Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(60)
Forma i typ
Książki
(51)
Artykuły
(9)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(121)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(36)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(16)
Wypożyczalnia Czarnków
(21)
Wypożyczalnia Trzcianka
(11)
Wypożyczalnia Złotów
(18)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(16)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Dąbrowski Mirosław
(5)
Więckowski Ryszard
(4)
Dolata Roman
(3)
Mystkowska Halina
(3)
Andruszko Maria Alicja
(2)
Jurek Anna
(2)
Małasiewicz Alicja
(2)
Plenkiewicz Maria
(2)
Adamek Irena
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bogucka Bogusława
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borawska Iwona
(1)
Brzezińska Anna I
(1)
Chmielewska Alicja
(1)
Czarnecki Kazimierz
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Gmoch Ryszard
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(1)
Guz Sabina
(1)
Górniok-Naglik Alina
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Gąsiorowska Bartosz
(1)
Głoskowska - Sołdatow Małgorzata
(1)
Hajnicz Wanda
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jakowicka Maria
(1)
Jastrząb Bogusława
(1)
Jóźwicki Tadeusz
(1)
Kapica Gabriela
(1)
Klawe-Mazurowa Maria
(1)
Konieczna Agnieszka
(1)
Krasnodębska Anna
(1)
Leżańska Wiesława
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Mrózek Robert
(1)
Murawska Barbara
(1)
Nowak Jolanta
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Pacławska Kazimiera
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(1)
Paśko Ingrid
(1)
Putkiewicz Elżbieta
(1)
Puślecki Władysław
(1)
Radzikowska Dorota
(1)
Rogulska Krystyna
(1)
Rusin Kinga
(1)
Smak Ewa
(1)
Sterna Danuta
(1)
Szadzińska Ewa
(1)
Szlufik Władysław
(1)
Szurek-Skwierowska Ewa
(1)
Umińska Agnieszka
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Łukasik Andrzej
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(16)
1990 - 1999
(15)
1980 - 1989
(6)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(60)
Język
polski
(57)
nieznany (po)
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(43)
Matematyka
(8)
Nauczyciele
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Efektywność nauczania
(6)
Nauczanie
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Nauczanie początkowe - efektywność
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Czytanie
(4)
Uczniowie
(4)
Dziecko
(3)
Metody nauczania
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Asertywność
(2)
Innowacje
(2)
Język polski
(2)
Kształcenie
(2)
Optymalizacja
(2)
Pisanie
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wiedza
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Awans zawodowy
(1)
Badania naukowe
(1)
Biblioterapia
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dzieci - rozwój
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacyjna wartość dodana
(1)
El'konin, Daniil Borisovič
(1)
Internet
(1)
Język
(1)
Kielce (okręg)
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura masowa
(1)
Luriâ, Aleksandr Romanovič
(1)
Multimedia
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osobowość
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pedagogika
(1)
Piaget, Jean
(1)
Podcasting
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Przedszkola integracyjne
(1)
Przedszkole
(1)
Przyroda
(1)
SMART (program UE)
(1)
Samoocena (ocenianie)
(1)
Skolioza
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkoły
(1)
Technika
(1)
Testy
(1)
Trudności
(1)
Trudności w nauce
(1)
Trudności w uczeniu się
(1)
Twórczość
(1)
Uczenie się
(1)
Uczeń - motywacja
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Vygotskij, Lev Semenovič
(1)
Wagary
(1)
Wiedza
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wieś
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zespół ADHD
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(3)
1989-
(2)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(5)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Gry i zabawy
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Sprawdziany i testy do nauczania początkowego
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja : studia, badania, innowacje
(2)
Głos Pedagogiczny
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
Remedium
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
60 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Poradnik ten powstał z dostrzeżonej przez nas potrzeby zmiany. Ma ilustrować, jak można przekazywać uczniom ocenę ich pracy, wiedzy i osiągnięć, która pomaga się uczyć, a nie etykietuje i demotywuje, jak ma to miejsce w wypadku niewiele mówiących stopni. Wydaje nam się to szczególnie ważne w wypadku najmłodszych uczniów, dla których konsekwencje wynikające z rywalizacji i motywowania do uczenia się poprzez stopnie mogą być nieodwracalne i trwale zaważyć na ich stosunku do nauki. Publikacja osadza zagadnienia oceniania pomagającego się uczyć w szerszym kontekście oceniania kształującego oraz pokazuje różnorodne techniki oceniania przydatne w pracy z najmłodszymi uczniami. Wszystkie artykuły zostały napisane przez polskie nauczycielki, które chciały podzielić się swoimi sprawdzonymi rozwiązaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110327 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110328 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49902, 49903, 49904 (3 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39899, 39898 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32947 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46306, 46307 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64871 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64870 P 2,6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106364 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78939, 78941, 78940 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43106 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja Efektywność edukacji wczesnoszkolnej. Wybrane aspekty pod redakcją naukową Teresy Parczewskiej wpisuje się w aktualne potrzeby społeczne i edukacyjne. Jest interesującą i ważną monografią w pedagogice wczesnoszkolnej. Podjęto w niej trud uporządkowania i ujęcia całościowego różnych, ale zintegrowanych w edukacji dziecka obszarów kształcenia […]. Książka stanowi cenną lekturę dla nauczycieli, studentów i osób zainteresowanych problematyką edukacji dziecka. [Z recenzji dr hab. Marzenny Magdy-Adamowicz, prof. UZ]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33781 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera ćwiczenia dla dzieci mających trudności w uczeniu się matematyki. Kolejne rozdziały to: Pamięć i operacje pamięciowe, Spostrzeganie oraz Orientacja przestrzenna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109116 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48662 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64773 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera ćwiczenia dla dzieci mających trudności w uczeniu się matematyki. Kolejne rozdziały to: Pamięć i operacje pamięciowe, Spostrzeganie oraz Orientacja przestrzenna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera wybór problemów pedeutologicznych ze względu na ich wagę i aktualność, które nabrały znaczenia w obliczu reformy ustroju i edukacji. Poruszane tutaj kwestie pedeutologiczne nurtują autorkę. Ich geneza sięga jeszcze startów zawodowych (najpierw w szkole podstawowej, potem na uniwersytecie i w dwóch szkołach wyższych). Zaledwie kilka zagadnień tej książki ma wcześniejsze korzenie w małych formach pisarskich publikowanych w rozproszonych drukach, które zresztą zaktualizowano i poszerzono. [fragment Wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106036 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wczesna Edukacja)
Autorzy podejmują próbę zainicjowania dyskusji nad tożsamością i profesjonalizacją specjalistów wczesnej edukacji. Nie tylko poddają refleksji różne kompetencje (np. planistyczne, interpretacyjne, informacyjno-medialne, do działań wspólnotowych, do pracy z uczniem zdolnym), ale także stawiają pytania o istotę działań nauczycieli w ponowoczesnym świecie, np. tworzenia przestrzeni wzajemnej edukacji naukowców i praktyków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112819 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47066 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66934 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka przedstawia zagadnienie nauczania czytania i pisania w kontekście współczesnych teorii naukowych. Przybliża problem wzajemnych zależności między rozwojem dziecka a wyborem określonego podejścia metodycznego w nauczaniu piśmienności oraz zwraca uwagę na fakt, jakie konsekwencje dla rozwoju uczniów mogą wynikać z decyzji podjętych przez autorów podręczników i nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106008 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48372 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38870 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32252 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46012 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64321 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64322 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tomie zamieszczono teksty autorów z Polski, Czech i Słowacji, specjalistów z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Dotyczą one psychopedagogicznych zagadnień edukacji elementarnej, związanych z rozwijaniem kompetencji poznawczych dziecka. Autorzy wskazują m.in. przykłady skutecznych działań edukacyjnych wspierających dzieci w procesie osiągania przez nie umiejętności i wiedzy oraz budowania postaw przygotowujących do całożyciowego uczenia się. Publikacja składa się z siedmiu części: Kompetencje poznawcze ucznia i nauczyciela, Edukacja przyrodnicza, Edukacja językowa i literacka, Edukacja matematyczna, Edukacja techniczno-artystyczna, Efektywność procesu uczenia się - nauczania i wychowania oraz Varia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 106836 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39292 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiotem opracowania jest wiedza społeczna uczniów, rodzaj wiedzy jednostki, jaką konstruuje ona w interakcjach i współdziałaniu z innymi tj. dziećmi i dorosłymi, co stwarza warunki do budowania obrazu siebie, innych i otaczającego świata w realnym kontekście społeczno-kulturowym. Zakres tematyczny tak pojmowanej wiedzy społecznej rozszerza się i nie jest kojarzony wyłącznie z treściami dawnego środowiska społeczno-przyrodniczego, lecz wyraźnie poza nie wykracza. Miejsce "starej", programowej tematyki, sprowadzającej aktywność dziecka wyłącznie do sfery rodzinnych obowiązków i klasowych powinności, zastępują aktualne problemy, ujęte z perspektywy dziecka żyjącego w wielowymiarowym i skonfliktowanym świecie. Realne stają się wówczas szanse na podejmowanie tematów dotyczących życia codziennego dzieci, problemów egzystencjalnych, rasowych, demograficznych, kwestii religijnych czy aspektów politycznych. Punktem odniesienia w przyjęciu takiego rozumienia wiedzy społecznej jest osadzenie rozważań w kontekście paradygmatu konstrukcjonizmu poznawczego i społecznego. Oba odsłaniają mechanizm tworzenia się wiedzy społecznej uczniów, wskazują na potrzebę poszerzania tematyki społecznej z racji dokonujących się przemian społeczno-kulturowych i zmieniających się potrzeb rozwojowych dzieci. Próba oglądu praktyki szkolnej wydaje się z tej perspektywy ciekawa i ważna. W opracowaniu została ona dokonana z perspektywy nauczycieli klas I-III, by poznać, jakie znaczenia nadają oni pojęciu "wiedza społeczna" i w jaki sposób mogą one rzutować na charakter znaczeń nadawanych przez uczniów. Z badań nad osobistymi teoriami pedagogicznymi wynika wyraźnie, że rzutują one na charakter edukacji uprawianej przez nauczycieli. Celem opracowania nie jest jednak zrekonstruowanie nauczycielskich ideologii, lecz jedynie odsłonięcie jednego z jej elementów, tj. tworzonych przez pedagogów koncepcji wiedzy, w tym społecznej. Zadaniem publikacji nie jest również ukazanie poprawnego modelu wiedzy społecznej, lecz raczej jego rekonstrukcja, polegająca na wydobywaniu sensów i wymiarów, które mogą być znaczące dla lepszego i głębszego rozumienia wiedzy społecznej przez uczniów wczesnej edukacji, a w przyszłości stanowić podstawę do redefiniowania pojęcia. Z uwagi na takie założenia koncepcja badań osadzona została w paradygmacie interpretatywnym, upatrując w nim możliwości zdobycia nowej wiedzy, nowego poznania, a nie wyłącznie sprawdzania już istniejących teorii. W ramach paradygmatu interpretatywnego zdecydowano się na perspektywę fenomenograficzną, uznając ją za najlepszą formę legitymizacji myślenia jednostkowego i kolektywnego nauczycieli wczesnej edukacji o wiedzy społecznej uczniów. W efekcie podstawą prowadzonej analizy, a następnie interpretacji były wyłonione w toku badań kategorie opisu odzwierciedlające nauczycielskie widzenie świata i rozumienie wiedzy (społecznej) uczniów i jej źródeł. Uzyskane kategorie opisu pozwoliły odsłonić jakościowo różne sposoby doświadczania przez nauczycieli edukacji i związanych z nią procesów. W pierwszej kolejności odzwierciedlany był świat bezpośrednio postrzegany przez badanych, a potem świat widziany przez badacza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105150 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38759, 38758 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oddajemy w ręce szanownych Czytelników monografię zbiorową, która jest poświęcona poszukiwaniom nowych rozwiązań dydaktycznych. Autorzy poszczególnych artykułów zachęcają do dyskusji o efektywnej pracy nauczycieli. Znajdziemy tu rozważania na temat pełnionych przez szkolnych edukatorów ról (przewodnika, tutora, innowatora), ich kwalifikacji i kompetencji oraz pomysłów na usprawnienie procesu kształcenia przez stosowanie na co dzień nowoczesnych technologii i mniej znanych metod pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116841 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49224 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera zbiór artykułów ukazujących dokonujące się w ostatnich latach przemiany w systemie polskiej edukacji oraz rolę nauczyciela w procesie zaistniałych zmian Pozwala na poznanie sposobów patrzenia na kompetencje zawodowe nauczycieli oraz na jakość kształcenia nauczyciela epoki przemian. Ocenie poddawane są ich kompetencje kreatywne, komunikacyjne, językowe oraz szereg innych predyspozycji, umiejętności sprzyjających i wzbogacających proces szeroko pojmowanej edukacji. Ukazane zostały aktualne kierunki badań związane z osobą samego nauczyciela (pedagoga szkolnego, nauczyciela akademickiego, edukatora zdrowia, nauczyciela przedszkola, nauczyciela szkoły podstawowej itp.), odpowiedzialnego za edukację XXI wieku na wielu obszarach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45834 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44064 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63677 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej