Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(2229)
IBUK Libra
(31)
Forma i typ
Książki
(1743)
Artykuły
(458)
Publikacje fachowe
(186)
Publikacje dydaktyczne
(178)
Poradniki i przewodniki
(109)
Publikacje naukowe
(83)
E-booki
(31)
Druki ulotne
(11)
Proza
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(10)
Grafiki
(5)
Poezja
(5)
Audiobooki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Filmy i seriale
(1)
Gry i zabawki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(4451)
wypożyczone
(516)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(945)
Czytelnia Piła
(76)
Wypożyczalnia Chodzież
(873)
Czytelnia Chodzież
(9)
Wypożyczalnia Czarnków
(773)
Czytelnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(700)
Czytelnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(692)
Czytelnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(548)
Czytelnia Wągrowiec
(217)
Informatorium
(10)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(47)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(65)
Autor
Bogdanowicz Marta
(32)
Brzezińska Anna
(24)
Barańska Małgorzata
(22)
Hinz Magdalena
(21)
Tanajewska Alicja
(20)
Naprawa Renata
(19)
Montessori Maria
(17)
Chmielewska Elżbieta
(14)
Franczyk Anna
(14)
Jaczewski Andrzej
(14)
Krajewska Katarzyna
(14)
Filipczuk Halina
(13)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(13)
Olechnowicz Hanna
(13)
Wentrych Agnieszka
(13)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(12)
Spionek Halina
(12)
Tońska-Szyfelbein Anna
(12)
Zielińska Ewa
(12)
Korczewska Elżbieta
(11)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(11)
Skorek Ewa Małgorzata
(11)
Szłapa Katarzyna
(11)
Tomasik Iwona
(11)
Wrzesiński Sławomir
(11)
Jakacka Ewa
(10)
Jegier Aneta
(10)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(10)
Pańczyk Jolanta
(10)
Przetacznikowa Maria
(10)
Rose Colin
(10)
Szuman Stefan
(10)
Ames Louise Bates
(9)
Camarda Sylwia
(9)
Dryden Gordon
(9)
Kopczyńska-Sikorska Jadwiga
(9)
Nowak Izabela
(9)
Winczura Barbara
(9)
Łoskot Małgorzata
(9)
Baker Sidney M
(8)
Borkowska Maria
(8)
Ilg Frances Lillian
(8)
Obuchowska Irena
(8)
Protasewicz Ewelina
(8)
Tyszkowa Maria
(8)
Cioch Agnieszka
(7)
Hopkins Amanda
(7)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(7)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(7)
Korendo Marta
(7)
Kranowitz Carol Stock
(7)
Mikler-Chwastek Anna
(7)
Piszczek Maria
(7)
Popielarska Aniela
(7)
Przetacznik-Gierowska Maria
(7)
Przylipiak Mirosław
(7)
Skura Małgorzata
(7)
Szuścik Urszula
(7)
Wojciechowski Aleksander
(7)
Wolański Napoleon
(7)
Święcicka Ewa
(7)
Bugajska Agnieszka
(6)
Cytowska Beata
(6)
Franus Edward
(6)
Hornowski Bolesław
(6)
Jackowska Anna
(6)
Kaczmarek Leon
(6)
Kawula Stanisław
(6)
Kielar-Turska Maria
(6)
Kozubek Joanna
(6)
Kołodziej Katarzyna
(6)
Lisicki Michał
(6)
Makiełło-Jarża Grażyna
(6)
Mihilewicz Stanisława
(6)
Okuniewski Juliusz
(6)
Owczarek Sławomir
(6)
Schaffer H. Rudolph
(6)
Sikorska Iwona
(6)
Szcześniak Beata
(6)
Trawińska Hanna
(6)
Waliś Robert
(6)
Wiącek Renata
(6)
Wiśniewska Marta
(6)
Wolańczyk Tomasz
(6)
Białecka Bogna
(5)
Birch Ann
(5)
Chrzanowska Danuta
(5)
Dmochowska Maria
(5)
Dymara Bronisława
(5)
Jabłoński Sławomir
(5)
Komender Jadwiga
(5)
Kopik Aldona
(5)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(5)
Kulisiewicz Beata
(5)
Kuszak Kinga
(5)
Langowska Mariola
(5)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(5)
Minge Krzysztof
(5)
Minge Natalia
(5)
Nartowska Hanna
(5)
Rok wydania
2020 - 2024
(295)
2010 - 2019
(902)
2000 - 2009
(534)
1990 - 1999
(216)
1980 - 1989
(135)
1970 - 1979
(106)
1960 - 1969
(46)
1950 - 1959
(20)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(3)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(617)
1989-2000
(36)
1901-2000
(13)
1945-1989
(7)
2001-
(1)
1901-1914
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(2256)
nieznany (??p)
(1)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(2211)
nieznany (po)
(40)
nieznany (0 p)
(1)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(212)
Rodzice
(142)
Nauczyciele przedszkoli
(138)
Pedagodzy
(91)
Pedagodzy szkolni
(59)
Dzieci
(55)
Wychowawcy małych dzieci
(43)
Wychowawcy klas
(42)
Terapeuci zajęciowi
(38)
6-8 lat
(36)
0-5 lat
(31)
Nauczyciele nauczania początkowego
(31)
Szkoły podstawowe
(30)
Psycholodzy
(27)
Terapeuci
(25)
Przedszkola
(23)
Logopedzi
(18)
Szkoły specjalne
(18)
9-13 lat
(16)
Dyrektorzy szkół
(15)
Dorośli
(13)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(12)
Nauczanie początkowe
(11)
Studenci
(11)
Szkoły wyższe
(11)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(11)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(10)
Coachowie
(9)
Klasa 1.
(9)
Klasa 2.
(9)
Klasa 3.
(9)
Młodzież
(9)
Pedagodzy specjalni
(9)
Psychoterapeuci
(8)
Specjaliści terapii uzależnień
(8)
Biblioterapeuci
(7)
Lekarze
(7)
Nauczyciele języka polskiego
(7)
Psycholodzy szkolni
(7)
Sportowcy
(7)
Bibliotekarze
(6)
Nauczyciele bibliotekarze
(6)
Gimnazja
(5)
Klasa 7.
(4)
Klasa 8.
(4)
Nauczyciele gimnazjów
(4)
Uczniowie szkół specjalnych
(4)
Wychowawcy
(4)
Fizjoterapeuci
(3)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Tyflopedagodzy
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(2)
Asystenci rodzin
(2)
Biolodzy
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Neurologopedzi
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
14-17 lat
(1)
Bibliolodzy
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Endokrynolodzy
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 3
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pediatrzy
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychologowie
(1)
Rehabilitanci
(1)
Rodziece
(1)
Seksuolodzy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(25)
Literatura angielska
(6)
Literatura włoska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Muzyka polska
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Temat
Dziecko
(1285)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(358)
Wychowanie w rodzinie
(281)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(217)
Wychowanie przedszkolne
(188)
Mowa
(179)
Dzieci - rozwój
(165)
Dzieci
(153)
Nauczanie początkowe
(130)
Gry i zabawy
(118)
Wychowanie
(108)
Młodzież
(106)
Czytanie
(104)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(100)
Dysleksja i dysgrafia
(95)
Pisanie
(92)
Dziecko niepełnosprawne
(88)
Niepowodzenia szkolne
(86)
Dojrzałość szkolna
(82)
Gry edukacyjne
(80)
Psychologia rozwojowa
(76)
Dziecko autystyczne
(75)
Logopedia
(72)
Język polski
(70)
Zachowanie
(70)
Uczucia
(69)
Rodzice
(68)
Autyzm
(64)
Nauczanie
(64)
Rodzina
(64)
Osobowość
(57)
Uczenie się
(56)
Słuch
(55)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(53)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(53)
Wspomaganie rozwoju
(50)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(49)
Gry i zabawy ruchowe
(49)
Niemowlę
(48)
Diagnoza pedagogiczna
(47)
Uczniowie
(47)
Zespół ADHD
(47)
Rozwój emocjonalny
(45)
Myślenie
(42)
Agresywność
(38)
Dziecko trudne
(36)
Spostrzeganie
(36)
Rozwój poznawczy
(35)
Pedagogika specjalna
(34)
Sprawność motoryczna
(34)
Matematyka
(33)
Psychoterapia
(33)
Psychologia wychowawcza
(32)
Dziecko zdolne
(31)
Poczucie własnej wartości
(31)
Wzrok
(31)
Dziecko z ADHD
(30)
Psychologia dziecka
(30)
Pamięć
(29)
Przedszkola
(29)
Gry i zabawy dziecięce
(28)
Socjalizacja
(28)
Terapia zajęciowa
(28)
Uczniowie klas początkowych
(28)
Metoda Montessori
(26)
Zabawa
(26)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(25)
Metoda Dobrego Startu
(25)
Muzykoterapia
(25)
Rozwój fizyczny dziecka
(24)
Stosunki interpersonalne
(24)
Zmysły
(24)
Myślenie twórcze
(22)
Nauczyciele
(22)
Stres
(22)
Zdolności
(22)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(21)
Samodzielność
(21)
Twórczość
(21)
Dziecko chore
(20)
Grupy rówieśnicze
(20)
Komunikacja interpersonalna
(20)
Telewizja
(20)
Choroby dziecięce
(19)
Kształcenie integracyjne
(19)
Lęk
(19)
Poznanie
(19)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(19)
Muzyka
(18)
Odżywianie
(18)
Sztuka
(18)
Twórczość dzieci i młodzieży
(18)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(18)
Wcześniak
(18)
Dojrzałość emocjonalna
(17)
Dziecko niedosłyszące
(17)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(17)
Integracja sensoryczna
(17)
Jąkanie
(17)
Noworodek
(17)
Temat: czas
2001-
(142)
1989-
(20)
1989-2000
(15)
2001-0
(10)
1901-
(3)
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
1901-1914
(2)
1945-
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-20002
(1)
Temat: miejsce
Polska
(23)
Stargard Szczeciński (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (Polska ; region)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(366)
Artykuł z czasopisma fachowego
(217)
Ćwiczenia i zadania
(110)
Poradnik
(88)
Poradniki
(87)
Poradniki dla rodziców
(81)
Artykuł z czasopisma naukowego
(51)
Opracowanie
(41)
Poradniki dla nauczycieli
(40)
Podręczniki akademickie
(33)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(30)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(30)
Praca zbiorowa
(25)
Scenariusz zajęć
(23)
Materiały pomocnicze
(22)
Podręcznik
(22)
Monografia
(20)
Wydawnictwa popularne
(18)
Podręczniki
(14)
Karty pracy ucznia
(13)
Raport z badań
(12)
Scenariusze zajęć
(12)
Gry i zabawy dziecięce
(11)
Artykuł problemowy
(9)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(9)
Dokumenty dźwiękowe
(8)
Książka do wypełniania
(8)
Opowiadania i nowele
(8)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(8)
Wywiad dziennikarski
(8)
Gry i zabawy
(7)
Gry i zabawy umysłowe
(7)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(7)
Artykuł fachowy
(6)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(6)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(6)
Dokumenty elektroniczne
(6)
Publikacje dla dzieci
(6)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(6)
Artykuł z czasopisma sportowego
(5)
Dokumenty audiowizualne
(5)
Film edukacyjny
(5)
Poradnik dla rodziców
(5)
Wiersze
(5)
Wydawnictwa dla dzieci
(5)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4)
Bajki i baśnie
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Gry komputerowe dla dzieci
(4)
Materiały pomocnicze dla szkół
(4)
Opowiadanie dziecięce polskie
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(4)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Dokumenty elektroniczny
(3)
Program autorski (pedagogika)
(3)
Programy nauczania początkowego
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Film polski
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry komputerowe
(2)
Książki mówione
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Program nauczania
(2)
Rysunek
(2)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(2)
Ćwiczenia i zadania dla dzieci
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Audiobooki
(1)
Broszura
(1)
Cytaty
(1)
Czasopismo dla rodziców
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dyskusja
(1)
E-booki
(1)
Efekty dźwiękowe
(1)
Elementarze polskie
(1)
Encyklopedie
(1)
Gry planszowe
(1)
Gry sportowe
(1)
Ilustracje
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książki do kolorowania
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(630)
Psychologia
(201)
Medycyna i zdrowie
(68)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(56)
Socjologia i społeczeństwo
(32)
Rozwój osobisty
(26)
Językoznawstwo
(17)
Kultura i sztuka
(6)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(51)
Głos Pedagogiczny
(44)
Wychowanie w Przedszkolu
(38)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(26)
Remedium
(26)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(24)
Życie Szkoły
(24)
Edukacja i Dialog
(13)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(12)
Wychowanie na Co Dzień
(10)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(10)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(9)
Gazeta Szkolna
(8)
Nauczyciel i Szkoła
(8)
Charaktery
(7)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(7)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(7)
Edukacja Wczesnoszkolna
(6)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(6)
Szkoła Specjalna
(6)
Wychowanie na co dzień
(6)
Wychowujmy! : dorosłym o dzieciach
(6)
Dyrektor Szkoły
(4)
Lider
(4)
Meritum
(4)
Nowa Szkoła
(4)
Biblioteka w Szkole
(3)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(3)
Poradnik Językowy
(3)
Problemy Alkoholizmu
(3)
Psychologia Wychowawcza
(3)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(3)
Wychowawca
(3)
Biologia w Szkole
(2)
Chowanna
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(2)
Forum Oświatowe
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Kultura Fizyczna
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Logopedia
(2)
Nauczanie Początkowe
(2)
Opieka Wychowanie Terapia
(2)
Poradnik Bibliotekarza
(2)
Rewalidacja
(2)
Ruch Pedagogiczny
(2)
Wychowanie Muzyczne
(2)
Biblioterapeuta
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Głos Nauczycielski
(1)
Język Polski w Szkole IV-VI
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Nowa Polszczyzna
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Plastyka i Wychowanie
(1)
Polonistyka
(1)
Problemy Rodziny
(1)
Przyjaciel Dziecka
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(1)
Sygnał
(1)
2260 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62277 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38337 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32289 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62925, 62801 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82041 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39927 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31893, 31892 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29062 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38556 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55190 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43969 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62228 P 1,4 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka proponowanej publikacji w całości mieści się w edukacji dziecka. Stanowi zwarty, konsekwentny blok tematyczny z odniesieniem w szczegółowych tekstach do różnych zagadnień związanych z rozwojem i edukacją dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niezwykle intensywne przemiany kulturowe i społeczne, a w konsekwencji przemiany w obyczajach i zachowaniach dzieci oraz młodzieży można lepiej zrozumieć, gdy wszechstronnie pozna się człowieka, także z punktu widzenia biologicznego. Studenci kierunków pedagogicznych w toku studiów poznają wiedzę z zakresu rozwoju i wychowania człowieka. Proponujemy im niniejszy podręcznik, który omawia ogólne zagadnienia rozwoju biologicznego człowieka oraz przedstawia całokształt przemian, jakim współcześnie podlegają ludzie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to dwunasty już tom Biblioteki Marii Montessori. Mimo ogromnej popularności placówek Montessori, teksty, wykłady i przemówienia tej niezwykłej badaczki nie były dotychczas dostępne w języku polskim. Wydawnictwo Naukowe PWN wraz z Association Montessori Internationale (organizacją, którą w 1929 roku założyli Maria Montessori oraz jej syn, Mario) i Fundacją Villa Montessori publikują je po raz pierwszy. Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie. Nasza metoda nie powstała wskutek rozmyślań, ale doświadczeń, które zdarzyły się i potwierdziły w różnych krajach i u różnych ras; podążaliśmy prostą ścieżką, nie skręcając w lewo ani w prawo – szliśmy wiernie drogą dziecka i tego, co nam dawało. Cała nasza szkoła opiera się na zachowaniach dzieci, które udzielało nam również jasnych wskazówek, jak ją zorganizować i utworzyć. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44194 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: • Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. • Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. • Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. • Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. • Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsze opracowanie prezentuje współczesne i historyczne ujęcie zabawy oraz przedstawia jej znaczenie z różnych perspektyw. Jego celem jest zaktualizowanie wiedzy na temat walorów rozwojowych zabawy, budowanie szacunku dla tej formy aktywności, a przez to dążenie do stwarzania dzieciom jak najlepszych warunków do korzystania z przysługującego im prawa do zabawy. W opracowaniu głos zabiera dwanaście osób reprezentujących różne dziedziny nauki: socjologię, filozofię, antropologię, psychologię oraz pedagogikę i jej subdyscypliny. Znajdują się tu rozdziały przygotowane przez badaczy i praktyków, którzy na zabawę spojrzeli z różnych perspektyw: z empirycznego, naukowego i praktycznego punktu widzenia. Monografia składa się z dwóch części. Pierwsza z nich nosi tytuł "Interdyscyplinarność postrzegania zabawy", druga – "Wartość zabawy i zabawki".
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83427, 83426, 83428 (3 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83429 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41523 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32499 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34830 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43973 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63256 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56638 P 4,6 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Prezentowana praca stanowi drugą część Encyklopedii Samorządu Terytorialnego. Część 1. Ustrój, wydanej w roku 2010. Po dwudziestu latach od utworzenia gmin, kilkunastu od reformy, która wprowadziła powiaty i województwa samorządowe i po wielu dalszych działaniach decentralizacyjnych, przyszedł czas na pogłębioną refleksję i kompleksowe ujęcie zadań i kompetencji samorządu terytorialnego. W tym czasie zakres zadań i kompetencji samorządu terytorialnego ulegał stałemu rozszerzaniu - poprzez zwiększanie zakresu zadań własnych i przekazywanie na rzecz samorządu licznych zadań z zakresu administracji rządowej. Problematyka samorządu terytorialnego cieszy się zainteresowaniem doktryny, co zaowocowało wielką liczbą monografii, artykułów i komentarzy. Jednocześnie jednak brakowało do dzisiaj kompleksowego opracowania zakresu działania samorządu terytorialnego po zmianach, jakie zachodziły na przestrzeni lat. Prezentowana praca wypełnia tę lukę oraz wykazuje po raz pierwszy w takich rozmiarach i ujęciu, w oparciu o ogromny materiał normatywny, jak bardzo istotną i znaczącą część zadań publicznych wykonuje obecnie samorząd terytorialny w Polsce. Publikacja stanowi dzieło zbiorowe pracowników Katedry Prawa Administracyjnego i Nauki Administracji Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego, od lat zajmujących się problematyką samorządu terytorialnego. Podstawę opracowania haseł stanowi prawo materialne określające zadania i kompetencje jednostek samorządu terytorialnego i ich organów. Na końcu hasła podawane są akty normatywne regulujące określone zadanie lub kompetencję.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104104/Cz.2 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47315 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38079 P (52) (1 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32095 P (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44525 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63065 P 16,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej