Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(388)
IBUK Libra
(10)
Forma i typ
Książki
(334)
Publikacje naukowe
(59)
Artykuły
(53)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje fachowe
(14)
E-booki
(10)
Poradniki i przewodniki
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje religijne
(1)
Dostępność
dostępne
(944)
wypożyczone
(56)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(183)
Czytelnia Piła
(19)
Wypożyczalnia Chodzież
(141)
Czytelnia Chodzież
(14)
Wypożyczalnia Czarnków
(167)
Czytelnia Czarnków
(5)
Wypożyczalnia Trzcianka
(132)
Czytelnia Trzcianka
(8)
Wypożyczalnia Złotów
(168)
Czytelnia Złotów
(9)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(125)
Czytelnia Wągrowiec
(26)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(6)
Autor
Szuścik Urszula
(10)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(9)
Śliwerski Bogusław
(7)
Kawula Stanisław
(6)
Nowacki Tadeusz Wacław
(6)
Trandziuk Stanisław
(6)
Wiatrowski Zygmunt
(6)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(5)
Pilch Tadeusz
(4)
Rudniański Jarosław
(4)
Łoskot Małgorzata
(4)
Brągiel Józefa
(3)
Cybal-Michalska Agnieszka
(3)
Czajka Stanisław
(3)
Gajda Janusz
(3)
Gellert Aleksandra
(3)
Górnicka Beata
(3)
Janowska Zofia
(3)
Kozak Halina
(3)
Kwieciński Zbigniew
(3)
Lepalczyk Irena
(3)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Michalak Marek
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Przezwański Roman
(3)
Rachalska Wanda
(3)
Rogers Bill
(3)
Szczerba Wiktor
(3)
Szymański Mirosław Józef
(3)
Adamczewski Jakub
(2)
Apanel Danuta
(2)
Cichocki Andrzej
(2)
Dobrzelecka Leonarda
(2)
Dudzikowa Maria
(2)
Felistak Aleksander
(2)
Grochociński Marian
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Grudziewska Ewa
(2)
Guz Sabina
(2)
Głażewski Michał
(2)
Jegier Aneta
(2)
Jeżak Joanna
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kalinowski Marian
(2)
Kamień Dorota
(2)
Knopik Tomasz
(2)
Komar Witold
(2)
Koć-Seniuch Genowefa
(2)
Kołodziejska Lidia
(2)
Kościelny Konrad
(2)
Krasnodębska Anna
(2)
Krogulska Ewa
(2)
Krzelowska Magdalena
(2)
Leśniewska Katarzyna
(2)
Leżańska Wiesława
(2)
Liberska Hanna
(2)
Malina Alicja
(2)
Montessori Maria
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Murzyn Andrzej
(2)
Musiał Małgorzata
(2)
Nalaskowski Aleksander
(2)
Nuckowska Agieszka
(2)
Nymś-Górna Agnieszka
(2)
Pasterniak-Kobyłecka Ewa
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Poplucz Jan
(2)
Prokopiak Anna
(2)
Pytka Lesław
(2)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(2)
Rostowska Teresa
(2)
Siudat-Stajura Anna
(2)
Sosnowski Teofil
(2)
Sosnowski Tomasz
(2)
Suwalska-Barancewicz Dorota
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Szczepanik Monika
(2)
Szurowska Beata
(2)
Szwedzik Adam
(2)
Trempała Edmund
(2)
Trybel Olga
(2)
Trzewik Magdalena
(2)
Wieczorek Emilia
(2)
Wilgocka-Okoń Barbara
(2)
Winiarski Mikołaj
(2)
Wosik-Kawala Danuta
(2)
Wroczyński Ryszard
(2)
Łączek Tomasz
(2)
Świć Anna
(2)
Żebrowski Jan
(2)
Żelazkiewicz Marek
(2)
Żytko Mieczysław
(2)
Adamczyk-Bębas Wioleta
(1)
Aftański Andrzej
(1)
Aleksander Tadeusz
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Bajan Magdalena
(1)
Banasiak Małgorzata
(1)
Baran Józef
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(40)
2010 - 2019
(132)
2000 - 2009
(81)
1990 - 1999
(38)
1980 - 1989
(29)
1970 - 1979
(47)
1960 - 1969
(21)
1950 - 1959
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(104)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(398)
Język
polski
(392)
nieznany (po)
(5)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(26)
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Rodzice
(8)
Lekarze
(7)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(7)
Pedagodzy
(7)
Sportowcy
(7)
Dzieci
(6)
Przedszkola
(6)
0-5 lat
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Wychowawcy klas
(4)
Bibliotekarze
(3)
Dyrektorzy szkół
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele bibliotekarze
(3)
Pedagodzy szkolni
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Wychowawcy małych dzieci
(3)
Pracownicy oświaty
(2)
Psycholodzy
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Studenci
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Instruktorzy harcerscy
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele techniki
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Tyflopedagodzy
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Film polski
(1)
Temat
Wychowanie
(106)
Wychowanie w rodzinie
(70)
Dziecko
(54)
Nauczyciele
(49)
Rodzina
(44)
Pedagogika pracy
(43)
Wychowanie dorosłych
(43)
Czas wolny od pracy ucznia
(41)
Wychowanie przedszkolne
(35)
Praca
(32)
Nauczanie początkowe
(29)
Uczniowie
(29)
Młodzież
(28)
Agresywność
(27)
Praca pozalekcyjna
(27)
Wychowanie pozaszkolne
(26)
Pedagogika
(24)
Pedagogika społeczna
(24)
Bezrobocie
(23)
Nauczanie
(23)
Oświata dorosłych
(18)
Szkolnictwo
(18)
Rodzice
(17)
Socjalizacja
(17)
Wychowanie przez pracę
(17)
Czas wolny od pracy
(16)
Kształcenie
(16)
Patologia społeczna
(14)
Opieka społeczna
(13)
Przemoc
(13)
Wychowanie do wartości
(13)
Kobieta
(12)
Niedostosowanie społeczne
(12)
Pedagogika resocjalizacyjna
(12)
Zmiana społeczna
(12)
Środki masowego przekazu
(12)
Alkoholizm
(11)
Niepowodzenia szkolne
(11)
Wychowanie seksualne
(11)
Autorytet
(10)
Dziecko zdolne
(10)
Rodzina zastępcza
(10)
Starość
(10)
Uczenie się
(10)
Dzieci
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Edukacja ekologiczna
(9)
Kształcenie ustawiczne
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(9)
Nauczyciele przedszkoli
(9)
Nierówności społeczne
(9)
Ochotnicze Hufce Pracy
(9)
Pedagogika opiekuńcza
(9)
Rodzicielstwo
(9)
Starzenie się
(9)
Subkultura
(9)
Wsparcie społeczne
(9)
Zabawa
(9)
Diagnoza pedagogiczna
(8)
Edukacja międzykulturowa
(8)
Gry i zabawy
(8)
Macierzyństwo
(8)
Nauczanie dorosłych
(8)
Pedagogika specjalna
(8)
Promocja zdrowia
(8)
Radlińska, Helena
(8)
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
(8)
Wartość
(8)
Dziecko ulicy
(7)
Instytucje nonprofit
(7)
Kamiński, Aleksander
(7)
Kawula, Stanisław
(7)
Kowalski, Stanisław
(7)
Małżeństwo
(7)
Młodzież trudna
(7)
Ojcostwo
(7)
Olubiński, Andrzej
(7)
Prawa dziecka
(7)
Płeć
(7)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(7)
Ubóstwo
(7)
Wychowanie estetyczne
(7)
Wychowanie fizyczne
(7)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(7)
Wychowanie obywatelskie
(7)
Wychowawstwo
(7)
Autyzm
(6)
Babicki, Józef Czesław
(6)
Bezdomność
(6)
Ciczkowski, Wiesław Andrzej
(6)
Dykcik, Władysław
(6)
Dziecko chore
(6)
Godzina wychowawcza
(6)
Grupy rówieśnicze
(6)
Internet
(6)
Jeżewski, Kazimierz
(6)
Kibice
(6)
Lachowicz, Jan
(6)
Lisiecki, Kazimierz
(6)
Ludzie starzy
(6)
Temat: dzieło
Nauczyciele-Nauczycielom (seria wyd.)
(1)
Temat: czas
2001-
(46)
1901-2000
(14)
1901-
(12)
1801-1900
(8)
2001-0
(8)
1989-
(7)
1989-2000
(7)
1801-
(4)
1945-1989
(2)
1-
(1)
1701-1800
(1)
1918-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(27)
Ukraina
(2)
Czechy
(1)
Izrael
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kuźnice (Zakopane ; część miasta)
(1)
Kórnik (woj. wielkopolskie, pow. poznański, gm. Kórnik)
(1)
Niemcy
(1)
Rzym
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(72)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(41)
Artykuł z czasopisma fachowego
(14)
Artykuł z czasopisma naukowego
(9)
Scenariusz zajęć
(8)
Artykuł z pracy zbiorowej
(6)
Podręczniki akademickie
(6)
Poradnik
(5)
Scenariusze zajęć
(5)
Artykuł fachowy
(4)
Karty pracy ucznia
(4)
Opracowanie
(4)
Poradnik dla rodziców
(4)
Raport z badań
(4)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(3)
Materiały konferencyjne
(3)
Monografia
(3)
Poradniki
(3)
Biografia
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Scenariusz zajęć
(1)
Artykuł monograficzny
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(1)
Biogram
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dokument audiowizualny
(1)
Film edukacyjny
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry sportowe
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Wydawnictwa popularne dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(114)
Socjologia i społeczeństwo
(27)
Psychologia
(20)
Historia
(11)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(9)
Medycyna i zdrowie
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
Tytuł czasopisma
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(7)
Głos Pedagogiczny
(4)
Pedagogika Pracy
(4)
Wychowanie w Przedszkolu
(3)
Biblioteka w Szkole
(2)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(2)
Nowe w Szkole
(2)
Wychowawca
(2)
Wychowujmy! : dorosłym o dzieciach
(2)
Bliżej Przedszkola
(1)
Dyrektor Szkoły
(1)
Edukacja i Dialog
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Ruch Pedagogiczny
(1)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(1)
Życie Szkoły
(1)
398 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się przede wszystkim wokół dwóch kategorii pojęciowych, niezwykle istotnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy. Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności między społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyodrębnione dwie duże części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, kształtującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego wymiaru rynku pracy. Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają obszerne ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem indywidualnego podejścia każdego z autorów zarówno w wymiarze teoretycznym, praktycznym, jak i badawczym. Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019 oraz na początku 2020.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 104273 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47509 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37273 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31016 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44446 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63104 P 5,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kryminologia / Brunon Hołyst. - Wyd. 7. - Warszawa : Wydawnictwo Prawnicze "LexisNexis", 2001. - 1403, [1] s : mapy, rys., tab., wykr ; 25 cm.
Kryminologia jako nauka multidyscyplinarna koncentruje swoją uwagę na człowieku i jego środowisku. Przedmiotem jej zainteresowania są problemy w wymiarze jednostkowym i społecznym. W zakresie mikroskali rozpatrujemy indywidualne zachowania przestępne, w makroskali zaś przestępczość jako zjawisko społeczne. Siódme wydanie podręcznika nie stanowi nowego opracowania. W poprzednim wydaniu zostały wzbogacone liczne rozdziały, szczególnie dotyczące metodologii badań, doktryn kryminologicznych, analizy przestępczości, a także prognoz i profilaktyki. Uwzględniono najnowsze materiały informacyjne, dotyczące przestępczości i tak powszechnego zjawiska przemocy. Nowe okienka problemowe przedstawiają aktualne problemy przestępczości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40386 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33338 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46773, 46772 (2 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46774 p (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65262 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40594 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć − i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne − do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 10 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96888 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96889 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47275, 47276 (2 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47274 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37990 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37989 P (26) (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31572, 31571 (2 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31570 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44165 p, 44164 (2 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63275 P 7,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87099, 87100 (2 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87101 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62277 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38337 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32289 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62925, 62801 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słownik zawiera najważniejsze zagadnienia, pojęcia oraz terminy z dziedziny pedagogiki i psychologii, które zostały przedstawione w bardzo przystępny sposób. Publikacja ta pomoże w rozwiązaniu problemów szkolnych, jak również w pogłębianiu wiedzy na własny użytek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103905 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47688 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47600 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38114 P (50) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31930 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44292 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68124 P 2,1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45629 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44793 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35993 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30173 (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30174 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42318 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43272 p (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 67703 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61949 P 2,4 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów, pisanych w języku polskim lub angielskim, są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to dwunasty już tom Biblioteki Marii Montessori. Mimo ogromnej popularności placówek Montessori, teksty, wykłady i przemówienia tej niezwykłej badaczki nie były dotychczas dostępne w języku polskim. Wydawnictwo Naukowe PWN wraz z Association Montessori Internationale (organizacją, którą w 1929 roku założyli Maria Montessori oraz jej syn, Mario) i Fundacją Villa Montessori publikują je po raz pierwszy. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie. Nasza metoda nie powstała wskutek rozmyślań, ale doświadczeń, które zdarzyły się i potwierdziły w różnych krajach i u różnych ras; podążaliśmy prostą ścieżką, nie skręcając w lewo ani w prawo – szliśmy wiernie drogą dziecka i tego, co nam dawało. Cała nasza szkoła opiera się na zachowaniach dzieci, które udzielało nam również jasnych wskazówek, jak ją zorganizować i utworzyć. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej