Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(32)
Forma i typ
Książki
(32)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
dostępne
(82)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(12)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(17)
Wypożyczalnia Czarnków
(12)
Wypożyczalnia Trzcianka
(18)
Wypożyczalnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Czytelnia Wągrowiec
(15)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(3)
Autor
Naprawa Renata
(22)
Tanajewska Alicja
(22)
Maternicka Kornela
(7)
Korzeniewska Ewa
(4)
Mach Cecylia
(4)
Szczepańska Krystyna
(4)
Bednarz Marzena
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Ludkiewicz Eliza
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Miłosz Angelika
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Raszewska Maria
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(2)
Boenisch Beata
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kuleczka Waldemar
(1)
Muszyńska Irena
(1)
Sikora Beata
(1)
Surowiecka Marcelina
(1)
Szalewska Katarzyna
(1)
Łomża Justyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(7)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Szkoły specjalne
(3)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(26)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(6)
Nauczanie
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(4)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(3)
Dzieci z zaburzeniami rozwoju
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Autyzm
(2)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Język polski
(2)
Muzyka
(2)
Czytanie
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Historia
(1)
Matematyka
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Pisanie
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podstawa programowa
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy nauczania szkoły podstawowej specjalnej
(1)
Przyroda
(1)
Szkoła specjalna
(1)
Szkoły zawodowe specjalne
(1)
Sztuka
(1)
Słuch
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Upośledzeni umysłowo
(1)
Upośledzenie lekkie
(1)
Upośledzenie umysłowe
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(17)
Programy nauczania początkowego
(9)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(6)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(2)
Programy nauczania dla szkół zawodowych specjalnych
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów specjalnych
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Program nauczania języka polskiego „Odkrywamy słowa” został opracowany z myślą o uczniach niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim uczęszczających do szkół i ośrodków specjalnych, integracyjnych, a także do szkół masowych. Publikacja jest zgodna z obowiązującą podstawą programową wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół i uwzględnia specyfikę rozwoju oraz możliwości percepcyjne uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Do programu zostały opracowane plany realizacji materiału dla klasy I, II i III gimnazjum. Proponowane teksty kultury polskiej i światowej dotyczą ważnych wartości etycznych oraz kształtują umiejętności myślenia i poszukiwania. Czytanie tekstów kultury jest rozumiane wielorako i nie ogranicza się tylko do literatury, lecz oznacza także poznawanie malarstwa, rzeźby, filmu, teatru i prasy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110985, 112059 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52127 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacje z serii ABC mówienia, czytania i pisania powstały przede wszystkim z myślą o nauczaniu dzieci z wadą słuchu. Pomoce te służą rozwijaniu świadomości językowej, nauce odczytywania mowy z ust, usprawnianiu słuchu fonemowego, poznawaniu i utrwalaniu liter, nauce czytania ze zrozumieniem oraz doskonaleniu sprawności manualnej. Książki te mogą być wskazówką dla nauczycieli oraz rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (często niełatwych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem. Program edukacji wczesnoszkolnej ABC mówienia, czytania i pisania został opracowany na podstawie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z wadą słuchu, obserwacji sposobów i metod pracy stosowanych przez logopedów i surdopedagogów oraz analizy literatury poświęconej problematyce osób z wadami słuchu. Bazą wyjściową programu stała się nowa podstawa programowa dla I cyklu edukacyjnego z 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803). Myślą przewodnią, jaka przyświecała napisaniu programu, było dobro dziecka niesłyszącego i wiara w to, że mimo swojej niepełnosprawności oraz dzięki systematycznej i wytrwałej pracy jest ono w stanie odnieść sukces zarówno w szkole, jak i w życiu osobistym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program ten jest ułożony w oparciu o podstawę programową rozporządzenia MENiS z dnia 23 grudnia 2008 r. Umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Układ treści kształcenia i obszarów ma charakter spiralny. Do poszczególnych działów programu powraca się w każdym cyklu edukacji i rozszerza się zakres zakładanych osiągnięć, za każdym razem uwzględniając zasadę stopniowania trudności. Programy są skonstruowane tak, by korzystająca z nich osoba mogła dostosować je do indywidualnych możliwości wychowanków. Proponowany program zawiera zadania szkoły, cele rewalidacyjne i edukacyjne, procedury osiągania celów rewalidacyjnych, wybór metod pracy oraz treści kształcenia opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Ukierunkowany jest na dziecko niepełnosprawne oraz jego potrzeby. Obejmuje trzy obszary: Obszar I - Obsługiwanie samego siebie "Ja z samym sobą"; Obszar II - Uspołecznienie "Ja i otoczenie"; Obszar III - Rozwijanie sprawności i umiejętności "Ja w środowisku szkolnym".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102666 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51361 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37575 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31526 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62507 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ta powstała z myślą o nauczycielach klas integracyjnych, ośrodków szkolno-wychowawczych, szkół masowych prowadzących zajęcia rewalidacyjne, a także o specjalistach pracujących na co dzień z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Może być wykorzystana podczas tworzenia Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim, orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania; uczniów posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, orzekającej o różnego typu trudnościach w nauce oraz zaburzeniach w zachowaniu, wynikających z deficytów rozwojowych. Charakter publikacji umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych, swobodny dobór materiału, metod oraz form pracy wspomagających proces nauczania i wychowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105795 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48249 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38698 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32118 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64069 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113103 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40864 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33777 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47268 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66060 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym zostały przygotowanie z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz rodzicach tych uczniów. Programy obejmują treści kształcenia zgodne z podstawą programową zawartą w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Ponadto są ściśle skorelowane z publikacjami: Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato). Umożliwi to efektywne realizowanie i monitorowanie programu edukacyjno-terapeutycznego oraz dokonanie diagnozy rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50933 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41248 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34073 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66671 P 3,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne powstały z myślą o nauczycielach uczących dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; specjalistach: psychologach, pedagogach, terapeutach, logopedach pracujących na co dzień z wyżej wymienioną grupą uczniów, a także o osobach z najbliższego otoczenia dziecka – rodzicach, rodzeństwie. Proponowane programy umożliwiają wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwalają na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiału, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania dzieci. Układ treści kształcenia, obszarów ma charakter spiralny. Do poszczególnych działów programu, materiału powraca się w każdym cyklu edukacji i uwzględniając zasadę stopniowania trudności, rozszerza się zakres zakładanych osiągnięć w celu wyposażenia wychowanków w takie umiejętności, sprawności i nawyki, aby zdobyli maksymalną niezależność życiową i mogli uczestniczyć w życiu społecznym na równi z innymi członkami ludźmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45986 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30114 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61228 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, czyli takich, podczas których usprawnia się zaburzone funkcje (korekcja) i wspomaga funkcje rozwijające się prawidłowo (kompensacja), aby stały się wsparciem dla tych zaburzonych. Takie działania wzmacniają dalszy rozwój ucznia, a także pomagają w prawidłowym kształtowaniu jego osobowości w sferze emocjonalnej. Do napisania programu wykorzystano wiele materiałów, publikacji oraz doświadczenie zawodowe nauczycieli pracujących z uczniami o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program został dostosowany do potrzeb dzieci i może być wykorzystany przez nauczycieli, terapeutów i logopedów w pracy z uczniami w klasach I-III oraz IV-VI szkoły podstawowej w ramach zajęć kompensacyjno-korekcyjnych, dydaktyczno-wyrównawczych, rewalidacyjnych, terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 106009 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49528, 48385 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38911 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32232 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45101 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64027 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33716 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 590 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33720 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 531 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33714 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 592 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej