Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(219)
Forma i typ
Artykuły
(153)
Książki
(65)
Publikacje dydaktyczne
(50)
Publikacje fachowe
(30)
Publikacje naukowe
(29)
Poradniki i przewodniki
(2)
Druki ulotne
(1)
Dostępność
dostępne
(177)
wypożyczone
(27)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(38)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(25)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(36)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(30)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(35)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(15)
Czytelnia Wągrowiec
(18)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Łoskot Małgorzata
(11)
Korczewska Elżbieta
(9)
Kawula Stanisław
(7)
Kulesza Ewa M
(6)
Wysocka Ewa
(5)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(4)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Alenowicz Magdalena
(3)
Deptuła Maria
(3)
Jarosz Ewa
(3)
Jastrząb Jadwiga
(3)
Naprawa Renata
(3)
Niemierko Bolesław
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Łuba Małgorzata
(3)
Burkacka-Mielcarz Julia
(2)
Chrzanowska Danuta
(2)
Goetz Magdalena
(2)
Kozłowska Katarzyna
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Krawczyk Anna
(2)
Luszczynski Hubert
(2)
Michalak Karolina
(2)
Oleksy-Zborowska Magdalena
(2)
Riebisch Roswitha
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Stępień Bogna
(2)
Wnęk Marcelina
(2)
Wojnarska Anna
(2)
Zielińska Ewa
(2)
Arciszewska Ewa
(1)
Badura Jan
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Bibik Renata
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bielicki Roman
(1)
Bilewicz Dorota
(1)
Binkuńska Ewa
(1)
Bolińska Marta
(1)
Borsich Szymon
(1)
Borucka Anna
(1)
Brzosko Anna
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Błaszczak Anna (psycholog)
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chorab Monika
(1)
Cieciuch Jan
(1)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Ciosek Mieczysław
(1)
Cygan Barbara
(1)
Czapów Czesław
(1)
Czupryna Zuzanna
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Domagała Aneta
(1)
Drozdowski Leszek
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Dziubak Eliza
(1)
Dąbrowski Zdzisław
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Franczyk Anna
(1)
Franków Łukasz
(1)
Galimska Olga
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gałaś Mieczysław
(1)
Gomułka Elżbieta
(1)
Groenwald Maria
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Górniewicz Ewa
(1)
Hillebrand Clemens
(1)
Jakubowska-Mirek Monika
(1)
Jarczyńska Jolanta
(1)
Jaskuła Sylwia
(1)
Jauer - Niworowska Olga
(1)
Jańczyk Grażyna
(1)
Jezierska Joanna
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Józefacka Natalia
(1)
Karczmarzyk Małgorzata
(1)
Karwala Małgorzata
(1)
Kasprzak Jolanta
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kochan - Wójcik Marta
(1)
Kocik Marzena
(1)
Kopała Jolanta
(1)
Kopik Aldona
(1)
Korporowicz Leszek
(1)
Kos Ewa
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Koszyk Krystyna
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Krajewska-Cyrwus Edyta
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kulesza Marta
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Lampart-Busse Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(48)
2010 - 2019
(91)
2000 - 2009
(68)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(145)
1989-2000
(7)
1989-20002001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(219)
Język
polski
(219)
Odbiorca
Nauczyciele
(80)
Pedagodzy
(43)
Nauczyciele przedszkoli
(29)
Pedagodzy szkolni
(17)
Wychowawcy klas
(12)
Dyrektorzy szkół
(11)
Terapeuci
(7)
Logopedzi
(6)
Szkoły wyższe
(6)
Psycholodzy
(5)
Specjaliści terapii uzależnień
(5)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Nauczyciele matematyki
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Rodzice
(3)
Biolodzy
(2)
Lekarze
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Pracownicy oświaty
(2)
Przedszkola
(2)
Sportowcy
(2)
Studenci
(2)
Szkoły średnie
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Gimnazja
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele techniki
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodziece
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Diagnoza pedagogiczna
(161)
Uczniowie
(28)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(27)
Diagnoza
(26)
Diagnoza psychologiczna
(25)
Dojrzałość szkolna
(16)
Pedagogika resocjalizacyjna
(16)
Dziecko
(12)
Obserwacja pedagogiczna
(12)
Dysleksja i dysgrafia
(11)
Rodzice
(11)
Rodzina
(11)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(11)
Agresywność
(10)
Patologia społeczna
(10)
Zachowanie
(10)
Pedagogika społeczna
(9)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(9)
Socjalizacja
(9)
Zaburzenia mowy
(9)
Diagnoza logopedyczna
(8)
Szkolnictwo
(8)
Wychowanie
(8)
Badania oświatowe i pedagogiczne
(7)
Pedagogika
(7)
Przemoc
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Babicki, Józef Czesław
(6)
Bezrobocie
(6)
Ciczkowski, Wiesław Andrzej
(6)
Czas wolny od pracy
(6)
Dykcik, Władysław
(6)
Dzieci
(6)
Dziecko ulicy
(6)
Edukacja ekologiczna
(6)
Jeżewski, Kazimierz
(6)
Kamiński, Aleksander
(6)
Kawula, Stanisław
(6)
Kibice
(6)
Kowalski, Stanisław
(6)
Lachowicz, Jan
(6)
Lisiecki, Kazimierz
(6)
Metodologia
(6)
Mysłakowski, Zygmunt
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Nierówności społeczne
(6)
Olubiński, Andrzej
(6)
Opieka społeczna
(6)
Orłowska, Małgorzata
(6)
Promocja zdrowia
(6)
Radlińska, Helena
(6)
Starość
(6)
Starzenie się
(6)
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
(6)
Subkultura
(6)
Syrek, Ewa
(6)
Theiss, Wiesław
(6)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
Winiarski, Mikołaj
(6)
Wolny, Marek
(6)
Wroczyński, Ryszard
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Zapobieganie
(6)
Zmiana społeczna
(6)
Šackij, Stanislav Teofilovič
(6)
Autyzm
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Profilaktyka szkolna
(5)
Przedszkole - kształcenie pojęć
(5)
Psychoterapia
(5)
Terapia logopedyczna
(5)
Zdrowie psychiczne
(5)
Badania naukowe
(4)
Depresja psychiczna
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Efektywność nauczania
(4)
Logopedia
(4)
Metody nauczania
(4)
Nauczyciele
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Testy psychologiczne
(4)
Uczenie się
(4)
Współdziałanie
(4)
Zespół ADHD
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Ankieta
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Edukacja włączająca
(3)
Ewaluacja
(3)
Klasa szkolna (socjol.)
(3)
Korekcja mowy
(3)
Leczenie
(3)
Lęk
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Nauczanie
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Temat: czas
2001-
(57)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(135)
Artykuł z czasopisma fachowego
(84)
Artykuł z czasopisma naukowego
(22)
Monografia
(12)
Arkusz obserwacji
(11)
Podręcznik
(7)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4)
Case study (studium przypadku)
(4)
Opracowanie
(4)
Ankieta
(3)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Poradnik
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł fachowy
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(2)
Formularze i druki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(2)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Dokumenty
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry komputerowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki
(1)
Słowniki polskie
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(188)
Psychologia
(22)
Językoznawstwo
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(6)
Nauka i badania
(3)
Matematyka
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Biologia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(30)
Bliżej Przedszkola
(13)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(12)
Szkoła Specjalna
(8)
Ruch Pedagogiczny
(6)
Wychowanie na Co Dzień
(6)
Dyrektor Szkoły
(5)
Edukacja i Dialog
(5)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(5)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(4)
Życie Szkoły
(3)
Biologia w Szkole
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Język Polski w Liceum
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Nowe w Szkole
(2)
Terapia
(2)
Wszystko dla Szkoły
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Wychowanie na co dzień
(2)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Język Polski w Szkole IV-VI
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka w Szkole
(1)
Meritum
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji
(1)
Nowe w Szkole : Kierowanie Szkołą
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Plastyka i Wychowanie
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Rewalidacja
(1)
Sygnał
(1)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
Świat Problemów
(1)
219 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka Ewy Górniewicz to obszerne studium, którego lektura pozwala czytelnikowi w przystępny sposób poznać teoretyczne oraz metodyczne założenia diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu. Jej treść została ujęta w trzy rozdziały. Pierwszy z nich przynosi m.in. ogląd takich kwestii jak: czytanie i pisanie w ujęciu behawioralnym, funkcjonalna analiza tego procesu, a także jego neuroanatomiczna organizacja. Omówione zostały tu ponadto trudności w czytaniu i pisaniu ze szczególnym uwzględnieniem dysleksji rozwojowej. W kolejnym rozdziale obszernej analizie poddano nie tylko samą istotę diagnozy trudności w czytaniu i pisaniu - jej pojęcie, definicje, cele i zasady - ale i zaprezentowano typy diagnoz odnoszących się do tytułowej kwestii. Naświetlono także podstawy prawne diagnozy pedagogicznej, co ma niebagatelne znaczenie dla pedagogów i psychologów szkolnych oraz zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Szczególną wartość, zwłaszcza dla wspomnianych tu praktyków, posiada rozdział trzeci, w którym Autorka skupiła się na procesie pedagogicznego diagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu najmłodszych uczniów szkół podstawowych, dodatkowo różnicując podejście dla uczniów klas I oraz uczniów klas II-III. W centrum uwagi znalazły się wskazania dla terapeuty pedagogicznego realizującego postępowanie badawcze w zakresie badania mowy i języka, znajomości liter w izolacji, czytania oraz pisania. Dopełnieniem tego są zamieszczone w formie aneksu autorskie narzędzia przydatne w realizacji badania, stanowiące samoistną wartość rekomendowanej książki. Zauważyła to także w recenzji wydawniczej dr hab. Krystyna Żuchelkowska - profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, w której m.in. czytamy: ".Dzieciom mającym trudności w czytaniu i pisaniu trzeba pomóc. Aby pomoc ta była skuteczna, najpierw należy rozpoznać trudności w czytaniu i pisaniu, co wcale nie jest łatwe. Dlatego też dobrze się stało, że Pani dr Ewa Górniewicz zajęła się problematyką związaną z diagnozowaniem trudności w czytaniu i pisaniu. Jest to problematyka o istotnym znaczeniu dla edukacji wczesnoszkolnej, chociażby z tego powodu, że w czasach współczesnych od 10 do 15% uczniów danego rocznika ma trudności w czytaniu i pisaniu. (.) Uznanie i szacunek budzi fakt, że wszystkie narzędzia do zdiagnozowania trudności w czytaniu i pisaniu Autorka opracowała samodzielnie, dbając o to, by spełniały warunki obiektywności i standaryzacji. (.) Przedłożona do recenzji wydawniczej książka Pani dr Ewy Górniewicz w pełni zasługuje na opublikowanie. Jej treść w pełni odpowiada tematowi określonemu w tytule. Pokazuje, że chcąc świadomie oraz z dobrym skutkiem likwidować trudności w czytaniu i pisaniu, należy je rozpoznać na określonym etapie edukacyjnym. Daje to podstawę do stwierdzenia, że książka będzie dobrze służyła nauczycielom wczesnej edukacji i kandydatom do tego zawodu, a także rodzicom, którzy pomagają dzieciom w opanowaniu umiejętności czytania i pisania".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114127 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50988 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40983 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66008 P 3,2 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja.)
Książka prezentuje główne stanowiska teoretyczne i problemy praktyczne w postępowaniu diagnostycznym. Formułuje podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnozowania w resocjalizacji wraz z opisem modeli diagnozowania, specyficznych trudności, dylematów i zasad diagnozowania w przypadku tzw. "zjawisk trudnych". Przedstawia podstawowy warsztat diagnostyczny pedagogiki resocjalizacyjnej z określeniem metod, technik i narzędzi diagnostycznych oraz zasad ich stosowania. Podręcznik przeznaczony jest dla wykładowców i studentów kierunków pedagogicznych, głównie resocjalizacji, a także psychologii oraz innych dyscyplin pokrewnych. Niezbędny dla pedagogów i psychologów zajmujących się zawodowo diagnozą psychopedagogiczną i resocjalizacyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45651 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46267 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36621 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30596 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43265, 42896 (2 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61933 P 4,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Resocjalizacja)
Książka prezentuje główne stanowiska teoretyczne i problemy praktyczne w postępowaniu diagnostycznym. Formułuje podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnozowania w resocjalizacji wraz z opisem modeli diagnozowania, specyficznych trudności, dylematów i zasad diagnozowania w przypadku tzw. "zjawisk trudnych". Przedstawia podstawowy warsztat diagnostyczny pedagogiki resocjalizacyjnej z określeniem metod, technik i narzędzi diagnostycznych oraz zasad ich stosowania. Podręcznik przeznaczony jest dla wykładowców i studentów kierunków pedagogicznych, głównie resocjalizacji, a także psychologii oraz innych dyscyplin pokrewnych. Niezbędny dla pedagogów i psychologów zajmujących się zawodowo diagnozą psychopedagogiczną i resocjalizacyjną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103887 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31605 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67661 P 5,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji / Grażyna Krasowicz-Kupis. - Wydanie 1. - 1 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020. - 382, [1] strona : ilustracje, wykres ; 24 cm.
„Nowa psychologia dysleksji to doskonałe kompendium najbardziej aktualnej wiedzy na temat trudności w czytaniu i pisaniu. Odpowiada na zapotrzebowanie społeczne, głównie ze strony profesjonalistów pracujących z dziećmi, którzy z różnych powodów nie mogą w sposób optymalny realizować zadań stawianych przed nimi przez system edukacji. Jest to także książka ważna dla osób pracujących w obszarze nauki – stanowi bowiem doskonały, systematyczny przegląd współczesnych badań nad dysleksją, w oparciu o starannie wyselekcjonowaną, bogatą literaturę. Z lektury monografii wyłania się złożony obraz omawianego zaburzenia. Jednym z pierwszych problemów jest konieczność uporządkowania wiedzy na temat zjawiska dysleksji rozwojowej, choćby ze względu na niejednolitą terminologię oraz zróżnicowane sposoby definiowania, co Autorka realizuje systematycznie i skrupulatnie.” (
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48836 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika GWP)
Źródło wiedzy na temat profilaktyki i interwencji pedagogicznej w przypadku zaburzeń zachowania. "Książka zawiera kompendium wiedzy wprowadzającej do studiowania pedagogiki resocjalizacyjnej wraz z ćwiczeniami aktywizującymi czytelnika i sprzyjającymi dalszej edukacji zawodowej. Interesujące ćwiczenia - zadania dla czytelnika znakomicie aktywizują przyswajanie wiedzy”. Z recenzji prof. Jerzego Stochmiałka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96815, 96814 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45018 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36813 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30127 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42493 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
W ciągu ostatnich lat znacząco zmieniło i nadal zmienia swoje oblicze diagnozowanie nauczycielskie. Dziś pedagodzy są nie tylko zobowiązani do prowadzenia diagnozy, ale również mają coraz szerszy dostęp do standaryzowanych narzędzi. Prezentowana książka stanowi „mini ściągawkę” dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako „diagnoza oparta na faktach”. Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu. To książka dla osób, które chcą się rozwijać zawodowo, nie obawiają się nowości i łamania stereotypów, które stale poszukują sposobów podnoszenia jakości własnych działań edukacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116514 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52805 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42397 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35504 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49099 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 67736 P 3,3 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Percepcja postaw rodziców wobec spożywania alkoholu przez ich dzieci a intensywność picia wśród młodzieży gimnazjalnej / Jolanta Jarczyńska. // W: Diagnostyka i profilaktyka w teorii i praktyce pedagogicznej / pod red. Marii Deptuły. - Bydgoszcz: Wydaw. Uniw. Kazimierza Wielkiego, 2006. - S. 142 - 157.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113587 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnostyka edukacyjna / Bolesław Niemierko. - Wydanie drugie rozszerzone. - Warszawa : PWN, 2021. - 369, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy w ręce Czytelników zaktualizowane wydanie podręcznika Diagnostyka edukacyjna. Drugie wydanie podręcznika pogłębia podstawy psychologiczne diagnostyki edukacyjnej, poszerza i aktualizuje jej tematykę i literaturę, wprowadza Czytelnika w zagadnienia, które współcześnie zyskują na znaczeniu. Autor podręcznika wyodrębnił trzy główne bloki tematyczne dotyczące diagnozy osiągnięć uczniów oraz systemów edukacyjnych: Przedmiot diagnozy. Ta część została poświęcona zagadnieniom uczenia się i kształcenia. Autor scharakteryzował modele uczenia się, koncepcję sprawczości i wspólnotowości w odniesieniu do ucznia oraz relacje między nauczaniem, wychowaniem i kształceniem. W tej części Czytelnik znajdzie także podstawowe informacje dotyczące paradygmatów diagnostyki oraz diagnozy edukacyjnej, a także charakterystykę pracy diagnosty w kontekście oczekiwanych kompetencji oraz wrażliwości etycznej. Metody diagnostyczne. Druga część podręcznika zawiera podstawowe informacje na temat pomiaru jako podstawy diagnostyki edukacyjnej. Oprócz nabycia wiedzy na temat skal pomiarowych i narzędzi diagnozowania Czytelnik zapozna się z etapami pracy diagnosty, sposobami definiowania celów diagnozowania oraz konstruowania i ewaluacji narzędzi diagnozy. Autor scharakteryzował tu także nieformalne narzędzia diagnozy edukacyjnej. Wyniki diagnozy. Ostatni blok tematyczny przybliża wiedzę na temat wyników procesu diagnozy edukacyjnej ucznia w sferze emocjonalnej i poznawczej. Autor opisał także zagadnienia związane z prowadzeniem egzaminów wewnętrznych oraz z diagnozą osiągnięć edukacyjnych na poziomie placówki edukacyjnej i kraju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42553 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49143 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67952 P 3,3 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65822, 65821, 65823 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33581, 33582 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 24542 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Egzemplarze są obecnie niedostępne: sygn. 35667
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46147 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Cz. 1 / Małgorzata Wójtowicz-Szefler. - Wydanie 5. - Warszawa : Difin, 2018. - 162 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka ma charakter przewodnika dla psychologów, pedagogów, studentów lub opiekunów dziecięcych czy rodziców małego dziecka, pozwalającego na poznanie specyficznej sytuacji badania małego dziecka (od urodzenia do 5 roku życia) oraz możliwości wykorzystania narzędzi diagnozy rozwoju zarówno dzieci prawidłowo rozwijających się jak i zagrożonych niepełnosprawnością czy też niepełnosprawnych. Ocena poziomu rozwoju małych dzieci, pozwalająca na uwidocznienie obszarów dobrze i słabo rozwiniętych, ma szczególne znaczenie dla organizowania programów wczesnej interwencji lub wczesnego wspomagania dzieci z trudnościami w rozwoju. W postępowaniu diagnostycznym-interwencyjnym nie powszechnej zgody dotyczącej sposobu w jaki ma być przeprowadzana diagnoza, co powinna obejmować oraz jak powinny być formułowanie wnioski (opinie, orzeczenia) potrzebne do konstruowania skutecznych programów interwencyjnych czy terapeutycznych. Stąd rodzi się potrzeba rozszerzenia wiedzy na temat diagnozowania dziecka od najwcześniejszego okresu życia, gdyż wszyscy specjaliści są zgodni, że szczególnie ważny dla wspomagania rozwoju jest okres pierwszych trzech lat życia dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116797 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51516 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41906 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34317 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48949 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66721 P 5,3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej