycji systemu językowego dzieci polskich przedstawionych w wybranych pracach wybitnych polskich autorów oraz propozycja autorska nowej periodyzacji rozwoju mowy dziecka. W przeglądzie tym Autor starał się oddać główne kierunki i tendencje rozwojowe badań nad mową dziecka. Mowa dziecka to niezwykle interesujący poznawczo obszar badań, daje bowiem możliwość zbliżenia się do bodaj jednej z najbardziej tajemniczych właściwości istoty ludzkiej, jaka wiąże się z mową i myśleniem. Badając mowę dziecka, próbujemy odpowiedzieć na pytania, które nurtowały ludzi od zawsze: jak ukształtował się język w rozwoju gatunku ludzkiego, jaką rolę odegrał w rozwoju gatunku, jak przebiegał jego rozwój, jaki jest jego wpływ na kształtowanie się osoby, społeczeństwa, kultury, jak język wpływa na rozwój gatunku ludzkiego, co się dzieje, kiedy człowiek mówi, jakie mogą być skutki mówienia i inne. To wszystko możemy obserwować niejako in statu nascendi, obserwując proces kształtowania się mowy małego dziecka. /ze Wstępu/
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Każdy zna więcej mitów, niż mu się wydaje, ale każdy ma też zawsze do dyspozycji naukę, która podpowiada właściwą drogę. Czy na podstawie kształtu brzucha ciężarnej kobiety można odgadnąć płeć dziecka? Czy znieczulenie zewnątrzoponowe w trakcie porodu niesie ze sobą wysokie ryzyko powikłań? Czy wywołuje u dzieci nadaktywność? Czy dzięki chodzikom dzieci zaczynają szybciej chodzić? Czy przemawianie do dziecka pieszczotliwym językiem opóźnia moment, kiedy zaczyna ono normalnie mówić? Czy szczepionki powodują wzrost zachorowań na autyzm? Czy zmuszanie dzieci do zjedzenia „wszystkiego, co mają na talerzu”, sprzyja rozwijaniu zdrowych nawyków żywieniowych? Czy wyimaginowani przyjaciele są oznaką społeczno-emocjonalnych problemów u dziecka? Stehen Hupp i Jeremy Jewell opisują najbardziej rozpowszechnione mity dotyczące rozwoju i wychowania dziecka. Przedstawiają badania naukowe obalające niesłuszne i często szkodliwe przekonania dotyczące różnych aspektów rozwoju, proponują oparte na dowodach naukowych praktyki i zalecenia. Objaśniają źródła błędnych koncepcji i zachęcają do sceptycznego, krytycznego podejścia do literatury dla rodziców i sensacyjnych medialnych doniesień. Chcielibyśmy, aby nasza książka była dla rodziców i studentów pomocą w wyrobieniu sobie krytycznego podejścia do wyszukiwania wartościowych informacji, aby za jej przyczyną sięgnęli po poradniki i inne źródła, które czerpią z badań naukowych. Mamy nadzieję, że w ten sposób rodzice (i przyszli rodzice) będą mogli wykorzystać naszą książkę jako metaporadnik. Tradycyjne poradniki skupiają się na szczegółach jednego tematu, tymczasem nasz metaporadnik omawia szeroki zakres tematów i odsyła czytelników do poradników tradycyjnych (opartych na badaniach naukowych). Dużo miejsca poświęcamy tu tłumaczeniu, dlaczego nie zgadzamy się z wieloma inteligentnymi ludźmi, i dołożyliśmy starań, aby nie zamieszczać tu twierdzeń, które inni sceptycy mogliby obalić w przyszłości. Z tekstu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41833 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34879 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1: Odkrywanie natury dziecka; Rozdział 2: Istota dzieciństwa; Rozdział 3: Początek życia; Rozdział 4: Tworzenie związków; Rozdział 5: Rozwój emocjonalny; Rozdział 6: Dziecko jako naukowiec: Piagetowska teoria rozwoju poznawczego; Rozdział 7: Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju; Rozdział 8: Dzieci jako osoby przetwarzające informacje; Rozdział 9: Posługiwanie się językiem; Rozdział 10: Ku dojrzałości. [G]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49399 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znakomita książka ukazująca znaczenie dzieciństwa dla funkcjonowania człowieka przez całe życie! Pozwala zrozumieć sens zmian rozwojowych w różnych obszarach funkcjonowania dziecka, wyczerpująco omawia rozwój emocjonalny, poznawczy, poznawczo-społeczny oraz rozwój języka dziecka. Ponadto wprowadza nowe, dotychczas nieobecne w psychologii rozwoju zagadnienia, jak rola telewizji, komputerów i internetu, porównania międzykulturowe; publikacja ułatwia przyswojenie wiedzy dzięki wyróżnieniom istotnych treści, słowniczków pojęć oraz zaproponowanej literaturze dodatkowej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50410 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45786 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64437 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości. Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin - pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103286 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46623 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37926 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko nie ma w swojej główce osobnych szufladek na efekty edukacji domowej i efekty edukacji przedszkolnej. (…) Dlatego dobre efekty w zakresie wychowania i kształcenia dzieci osiąga się wówczas, gdy uda się skorelować to, czego uczy się w domu i w przedszkolu. Natomiast źle się wiedzie dzieciom, gdy rodzice mają za nic prośby nauczycielek, żeby sensowniej zajmowali się swoim dzieckiem, oraz gdy w przedszkolu nie uwzględnia się tego, czego dzieci nauczyły się w domu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109030 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50061 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39658 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32800 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46016 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64635 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości autorstwa Davida R. Shaffera oraz Katherine Kipp to nowoczesny podręcznik akademicki, który przybliża nie tylko najważniejsze klasyczne koncepcje teoretyczne, ale także najnowsze wyniki badań i powstające na ich podstawie modele. Autorzy podręcznika w przystępny sposób opisują również „niepsychologiczne” zagadnienia - odnoszące się do genetyki, medycyny, a nawet statystyki - nieodłącznie związane z procesem rozwoju. Poruszają też zagadnienia dotychczas pomijane, takie jak porównania międzykulturowe czy analiza zróżnicowania zjawisk ze względu na płeć. Z perspektywy studentów na szczególne wyróżnienie zasługuje sam układ książki. Każdy z 15 rozdziałów wzbogacany jest przykładami z życia, które obrazują omawiane teorie. Rozdziały są zakończone rozbudowanymi materiałami ułatwiającymi organizowanie materiału i umożliwiającymi jego powtórkę. Utrwalanie poznanych treści jest możliwe dzięki syntetycznemu podsumowaniu, przypomnieniu najważniejszych terminów oraz serii pytań sprawdzających, zarówno w formie quizu, jak i pytań problemowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110696 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49864 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41700, 40166 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33225 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46509 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64995 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja stanowi uporządkowany zbiór terminów stosowanych w psychologii rozwoju człowieka. Leksykon obejmuje ponad tysiąc haseł, które zostały opracowane w oparciu o długotrwałą i wnikliwą analizę literatury naukowej z zakresu psychologii. Oprócz wyjaśnień i niezbędnych komentarzy praca zawiera etymologię oraz tłumaczenie terminów na język angielski. Zamieszczone w opracowaniu ryciny stanowią uzupełnienie wyjaśnianych pojęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103900/T.1 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47292 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38502 P (42) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31628 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44456 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63799 P 5,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce dokonano przeglądu propozycji oddziaływań na najmłodsze dzieci zagrożone niepełnosprawnością lub zaburzone w rozwoju. Obszary zagadnień dotyczą poszczególnych etapów postępowania w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dzieci. Niektórzy autorzy poruszają zagadnienia inspirujące do planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój dziecka, inni z kolei pokazują propozycje technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie określonych dysfunkcji w rozwoju dziecka, a także dokonują przeglądu oddziaływań terapeutycznych na małe dzieci, u których już pojawiają się nieprawidłowości. Przedstawione zagadnienia mogą stanowić inspirację do pracy z małym dzieckiem dla specjalistów z różnych dziedzin ľ pedagogów, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, lekarzy oraz innych terapeutów zajmujących się pomaganiem dziecku i jego rodzinie. Ze względu na obszerne interdyscyplinarne ujęcie problematyki publikacja może być źródłem informacji także dla studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31776 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44877 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63819 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83427, 83426, 83428 (3 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83429 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41523 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32499 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34830 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43973 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63256 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56638 P 4,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W siedmiu częściach książki zawarto informacje związane z medycznymi/genetycznymi podstawami zespołu Downa, artykuły poruszające tematykę rozwoju dziecka z zespołem Downa w zakresie procesów poznawczych oraz komunikacji językowej, opisano funkcjonowanie dzieci z zespołem Downa (uśrednione rzecz jasna) w wybranych metodach pracy edukacyjnej i wspomagających rozwój oraz część moim zdaniem bardzo istotną, a poświęconą życiu rodzinnemu z osobą z zespołem Downa. W książce znajdziemy także to, o czym pisałam powyżej - czyli wypowiedzi rodziców o dzieciach i dzieci o sobie samych. Ważnym dodatkiem jest niezbędnik adresowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34782 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46698 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej