Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(51)
Forma i typ
Książki
(51)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(4)
Dostępność
dostępne
(119)
wypożyczone
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(20)
Czytelnia Piła
(13)
Wypożyczalnia Chodzież
(22)
Wypożyczalnia Czarnków
(18)
Wypożyczalnia Trzcianka
(20)
Wypożyczalnia Złotów
(11)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(4)
Czytelnia Wągrowiec
(18)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(3)
Autor
Naprawa Renata
(27)
Tanajewska Alicja
(27)
Maternicka Kornela
(9)
Korzeniewska Ewa
(4)
Mach Cecylia
(4)
Szczepańska Krystyna
(4)
Czerniecki Bronisław
(3)
Bednarz Marzena
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Kamińska-Szewczyk Dorota
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Ludkiewicz Eliza
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Miłosz Angelika
(2)
Mulart Joanna
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Raszewska Maria
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Stawowy-Wojnarowska Irena
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(2)
Bilewski Marek
(1)
Boenisch Beata
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Czarniecki Stanisław
(1)
Feder Aleksandra
(1)
Gałkowski Tadeusz
(1)
Kaszuba Małgorzata
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kuleczka Waldemar
(1)
Micor Anna
(1)
Muszyńska Irena
(1)
Nieścierowicz Anna
(1)
Pietracha Krzysztof
(1)
Sikora Beata
(1)
Smala Wiesława
(1)
Surowiecka Marcelina
(1)
Szalewska Katarzyna
(1)
Słoń Teresa
(1)
Łomża Justyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(25)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(49)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Szkoły specjalne
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły zawodowe
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół zawodowych
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(34)
Nauczanie
(16)
Niepełnosprawni umysłowo
(7)
Pedagogika specjalna
(7)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(7)
Programy nauczania
(6)
Nauczanie początkowe
(4)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(4)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(3)
Dzieci z zaburzeniami rozwoju
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Autyzm
(2)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Język polski
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Metoda ośrodków pracy
(2)
Muzyka
(2)
Programy nauczania szkoły podstawowej specjalnej
(2)
Sherborne, Veronica (1922-1990)
(2)
Czytanie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Historia
(1)
Kinezjologia edukacyjna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Matematyka
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pisanie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podstawa programowa
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Przyroda
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Szkoła specjalna
(1)
Szkoły zawodowe specjalne
(1)
Sztuka
(1)
Słuch
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie szkół zawodowych
(1)
Upośledzeni umysłowo
(1)
Upośledzenie lekkie
(1)
Upośledzenie umysłowe
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(17)
Programy nauczania początkowego
(9)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(6)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(2)
Programy nauczania dla szkół zawodowych specjalnych
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów specjalnych
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów uczniów niepełnosprawnych, ale mogą z niej korzystać także rodzice tych dzieci. Jest to opracowanie mające na celu ułatwić pracę pedagoga przez wskazanie mu treści kształcenia i przewidywanych osiągnięć dziecka w kolejnych klasach. Najważniejsze cechy publikacji to: – Przejrzystość i czytelność: materiał jest ujęty w tabele, treści kształcenia powtarzają się w każdej klasie odpowiednio poszerzone o kolejne, oczekiwane umiejętności dziecka. Tabele łatwo zestawiać, porównywać i do nich wracać. – Pomoce do pracy: publikacja zawiera wykaż najważniejszych i najskuteczniejszych metod pracy z dziećmi wraz z ich krótką charakterystyką i wyborem bibliograficznym. Ponadto autorki zebrały ćwiczenia pomocne w osiąganiu celów. Wykaż tych ćwiczeń znajduje się na końcu publikacji. Dzięki czytelnym odnośnikom w tabelach łatwo je odnaleźć w trakcie realizacji programu, można też korzystać z nich w innych sytuacjach, np. w czasie zabawy (większość ćwiczeń opiera się na formie zabawowej). – Elastyczność: książka nie zawiera gotowych scenariuszy, nie narzuca żadnej z metod, ponieważ praca z dzieckiem niepełnosprawnym pełna jest niespodziewanych sytuacji. Terapeuta, nauczyciel, rodzic powinien tak dobrać metody i formy pracy, by osiągnąć jak najlepsze rezultaty. Każde dziecko z niepełnosprawnością jest inne, należy więc się do niego dostosować – to co dobre dla jednego ucznia, drugiego może drażnić i zniechęcić. – Wstęp skrótowo, lecz treściwie daje ogólny obraz edukacji dzieci upośledzonych ze szczególnym zwróceniem uwagi na ich potrzeby. Pozwala lepiej zrozumieć ucznia i daje podstawy do oceny jego i programu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100133 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45988 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36946 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62509 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ta powstała z myślą o nauczycielach klas integracyjnych, ośrodków szkolno-wychowawczych, szkół masowych prowadzących zajęcia rewalidacyjne, a także o specjalistach pracujących na co dzień z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Może być wykorzystana podczas tworzenia Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim, orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania; uczniów posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, orzekającej o różnego typu trudnościach w nauce oraz zaburzeniach w zachowaniu, wynikających z deficytów rozwojowych. Charakter publikacji umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych, swobodny dobór materiału, metod oraz form pracy wspomagających proces nauczania i wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105795 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48249 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38698 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32118 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64069 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny powstał z myślą o nauczycielach, pedagogach, terapeutach oraz innych specjalistach pracujących na co dzień z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Program zawiera praktyczne informacje i wskazówki dotyczące: zakresu wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania dostosowanych do potrzeb i możliwości każdego ucznia; rodzaju i zakresu zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną; form i metod pracy; form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej; działań wspierających rodziny i bliskich ucznia z niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107009 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49200 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40270 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45372 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64281 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne powstały z myślą o nauczycielach uczących dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach pracujących na co dzień z wyżej wymienioną grupą uczniów, a także o osobach z najbliższego otoczenia dziecka – rodzicach, rodzeństwie. Proponowane programy umożliwiają wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwalają na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiału, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania dzieci. Układ treści kształcenia, obszarów ma charakter spiralny. Do poszczególnych działów programu, materiału powraca się w każdym cyklu edukacji i uwzględniając zasadę stopniowania trudności, rozszerza się zakres zakładanych osiągnięć w celu wyposażenia wychowanków w takie umiejętności, sprawności i nawyki, aby zdobyli maksymalną niezależność życiową i mogli uczestniczyć w życiu społecznym na równi z innymi członkami ludźmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45986 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30114 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61228 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113103 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40864 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33777 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47268 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66060 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, czyli takich, podczas których usprawnia się zaburzone funkcje (korekcja) i wspomaga funkcje rozwijające się prawidłowo (kompensacja), aby stały się wsparciem dla tych zaburzonych. Takie działania wzmacniają dalszy rozwój ucznia, a także pomagają w prawidłowym kształtowaniu jego osobowości w sferze emocjonalnej. Do napisania programu wykorzystano wiele materiałów, publikacji oraz doświadczenie zawodowe nauczycieli pracujących z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program został dostosowany do potrzeb dzieci i może być wykorzystany przez nauczycieli, terapeutów i logopedów w pracy z uczniami w klasach I-III oraz IV-VI szkoły podstawowej w ramach zajęć kompensacyjno-korekcyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych, rewalidacyjnych, terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106009 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49528, 48385 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38911 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32232 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45101 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64027 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33716 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 590 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33720 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 531 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33714 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 592 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne powstały z myślą o nauczycielach uczących dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach pracujących na co dzień z wyżej wymienioną grupą uczniów, a także o osobach z najbliższego otoczenia dziecka – rodzicach, rodzeństwie. Proponowane programy umożliwiają wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwalają na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiału, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania dzieci. Układ treści kształcenia, obszarów ma charakter spiralny. Do poszczególnych działów programu, materiału powraca się w każdym cyklu edukacji i uwzględniając zasadę stopniowania trudności, rozszerza się zakres zakładanych osiągnięć w celu wyposażenia wychowanków w takie umiejętności, sprawności i nawyki, aby zdobyli maksymalną niezależność życiową i mogli uczestniczyć w życiu społecznym na równi z innymi członkami ludźmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100131 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45293 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36944 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej