Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(194)
IBUK Libra
(8)
Forma i typ
Artykuły
(162)
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(24)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(9)
E-booki
(8)
Publikacje informacyjne
(4)
Dostępność
dostępne
(82)
wypożyczone
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(20)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(13)
Wypożyczalnia Czarnków
(16)
Wypożyczalnia Trzcianka
(13)
Wypożyczalnia Złotów
(14)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Czytelnia Wągrowiec
(5)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Goetz Magdalena
(6)
Jankowska Anna
(6)
Kwiatkowski Stefan Michał
(3)
Kwiatkowski Stefan T
(3)
Łuba Małgorzata
(3)
Łukasik Joanna
(3)
Bałachowicz Józefa
(2)
Denek Kazimierz
(2)
Gagacka Maria
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Kowal Stanisław
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Pomianowska Małgorzata
(2)
Sawiński Julian Piotr
(2)
Sałata Elżbieta
(2)
Szempruch Jolanta
(2)
Taraszkiewicz Małgorzata
(2)
Torbicka Anna
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Żegnałek Kazimierz
(2)
Adamek Irena
(1)
Albiński Rafał
(1)
Bandera-Frydrych Magda
(1)
Baron-Polańczyk Eunika
(1)
Bedyńska Sylwia
(1)
Benner Dietrich
(1)
Bereza Agnieszka
(1)
Białek Kinga
(1)
Bielski Janusz
(1)
Bochenek Anna
(1)
Bochno Ewa
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Brok Perry der
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Burakowski Kazimierz
(1)
Celuch Małgorzata
(1)
Christoph Monika
(1)
Ciepielewski Grzegorz
(1)
Cieśliński Ryszard
(1)
Cygan Barbara
(1)
Czechowski Marcin
(1)
Czujak Anna
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Drogosz-Zabłocka Elżbieta
(1)
Drzewiecka-Krawczyk Hanna
(1)
Dróżka Wanda
(1)
Dudek Elżbieta
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Fac-Skhirtladze Magdalena
(1)
Famuła-Jurczak Anita
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Femiak Joanna
(1)
Fruga Bernard
(1)
Furedi Frank
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gajewski Mariusz
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Gulczyńska Justyna (pedagog)
(1)
Gumowska Iwona
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Gębal Przemysław E
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Hurek Józef
(1)
Ilska Paulina
(1)
Izdebska-Długosz Dominika
(1)
Jabłonowska Małgorzata
(1)
Janczak Dorota
(1)
Janiak-Jasińska Agnieszka
(1)
Jaskuła Sylwia
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Jastrzębska Lidia
(1)
Jaworska Joanna
(1)
Jazukiewicz Iwona
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Jesionowska Alicja
(1)
Jeżowski Antoni (1950- )
(1)
Jurek Marta
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kaian Kochanowska Ewa
(1)
Kajdasz - Aouil Maria
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kielar - Turska Maria
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kobyłecka Ewa
(1)
Kocór Maria
(1)
Kopińska Violetta
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Korsak Magdalena
(1)
Korzon Aniela
(1)
Kotliński Jarosław
(1)
Kowalska Anna
(1)
Kowalska Grażyna
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(42)
2010 - 2019
(71)
2000 - 2009
(80)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(133)
1989-2000
(8)
Kraj wydania
Polska
(202)
Język
polski
(201)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(78)
Dyrektorzy szkół
(19)
Nauczyciele przedszkoli
(16)
Pedagodzy
(16)
Pedagodzy szkolni
(16)
Wychowawcy klas
(16)
Dorośli
(13)
Nauczyciele akademiccy
(12)
Terapeuci
(5)
Lekarze
(4)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(4)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(4)
Rodzice
(4)
Socjoterapeuci
(4)
Sportowcy
(4)
Dzieci
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
Nauczyciele języków
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Animatorzy
(1)
Bibliotekarze
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wydawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Nauczyciele
(1)
Temat
Nauczyciele
(92)
Nauczyciel - kompetencje
(76)
Kompetencje zawodowe
(43)
Kompetencje dydaktyczne
(21)
Uczniowie
(15)
Kompetencje społeczne
(14)
Kompetencje wychowawcze
(13)
Kompetencje kluczowe
(12)
Kompetencje medialne
(9)
Komunikowanie się
(8)
Kształcenie nauczycieli
(8)
Nauczanie
(8)
Doskonalenie zawodowe
(7)
Komunikacja interpersonalna
(7)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Szkolnictwo
(7)
Nauczyciel - przygotowanie do zawodu
(6)
Uczenie się
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Kompetencje komunikacyjne
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Kompetencje miękkie
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Prawo oświatowe
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Asertywność
(3)
Autorytet
(3)
Dziecko
(3)
Innowacje
(3)
Kształcenie
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Nauczyciel - zawód
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Socjalizacja
(3)
Stres
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
Twórczość
(3)
Uczeń - kompetencje
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Uczucia
(3)
Wspólnota Europejska - szkolnictwo
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Edukacja artystyczna
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Emocje
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Kompetencje emocjonalne
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Kwalifikacje zawodowe
(2)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauczyciel - uczeń - stosunki
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Nauczyciele wspomagający
(2)
Pedagogika
(2)
Pedeutologia
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Postawy
(2)
Prawa i obowiązki nauczycieli
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Rodzice
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Samoakceptacja
(2)
Samokształcenie
(2)
Szkoły
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Technologia informacyjna w nauczaniu
(2)
Trudności wychowawcze
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Agresywność
(1)
Aktywne uczenie
(1)
Assessment center
(1)
Atmosfera wychowawcza
(1)
Auterytet
(1)
Awans zawodowy
(1)
Badania naukowe
(1)
COVID-19
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Czytanie
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzewanie
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci - twórczość
(1)
Dziecko trudne
(1)
Temat: czas
2001-
(55)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Kietlin (woj. łódzkie, pow. radomszczański, gm. Radomsko)
(1)
Powiat kielecki (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat skarżyski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Powiat staszowski (woj. świętokrzyskie)
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(132)
Artykuł z czasopisma fachowego
(78)
Artykuł z czasopisma naukowego
(17)
Poradniki dla nauczycieli
(8)
Praca zbiorowa
(7)
Raport z badań
(7)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(6)
Opracowanie
(5)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(4)
Monografia
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(3)
Poradnik
(3)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Poradniki
(1)
Program nauczania
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(184)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Psychologia
(6)
Językoznawstwo
(4)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Nauka i badania
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(12)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(12)
Dyrektor Szkoły
(11)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(11)
Meritum
(8)
Ruch Pedagogiczny
(7)
Życie Szkoły
(7)
Psychologia w Szkole
(5)
Chowanna
(4)
Głos Nauczycielski
(4)
Nauczyciel i Szkoła
(4)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(4)
Wychowawca
(4)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(3)
Edukacja i Dialog
(3)
Głos Pedagogiczny
(3)
Kwartalnik Pedagogiczny
(3)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(3)
Wychowanie na co dzień
(3)
Wychowanie w Przedszkolu
(3)
Gazeta Szkolna
(2)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(2)
Nowa Szkoła
(2)
Sygnał
(2)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Kierowanie Szkołą : wkładka do czasopisma Nowe w Szkole
(1)
Lider
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Poradnik Językowy
(1)
TIK w Edukacji
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
Trendy
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
202 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Funkcjonowanie społeczne / Lidia Kołodziej, Elżbieta Zgondek. - Warszawa : PWN Wydawnictwo Szkolne, 2017. - 70, [1] strona, [17] kart tablic : ilustracje kolorowe ; 29 cm.
(Biblioteka Nauczyciela. Zajęcia Korekcyjno-Kompensacyjne w Przedszkolu)
(Biblioteka Nauczyciela)
"Funkcjonowanie społeczne" to publikacja przeznaczona dla 2 grup wiekowych: 3 i 4-latków oraz 5 i 6-latków. W skład publikacji wchodzi test przesiewowy, który pozwoli wyłonić dzieci z poważnymi deficytami, wymagającymi pomocy i wsparcia specjalistów. Zaproponowane scenariusze zajęć pomogą w kształtowaniu postaw moralnych, nauce funkcjonowania w grupie. Zabawy tematyczne zawarte w książce będą sprzyjać poznawaniu różnych ról społecznych, wyrabianiu u dziecka umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, a także uodpornienia się na niepowodzenia. Integralną częścią publikacji są również karty pracy, kolorowe materiały pomocnicze do pracy z grupą oraz gazetka informacyjna dla rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51401 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41353 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34916 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48605 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66969 P 1,5 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115430 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oddajemy w ręce szanownych Czytelników monografię zbiorową, która jest poświęcona poszukiwaniom nowych rozwiązań dydaktycznych. Autorzy poszczególnych artykułów zachęcają do dyskusji o efektywnej pracy nauczycieli. Znajdziemy tu rozważania na temat pełnionych przez szkolnych edukatorów ról (przewodnika, tutora, innowatora), ich kwalifikacji i kompetencji oraz pomysłów na usprawnienie procesu kształcenia przez stosowanie na co dzień nowoczesnych technologii i mniej znanych metod pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116841 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49224 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113883 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41369 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka kierowana jest do nauczycieli, wychowawców i studentów, pragnących pracować z dziećmi i młodzieżą. Może również znacząco i skutecznie wspierać rodziców, którzy troszczą się o stymulowanie rozwoju dziecka. Składa się z dwunastu rozdziałów, odpowiadających ważnym kompetencjom osobistym i społecznym z perspektywy oddziaływań efektywnego pedagoga. Do kształtowania kluczowych kompetencji niezbędny jest odpowiedni trening uświadamiający uczniowi, jakie cechy są u niego ugruntowane, nad którymi warto jeszcze popracować, a które kompletnie nie współgrają z jego osobowością i ich rozwój może być bardzo trudny i nie zawsze prowadzi do sukcesu, ale powinien być podejmowany. Każdy rozdział książki zawiera podstawy teoretyczne, wskazówki oraz propozycje ćwiczeń wraz z opracowanymi kartami ułatwiającymi i pozwalającymi uatrakcyjnić pracę z uczniami/wychowankami. Osoba pracująca z grupą dobiera ćwiczenia, biorąc pod uwagę wiek, wiedzę i umiejętności uczestników zajęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117511 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36080 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49560 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram.)
Skuteczność jest jedną z ważniejszych cech wszystkich naszych celowych działań. Nauczyciele i dyrektorzy szkół są żywo zainteresowani zabieganiem o wysokie efekty pracy szkoły. Drogą do tego celu jest przede wszystkim zmotywowanie uczniów do zdobywania wiedzy, do pracy i wysiłku. Wszystkie prezentowane zagadnienia dotyczą edukacyjnych innowacji, które zwykle łamią normy, schematy i stereotypy oraz zmierzają do uzyskania wyższych efektów uczenia się uczniów. Wymaga to precyzyjnego formułowania celów oraz zapału i chęci do wysiłku, prawdziwego zaangażowania i entuzjazmu. Jak w pierwszej części, pomocne będą: - zadania do samodzielnej pracy, - wykaz literatury, pozwalającej pogłębić omawiane zagadnienia oraz - 6 kolejnych szkoleń - o twórczości i kreatywności, wymaganiach i konsekwencji, znaczeniu rozumienia, motywowaniu, życzliwości i lekcji odwróconej. W pierwszej części poradnika Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji. Poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Część 1 przedstawiono tematy od A do L, a w drugiej części znajdują się tematy od Ł do Ż.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111252 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40272 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33272 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46642 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka zawiera scenariusze zabaw, propozycje gier i projektów, które z założenia mają zabezpieczać potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży, także tych z deficytami. Zaproponowane aktywności dla dzieci i młodzieży w każdym wieku mają za zadanie wzmocnić wszechstronny rozwój dziecka od poczęcia do dojrzałości, a także przyczynić się do kompensacji deficytów rozwojowych. Dzieci i młodzież uczestnicząc w proponowanych zabawach, grach i projektach wzmocni obszary związane z rozwojem kluczowych kompetencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110702, 110496 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49692 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40172 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32993 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46565 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64905 P 1,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ukazuje włączanie przez nauczycieli multimediów oraz mediów w praktyczne działania w obszarze aktywności artystycznej dzieci. Książka składa się z pięciu rozdziałów, w których opisano świat mediów, w którym żyje i którego doświadcza dziecko, poruszono w nich również problematykę wychowania przedszkolnego. Szczególną uwagę zwrócono na zagadnienia ekspresji artystycznej i aktywności twórczej dzieci. W publikacji przedstawiono także problem kompetencji nauczyciela wychowania przedszkolnego w cyfrowej rzeczywistości. Książkę zamyka opracowanie wyników przeprowadzonych badań z uwzględnieniem dwóch obszarów – aktywności muzycznej i plastyczno-technicznej. Publikacja dedykowana jest nie tylko czynnym zawodowo nauczycielom wychowania przedszkolnego, którzy każdego dnia stają w obliczu kreowania przestrzeni edukacyjnej swoim wychowankom, ale również studentom kierunku pedagogicznego.Zapraszamy do wypożyczenia!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116390 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów. Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
This publication is a result of intensive work of experts in a two year project: “Laboratory of personal competences —improving qualifications of teachers and trainers (LA.PE.CO)”done within Lifelong Learning Programme — Leonardo da Vinci Partnership that was realized by institutions from Spain, Belgium and Poland between 2009 and 2011. The world around us undergoes constant changes. Pupils and students leave schools, the unemployed and employees who take part in different training courses get to constantly evolving organizations, where they need solid and up-to date knowledge and where, probably most of all, they use soft skills. Soft competences, such as cooperation, communication, negotiation, coping with stress, management of emotions and conflicts, assertiveness, creativity, the ability to build a team, increase the efficiency and effectiveness of the management process. We offer you a publication prepared by trainers for trainers. It contains review of selected European solutions related to system of adult education, bank of exercises on improving social competences and examples of good and bad practices in teaching social competences. Bank of exercises which is the most important part of this publication is a result of extremely useful sharing of knowledge and experience. Besides the part on good and bad practice it is a contribution of the international team of trainers into the improvement of teachers‘ qualifications and creation of unique know-how transfer. All the materials elaborated in this project and the whole bank of exercisers can be found on the project website: www.lapeco.eu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Aktywność fizyczna nie różnicowała nasilenia kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Płeć różnicowała kompetencje psychiczne i inteligencję emocjonalną, wyższe wyniki zanotowano u mężczyzn. Studentki znamiennie częściej niż studenci uskarżały się na dolegliwości związane z psychicznym funkcjonowaniem. Młodsi, pierwszoroczni studenci odznaczali się wyższą inteligencją emocjonalną niż młodzież akademicka podejmująca studia na początku XXI wieku (2016 versus 2011; 2013 versus 2011). Ustalono predyktory kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Większych kompetencji społecznych w sytuacji ekspozycji możemy oczekiwać u studentów mniej neurotycznych i bardziej otwartych na nowe doświadczenia. Natomiast dużej inteligencji emocjonalnej możemy oczekiwać u studentów otwartych na nowe doświadczenia, o dużych kompetencjach w sytuacji ekspozycji i o wysokiej samoocenie. Ustalono także związki pomiędzy zdrowiem psychicznym, kompetencjami społecznymi i inteligencją emocjonalną. Dotyczą one jednak tylko niektórych ba-danych wymiarów, a ich siła nie jest duża. Im mniejsze kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna tym większe nasilenie zaburzeń funkcjonowania. Badania longitudinalne (porównanie wyników pomiaru na pierwszym i drugim roku studiów) pozwoliły dostrzec wagę naturalnego treningu społecznego w kształtowaniu kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i troski o zdrowie psychiczne młodzieży. Częściowo poprawie uległa kondycja psychiczna badanych osób. Jeśli zaś chodzi o inteligencję emocjonalną to wyniki badań sugerują raczej konieczność celowego oddziaływania w zakresie oczekiwanych zmian. Warsztaty psychologiczne stanowiły narzędzie interwencji w kierunku polepszania zarówno kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej jak i pod-noszenia kondycji psychicznej. Kompetencje społeczne zmieniły się na korzyść u badanych osób, jednak nie wszystkie ich wymiary. Inteligencja emocjonalna mierzona przy użyciu narzędzia INTE nie uległa zmianie. W wyniku uczestnictwa w warsztatach psychologicznych „Komunikacja w świetle przeżywanych uczuć i emocji, Przebaczenie, O potrzebie miłości” zaobserwowano także pewne korzystne zmiany w zdrowiu psychicznym młodzieży. Doświadczenie pracy z klientem różnicowało niektóre badane zmienne tj. kompetencje społeczne w sytuacji ekspozycji społecznej oraz w wymiarze codziennego funkcjonowania. Korzystniej wypadały osoby posiadające doświadczenie w pracy z klientem. Nie dostrzeżono natomiast różnic w zakresie kompetencji społecznych między tymi studentami, którzy planują pracę w zawodzie nauczyciela lub trenera, a tymi, którzy nie są w tej kwestii zdecydowani lub mają inne plany zawodowe. Studenci deklarujący chęć pracy w zawodzie trenera cechowali się większą inteligencją emocjonalną od swoich rówieśników. Zdrowie psychiczne chętnych do bycia nauczycielami było zdecydowanie lepsze od studentów, którzy nie widzieli swojej przyszłości jako nauczyciele wychowania fizycznego. Ostatni wątek pracy dotyczy modelu nauczyciela wychowania fizycznego. W percepcji badanych studentów nauczyciele wychowania fizycznego powinni ce-chować się takimi właściwościami jak: odpowiedzialność, przyjaźń, pomaganie, cierpliwość, współpraca, pewność siebie, wytrwałość, trzeźwe myślenie, sumienność. Model zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego to model społeczny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się przede wszystkim wokół dwóch kategorii pojęciowych, niezwykle istotnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy. Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności między społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyodrębnione dwie duże części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, kształtującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego wymiaru rynku pracy. Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają obszerne ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem indywidualnego podejścia każdego z autorów zarówno w wymiarze teoretycznym, praktycznym, jak i badawczym. Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019 oraz na początku 2020.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej