Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(59)
Forma i typ
Książki
(58)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(151)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(36)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(27)
Wypożyczalnia Czarnków
(24)
Wypożyczalnia Trzcianka
(19)
Wypożyczalnia Złotów
(24)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(21)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Informatorium
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(5)
Autor
Tanajewska Alicja
(5)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(3)
Krukowska Małgorzata
(3)
Leżańska Wiesława
(3)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Masłowska Joanna
(3)
Bigott Danuta
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Dudek Sandra
(2)
Kiełpińska Iwona
(2)
Klim-Klimaszewska Anna
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Mach Cecylia
(2)
Styn Ludwika
(2)
Więckowski Ryszard
(2)
Adamek Irena
(1)
Andruszko Maria Alicja
(1)
Andrzejczak Rościsław
(1)
Baczyńska Halina
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Beda Karolina
(1)
Brudzewski Julian
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Chrost Marzena
(1)
Czubak Anna
(1)
Dyka Franciszka
(1)
Dymara Jarosław Włodzimierz
(1)
Fechner-Sędzicka Iwona
(1)
Feliniak Aleksandra
(1)
Jakubowicz Anna
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jodłowska Bogusława
(1)
Juszczyk Stanisław
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Konior-Węgrzynowa Halina
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kowalik Piotr
(1)
Kowolik Piotr
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Królikowska Anna
(1)
Kulpa Jan
(1)
Kunicka Małgorzata
(1)
Latoch-Zielińska Małgorzata
(1)
Lubner-Piskorska Anna
(1)
Majzner Rafał (1976- )
(1)
Michalewska Maria Teresa
(1)
Morawska Iwona
(1)
Moroz Henryk
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Ochmańska Barbara
(1)
Odrobina Wiesława
(1)
Polański Edward
(1)
Potent-Ambroziewicz Małgorzata
(1)
Puślecki Władysław
(1)
Radwiłowicz Maria
(1)
Radwiłowicz Ryszard
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Spychał Krzysztof
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Szadzińska Ewa
(1)
Szkolak Anna
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Szymczak Joanna
(1)
Tyl Anna
(1)
Walczewska-Klimczak Grażyna
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta
(1)
Świerczyńska-Jelonek Danuta
(1)
Żegnałek Kazimierz
(1)
Żmijewska Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(35)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(59)
Język
polski
(54)
nieznany (po)
(3)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Szkoły podstawowe
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Pedagodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Rodzice
(1)
Teapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(33)
Nauczyciele nauczania początkowego
(21)
Język polski
(17)
Nauczyciele
(16)
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Wychowanie przedszkolne
(10)
Dojrzałość szkolna
(5)
Pedagogika
(5)
Pisanie
(5)
Czytanie
(4)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(3)
Pedagogika wczesnoszkolna
(3)
Programy wychowania przedszkolnego
(3)
Rodzice
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Internet
(2)
Języki
(2)
Logopedia
(2)
Matematyka
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Muzyka
(2)
Muzykoterapia
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Oceny szkolne
(2)
Osobowość
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Przyroda
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Techniki Freineta
(2)
Uczniowie
(2)
Wiedza
(2)
Asertywność
(1)
Bajkoterapia
(1)
Blended learning
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(1)
Dzieci z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
E-podręczniki
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Film
(1)
Freinet, Célestin
(1)
GIMP
(1)
Geometria
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Higiena
(1)
Interpunkcja polska
(1)
Intertekstualność
(1)
Język angielski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kaligrafia
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Koła zainteresowań
(1)
Kształcenie
(1)
Lato
(1)
Lekcje muzealne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Metoda Montessori
(1)
Moroz, Henryk
(1)
Mowa
(1)
Mowa - korekcja
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego Polska
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedeutologia
(1)
Postawy
(1)
Praktyki studenckie
(1)
Programy nauczania
(1)
Przedszkola
(1)
Przemoc
(1)
Rodzina
(1)
Rozmowa
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
SMART (program UE)
(1)
Socjalizacja
(1)
Temat: czas
2001-0
(7)
1989-
(4)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(17)
Bajki i baśnie
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Artykuły
(1)
Biografie
(1)
Czasopisma szkolne
(1)
Gry komputerowe
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Legendy i podania
(1)
Listy
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Notatka prasowa
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poezja dziecięca polska
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Zaproszenia
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Życzenia okolicznościowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
59 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Autorka podjęła udaną próbę poszerzenia i pogłębienia znaczeń, jakie w dyskursie pedeutologicznym nadaje się kategorii refleksji/refleksyjności nauczyciela. Oryginalność podjętego zamierzenia badawczego ma swoje źródło w sposobie konstrukcji kluczowego dla projektu empirycznego pytania. Zamiast standardowego – powiedz, o czym myślisz? sformułowane zostało pytanie: powiedz, jak myślisz? Ta wydawałoby się z pozoru drobna zmiana znaczenia stała się kluczem otwierającym przestrzeń naukowej penetracji słabo rozpoznanego, a jakże ważnego obszaru badań pedeutologicznych − namysłu nad istotą nauczycielskiej profesji. […] Książka powinna zainteresować liczne grono czytelników. W pierwszym rzędzie są nimi nauczyciele nauczycieli. Kolejną grupą, dla której praca ta powinna stać się lekturą obowiązkową, są studenci i doktoranci realizujący projekty badawcze w ramach prac promocyjnych. Z pewnością powinna być „odczytana” w gronie nauczycieli, pracowników nadzoru pedagogicznego i władz oświatowych poszukujących intelektualnych narzędzi dla nadania znaczenia i odkrywania sensu tego, co stanowi treść ich zawodowej codzienności. Z recenzji wydawniczej dr hab. Hanny Kędzierskiej, prof. UWM
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41002 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336. Pedagogika / red. Wanda Bobrowska-Nowak ; nr 2157)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka wspomoże nauczycieli i terapeutów w kompleksowym objęciu ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną zarówno w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych, jak i organizowanych zajęć specjalistycznych. Autorki prezentują między innymi zadania wychowawców, nauczycieli i terapeutów, a także omawiają dokumentację i rodzaje ćwiczeń w nauczaniu języka polskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112276 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109903 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49492 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40003 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33223 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46196 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64895 P 2,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52275 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Teczka 3: WIOSNA to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Układ kart oraz forma i treść ćwiczeń dostosowane są do rozkładu materiału, którym posługują się nauczyciele i terapeuci pracujący z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie oraz są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku. W serii Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną znajdują się także: Teczka 1: JESIEŃ, Teczka 2: ZIMA, Teczka 4: LATO. Teczka 3: WIOSNA to ćwiczenia tematyczne dotyczące: o cech charakterystycznych wiosny, o ważnych świąt przypadających na okres wiosny, o prac ogrodowych w czasie wiosny, o zwierząt i ich domów, o zdrowego odżywiania się, o wiedzy o środowisku, o ekologii, o domu, pomieszczeń i obowiązków domowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 663 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Teczka 4: LATO to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Układ kart oraz forma i treść ćwiczeń dostosowane są do rozkładu materiału, którym posługują się nauczyciele i terapeuci pracujący z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie oraz są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku. W serii Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną znajdują się także: Teczka 1: JESIEŃ, Teczka 2: ZIMA, Teczka 4: LATO. Teczka 4: LATO to ćwiczenia tematyczne dotyczące: o ważnych świąt przypadających na okres lata, o miejsca Polski w Europie i Unii Europejskiej, o polskich miast i ich zabytków, o domu, pomieszczeń i sprzętów domowych, o budowy ciała człowieka, zmysłów i emocji, o cech charakterystycznych lata, o bezpieczeństwa i telefonów alarmowych, o wakacji i podróżowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. GF. 664 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta publikacja powinna znaleźć się w biblioteczce każdego nauczyciela szkoły podstawowej uczącego w klasach I, II, III oraz studenta specjalności pedagogika wczesnoszkolna. To niepowtarzalne kompendium wiedzy napisane przez nauczycieli akademickich kształcących pedagogów wczesnoszkolnych. W pracy zostały omówione poszczególne dziedziny kształcenia, czyli edukacja polonistyczna, matematyczna, edukacja medialna, przyrodniczo-ekologiczna, plastyczno-techniczna, muzyczna, fizyczna oraz poruszono temat wychowania terapeutycznego dzieci z trudnościami w uczeniu się. Opracowanie może istotnie poszerzyć sposób rozumienia podstawowych dziedzin kształcenia w niższych klasach szkoły podstawowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108059 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49114 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32725 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45667 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnim dwudziestoleciu, począwszy od przemian ustrojowych w 1989 roku, było wiele prób zmierzających do udoskonalenia polskiej edukacji. Zaczęło się od 1992 r., czyli przekazania zarządzania edukacją władzom lokalnym. Później w latach 1999 i 2009 nastąpiły jej kolejne reformy. Autorzy tego tomu, który poświęcony jest edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej należą do grupy osób, których wiedza i działalność zawodowa wpływają na rozwój oświaty w Polsce. Jak widzą ten problem z perspektywy dnia dzisiejszego, zobaczą czytelnicy w tej publikacji. Znajdują się tu teksty analityczne i krytyczne, oceniające między innymi ostatnie działania reformatorów, wskazujące dalsze kierunki rozwoju oświaty w Polsce, zaczynając od spraw najważniejszych relacji nauczyciela z dziećmi i umiejętnej współpracy nauczycieli z rodzicami. W sumie teksty prezentują współczesny obraz edukacji oferowanej dzieciom od 3. do 10. roku życia, proponują jednocześnie stałą debatę na temat jej dalszego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104475 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47973 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38462 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31788 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44544 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63525, 63324 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Pracę (...) uważam za dzieło ważne i potrzebne. Jest ona zbiorowym opracowaniem zawierającym teksty pedagogów wczesnoszkolnych skupionych wokół ośrodka zielonogórskiego. Znaleźć w niej można wiele szczegółowych obrazów pokazujących różne osiągnięcia, ale także różne wyzwania i pola, na których działa pedagogika wczesnoszkolna. Są tu zarówno próby syntezowania dorobku tej dyscypliny, jak i pokazanie kierunków jej rozwoju oraz wskazanie mocnych i słabych stron w teorii i praktyce edukacji wczesnoszkolnej. Jest to z jednej strony ciekawa próba zredefiniowania i specyficznego domknięcia problemów pedagogiki wczesnoszkolnej, z drugiej strony zaś lektura tej książki otwiera szerokie pole pytań, wątpliwości ukierunkowanych zarówno na rozwój edukacji wczesnoszkolnej, jak i na fundamentalne zagadnienia związane z uczeniem się, nauczaniem i rozwojem dzieci w pierwszych latach kariery szkolnej. Prof. dr hab. Barbara Smolińska-Theiss.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113747 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51627 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41321 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47871 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66676 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiotem opracowania jest wiedza społeczna uczniów, rodzaj wiedzy jednostki, jaką konstruuje ona w interakcjach i współdziałaniu z innymi tj. dziećmi i dorosłymi, co stwarza warunki do budowania obrazu siebie, innych i otaczającego świata w realnym kontekście społeczno-kulturowym. Zakres tematyczny tak pojmowanej wiedzy społecznej rozszerza się i nie jest kojarzony wyłącznie z treściami dawnego środowiska społeczno-przyrodniczego, lecz wyraźnie poza nie wykracza. Miejsce "starej", programowej tematyki, sprowadzającej aktywność dziecka wyłącznie do sfery rodzinnych obowiązków i klasowych powinności, zastępują aktualne problemy, ujęte z perspektywy dziecka żyjącego w wielowymiarowym i skonfliktowanym świecie. Realne stają się wówczas szanse na podejmowanie tematów dotyczących życia codziennego dzieci, problemów egzystencjalnych, rasowych, demograficznych, kwestii religijnych czy aspektów politycznych. Punktem odniesienia w przyjęciu takiego rozumienia wiedzy społecznej jest osadzenie rozważań w kontekście paradygmatu konstrukcjonizmu poznawczego i społecznego. Oba odsłaniają mechanizm tworzenia się wiedzy społecznej uczniów, wskazują na potrzebę poszerzania tematyki społecznej z racji dokonujących się przemian społeczno-kulturowych i zmieniających się potrzeb rozwojowych dzieci. Próba oglądu praktyki szkolnej wydaje się z tej perspektywy ciekawa i ważna. W opracowaniu została ona dokonana z perspektywy nauczycieli klas I-III, by poznać, jakie znaczenia nadają oni pojęciu "wiedza społeczna" i w jaki sposób mogą one rzutować na charakter znaczeń nadawanych przez uczniów. Z badań nad osobistymi teoriami pedagogicznymi wynika wyraźnie, że rzutują one na charakter edukacji uprawianej przez nauczycieli. Celem opracowania nie jest jednak zrekonstruowanie nauczycielskich ideologii, lecz jedynie odsłonięcie jednego z jej elementów, tj. tworzonych przez pedagogów koncepcji wiedzy, w tym społecznej. Zadaniem publikacji nie jest również ukazanie poprawnego modelu wiedzy społecznej, lecz raczej jego rekonstrukcja, polegająca na wydobywaniu sensów i wymiarów, które mogą być znaczące dla lepszego i głębszego rozumienia wiedzy społecznej przez uczniów wczesnej edukacji, a w przyszłości stanowić podstawę do redefiniowania pojęcia. Z uwagi na takie założenia koncepcja badań osadzona została w paradygmacie interpretatywnym, upatrując w nim możliwości zdobycia nowej wiedzy, nowego poznania, a nie wyłącznie sprawdzania już istniejących teorii. W ramach paradygmatu interpretatywnego zdecydowano się na perspektywę fenomenograficzną, uznając ją za najlepszą formę legitymizacji myślenia jednostkowego i kolektywnego nauczycieli wczesnej edukacji o wiedzy społecznej uczniów. W efekcie podstawą prowadzonej analizy, a następnie interpretacji były wyłonione w toku badań kategorie opisu odzwierciedlające nauczycielskie widzenie świata i rozumienie wiedzy (społecznej) uczniów i jej źródeł. Uzyskane kategorie opisu pozwoliły odsłonić jakościowo różne sposoby doświadczania przez nauczycieli edukacji i związanych z nią procesów. W pierwszej kolejności odzwierciedlany był świat bezpośrednio postrzegany przez badanych, a potem świat widziany przez badacza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika, Logopedia, Glottodydaktyka)
Niniejsza monografia (…) stanowi prezentację refleksji nad wybranymi obszarami edukacji dziecka. Pierwsza jej część dotyczy podmiotów edukacji oraz różnych obszarów edukacyjnych: edukacji polonistycznej, matematycznej, estetycznej, etycznej, a także zagadnień związanych z diagnozą gotowości szkolnej. Druga część pracy jest poświęcona problematyce wychowania i kształcenia dzieci z różnymi dysfunkcjami: autyzm, problemy logopedyczne, upośledzenie umysłowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46215 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60891 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Teczka 1: JESIEŃ to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Zarówno układ, jak i treść ćwiczeń odpowiadają rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 527 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 785.)
Monografia poświęcona diagnozie specyficznych trudności w uczeniu się, a więc: dysleksji, dysgrafii, dysortografii oraz dyskalkulii. Jej odbiorcami mogą być kandydaci do zawodu nauczycielskiego, czynni zawodowo nauczyciele edukacji przedszkolnej i szkolnej, rodzice, pedagodzy szkolni, logopedzi, terapeuci, pracownicy oświaty i wszyscy zainteresowani problematyką diagnozy i postępowania diagnostycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114136 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41371 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66603 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Unilogo 1 [Pomoce dydaktyczne] : zestaw uniwersalnych pomocy do wykorzystania przez logopedów, terapeutów i nauczycieli / Anna Lubner-Piskorska. - Wyd. 2 - Gdańsk : "Harmonia", 2013. - Teka (86 k. tabl. luz.) : il. ; 30 cm +książka: 100 s. : il. (w tym kolor.) ; 30 cm.
Zestaw, którego autorką jest Anna Lubner-Piskorska, składa się z dwóch elementów: książki (przewodnika) oraz teczki zawierającej karty z ilustracjami. Niemal 300 rysunków można powielać, natomiast sposób ich wykorzystania jest zupełnie dowolny. Rysunki te podzielono na trzy kategorie tematyczne: piraci, ogród oraz cukiernia. Od strony formalnej, materiały wchodzące w skład uniLOGO 1 to: podstawowy zestaw obrazków wycinanki historyjka obrazkowa układanki gry manualne puzzle kolorowanki gra planszowa labirynty Dołączona do zestawu książka (przewodnik) to ponad 60 propozycji wykorzystania materiałów umieszczonych w teczce. Generalnie, zabawy te stworzone zostały z myślą o terapii logopedycznej. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, by po drobnych modyfikacjach móc je wykorzytać w zupełnie innym rodzaju zajęć. Z pewnością największym atutem materiałów jest ich nieograniczona liczba zastosowań, możliwość tworzenia nowych zabaw, a także modyfikowania konkretnych materiałów pod kątem potrzeb danego dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza monografia prezentuje próbę spojrzenia na media z trzech perspektyw sygnalizowanych w tytule. Poruszana w tomie problematyka połączyła przedstawicieli kilku dyscyplin naukowych: językoznawców, literaturoznawców, medioznawców, kulturoznawców, teatrologów, historyków i logopedów, co sprawiło z kolei, że publikacja ma charakter interdyscyplinarny. […] przedstawione w niniejszym tomie rozważania stanowią zaledwie niewielki wycinek refleksji nad komunikacją za pośrednictwem mediów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46387 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33720 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 531 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera scenariusze zajęć lekcyjnych i wskazówki metodyczne dotyczące sposobu wprowadzania oraz utrwalania pisemnych i ustnych form wypowiedzi obowiązujących zgodnie z podstawą programową pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego. Do tych form wypowiedzi należą m.in. opowiadanie, bajka, opis, streszczenie, plan, dialog, sprawozdanie, list, zaproszenie, scenariusz, wywiad, ogłoszenie (zawiadomienie), tekst swobodny. W książce uwzględniono standardy wymagań stanowiące podstawę przeprowadzenia sprawdzianu kompetencji ucznia po trzeciej i szóstej klasie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108013 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49211 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39836 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32545 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45619 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64804 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101378 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101379 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46736 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37445 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31257 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43565 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62427 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105831 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47564, 47948 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44342 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej