Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(50)
Forma i typ
Książki
(47)
Publikacje naukowe
(10)
Artykuły
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(118)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(27)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(19)
Wypożyczalnia Czarnków
(21)
Wypożyczalnia Trzcianka
(11)
Wypożyczalnia Złotów
(19)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(16)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Autor
Puślecki Władysław
(4)
Szemińska Alina
(4)
Dolata Roman
(3)
Derewlana Hanna
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(2)
Jurek Anna
(2)
Lisicki Michał
(2)
Murawska Barbara
(2)
Skura Małgorzata
(2)
Sumińska Dorota
(2)
Więckowski Ryszard
(2)
Wosińska Beata
(2)
Wróbel Tadeusz
(2)
Andruszko Maria Alicja
(1)
Borawska Iwona
(1)
Cieśla Elżbieta
(1)
Czarnecki Kazimierz
(1)
Dudel Barbara
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Iwanicka Agnieszka
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jastrząb Bogusława
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Kamińska Krystyna
(1)
Klawe-Mazurowa Maria
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Pietruszka Lidia
(1)
Pilecka Małgorzata
(1)
Piękoś Karolina
(1)
Putkiewicz Elżbieta
(1)
Radwiłowicz Maria
(1)
Radwiłowicz Ryszard
(1)
Rokita Andrzej
(1)
Rączkowska Marzena
(1)
Smoleń Dorota
(1)
Sobieszczyk Maria
(1)
Sterna Danuta
(1)
Sufa Beata
(1)
Szadzińska Ewa
(1)
Szkolak-Stępień Anna
(1)
Szymczak Joanna
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Vaškevič-Buś Jovita
(1)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Woodhead Martin
(1)
Zalewska Ewa
(1)
Zielińska Ewa
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Śnieżyński Marian (1939- )
(1)
Żytko Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(4)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(48)
nieznany (po)
(2)
Odbiorca
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Nauczyciele
(3)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(45)
Dziecko
(12)
Dojrzałość szkolna
(7)
Pisanie
(6)
Uczniowie
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Wychowanie
(5)
Nauczanie
(4)
Nauczyciele
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Szkolnictwo
(4)
Czytanie
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Matematyka
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Język polski
(2)
Kształcenie
(2)
Narracja
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Pismo
(2)
Praca zespołowa
(2)
Rodzice
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Współdziałanie
(2)
Zdolności
(2)
Wiedza
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Edukacyjna wartość dodana
(1)
Efektywność nauczania
(1)
El'konin, Daniil Borisovič
(1)
Estetyka
(1)
Folklor
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kreatywność
(1)
Kultura masowa
(1)
Luriâ, Aleksandr Romanovič
(1)
Macierzyństwo
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Mowa
(1)
Multimedia
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Odbiór dzieła sztuki
(1)
Odbiór społeczny
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Piaget, Jean
(1)
Przedszkola
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Przyroda
(1)
Przywództwo edukacyjne
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Religia
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
SMART (program UE)
(1)
Samorząd terytorialny a szkolnictwo podstawowe
(1)
Selekcja szkolna
(1)
Socjalizacja
(1)
Sport
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Tematy i motywy
(1)
Teoria ugruntowana
(1)
Testy
(1)
Twórczość dzieci i młodzieży
(1)
Uczenie się
(1)
Vygotskij, Lev Semenovič
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wycieczka szkolna
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Wzór osobowy
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Śmierć
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1801-
(3)
1901-
(3)
2001-0
(3)
1989-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Raport z badań
(10)
Monografia
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Podręczniki do nauczania początkowego
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Sprawdziany i testy do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
50 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67101 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor przeciwstawia się arbitralnym, uniwersalistycznym, statycznym, zdefiniowanym w sposób biurokratycznym standardom jakości funkcjonowania programów opieki i edukacji dla dzieci i proponuje ujęcie całościowe, szerokie, dynamiczne i względne bo zależne od kontekstu kulturowego i społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108666 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40747 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39503, 39140 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56848 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka przedstawia zagadnienie nauczania czytania i pisania w kontekście współczesnych teorii naukowych. Przybliża problem wzajemnych zależności między rozwojem dziecka a wyborem określonego podejścia metodycznego w nauczaniu piśmienności oraz zwraca uwagę na fakt, jakie konsekwencje dla rozwoju uczniów mogą wynikać z decyzji podjętych przez autorów podręczników i nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106008 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48372 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38870 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32252 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46012 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64321 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64322 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66698 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49100 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakie umiejętności są potrzebne do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej, jak je rozwijać i jak je wzmacniać? Na te pytania starają się odpowiedzieć autorzy poradnika dla rodziców. Publikacja ma pomóc rodzicom w wykorzystaniu zwykłych codziennych okazji życiowych, by przygotować dziecko do podjęcia nauki szkolnej na I etapie edukacyjnym. Życzymy zatem przyjemnej lektury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108844 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108845 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49222 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39611 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32704 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46023 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64533 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jakie umiejętności są potrzebne do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej, jak je rozwijać i jak je wzmacniać? Na te pytania starają się odpowiedzieć autorzy poradnika dla rodziców. Publikacja ma pomóc rodzicom w wykorzystaniu zwykłych codziennych okazji życiowych, by przygotować dziecko do podjęcia nauki szkolnej na I etapie edukacyjnym. Życzymy zatem przyjemnej lektury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110359 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Entliczek Pentliczek.)
Książka przeznaczona jest dla nauczycieli i rodziców, którzy chcą zapewnić dziecku lepsze szanse edukacyjne. Jest to źródło wiedzy przydatnej do prowadzenia zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z dziećmi, które nie osiągnęły jeszcze pełnej gotowości do podjęcia nauki w klasie pierwszej. Dzięki publikacji nauczyciele i rodzice pogłębią i uporządkują swoją wiedzę na temat oczekiwań, którym musi sprostać dziecko, aby być dobrym uczniem. Książka tłumaczy także, w jaki sposób poprzez proces uczenia się można korzystnie wpływać na rozwój dziecka oraz w jaki sposób opracować program wspomagania rozwoju umysłowego dziecka. Pozycja ma charakter przystępnie napisanego podręcznika. Zawiera psychologiczne i pedagogiczne podstawy oraz zabawy i sytuacje zadaniowe sprzyjające intensywnemu wspomaganiu rozwoju umysłowego. Prezentowane zajęcia z dziećmi opracowane są tak, aby można je realizować w domu, w przedszkolu, a także w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99987, 103693 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45966 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38055 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43448 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63719 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pytanie o to, jaki obraz świata (czy obrazy świata) prezentują dziecku współczesne podręczniki dla najmłodszych uczniów, jest równocześnie pytaniem o ich potencjał socjalizacyjny, na który składają się rekomendowane systemy wartości, wzorce ról społecznych, postaw i interpersonalnych relacji, zakres podejmowanej tematyki oraz sposób jej konceptualizacji; ponadto istotne są modele organizacji procesu uczenia się związane z obudową metodyczną podręcznika, bowiem poprzez dobór ćwiczeń, poleceń i zadań zostają określone granice uczniowskiej autonomii poznawczej i etycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45917 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka podjęła udaną próbę poszerzenia i pogłębienia znaczeń, jakie w dyskursie pedeutologicznym nadaje się kategorii refleksji/refleksyjności nauczyciela. Oryginalność podjętego zamierzenia badawczego ma swoje źródło w sposobie konstrukcji kluczowego dla projektu empirycznego pytania. Zamiast standardowego – powiedz, o czym myślisz? sformułowane zostało pytanie: powiedz, jak myślisz? Ta wydawałoby się z pozoru drobna zmiana znaczenia stała się kluczem otwierającym przestrzeń naukowej penetracji słabo rozpoznanego, a jakże ważnego obszaru badań pedeutologicznych − namysłu nad istotą nauczycielskiej profesji. […] Książka powinna zainteresować liczne grono czytelników. W pierwszym rzędzie są nimi nauczyciele nauczycieli. Kolejną grupą, dla której praca ta powinna stać się lekturą obowiązkową, są studenci i doktoranci realizujący projekty badawcze w ramach prac promocyjnych. Z pewnością powinna być „odczytana” w gronie nauczycieli, pracowników nadzoru pedagogicznego i władz oświatowych poszukujących intelektualnych narzędzi dla nadania znaczenia i odkrywania sensu tego, co stanowi treść ich zawodowej codzienności. Z recenzji wydawniczej dr hab. Hanny Kędzierskiej, prof. UWM
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92942 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 924)
Kompetencje społeczne w dużym stopniu wpływają na osiąganie sukcesów w życiu szkolnym, a później zawodowym, dlatego tak ważne jest ich rozwijanie już u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Książka w sposób jasny i klarowny analizuje, wyjaśnia i przekonuje czytelnika o potrzebie zwracania uwagi na ten problem. Korzystać z niej mogą nie tylko osoby profesjonalnie zajmujące się dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, ale również nauczyciele akademiccy, studenci kierunków psychologicznych i pedagogicznych, a także rodzice dzieci rozpoczynających edukację szkolną. Zapraszamy do wypożyczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I Podstawowe środowiska wychowawcze 1. Wokół podstawowych pojęć: środowisko wychowawcze, współpraca, integracja, dezintegracja 2. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze 3. Szkoła jako środowisko wychowawcze 3.1. Rola nauczyciela-wychowawcy 3.2. Uczniowie w środowisku społeczno-wychowawczym szkoły Rozdział II Współpraca nauczycieli-wychowawców z rodzicami w procesie wychowania 1. Warunki skuteczności współpracy rodziców i nauczycieli 1.1. Model partnerskich stosunków rodziny i szkoły 2. Formy współpracy środowisk wychowawczych 2.1. Zbiorowe formy współpracy rodziców i nauczycieli 2.1.1. Spotkania robocze (wywiadówki) 2.1.2. Spotkania towarzyskie 2.1.3. Spotkania poświęcone pedagogizacji rodziców 2.1.4. Spotkania dotyczące trudności wychowawczych 2.2. Indywidualne formy współpracy rodziców i nauczycieli 2.2.1. Spotkania indywidualne 2.2.2. Wizyty domowe 2.2.3. Kontakty korespondencyjne 2.2.4. Rozmowy telefoniczne 3. Relacja nauczyciele - rodzice w świetle dotychczasowych badań Rozdział III Podstawy metodologiczne własnych badań empirycznych 1. Cel i przedmiot badań oraz problemy badawcze 2. Metody stosowane w pracy 3. Charakterystyka terenu badań i grupy badawczej 4. Organizacja badań własnych Rozdział IV Współpraca nauczycieli-wychowawców z rodzicami w świetle wyników własnych badań empirycznych 1. Oczekiwania rodziców i nauczycieli wobec wzajemnej współpracy 2. Formy współpracy rodziców i nauczycieli 3. Ocena wzajemnej współpracy 4. Trudności dostrzegane przez rodziców i nauczycieli we wzajemnej współpracy Rozdział V Współpraca rodziców i nauczycieli w kontekście dobra dziecka - przykłady dobrych praktyk, implikacje pedagogiczne 1. Rodzice i nauczyciele jako sojusznicy 2. Zachowania utrudniające wzajemną współpracę 2.1. Zachowania rodziców utrudniające współpracę 2.2. Zachowania nauczycieli utrudniające wzajemną współpracę 3. Scenariusz zajęć do wykorzystania podczas spotkań z rodzicami
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114139 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41381 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 313)
Książka podejmuje niezwykle ważny problem związany z funkcjonowaniem człowieka we współczesnym świecie zdominowanym przez dynamicznie rozwijające się technologie informacyjne. Jej wartość polega na tym, że Autorka podejmuje niezwykle trudny, a jednocześnie bardzo rzadko omawiany, zarówno w wymiarze teoretycznym, jak i empirycznym, problem funkcjonowania w cyfrowym świecie dzieci we wczesnym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116138, 115993 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 981)
Monografia podejmuje problem rodzicielskiej rekonstrukcji wzorcowego nauczyciela wczesnej edukacji z zastosowaniem jakościowej strategii badawczej. Stanowi istotny wkład w rozwój teorii edukacyjnej. Książka skierowana do przedstawicieli środowiska akademickiego, rodziców i nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116401 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca wypełnia lukę w wiedzy i badaniach nad kształceniem i stymulacją doświadczenia przyrodniczego i estetycznego dziecka z wykorzystaniem możliwości twórczo-artystyczno-poznawczych, jakie można rozwinąć i kształtować u uczniów w zakresie wiedzy przyrodniczej przez kontakt z przyrodą oraz działania ze sztuką. […] Praca jest oryginalna i stanowi cenny wkład w badania z pedagogiki wczesnoszkolnej, edukacji przyrodniczej i wychowania estetycznego. dr hab. Urszula Szuścik, prof. Uniwersytetu Śląskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42293 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej