Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(132)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(120)
Publikacje naukowe
(12)
Artykuły
(11)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(265)
wypożyczone
(17)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(79)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(54)
Wypożyczalnia Czarnków
(38)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(29)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(38)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(33)
Czytelnia Wągrowiec
(6)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Autor
Kwieciński Zbigniew
(4)
Belzyt Joanna
(2)
Chodkowska Maria
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Hłobił Agnieszka
(2)
Ludkiewicz Zofia
(2)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(2)
Parys Katarzyna
(2)
Wasilewski Andrzej
(2)
Woroniecki Zdzisław
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Adamczyk-Bębas Wioleta
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Banaszak Sławomir
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Barcikowska Wanda
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Białkowski Andrzej
(1)
Bielak Marlena Iwona
(1)
Bieńko Mariola
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borowska Alina
(1)
Borowska Teresa
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Byra Stanisława
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Cedro Angelika
(1)
Chymuk Maria
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czarnecki Kazimierz
(1)
Czykwin Elżbieta
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dudak Anna
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Garbula-Orzechowska Joanna
(1)
Gałązka Alicja
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław
(1)
Geryk Marcin
(1)
Gogol-Drożniakiewicz Barbara
(1)
Gozdawa-Gołębiowski Romuald
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Hajduk Barbara
(1)
Hrynkiewicz Józefina
(1)
Huciński Tadeusz
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jakóbowski Jan
(1)
Janaszek Krystyna
(1)
Jankojć Zbigniew Emilian
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kajkowska-Bykowska Sylwia
(1)
Kalińska Sylwia
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Klinik Anna
(1)
Kliszcz Joanna
(1)
Kochan-Wójcik Marta
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kopeć Danuta
(1)
Kosowska Magdalena
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Kołdrzak Elżbieta
(1)
Kryniecka-Piotrak Anna
(1)
Kunicka Małgorzata
(1)
Kunikowski Stanisław
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Lenik Paweł
(1)
Letko Paweł (1971- )
(1)
Lewandowska Laurencja
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Lipińska-Lokś Jolanta
(1)
Majcher Iwona
(1)
Markowska-Manista Urszula
(1)
Mazur Roman
(1)
Małyska Aldona
(1)
Mikina Agnieszka
(1)
Mikut Małgorzata
(1)
Miller Piotr
(1)
Misiejuk Dorota
(1)
Mnich Małgorzata
(1)
Myszka-Strychalska Lucyna
(1)
Nalaskowski Aleksander
(1)
Namiotko Urszula
(1)
Nawrot-Borowska Monika
(1)
Niemiec Jerzy
(1)
Nocoń Jolanta
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Nowicki Grzegorz
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Olubiński Andrzej
(1)
Orłowska Beata A
(1)
Pakuła Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(55)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(133)
Język
polski
(129)
nieznany (po)
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Pedagodzy
(5)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Terapeuci
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Temat
Nauczanie
(40)
Nauczyciele
(27)
Uczniowie
(24)
Szkolnictwo
(13)
Dziecko niepełnosprawne
(12)
Dziecko
(11)
Pedagogika specjalna
(11)
Niepełnosprawni
(10)
Nauczanie początkowe
(9)
Język polski
(8)
Młodzież
(8)
Pedagogika
(8)
Wychowanie
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Rodzina
(7)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Języki
(5)
Kształcenie
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Kultura
(5)
Postawy
(5)
Studenci
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Integracja społeczna
(4)
Język angielski
(4)
Motywacja uczenia się
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Oświata
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Rodzice
(4)
Uczenie się
(4)
Dziecięce porażenie mózgowe
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Gimnazja
(3)
Innowacje
(3)
Ludzie starzy
(3)
Metody nauczania
(3)
Młodzież niepełnosprawna
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Patologia społeczna
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Uczniowie gimnazjów
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Uniwersytet Warszawski
(3)
Wartość
(3)
Wiedza
(3)
Wieś
(3)
Więźniowie
(3)
Wykształcenie
(3)
Światopogląd
(3)
Absolwenci szkół wyższych
(2)
Agresywność
(2)
Alkoholizm
(2)
Asertywność
(2)
Aspiracje zawodowe
(2)
Bezdomność
(2)
Bezrobocie
(2)
COVID-19
(2)
Cudzoziemcy
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Domy pomocy społecznej
(2)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Geolodzy
(2)
Globalizacja
(2)
Historia
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Internet
(2)
Język
(2)
Kariera
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura masowa
(2)
Literatura polska
(2)
Matematyka
(2)
Mobbing
(2)
Muzyka
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie początkowe - język polski - kształcenie języka ucznia
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niewidomi
(2)
Ojcostwo
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedeutologia
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Polska
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Praca
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Temat: czas
2001-0
(30)
1989-
(23)
2001-
(14)
1901-
(7)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Warszawa
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Kaszubskie, Pojezierze
(1)
Młodzież
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Wieś
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma naukowego
(7)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(7)
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Literatura polska
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(19)
Edukacja i pedagogika
(16)
Psychologia
(5)
Historia
(4)
Literaturoznawstwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(3)
Chowanna
(2)
Przegląd Humanistyczny
(2)
Kultura i Społeczeństwo
(1)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(1)
Wychowanie na co Dzień
(1)
Świat Problemów
(1)
133 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Środowisko a wyniki pracy szkoły / Zbigniew Kwieciński. - Warszawa : Państ. Wydaw. Naukowe, 1975. - 205, [1] s. : tab., wykr. ; 24 cm.
(Problemy Rozwoju Wsi i Rolnictwa.)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12535 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 08699 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13516 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12543, 12519 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17920 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99208 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Komisji Pedagogiki i Psychologii ; 27)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44005, 44004 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113382 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 185)
Osobie z głęboką niepełnosprawnością intelektualną przez bardzo długi okres czasu odmawiano miejsca w przestrzeni edukacyjnej. Pojawiła się ona w niej dopiero na mocy Rozporządzenie MEN z dnia 30 stycznia w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży w stopniu głębokim (Dz. U. 1997 Nr 14. poz. 76). Niniejsza książka stanowi efekt realizacji projektu badawczego, którego celem było ukazanie niejednoznaczności rozumienia statusu osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w polskim systemie edukacji. Ową niejednoznaczność oddaje w pełni termin rzeczywistość (nie)edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108648 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76015 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14188 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108192 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77401 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28645 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53337 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49417 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39416 P (43) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32502 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45516 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64382 P 2,6 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107734 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Niewiele problemów we współczesnej nauce wzbudza takie zainteresowanie teoretyczne i empiryczne jak tożsamość. Mimo długiej tradycji badań w tym zakresie, wiele problemów wciąż nie doczekało się rozwiązania. Nauka nie odpowiedziała jeszcze na wiele pytań. Jednym z takich zagadnień jest bez wątpienia tożsamość współczesnych nauczycieli. Przedstawiona w książce problematyka jest ważna społecznie i atrakcyjna poznawczo zarówno w perspektywie teoretycznej, jak i praktycznej. Autorka podjęła się bowiem określenia warunków i czynników wpływających na kształt nauczycielskiej tożsamości, poczucia zakorzenienia w zawodzie, funkcjonowania nauczycieli dzieci niepełnosprawnych we współczesnej Polsce. [...] Książka ta jest niezwykle interesującym studium zawierającym w sobie teoretyczną analizę przeprowadzoną z perspektywy socjologii wiedzy, pedagogiki specjalnej, pedeutologii oraz badań nad systemem oświaty". Prof. Teresa Żółkowska
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111272 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46965 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiotem opracowania jest wiedza społeczna uczniów, rodzaj wiedzy jednostki, jaką konstruuje ona w interakcjach i współdziałaniu z innymi tj. dziećmi i dorosłymi, co stwarza warunki do budowania obrazu siebie, innych i otaczającego świata w realnym kontekście społeczno-kulturowym. Zakres tematyczny tak pojmowanej wiedzy społecznej rozszerza się i nie jest kojarzony wyłącznie z treściami dawnego środowiska społeczno-przyrodniczego, lecz wyraźnie poza nie wykracza. Miejsce "starej", programowej tematyki, sprowadzającej aktywność dziecka wyłącznie do sfery rodzinnych obowiązków i klasowych powinności, zastępują aktualne problemy, ujęte z perspektywy dziecka żyjącego w wielowymiarowym i skonfliktowanym świecie. Realne stają się wówczas szanse na podejmowanie tematów dotyczących życia codziennego dzieci, problemów egzystencjalnych, rasowych, demograficznych, kwestii religijnych czy aspektów politycznych. Punktem odniesienia w przyjęciu takiego rozumienia wiedzy społecznej jest osadzenie rozważań w kontekście paradygmatu konstrukcjonizmu poznawczego i społecznego. Oba odsłaniają mechanizm tworzenia się wiedzy społecznej uczniów, wskazują na potrzebę poszerzania tematyki społecznej z racji dokonujących się przemian społeczno-kulturowych i zmieniających się potrzeb rozwojowych dzieci. Próba oglądu praktyki szkolnej wydaje się z tej perspektywy ciekawa i ważna. W opracowaniu została ona dokonana z perspektywy nauczycieli klas I-III, by poznać, jakie znaczenia nadają oni pojęciu "wiedza społeczna" i w jaki sposób mogą one rzutować na charakter znaczeń nadawanych przez uczniów. Z badań nad osobistymi teoriami pedagogicznymi wynika wyraźnie, że rzutują one na charakter edukacji uprawianej przez nauczycieli. Celem opracowania nie jest jednak zrekonstruowanie nauczycielskich ideologii, lecz jedynie odsłonięcie jednego z jej elementów, tj. tworzonych przez pedagogów koncepcji wiedzy, w tym społecznej. Zadaniem publikacji nie jest również ukazanie poprawnego modelu wiedzy społecznej, lecz raczej jego rekonstrukcja, polegająca na wydobywaniu sensów i wymiarów, które mogą być znaczące dla lepszego i głębszego rozumienia wiedzy społecznej przez uczniów wczesnej edukacji, a w przyszłości stanowić podstawę do redefiniowania pojęcia. Z uwagi na takie założenia koncepcja badań osadzona została w paradygmacie interpretatywnym, upatrując w nim możliwości zdobycia nowej wiedzy, nowego poznania, a nie wyłącznie sprawdzania już istniejących teorii. W ramach paradygmatu interpretatywnego zdecydowano się na perspektywę fenomenograficzną, uznając ją za najlepszą formę legitymizacji myślenia jednostkowego i kolektywnego nauczycieli wczesnej edukacji o wiedzy społecznej uczniów. W efekcie podstawą prowadzonej analizy, a następnie interpretacji były wyłonione w toku badań kategorie opisu odzwierciedlające nauczycielskie widzenie świata i rozumienie wiedzy (społecznej) uczniów i jej źródeł. Uzyskane kategorie opisu pozwoliły odsłonić jakościowo różne sposoby doświadczania przez nauczycieli edukacji i związanych z nią procesów. W pierwszej kolejności odzwierciedlany był świat bezpośrednio postrzegany przez badanych, a potem świat widziany przez badacza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105150 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78939, 78941, 78940 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43106 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca ma na celu ukazanie roli edukacji (także edukacji dorosłych) w pokonywaniu kryzysu życiowego, jakim jest utrata wzroku, na przykładzie życia osoby ociemniałej. Dla mnie jako pedagoga, absolwentki Podyplomowego Studium Edukacji Dorosłych oraz Studiów Podyplomowych z Tyflopedagogiki, jest to szansa poznania czynników, które mogą mieć wpływ na podjęcie nauki przez osoby dorosłe, zwłaszcza osoby niepełnosprawne, wśród których tylko kilkanaście procent ma średnie lub wyższe wykształcenie, a wskaźnik bezrobocia jest bardzo wysoki. Coraz większa liczba niepełnosprawnych podejmuje naukę na poziomie pomaturalnym i wyższym, a każda z tych osób ma specyficzne i bardzo indywidualne potrzeby, uświadomienie i zrozumienie których pomoże w lepszej współpracy kadry uczącej i dorosłych uczniów niepełnosprawnych. Do niedawna większość osób niepełnosprawnych kończyła swoją edukację na poziomie szkoły zawodowej, nie mając możliwości dalszego kształcenia. Tym bardziej kategoria "dorosłych uczniów niepełnosprawnych" jest nowym zjawiskiem dla specjalistów edukacji dorosłych. Badania biografii edukacyjnych dorosłych osób niepełnosprawnych pozwalają na poznanie biegu ludzkiej edukacji: etapów, genezy, motywacji, roli rodziny, szkoły i kształcenia poza instytucjami, skutków i wpływu na całość osobowości uczącego się oraz jego życiowy sukces. Biografia ukazuje jednostkę jako istotę edukującą się, dla której edukacja i uczenie się są pomocne w przezwyciężaniu kryzysu życiowego i stawaniu się "bardziej człowiekiem", z uwagi na to, że procesy edukacyjne związane z rozwojem wpisane są w istotę człowieczeństwa. Praca ta jest również próbą przybliżenia sylwetki osoby, dla której edukacja jest celem życia. Pisząc biografię edukacyjną, chciałam pokazać Człowieka, pokazać więcej niż dwa wymiary, które dostrzega większość osób pełnosprawnych, myśląc o osobach niepełnosprawnych - wymiar bohatera albo pacjenta. Chciałam pokazać osobę zaradną, ambitną, inteligentną, ciekawą świata i zarażoną bakcylem edukacji, który - mam nadzieję - jest nieuleczalny (por. Belzyt, 2002). Praca ta jest także w pewnej mierze próbą zmierzenia się z własnym doświadczeniem życiowym - badaczki i wolontariuszki osoby niewidomej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104653 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48486 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca ma na celu ukazanie roli edukacji (także edukacji dorosłych) w pokonywaniu kryzysu życiowego, jakim jest utrata wzroku, na przykładzie życia osoby ociemniałej. Dla mnie jako pedagoga, absolwentki Podyplomowego Studium Edukacji Dorosłych oraz Studiów Podyplomowych z Tyflopedagogiki, jest to szansa poznania czynników, które mogą mieć wpływ na podjęcie nauki przez osoby dorosłe, zwłaszcza osoby niepełnosprawne, wśród których tylko kilkanaście procent ma średnie lub wyższe wykształcenie, a wskaźnik bezrobocia jest bardzo wysoki. Coraz większa liczba niepełnosprawnych podejmuje naukę na poziomie pomaturalnym i wyższym, a każda z tych osób ma specyficzne i bardzo indywidualne potrzeby, uświadomienie i zrozumienie których pomoże w lepszej współpracy kadry uczącej i dorosłych uczniów niepełnosprawnych. Do niedawna większość osób niepełnosprawnych kończyła swoją edukację na poziomie szkoły zawodowej, nie mając możliwości dalszego kształcenia. Tym bardziej kategoria "dorosłych uczniów niepełnosprawnych" jest nowym zjawiskiem dla specjalistów edukacji dorosłych. Badania biografii edukacyjnych dorosłych osób niepełnosprawnych pozwalają na poznanie biegu ludzkiej edukacji: etapów, genezy, motywacji, roli rodziny, szkoły i kształcenia poza instytucjami, skutków i wpływu na całość osobowości uczącego się oraz jego życiowy sukces. Biografia ukazuje jednostkę jako istotę edukującą się, dla której edukacja i uczenie się są pomocne w przezwyciężaniu kryzysu życiowego i stawaniu się "bardziej człowiekiem", z uwagi na to, że procesy edukacyjne związane z rozwojem wpisane są w istotę człowieczeństwa. Praca ta jest również próbą przybliżenia sylwetki osoby, dla której edukacja jest celem życia. Pisząc biografię edukacyjną, chciałam pokazać Człowieka, pokazać więcej niż dwa wymiary, które dostrzega większość osób pełnosprawnych, myśląc o osobach niepełnosprawnych - wymiar bohatera albo pacjenta. Chciałam pokazać osobę zaradną, ambitną, inteligentną, ciekawą świata i zarażoną bakcylem edukacji, który - mam nadzieję - jest nieuleczalny (por. Belzyt, 2002). Praca ta jest także w pewnej mierze próbą zmierzenia się z własnym doświadczeniem życiowym - badaczki i wolontariuszki osoby niewidomej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113848 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41213 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67792 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11896 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76089 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Motywacyjna rola dramy w glottodydaktyce” to próba nowego spojrzenia na proces uczenia się języka angielskiego perspektywy psychopedagogicznej, a także inną analizę motywacji wewnętrznej, która jest przedmiotem wielu publikacji czysto psychologicznych. Prowadząc badania nad motywacją wewnętrzną, w książce tej uwzględniono również taką właściwość jak poczucie kontroli jednostki oraz typ osobowości ucznia. Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie: jak stymulować motywację do nauki języka obcego, jak rozbudzić rzeczywiste zainteresowanie językiem obcym. Drama będąca głównym zagadnieniem niniejszej pozycji wydaje się odpowiedzią na postawione pytania. Drama to niekonwencjonalny, twórczy sposób nauki poprzez aktywną identyfikację z wyobrażonymi rolami i sytuacjami. Drama to metoda nauczanie, która uwzględnia wiedzę o uczącym się, procesie uczenia się oraz rzeczywistości społecznej, w jakiej żyjemy. Nauka języka obcego to proces interakcji i komunikacji pomiędzy nauczycielem a uczniem, będący odbiciem zróżnicowanych stanów emocjonalnych i intelektualnych wobec konkretnych sytuacji. Wiele osób niechętnie konwersuje w języku obcym, bo brak wiedzy i świadomość popełnionych błędów wprawiają je w zakłopotanie. Zaletą dramy jest to, że nadaje ona sytuacji dynamiczne, interpersonalne tło, które wymaga od uczestnika natychmiastowej odpowiedzi. Uczestnicząc w niej, uczniowie często zapominają o brakach językowych, przełamują lęk i optymalnie wykorzystują posiadane wiadomości. Niniejsza książka to próba twórczego spojrzenia na proces uczenia się języków obcych oraz propozycje praktycznych rozwiązań pedagogiczno-metodycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40673 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30618 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43073 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43609 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej