Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(49)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(91)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(32)
Wypożyczalnia Chodzież
(8)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(13)
Wypożyczalnia Trzcianka
(10)
Wypożyczalnia Złotów
(14)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(12)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Autor
Herbst Mikołaj
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Ogrodzińska Teresa
(2)
Baniak Józef
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Czarnotta Elżbieta
(1)
Czech-Włodarczyk Celina
(1)
Czopińska Małgorzata
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Dubis Małgorzata
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dziemianowicz Mirosława
(1)
Fraisse Nora
(1)
Frąckowiak Anna
(1)
Gawrych Roman
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Gołębniak Bogusława Dorota
(1)
Handzlik Marta
(1)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(1)
Hildebrandt Dobrochna
(1)
Jaskulska Sylwia
(1)
Kamińska Aleksandra
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Kleszcz Magdalena
(1)
Knocińska Anna
(1)
Kowalska Dorota
(1)
Kremień Wasyl G
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kwaśnica Robert
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Lenart Regina
(1)
Levitas Anthony
(1)
Magdoń Wojciech
(1)
Marcińczuk Maria
(1)
Marody Mirosława
(1)
Mielnikiewicz Maria
(1)
Mielnikiewicz Olga
(1)
Młynarczuk-Sokołowska Anna
(1)
Nalepa Regina
(1)
Nosal Przemysław
(1)
Oleśniewicz Piotr
(1)
Ostrach Zbigniew
(1)
Ostrowicka-Miszewska Helena
(1)
Polcyn Jan
(1)
Porożyński Henryk
(1)
Potulicka Eugenia
(1)
Półturzycki Józef
(1)
Rodiuk Igor
(1)
Rorat Marzena
(1)
Rosalska Małgorzata
(1)
Rzymełka-Frąckiewicz Agata
(1)
Sauvignon Anna
(1)
Sobecki Mirosław
(1)
Sosnowski Tomasz
(1)
Spychalska-Kamińska Jolanta
(1)
Strzelczyk-Raduli Urszula
(1)
Szostak-Król Katarzyna
(1)
Szumilas Ewa
(1)
Szymanowska Wanda
(1)
Tersa Karolina
(1)
Zandberg Patrycja
(1)
Zawistowska Alicja
(1)
Łączyk Małgorzata
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(8)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(47)
nieznany (po)
(1)
Temat
Oświata
(24)
Szkolnictwo
(13)
Kształcenie
(6)
Dostęp do oświaty
(5)
Oświata dorosłych
(5)
Młodzież
(4)
Nauczyciele
(4)
Wieś
(3)
Czasopisma społeczno-kulturalne polskie
(2)
Dziecko
(2)
Edukacja
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Globalizacja
(2)
Kęcińska-Kaczmarek, Jowita
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Płeć
(2)
Rodzina
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(2)
Towarzystwo Uniwersytetów Ludowych
(2)
Uczniowie
(2)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Uniwersytet powszechny
(2)
Wsie
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Agencja Rynku Rolnego
(1)
Anglia
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Autorytet
(1)
Bataliony Chłopskie
(1)
Bezrobocie
(1)
Bień, Adam
(1)
Biurokracja
(1)
Cyganie
(1)
Czarnotta, Elżbieta
(1)
Czas wolny ucznia
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja we wczesnym dzieciństwie
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Filozofia polityczna
(1)
Graj, Elwira
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gąszczak, Maria
(1)
Hiszpania
(1)
I Liceum Ogólnokształcącego im. św.Barbary w Chodzieży
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jakość życia
(1)
Język
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Krajniacy
(1)
Kultura
(1)
Kultura masowa
(1)
Lektura szkolna
(1)
Liceum Ogólnokształcące im. Filomatów Chojnickich (Chojnice)
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Marketing polityczny
(1)
Małżeństwo
(1)
Metodologia
(1)
Ministerstwo Edukacji Narodowej
(1)
Muzeum Historii Polskiego Ruchu Ludowego (Warszawa)
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Partie polityczne
(1)
Partnerstwo lokalne
(1)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
Patriotyzm
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedagogika społeczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Podstawa programowa
(1)
Polityka regionalna
(1)
Polska
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Pornografia
(1)
Portal społecznościowy
(1)
Postawy
(1)
Profilaktyka
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Przemoc
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Przestępczość
(1)
Rankingi
(1)
Reformy
(1)
Regionalizm
(1)
Religijność
(1)
Temat: czas
2001-0
(31)
2001-
(5)
1901-
(4)
1989-
(2)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Francja
(2)
Austria
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Chikuni (Zambia ; okręg)
(1)
Chodzież (woj. wielkopolskie)
(1)
Chojnice (woj. pomorskie)
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Estonia
(1)
Finlandia
(1)
Głomsk (woj. wielkopolskie)
(1)
Indie
(1)
Irlandia
(1)
Islandia
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Litwa
(1)
Malta
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Podkarpackie, województwo
(1)
Podlasie
(1)
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Słowacja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wielkopolskie, województwo
(1)
Łotwa
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Albumy
(1)
Audycje radiowe
(1)
Czasopisma etnograficzne polskie
(1)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(1)
Fotografia polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki francuskie
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Wyższa Szkoła Zarządzania i Administracji w Opolu)
Uczniowie różnią się pod wieloma względami. Różni ich wiek, płeć rodziny, z których pochodzą. Łączy ich szkoła, klasa i grupa rówieśnicza. Wspólni dla wszystkich uczniów są nauczyciele i pracownicy szkoły, dla których sprawy uczniów są zauważalne, ważne i poddawane zmianom. W rozdziale I opisano specyfikę pracy z uczniami z mniejszości romskiej. Poprzedzają je rozważania Adama Suchońskiego. Autor artykułu ukazuje tematykę martyrologii Romów, z którą zapoznawani są uczniowe w szkole. W rodziale II Krystyna Łangowska-Marcinowska przedstawia zależność pomiędzy zachowaniem dziecka w szkole a jego niepowodzeniami. [ze wstępu]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108691 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39802 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99529 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114052 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42753 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesne polskie poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne funkcjonuje w oparciu o sieć poradni psychologiczno-pedagogicznych w ramach systemu pomocy psychologiczno-pedagogicznej organizowanej przez resort oświaty. Zanim jednak instytucje poradni uzyskały swój obecny kształt i przyjęły nazwę „psychologiczno-pedagogiczne”, działały jako poradnie wychowawczo-zawodowe, a jeszcze wcześniej jako dwie odrębne formy: poradnie psychologiczno-zawodowe i poradnie społeczno-wychowawcze. Przez minione lata bardzo wiele zmieniło się w poradnictwie; wiedza na temat sposobu jego organizacji, struktury, zadań, zasad i efektywności działań warta jest upowszechnienia. Jej opracowanie i udostępnienie szerszemu gronu ma głęboki sens, ponieważ opis i analiza funkcjonowania instytucji poradni w poszczególnych okresach mogą dać podstawy do opracowania wniosków i prognoz na przyszłość. Tematem prezentowanej książki są przemiany instytucjonalnych form wielkopolskiego poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego. Przedstawiony układ i tytuły rozdziałów prezentowanej książki mają ilustrować charakter zmian wpisanych w tło historyczne: tradycje, odrodzenie, ujednolicenie, upowszechnienie, transformację i decentralizację. Praca jest bogata w autorskie materiały, analizy, konkluzje, stąd nadzieja, że będzie to lektura interesująca poznawczo i inspirująca do refleksji nad stanem obecnym i przyszłością poradnictwa w Wielkopolsce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33251 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Urządzanie młodzieży : studium analityczno-krytyczne / Helena Ostrowicka. - Wyd. 2 zmien. i uzup. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2015. - 221, [1] strona ; 24 cm.
W niniejszej publikacji zasadniczym celem uczyniłam rekonstrukcję i krytykę dyskursów o młodzieży (w ramach pewnego historycznie określonego „pola dyskursywnego”) i ostatecznie identyfikację relacji wiedzy – władzy, w której znajduje oparcie i legitymizację praktyka sprawowania władzy nad współczesną młodzieżą. Ostatecznie książka ta pomyślana jest jako narracja na temat urządzania młodzieży w Polsce. Zwracam się w stronę stworzonej przez Foucaulta jednej z najbardziej inspirującej poznawczo we współczesnych naukach społecznych koncepcji urządzania. (…) Strukturę i kierunek wywodu wyznaczyło przyjęcie założenia, że współczesne dyskursy o młodzieży stanowią konstytutywny element urządzania społeczeństwa. W związku z tym zasadnicza linia rozważań obejmuje analizę tego, jak określone reprezentacje młodzieży (profile epistemiczne, wiedza, racjonalności) czynią możliwymi, uprawomocniają istnienie pewnych typów praktyk społecznych (technik, interwencji, strategii, programów). Celem Autorki było bowiem ukazanie owego permanentnego i konstytutywnego powiązania episteme i techne w praktykach dyskursywnych i polityce młodzieżowej. Z tego powodu rozpoczyna od refleksji nad problematyką władzy w perspektywie pedagogiki analityczno-krytycznej, w której to odnajduje teoretyczne i metodologiczne ugruntowanie analiz prowadzonych w kolejnych częściach pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111008 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41172 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wartości wyznaczają horyzont rozwoju człowieka. Młody człowiek otwiera się na wartości, zwykle w specyficzny tylko dla siebie sposób. Bywa, że deterministyczne nastawia się na ideał, pragnie być najlepszy, podziwiany, ważny. Sposób bycia i wyrażania siebie jest zatem odpowiedzią na tę potrzebę i daje również obraz tego, co jest dla niego prymarne, a więc wartościowe. Z tego też powodu, mając na uwadze istotne funkcje wartości, w wymiarze zarówno subiektywnym, jak i obiektywnym, podjęto próbę ustalenia, na czym koncentruje się młodzież licealna. W perspektywie problematyki podjętej w tej książce ważne było również poznanie, w jakim zakresie młodzież doświadcza lub doświadczała samotności i jak sobie z nią radzi. Nie bez powodu dociekano również zainteresowań i pasji młodzieży, które wypełniają jej wolny czas, a ponadto stanowią podstawę i przestrzeń rozwoju, autoafirmacji i samourzeczywistnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39355 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32285 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64555 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47186 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47185 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest próbą diagnozy aspiracji i planów życiowych młodzieży liceów publicznych i niepublicznych oraz czynników je warunkujących. Wpisuje się więc w nurt badań, który pozwoli prognozować kierunek zmian aspiracji młodzieży w następnych latach oraz wyznaczać obszar działań w zakresie preorientacji zawodowej. Być może także przyczyni się w jakimś stopniu do podniesienia poziomu poradnictwa zawodowego w szkołach. Wykorzystanie wiedzy z tego zakresu powinno pozwolić na racjonalne zagospodarowanie czasu pobytu młodych ludzi w liceum w celu wszechstronnego ich rozwoju. Jeśli szkoła ma się wywiązać z tych zadań, to jej najmocniejszą stroną powinny być odpowiednie kompetencje nauczyciela gotowego podjąć wysiłek związany z przygotowaniem młodego pokolenia do sprostania wyzwaniom bliskiej i odległej przyszłości, do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, samodzielnego i odpowiedzialnego poszukiwania własnego miejsca w świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47713 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37765 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33990 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63541 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44143 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Niewiele problemów we współczesnej nauce wzbudza takie zainteresowanie teoretyczne i empiryczne jak tożsamość. Mimo długiej tradycji badań w tym zakresie, wiele problemów wciąż nie doczekało się rozwiązania. Nauka nie odpowiedziała jeszcze na wiele pytań. Jednym z takich zagadnień jest bez wątpienia tożsamość współczesnych nauczycieli. Przedstawiona w książce problematyka jest ważna społecznie i atrakcyjna poznawczo zarówno w perspektywie teoretycznej, jak i praktycznej. Autorka podjęła się bowiem określenia warunków i czynników wpływających na kształt nauczycielskiej tożsamości, poczucia zakorzenienia w zawodzie, funkcjonowania nauczycieli dzieci niepełnosprawnych we współczesnej Polsce. [...] Książka ta jest niezwykle interesującym studium zawierającym w sobie teoretyczną analizę przeprowadzoną z perspektywy socjologii wiedzy, pedagogiki specjalnej, pedeutologii oraz badań nad systemem oświaty". Prof. Teresa Żółkowska
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111272 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46965 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika ; nr 238)
Monografia przybliża współczesne dyskusje na temat roli dyrektora szkoły. Podejmowane są w niej zagadnienia dotyczące przywództwa w edukacji i przywództwa edukacyjnego. Role i zadania dyrektorów polskich szkół analizowane są zarówno w kontekście współczesnych koncepcji zarządzania szkołami, jak i wyzwań szkolnej codzienności. Praca ukazuje złożoność zadań podejmowanych przez liderów szkolnych społeczności, a prezentowane analizy wpisują się w nurt badań usytuowanych w perspektywie polityki oświatowej. Celem badań jest rozpoznanie nie tylko w jakim zakresie dyrektorzy realizują lub postrzegają swoją rolę, ale także to, jak ta rola jest rozpoznawana i oceniana przez osoby, które są bezpośrednio zależne od dyrektora lub współpracują z nim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111547 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42881 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49328 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istniejący w Polsce przed 1990 r. system oświaty, który na wyższym szczeblu miał charakter elitarny, w krótkim czasie i dość spontanicznie dostosował się do oczekiwań mas. W praktyce zmiany te następowały w dwóch wymiarach. Pierwszy polegał na zwiększeniu dostępności ścieżek edukacyjnych prowadzących do wyższego wykształcenia oraz na wzroście liczby miejsc na tym poziomie. Drugi obejmował zmiany wewnątrz poszczególnych szczebli i różnicowanie się instytucji. W efekcie tych zmian doszło do powstania rynku edukacyjnego oferującego większe niż dotychczas możliwości elastycznego kształtowania karier. Nieuchronnie prowadzi to również do zaostrzenia konkurencji między instytucjami edukacyjnymi i podziału na instytucje lepsze i gorsze. Warto wskazać w skrócie, co nowego do wiedzy o generowaniu nierówności edukacyjnych wnosi moja książka. Po pierwsze, inaczej niż dotychczas definiuję kluczowy obszar selekcji edukacyjnych - skupiam się na aspekcie horyzontalnym, a nie wertykalnym. Po drugie, w badaniach koncentruję się na ostatnich latach, traktując okres powojenny tylko jako tło tych analiz. Po trzecie, wyjaśniając nierówności, odwołuję się do teorii kapitału ludzkiego i teorii racjonalnego wyboru, a nie - jak robią to autorzy innych prac - do tradycyjnych koncepcji konfliktowych i funkcjonalistycznych obecnych w badaniach nad stratyfikacją od wielu dekad. [fragmenty wstępu]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105043 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Publikacja Służyć-uczyć się-wzrastać. Edukacja w Indiach" ma na celu ukazanie problematyki prawa do nauki i dostępu do edukacji na przykładzie Indii. „Indie to olbrzymi i bardzo zróżnicowany kraj, w zasadzie kontynent, natomiast materiał do publikacji został zebrany tylko w Gurgaon półtora milionowym mieście, które 20 lat temu było wsią na przedmieściach stolicy Indii - Delhi. Dziś to jedna z bogatszych i prężnie rozwijanych się metropolii, która skupiają w soczewce różne problemy globalne, w tym dotyczące edukacji, dlatego wierzę, że historie, bohaterowie i miejsc, które opisuję dość dobrze zarysowują tę problematykę, mimo że w mikroskali.” – mówi Olga Mielnikiewicz, autorka materiałów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie wiedzą w tworzeniu konkurencyjności szkoły / Regina Lenart. - Stan prawny na 1. maja 2014 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2014. - 249 s. : il. ; 24 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
W książce szeroko omówiono zagadnienia kształtowania i doskonalenia potencjału absorpcyjnego placówek szkolnych, a więc zdolności do identyfikowania, przyjmowania oraz wykorzystywania wiedzy w zarządzaniu szkołą. Właściwe wykorzystanie zasobów wiedzy pomaga formułować cele rozwojowe szkoły i kontrolować ich realizację na coraz bardziej konkurencyjnym rynku oświatowym. W publikacji zaprezentowano szereg cennych wskazówek i konkretnych rozwiązań dotyczących wykorzystania potencjału szkoły. Omówiono w niej także m.in. takie zagadnienia jak: znaczenie wiedzy oraz jej właściwego wykorzystania w zarządzaniu szkołą; określenie potencjału absorpcyjnego placówki szkolnej; działania ukierunkowane na doskonalenie wykorzystania potencjału wiedzy. Publikacja skierowana jest do dyrektorów szkół, pracowników organów prowadzących, pracowników nadzoru pedagogicznego, a także studentów studiów pedagogicznych i ekonomicznych oraz słuchaczy studiów podyplomowych. Przydatne informacje znajdą w niej również osoby zainteresowane problematyką systemu oświaty w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108787 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33629 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64875 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111034 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42293 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60917 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP)
Bogusław Śliwerski pokazuje w jaki sposób polityka wkracza inwazyjnie, zwykle za pomocą „prawodawczego cięcia” w życie oświatowe, modyfikując, odwracając, zmuszając i selekcjonując. Książka profesora Bogusław Śliwerskiego stanowi nie tylko znakomite interdyscyplinarne kompendium wiedzy z najnowszej historii Polski, w którym analizy socjologiczne, pedagogiczne i psychologiczne splatają się z rozważaniami o charakterze filozoficznym, a także - w oczywisty sposób - politologicznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113948, 109834 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49719 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46074 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64658 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści: Wstęp; Waldemar Furmanek - Zagubione i zaniedbane obszary polskiej pedagogiki; Kazimierz Szmyd - Edukacja dla kultury humanistycznej wobec przesilenia aksjologii wychowawczej postmodernizmu; Antoni Zając - Uczenie się w cyberprzestrzeni przez zapping: sprzeczność "cyfrowy uczeń" - "analogowy nauczyciel"; Marian Kopczewski - Przemoc i agresja w szkole; Małgorzata Kutyła - Indywidualne i społeczne znaczenie wartości wykształcenia; Ryszard Kalamarz - Edukacja do starości jako istotne zadanie andragogiczne (na przykładzie wybranych środowisk województwa podkarpackiego); Małgorzata Półtorak - Zwiększanie szans dzieci z dysleksją rozwojową na sukces edukacyjny w szkole; Leszek Szuty - Neurofizjologiczne metody wspomagania rozwoju dzieci; Aleksandra Dumara - Zjawisko pornografii jako zagrożenie w procesie rozwoju dzieci i młodzieży; Aleksandra Kopeć - Zwiększenie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży poprzez efektywne wykorzystanie czasu wolnego na przykładzie wychowanków Domu Dziecka; Magadalena Madej-Babula - Promocja zdrowia w szkole wyższej - oczekiwania a rzeczywistość; Karolina Chojna - Rodzina jako podstawowe środowisko profilaktyki w opinii studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104535 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47904 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38505 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63562 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szkoła-Kultura-Tożsamość)
W dynamicznie zmieniającym się świecie współczesnym występują zjawiska życia społecznego, które wcześniej miały zupełnie inny wymiar. Jak piszą redaktorzy naukowi tej pracy, pedagogika społeczna jest tą subdyscypliną naukową, która w szczególnie aktywny sposób reaguje na otaczającą nas przestrzeń społeczną. Towarzyszy praktyce i teorii naukowej od ponad stu lat. Na różne sposoby pomaga opanować otaczający człowieka świat rzeczy i zjawisk, zrozumieć go i uczynić przyjaznym. W tej zbiorowej monografii naukowej zebrano teksty dotyczące przestrzeni życia społecznego skupionych wokół trzech kategorii: szkoły - kultury - tożsamości. Zgromadzone artykuły odnoszą się do aktualnych zjawisk społecznych oraz kulturowych. Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców, szczególnie studiów pedagogicznych i kierunków społecznych, którzy poszukują odpowiedzi na pytania dotyczące współczesności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109009 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49139 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39587 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej