Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(21)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(17)
Artykuły
(4)
E-booki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(35)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(12)
Wypożyczalnia Chodzież
(6)
Wypożyczalnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(3)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(5)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Autor
Doliński Dariusz
(2)
Strelau Jan
(2)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Bieluga Krystyna
(1)
Bruckman Amy S
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Dudel Barbara
(1)
Evans Dylan
(1)
Grandin Temple
(1)
Kulesza Katarzyna
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Mazur Stanisław
(1)
Mazurek Krzysztof
(1)
Mika Patrycja
(1)
Milata-Troinska Agata
(1)
Nosal Czesław Sławomir
(1)
Nęcka Edward
(1)
Osiejuk Emilia
(1)
Palusiński Kamil
(1)
Panek Richard
(1)
Putko Adam
(1)
Rode Magdalena
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Tryl Fabian
(1)
Zimny Zygmunt
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(24)
Język
polski
(22)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Pedagodzy
(2)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Myślenie
(12)
Myślenie twórcze
(7)
Dziecko
(4)
Inteligencja (psychol.)
(4)
Osobowość
(3)
Twórczość
(3)
Badania naukowe
(2)
Kreatywność
(2)
Matematyka
(2)
Motywacja
(2)
Mowa
(2)
Mózg
(2)
Poznanie
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia poznawcza
(2)
Psychologia różnic indywidualnych
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Arteterapia
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autystycy
(1)
Autyzm
(1)
Badania jakościowe
(1)
Behawioryzm
(1)
Burza mózgów
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Eksperymenty
(1)
Ewolucja
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Jung, Carl Gustav (1875-1961)
(1)
Język migowy
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kryzys psychiczny
(1)
Lęk
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Metafizyka
(1)
Myślenie dywergencyjne
(1)
Myślenie matematyczne
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauki empiryczne
(1)
Nieletni przestępcy
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Pamięć
(1)
Praca ręczna
(1)
Praca umysłowa
(1)
Proces twórczy
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Próba samobójcza
(1)
Psychoanaliza
(1)
Psychologia kryminalistyczna
(1)
Psychometria
(1)
Robótki ręczne
(1)
Rysunek
(1)
Samookaleczenie
(1)
Samopoznanie
(1)
Samotność
(1)
Spostrzeganie
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Szkoła specjalna
(1)
Temperament
(1)
Terapia plastyczna
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Uczniowie
(1)
Umysł
(1)
Uwaga (psychol.)
(1)
Wiedza
(1)
Więź rodzinna
(1)
Współdziałanie
(1)
Wywiad socjologiczny
(1)
Zachowanie
(1)
Zdolności
(1)
Zdolności manualne
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zogniskowany wywiad grupowy
(1)
Temat: dzieło
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Świat Problemów
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98701/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45675 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36693 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30664 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42788/T.1 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61985 P 5,2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Seria Krótki kurs to popularnonaukowe książki wydawane przez Oxford University Press, które w przystępny sposób przedstawiają szereg tematów z niemal każdej dziedziny. Omawiając z entuzjazmem fakty, analizy, perspektywy i nowe koncepcje autorzy-eksperci sprawiają, że tematy trudne stają się przystępne w lekturze. Emocje. Krótki kurs to przewodnik po najważniejszych informacjach dotyczących funkcjonowania ludzkich emocji. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na pytania: • Czym są emocje? Kiedy zaczęto stosować termin „emocja”, prowadzić pierwsze badania naukowe i wyodrębniać tzw. emocje podstawowe? • Czy dobre życie polega na byciu wolnym od wszelkich namiętności? Jak kwestię emocji rozumieli filozofowie od czasów starożytności i jak zmieniało się to myślenie? • Czy przeżywanie emocji jest uwarunkowane kulturowo, czy biologicznie? Czy istnieją emocje wspólne wszystkim ludziom? Czy istnieją emocje typowe dla przedstawicieli pojedynczych kultur? • Czym są tzw. wyższe emocje poznawcze? • Co wiemy na temat ewolucji emocji? Czy gdybyśmy byli ich pozbawieni, jak Wolkanie ze Star Treka, funkcjonowalibyśmy lepiej? W jaki sposób emocje wpływają na przebieg procesów myślenia, zapamiętywania i podejmowania decyzji? • Dlaczego płaczemy? Czy jesteśmy jedynym gatunkiem w królestwie zwierząt, który w taki sposób reaguje na smutek? • Co wyniki badań naukowych mówią nam o poczuciu szczęścia? Czy nauka jest w stanie wyjaśnić, co czyni nas szczęśliwymi? • W jaki sposób możemy wpływać na swoje stany emocjonalne? Czy rozmowa o traumatycznych wydarzeniach leczy, czy pogarsza stan cierpiącej osoby? • Czy maszyny mogą odczuwać emocje? W tej książce postuluję powrót do koncepcji emocji jako sprzymierzeńców rozumu, a nie jego wrogów. Uważam, że badania naukowe nad emocjami są nie tylko możliwe, ale też że niosą ze sobą ogromną wartość. Wierzę, że jeśli uda się nam lepiej zrozumieć emocje, będziemy mogli wieść bogatsze, a nie uboższe życie. Zaznajomienie się z najnowszymi postępami nauki zajmującej się tymi tajemniczymi zjawiskami może być natomiast co najmniej ekscytujące. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne czasopismo humanistyczne, istniejące od 1957 roku. Do 2014 roku ukazywało się jako dwumiesięcznik, od 2015 roku jest kwartalnikiem. Publikowane są w nim artykuły problemowe (krajowe i zagraniczne) z zakresu różnych dyscyplin: literaturoznawstwa, historii, kulturoznawstwa, socjologii, filozofii, psychologii i językoznawstwa. Zamieszczane są również przekłady oraz materiały i przyczynki, dyskusje i polemiki, recenzje i przeglądy. Adresowane przede wszystkim do środowiska naukowego, nie pomija jednak czytelnika mniej profesjonalnego, zwłaszcza nauczycieli, studentów oraz inteligencji zainteresowanej problematyką humanistyczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej