Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(2233)
IBUK Libra
(31)
Forma i typ
Książki
(1743)
Artykuły
(462)
Publikacje fachowe
(188)
Publikacje dydaktyczne
(178)
Poradniki i przewodniki
(109)
Publikacje naukowe
(83)
E-booki
(31)
Druki ulotne
(11)
Proza
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(10)
Grafiki
(5)
Poezja
(5)
Audiobooki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Filmy i seriale
(1)
Gry i zabawki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(4491)
wypożyczone
(479)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(946)
Czytelnia Piła
(76)
Wypożyczalnia Chodzież
(873)
Czytelnia Chodzież
(9)
Wypożyczalnia Czarnków
(773)
Czytelnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(700)
Czytelnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(694)
Czytelnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(548)
Czytelnia Wągrowiec
(217)
Informatorium
(10)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(47)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(65)
Autor
Bogdanowicz Marta
(32)
Brzezińska Anna
(24)
Barańska Małgorzata
(22)
Hinz Magdalena
(21)
Tanajewska Alicja
(20)
Naprawa Renata
(19)
Montessori Maria
(17)
Chmielewska Elżbieta
(14)
Franczyk Anna
(14)
Jaczewski Andrzej
(14)
Krajewska Katarzyna
(14)
Wentrych Agnieszka
(14)
Filipczuk Halina
(13)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(13)
Olechnowicz Hanna
(13)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(12)
Spionek Halina
(12)
Tońska-Szyfelbein Anna
(12)
Zielińska Ewa
(12)
Korczewska Elżbieta
(11)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(11)
Skorek Ewa Małgorzata
(11)
Szłapa Katarzyna
(11)
Tomasik Iwona
(11)
Wrzesiński Sławomir
(11)
Jakacka Ewa
(10)
Jegier Aneta
(10)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(10)
Pańczyk Jolanta
(10)
Przetacznikowa Maria
(10)
Rose Colin
(10)
Szuman Stefan
(10)
Ames Louise Bates
(9)
Camarda Sylwia
(9)
Dryden Gordon
(9)
Kopczyńska-Sikorska Jadwiga
(9)
Nowak Izabela
(9)
Winczura Barbara
(9)
Łoskot Małgorzata
(9)
Baker Sidney M
(8)
Borkowska Maria
(8)
Bugajska Agnieszka
(8)
Ilg Frances Lillian
(8)
Obuchowska Irena
(8)
Protasewicz Ewelina
(8)
Tyszkowa Maria
(8)
Cioch Agnieszka
(7)
Hopkins Amanda
(7)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(7)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(7)
Korendo Marta
(7)
Kranowitz Carol Stock
(7)
Mikler-Chwastek Anna
(7)
Piszczek Maria
(7)
Popielarska Aniela
(7)
Przetacznik-Gierowska Maria
(7)
Przylipiak Mirosław
(7)
Skura Małgorzata
(7)
Szuścik Urszula
(7)
Wojciechowski Aleksander
(7)
Wolański Napoleon
(7)
Święcicka Ewa
(7)
Cytowska Beata
(6)
Franus Edward
(6)
Hornowski Bolesław
(6)
Jackowska Anna
(6)
Kaczmarek Leon
(6)
Kawula Stanisław
(6)
Kielar-Turska Maria
(6)
Kozubek Joanna
(6)
Kołodziej Katarzyna
(6)
Lisicki Michał
(6)
Makiełło-Jarża Grażyna
(6)
Mihilewicz Stanisława
(6)
Okuniewski Juliusz
(6)
Owczarek Sławomir
(6)
Schaffer H. Rudolph
(6)
Sikorska Iwona
(6)
Szcześniak Beata
(6)
Trawińska Hanna
(6)
Waliś Robert
(6)
Wiącek Renata
(6)
Wiśniewska Marta
(6)
Wolańczyk Tomasz
(6)
Białecka Bogna
(5)
Birch Ann
(5)
Chrzanowska Danuta
(5)
Dmochowska Maria
(5)
Dymara Bronisława
(5)
Jabłoński Sławomir
(5)
Komender Jadwiga
(5)
Kopik Aldona
(5)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(5)
Kulisiewicz Beata
(5)
Kuszak Kinga
(5)
Langowska Mariola
(5)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(5)
Minge Krzysztof
(5)
Minge Natalia
(5)
Nartowska Hanna
(5)
Rok wydania
2020 - 2024
(298)
2010 - 2019
(903)
2000 - 2009
(534)
1990 - 1999
(216)
1980 - 1989
(135)
1970 - 1979
(106)
1960 - 1969
(46)
1950 - 1959
(20)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(3)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(621)
1989-2000
(36)
1901-2000
(13)
1945-1989
(7)
2001-
(1)
1901-1914
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(2260)
nieznany (??p)
(1)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(2215)
nieznany (po)
(40)
nieznany (0 p)
(1)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(212)
Rodzice
(142)
Nauczyciele przedszkoli
(141)
Pedagodzy
(91)
Pedagodzy szkolni
(59)
Dzieci
(55)
Wychowawcy małych dzieci
(43)
Wychowawcy klas
(42)
Terapeuci zajęciowi
(39)
6-8 lat
(36)
0-5 lat
(31)
Nauczyciele nauczania początkowego
(31)
Szkoły podstawowe
(30)
Psycholodzy
(27)
Terapeuci
(26)
Przedszkola
(23)
Logopedzi
(18)
Szkoły specjalne
(18)
9-13 lat
(16)
Dyrektorzy szkół
(15)
Dorośli
(13)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(12)
Nauczanie początkowe
(11)
Studenci
(11)
Szkoły wyższe
(11)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(11)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(10)
Coachowie
(9)
Klasa 1.
(9)
Klasa 2.
(9)
Klasa 3.
(9)
Młodzież
(9)
Pedagodzy specjalni
(9)
Biblioterapeuci
(8)
Psychoterapeuci
(8)
Specjaliści terapii uzależnień
(8)
Lekarze
(7)
Nauczyciele języka polskiego
(7)
Psycholodzy szkolni
(7)
Sportowcy
(7)
Bibliotekarze
(6)
Nauczyciele bibliotekarze
(6)
Gimnazja
(5)
Klasa 7.
(4)
Klasa 8.
(4)
Nauczyciele gimnazjów
(4)
Uczniowie szkół specjalnych
(4)
Wychowawcy
(4)
Fizjoterapeuci
(3)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Tyflopedagodzy
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(2)
Asystenci rodzin
(2)
Biolodzy
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Neurologopedzi
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
14-17 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Bibliolodzy
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Endokrynolodzy
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 3
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pediatrzy
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychologowie
(1)
Rehabilitanci
(1)
Rodziece
(1)
Seksuolodzy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(25)
Literatura angielska
(6)
Literatura włoska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Muzyka polska
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Temat
Dziecko
(1285)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(358)
Wychowanie w rodzinie
(281)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(220)
Wychowanie przedszkolne
(190)
Mowa
(179)
Dzieci - rozwój
(165)
Dzieci
(154)
Nauczanie początkowe
(130)
Gry i zabawy
(120)
Wychowanie
(108)
Młodzież
(106)
Czytanie
(104)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(100)
Dysleksja i dysgrafia
(95)
Pisanie
(92)
Dziecko niepełnosprawne
(88)
Niepowodzenia szkolne
(86)
Dojrzałość szkolna
(82)
Gry edukacyjne
(80)
Psychologia rozwojowa
(76)
Dziecko autystyczne
(75)
Logopedia
(72)
Język polski
(70)
Zachowanie
(70)
Uczucia
(69)
Rodzice
(68)
Autyzm
(64)
Nauczanie
(64)
Rodzina
(64)
Osobowość
(57)
Uczenie się
(56)
Słuch
(55)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(53)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(53)
Wspomaganie rozwoju
(50)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(49)
Gry i zabawy ruchowe
(49)
Niemowlę
(48)
Diagnoza pedagogiczna
(47)
Rozwój emocjonalny
(47)
Uczniowie
(47)
Zespół ADHD
(47)
Myślenie
(42)
Agresywność
(38)
Dziecko trudne
(36)
Spostrzeganie
(36)
Rozwój poznawczy
(35)
Pedagogika specjalna
(34)
Sprawność motoryczna
(34)
Matematyka
(33)
Psychoterapia
(33)
Psychologia wychowawcza
(32)
Dziecko zdolne
(31)
Poczucie własnej wartości
(31)
Wzrok
(31)
Dziecko z ADHD
(30)
Psychologia dziecka
(30)
Pamięć
(29)
Przedszkola
(29)
Gry i zabawy dziecięce
(28)
Socjalizacja
(28)
Terapia zajęciowa
(28)
Uczniowie klas początkowych
(28)
Metoda Montessori
(26)
Zabawa
(26)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(25)
Metoda Dobrego Startu
(25)
Muzykoterapia
(25)
Rozwój fizyczny dziecka
(24)
Stosunki interpersonalne
(24)
Zmysły
(24)
Myślenie twórcze
(22)
Nauczyciele
(22)
Stres
(22)
Zdolności
(22)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(21)
Samodzielność
(21)
Twórczość
(21)
Dziecko chore
(20)
Grupy rówieśnicze
(20)
Komunikacja interpersonalna
(20)
Telewizja
(20)
Choroby dziecięce
(19)
Kształcenie integracyjne
(19)
Lęk
(19)
Poznanie
(19)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(19)
Muzyka
(18)
Odżywianie
(18)
Sztuka
(18)
Twórczość dzieci i młodzieży
(18)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(18)
Wcześniak
(18)
Dojrzałość emocjonalna
(17)
Dziecko niedosłyszące
(17)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(17)
Integracja sensoryczna
(17)
Jąkanie
(17)
Noworodek
(17)
Temat: czas
2001-
(142)
1989-
(20)
1989-2000
(15)
2001-0
(10)
1901-
(3)
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
1901-1914
(2)
1945-
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-20002
(1)
Temat: miejsce
Polska
(23)
Stargard Szczeciński (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (Polska ; region)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(369)
Artykuł z czasopisma fachowego
(221)
Ćwiczenia i zadania
(110)
Poradnik
(88)
Poradniki
(87)
Poradniki dla rodziców
(81)
Artykuł z czasopisma naukowego
(51)
Opracowanie
(41)
Poradniki dla nauczycieli
(40)
Podręczniki akademickie
(33)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(31)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(30)
Praca zbiorowa
(25)
Scenariusz zajęć
(24)
Materiały pomocnicze
(22)
Podręcznik
(22)
Monografia
(20)
Wydawnictwa popularne
(18)
Podręczniki
(14)
Karty pracy ucznia
(13)
Raport z badań
(12)
Scenariusze zajęć
(12)
Gry i zabawy dziecięce
(11)
Artykuł problemowy
(9)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(9)
Dokumenty dźwiękowe
(8)
Książka do wypełniania
(8)
Opowiadania i nowele
(8)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(8)
Wywiad dziennikarski
(8)
Gry i zabawy
(7)
Gry i zabawy umysłowe
(7)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(7)
Artykuł fachowy
(6)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(6)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(6)
Dokumenty elektroniczne
(6)
Publikacje dla dzieci
(6)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(6)
Artykuł z czasopisma sportowego
(5)
Dokumenty audiowizualne
(5)
Film edukacyjny
(5)
Poradnik dla rodziców
(5)
Wiersze
(5)
Wydawnictwa dla dzieci
(5)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4)
Bajki i baśnie
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Gry komputerowe dla dzieci
(4)
Materiały pomocnicze dla szkół
(4)
Opowiadanie dziecięce polskie
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(4)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Dokumenty elektroniczny
(3)
Program autorski (pedagogika)
(3)
Programy nauczania początkowego
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Film polski
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry komputerowe
(2)
Książki mówione
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Program nauczania
(2)
Rysunek
(2)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(2)
Ćwiczenia i zadania dla dzieci
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Audiobooki
(1)
Broszura
(1)
Cytaty
(1)
Czasopismo dla rodziców
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dyskusja
(1)
E-booki
(1)
Efekty dźwiękowe
(1)
Elementarze polskie
(1)
Encyklopedie
(1)
Gry planszowe
(1)
Gry sportowe
(1)
Ilustracje
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książki do kolorowania
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(633)
Psychologia
(202)
Medycyna i zdrowie
(68)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(56)
Socjologia i społeczeństwo
(32)
Rozwój osobisty
(26)
Językoznawstwo
(17)
Kultura i sztuka
(6)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(54)
Głos Pedagogiczny
(44)
Wychowanie w Przedszkolu
(38)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(26)
Remedium
(26)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(24)
Życie Szkoły
(24)
Edukacja i Dialog
(13)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(12)
Wychowanie na Co Dzień
(10)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(10)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(9)
Gazeta Szkolna
(8)
Nauczyciel i Szkoła
(8)
Charaktery
(7)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(7)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(7)
Edukacja Wczesnoszkolna
(6)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(6)
Szkoła Specjalna
(6)
Wychowanie na co dzień
(6)
Wychowujmy! : dorosłym o dzieciach
(6)
Dyrektor Szkoły
(4)
Lider
(4)
Meritum
(4)
Nowa Szkoła
(4)
Biblioteka w Szkole
(3)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(3)
Poradnik Językowy
(3)
Problemy Alkoholizmu
(3)
Psychologia Wychowawcza
(3)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(3)
Wychowawca
(3)
Biologia w Szkole
(2)
Chowanna
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(2)
Forum Oświatowe
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Kultura Fizyczna
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Logopedia
(2)
Nauczanie Początkowe
(2)
Opieka Wychowanie Terapia
(2)
Poradnik Bibliotekarza
(2)
Rewalidacja
(2)
Ruch Pedagogiczny
(2)
Wychowanie Muzyczne
(2)
Arteterapia : terapia sztuką w praktyce
(1)
Biblioterapeuta
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Głos Nauczycielski
(1)
Język Polski w Szkole IV-VI
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Nowa Polszczyzna
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Plastyka i Wychowanie
(1)
Polonistyka
(1)
Problemy Rodziny
(1)
Przyjaciel Dziecka
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(1)
Sygnał
(1)
2264 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Autor przeciwstawia się arbitralnym, uniwersalistycznym, statycznym, zdefiniowanym w sposób biurokratycznym standardom jakości funkcjonowania programów opieki i edukacji dla dzieci i proponuje ujęcie całościowe, szerokie, dynamiczne i względne bo zależne od kontekstu kulturowego i społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108666 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40747 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39503, 39140 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56848 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć − i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne − do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia jest wynikiem międzynarodowej współpracy naukowców i praktyków, którzy postawili sobie wspólny cel, jakim jest opracowanie zorientowanego na wsparcie podejścia do bardzo wrażliwych dzieci w ich najbliższym otoczeniu. Wysoka wrażliwość to cecha temperamentu, która charakteryzuje około 20% populacji. Badania potwierdzają, że osoby bardzo wrażliwe przetwarzają informacje i bodźce pochodzące z otoczenia silniej (intensywniej) i głębiej niż inni. Osoby te są bardziej wrażliwe, zarówno na pozytywne, jak i negatywne doświadczenia. Cecha ta nabiera szczególnego znaczenia, gdy mówimy o dzieciach. Dla dzieci bardzo wrażliwych nieodpowiednie warunki rozwoju mogą stać się szczególnie uciążliwe i w konsekwencji wpłynąć na ich przyszłość. Książka adresowana jest przede wszystkim do specjalistów, którzy na co dzień pracują z dziećmi w wieku 3–10 lat (nauczyciele, wychowawcy, psycholodzy, pedagodzy), także dla studentów psychologii i pedagogiki oraz do tych, którzy ze względu na swoje zainteresowania lub obowiązki zawodowe angażują się we wspieranie dzieci, jak również do rodziców. Wiedza i wskazówki zawarte w publikacji ułatwiają zarówno pełniejsze zrozumienie natury wrażliwości, jak i skuteczniejsze wsparcie dzieci. Książka przybliża problematykę wrażliwości (jej fachowej nazwy, znaczenia i definicji), a także specyfiki zachowań osób wysoce wrażliwych. Charakteryzuje funkcjonowanie wrażliwego dziecka w sferze fizycznej, emocjonalnej, poznawczej i interpersonalnej. Kompetencja w rozpoznaniu cechy (diagnoza pozytywna) powinna być początkiem procesu wspierania dzieci wysokowrażliwych, ich rodzin i najbliższego otoczenia. Książka zawiera również treści zorientowane na edukację i wsparcie wysoce wrażliwych dzieci. W badaniach nad rozwojem dziecka zwraca się szczególną uwagę na rolę warunków rozwoju, znaczenie odpowiedniej stymulacji. Źródłem stymulacji dla małego dziecka jest jego najbliższe otoczenie, zwłaszcza dom rodzinny, a następnie przedszkole i szkoła. Im młodsze dziecko, tym większe, ważniejsze dla rozwoju jest znaczenie stymulacji środowiskowej, a tym samym jakości środowiska. Publikacja przedstawia także perspektywę rodzicielską. Opisuje informacje, które wyjaśniają cechy dziecka, w tym aspekty funkcjonowania dziecka, które mogą być trudne dla rodzica. Szczególną uwagę zwraca się na sferę emocjonalną funkcjonowania dziecka, wyzwania rodzicielskie, a także specyficzne metody pracy z dzieckiem, w tym sugestie do działań zalecanych w pracy z bardzo wrażliwym dzieckiem. W monografii przedstawione zostały również ramy i praktyczne strategie, oparte na badaniach psychologicznych i neuronaukowych, mające na celu zrozumienie, w jaki sposób ucieleśniona edukacja ułatwia regulację i zintegrowane poczucie siebie oraz w ten sposób przyczynia się do zdrowia i dobrego samopoczucia bardzo wrażliwych dzieci. Treść obszaru wrażliwości temperamentalnej dziecka i umiejętności wspierające go mogą wzmocnić działania profilaktyczne szkoły, zwłaszcza w profilaktyce uniwersalnej. W związku z tym projektowanie wsparcia dla bardzo wrażliwych dzieci nie polega na modyfikowaniu ich cech. Świadoma praca nie oznacza ingerowania w tę cechę, akceptowania jej jako trudności lub problemu, z którym trzeba się uporać, ale polega na zapewnieniu warunków, w których bardzo wrażliwe dzieci będą miały równe szanse rozwoju swojego potencjału.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90521 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36715 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Edukacja i potencjał człowieka to pierwsza w języku polskim publikacja Marii Montessori, której założeniem jest „pomóc nauczycielom zrozumieć potrzeby dziecka po ukończeniu szóstego roku życia”. Skąd i do czego rodzi się sześciolatek? Jakimi narzędziami się posługuje? Jaki teraz jest jego umysł? Autorka uchyla nam rąbka tajemnicy o starszym dziecku, jego całkiem przyziemnych potrzebach i bezkresnych niczym wszechświat możliwościach. Sekret dobrego nauczania polega na tym, żeby uznać inteligencję dziecka za żyzne pole, gdzie można zasiać ziarna, które wyrosną w żarze rozpalonej wyobraźni. Zatem nie dążymy jedynie do tego, żeby dziecko coś zrozumiało, ani tym bardziej nie chcemy go zmuszać, żeby nauczyło się czegoś na pamięć; nasz cel to poruszyć jego wyobraźnię i zarazić je do głębi entuzjazmem. Nie chcemy mieć uczniów pełnych samozadowolenia, tylko chętnych do nauki; próbujemy zasiać w dziecku życie zamiast teorii, żeby pomóc mu w rozwoju psychicznym, emocjonalnym, a także fizycznym, a zatem musimy przedstawiać ważne i wzniosłe idee ludzkiemu umysłowi, który wydaje nam się nieustannie gotowy na ich przyjęcie, gdyż domaga się ich coraz więcej. Z tekstu Dziecko nie jest już tylko odbiorcą, który bezkrytycznie chłonie wrażenia, lecz chce samo je rozumieć, nie zadowala się przyjmowaniem do wiadomości czystych faktów. W miarę jak rozwija się w nim aktywność moralna, chce odwoływać się do własnej oceny sytuacji, która często będzie zupełnie inna od oceny jego nauczycieli. Nie ma nic trudniejszego niż uczenie wartości moralnych dziecka w tym wieku; ma błyskawiczną ripostę na wszystko, co mówimy, gdyż stało się buntownikiem. Matkom często jest przykro, ponieważ ich dzieci, które wcześniej okazywały im tylko miłość i oddanie, teraz stały się impertynenckie i nieprzyjemnie apodyktyczne. Dokonała się w nich przemiana wewnętrzna, ale natura postępuje całkowicie logicznie, wzbudzając teraz w dziecku nie tylko głód wiedzy i zrozumienia, lecz także żądanie niezależności mentalnej, pragnienie odróżniania dobra od zła własnymi siłami oraz niechęć do ograniczeń narzucanych przez arbitralny autorytet. W obszarze moralności dziecko potrzebuje teraz własnego wewnętrznego światła. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wydanie I tej publikacji ukazało się w 2015 r. Książka spotkała się z szerokim odbiorem i ze wszech miar okazała się publikacją społecznie użyteczną. Stało się tak dlatego, że w polskiej literaturze przedmiotu, poświęconej mowie dziecka, brak tego typu opracowań. Dwa studia zawierają – z jednej strony – przegląd teorii badań mowy dziecka, z drugiej – prezentują zagadnienia werbalnej normy rozwojowej oraz periodyzacji rozwoju mowy dziecka. Wszystko to jest uporządkowane zgodnie z koncepcją Autora, opatrzone przez niego komentarzem interpretacyjnym oraz uzupełnione własną propozycją periodyzacji mowy. W sumie więc książka profesora Józefa Porayskiego-Pomsty odgrywa rolę rodzaju przewodnika po skomplikowanych meandrach metodologii badań rozwoju mowy dziecka w jej pełnym przekroju chronologicznym, zawierając przy tym oryginalną koncepcję autorską w tym zakresie. Mowa dziecka to niezwykle interesujący poznawczo obszar badań, daje bowiem możliwość zbliżenia się do bodaj jednej z najbardziej tajemniczych właściwości istoty ludzkiej, jaka wiąże się z mową i myśleniem. […]. Badając mowę dziecka, próbujemy odpowiedzieć na pytania, jakie nurtowały ludzi od zawsze: jak ukształtował się język w rozwoju gatunku ludzkiego, jaką rolę odegrał w rozwoju gatunku, jak przebiegał jego rozwój, jaki jest jego wpływ na kształtowanie się osoby, społeczeństwa, kultury, co się dzieje, kiedy człowiek mówi, jakie są skutki mówienia i inne.. Opracowanie składa się z dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie studiów o charakterze przeglądowym: – Studium I. Badania nad mową dziecka. Przegląd kierunków i teorii badań nad mową dziecka przedstawia stan, historię oraz główne kierunki badań na tle kierunków głównie lingwistycznych; – Studium II. Zagadnienie normy rozwojowej werbalnej. Problemy periodyzacji rozwoju mowy stanowi z kolei przegląd polskich badań nad mową dziecka. Znajdują się w nim zinterpretowane przykładowo przez autora opracowania wyniki badań nad wybranymi aspektami akwizycji systemu językowego dzieci polskich przedstawionych w wybranych pracach wybitnych polskich autorów oraz autorska propozycja nowej periodyzacji rozwoju mowy dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93079, 93080 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44881 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44196 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia stanowi próbę refleksyjnego ujęcia zagadnień związanych z wychowaniem, profilaktyką oraz terapią, wchodzących w zakres badawczy nauk pedagogicznych, a w szczególności pedagogiki społecznej, pedagogiki zdrowia, a także pedagogiki resocjalizacyjnej. Autorzy tekstów chcieli ukazać swoje rozważania zarówno w aspekcie teoretycznym, jak i przez pryzmat podjętych badań ilościowych i jakościowych. Publikacja jest podzielona ze względu na poruszaną tematykę na trzy części. Pierwsza część jest poświęcona wybranym zagadnieniom wychowania, opieki i rozwoju. Tempo życia, przemiany jego stylu oraz zmiany w obrębie hierarchii wartości uwidaczniają się między innymi w sferze wychowania młodego pokolenia. Osiągnięcie sukcesu możliwie w najszybszym czasie, stanowiące niekiedy nadrzędny cel współczesnego człowieka, determinuje zastosowanie nowej, przeobrażonej koncepcji wychowania... Część druga prezentowanej publikacji jest poświęcona problemom współczesnej szkoły w aspekcie zagrożeń i wyzwań, ze szczególnym uwzględnieniem jej roli w propagowaniu zachowań prozdrowotnych. Autorzy tekstów zebranych w trzeciej części publikacji skupili się na tematyce oddziaływań resocjalizacyjnych. Jej przesłaniem wiodącym jest wyeksponowanie kwestii związanych z profilaktyką i resocjalizacją w środowisku otwartym oraz zakładowym, ujętych w sposób teoretyczny, metodologiczny oraz praktyczny. Wielowątkowa refleksja odnosi się do różnych zjawisk z obszaru patologii i niedostosowania społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105284 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52716 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32128, 35157 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44914 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44064 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98047 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46182 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41610 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62822 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35490, 35607 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozwój dziecka w przedszkolu to książka, która przybliża rolę, jaką w rozwoju dziecka odgrywa wybrany system edukacyjny. Autorka porównuje trzy różniące się ideologią i prezentujące odmienne modele wychowania systemy: montessoriański, waldorfski i standardowy. Z uwagi na brak badań porównawczych istotnym celem pracy stało się urealnienie często skrajnie pozytywnych lub negatywnych opinii wobec alternatywnych podejść do rozwoju i edukacji dziecka. Wyniki badań mogą być przydatne dla zwolenników alternatywnych pedagogik i pomóc im w umacnianiu własnych pozycji. „ Autorka pokazuje procesy rozwojowe pobudzane przez oddziaływania edukacyjne przewidziane w poszczególnych systemach pracy z dzieckiem. Okazuje się, że kompetencje rozwijane w poszczególnych systemach edukacyjnych wpływają na występowanie zmian także w zakresie innych umiejętności […]. Warto podkreślić, że praca Iwony Sikorskiej stanowi potwierdzenie ogólnej idei propagowanej przez psychologię ekologiczną, dotyczącej interakcji właściwości rozwijającej się jednostki z mikrośrodowiskiem, w jakim się znajduje”. Z recenzji prof. dr hab. Marii Kielar-Turskiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99798, 99799 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46614 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36909 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30958 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43456, 44966, 43191 (3 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64997 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Naucz mnie robić rzeczy samodzielnie. Wypisy z dzieł Marii Montessori (…) to pozycja wyjątkowa. Idea zaprezentowania Czytelniczkom i Czytelnikom myśli, cytatów i obserwacji Marii Montessori zasługuje na uznanie i wdzięczność. Oto bowiem otrzymujemy publikację, która może służyć nie tylko jako źródło inspiracji, lecz także jako pretekst do refleksji nad praktyką. Z recenzji dr. Jarosława Jendzy Maria Montessori zwróciła uwagę świata na to, jak ważny jest szacunek do dziecka, uznanie jego praw i stworzenie optymalnych warunków dla jego rozwoju. Jej słowa na temat psychiki dziecka, jego relacji z dorosłymi, edukacji i pokoju na świecie poruszają i zatrzymują dziś tak samo, jak dziesiątki lat temu, gdy zostały spisane. Dzięki lekturze Czytelnik ma szansę odkryć lub uporządkować wiedzę o tym jak pielęgnować, szanować i rozumieć sekret dziecka – nie tylko tego, którego jesteśmy rodzicami, nauczycielami czy rodziną, ale także tego, które jest w nas od dwudziestu, czterdziestu czy osiemdziesięciu lat. Dziecko jest wielkim budowniczym, wielkim konstruktorem. Jeśli zadasz sobie pytanie: „Kto obdarzył mnie tą siłą, tą inteligencją, tą wiedzą, którą dziś mam?”, możesz odpowiedzieć: „To dziecko uczyniło mnie człowiekiem, którym jestem”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Opracowanie składa się z dwóch powiązanych ze sobą merytorycznie studiów o charakterze przeglądowym: Studium I Badania nad mową dziecka. Przegląd kierunków i teorii badań nad mową dziecka przedstawia stan, historię oraz główne kierunki badań na tle kierunków głównie lingwistycznych; Studium II Zagadnienie normy rozwojowej werbalnej. Problemy periodyzacji rozwoju mowy z kolei stanowi przegląd polskich badań nad mową dziecka. Znajdują się w nim m.in. przykładowo zinterpretowane przez autora opracowania wyniki badań nad wybranymi aspektami akwizycji systemu językowego dzieci polskich przedstawionych w wybranych pracach wybitnych polskich autorów oraz propozycja autorska nowej periodyzacji rozwoju mowy dziecka. W przeglądzie tym Autor starał się oddać główne kierunki i tendencje rozwojowe badań nad mową dziecka. Mowa dziecka to niezwykle interesujący poznawczo obszar badań, daje bowiem możliwość zbliżenia się do bodaj jednej z najbardziej tajemniczych właściwości istoty ludzkiej, jaka wiąże się z mową i myśleniem. Badając mowę dziecka, próbujemy odpowiedzieć na pytania, które nurtowały ludzi od zawsze: jak ukształtował się język w rozwoju gatunku ludzkiego, jaką rolę odegrał w rozwoju gatunku, jak przebiegał jego rozwój, jaki jest jego wpływ na kształtowanie się osoby, społeczeństwa, kultury, jak język wpływa na rozwój gatunku ludzkiego, co się dzieje, kiedy człowiek mówi, jakie mogą być skutki mówienia i inne. To wszystko możemy obserwować niejako in statu nascendi, obserwując proces kształtowania się mowy małego dziecka. /ze Wstępu/
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja stanowi wieloaspektowe kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki przedszkolnej. Obszar dociekań naukowych i praktycznych związany jest z takimi kategoriami, jak: dziecko, nauczyciel, środowisko uczenia się oraz wzajemne relacje między nimi. Za punkt wyjścia służy Autorkom przedstawienie genezy i rozwoju pedagogiki przedszkolnej w Polsce, tkwiących w źródłach historycznych, które stały się podstawą współczesnej koncepcji wychowania przedszkolnego oraz osoby nauczyciela przedszkolnego. Wyeksponowane zostały także rozwijane przez lata najważniejsze teorie i strategie, które pozwoliły na sprecyzowanie przedmiotu badań oraz podstawowych celów i zadań pedagogiki przedszkolnej jako subdyscypliny pedagogicznej. W monografii omówiono też udział polskich pedagogów i psychologów w budowaniu naukowości pedagogiki przedszkolnej. * Przekaz treści został przeprowadzony w kolejnych częściach i rozdziałach z niezwykłą starannością i rzetelnością, a jego rezultaty doprowadziły do refleksji nad możliwymi i niemożliwymi obszarami tworzenia wiedzy profesjonalnej nauczycieli. Wartość dydaktyczną książki podnosi fakt, że każda z jej sześciu części podzielona jest na rozdziały, a każdy z nich wzbogaca literatura przedmiotowa. Przyswojenie treści ułatwiają pytania utrwalające materiał oraz tematy do refleksji. Autorki prezentują tłumaczenia na język angielski najistotniejszych pojęć omawianych w książce, co stanowi cenny walor związany z potrzebą przyswajania przez polskich studentów i nauczycieli pedagogicznych terminów anglojęzycznych. W literaturze specjalistycznej z zakresu pedagogiki przedszkolnej brakuje pozycji ukazujących w tak całościowy sposób teorię i metodykę wychowania przedszkolnego, dlatego publikacja będzie szczególnie przydatna w kształceniu przyszłych nauczycieli przedszkoli. Z recenzji prof. dr hab. Bożeny Muchackiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Prezentowana książka jest nie tylko zbiorem teoretycznych porad, ale przede wszystkim kopalnią praktycznych scenariuszy zabaw i zajęć. Zagadnienia teoretyczne porządkują wiedzę z zakresu teorii zabawy, psychologii rozwojowej oraz samego procesu edukacyjnego, jednym słowem są ściśle zakorzenione w przedszkolnej i szkolnej codzienności. „Wielki podręcznik dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych” jest bogatym i wartościowym merytorycznie zbiorem propozycji gier i zabaw, jakie można przeprowadzić z grupą dzieci. Zabawy i gry nadają się zarówno do wykorzystania na świeżym powietrzu, jak i w zamkniętych pomieszczeniach; jedne wymagają dużej grupy dzieci (jak grupa przedszkolna czy klasa szkolna), inne przeznaczono do realizacji z mniejszą liczbą uczestników. Można tu znaleźć zabawy dla dzieci przedszkolnych, a także dla uczniów szkoły podstawowej, a wiele z nich podlega modyfikacjom w zależności od wieku graczy. W książce uwzględniono zabawy różnego typu - ruchowe, językowe, matematyczne, ćwiczące umiejętność logicznego myślenia, rozwijające pamięć, uczące współdziałania itp.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110711, 109548 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49390 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40261 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32795 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46469 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64711 P 2,6 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Rodzinne przeboje : szkoła podstawowa. Cz. 1 i 2 [Film] / reż. i produkcja Wiktor W. Kammer ; scen. Anna Bugaj. - Kraków : Wydawnictwo i Hurtownia Rubikon Katarzyna Król, cop. 2014. - 2 dyski optyczne (DVD) (55 min) : dźw., kolor. ; 12 cm + Książka : 43, [1] s. ; 19 cm.
Rodzinne przeboje to serial 10 filmów do WDŻ dla uczniów szkoły podstawowej, który w przystępny sposób wprowadzi uczniów w temat funkcjonowania w rodzinie. Klasa V: Film 1 Witaj w domu. O funkcji opiekuńczej Film wprowadza w atmosferę życia rodziny, w której pojawia się maluszek - trzecie dziecko. Starsze dzieci, obserwując rodziców, poznają trud macierzyństwa i ojcostwa. Już wiedzą, że miłość to dawanie siebie drugiemu, co przynosi radość i spełnienie. Film 2 Babcia to babcia O rodzinie wielopokoleniowej Jak pomagać sobie nawzajem? Jak uczyć się empatii? Dlaczego życie rodzinne czasami wymaga wyrzeczeń, zmiany planów? Fabuła filmu zmusza do refleksji i podyskutowania na temat powyższych zagadnień. Film pomaga zrozumieć, na czym polega funkcja wychowawcza i psychiczno-uczuciowa rodziny. Film 3 Tak, zaoszczędziłem! O zarządzaniu rodzinnymi finansami Film jest obrazem realizacji funkcji ekonomicznej rodziny. Wtajemnicza dzieci w planowanie domowego budżetu, pokazuje, że to wcale nie jest takie łatwe. Porusza problem racjonalnego gospodarowania pieniędzmi i potrzebę oszczędności. Film 4 Przecież jesteś dziewczyną! O stereotypach płci W okresie dojrzewania nie zawsze łatwo o porozumienie i dobrą komunikację między dziewczętami i chłopcami. Obserwowane preferowanie kontaktów z osobami własnej płci czasem przybiera formę antagonizmu i stereotypizacji płci. Jak łagodzić tego typu zachowania? - o tym opowiadają filmowe scenki. Film 5 Nie wiem, co myśleć? O huśtawce nastrojów Przeplatające się emocje pozytywne i negatywne (euforia i smutek) to typowe stany uczuciowe charakteryzujące adolescentów. W tym okresie bywają one szczególnie nasilone. Rodzice i najbliższe otoczenie muszą wykazać się empatią, altruizmem i cierpliwością − filmowi rodzice również. Film 6 To ze mną też tak będzie? Kilka słów o dojrzewaniu Przychodzi czas, kiedy rodzice winni podjąć się niełatwego dla nich zadania, czyli rozmowy z dzieckiem o zmianach związanych z okresem dojrzewania. Filmowa mama i filmowy tata radzą sobie całkiem dobrze, ale liczą również na wsparcie szkoły. A więc dalszy ciąg rozmów na lekcjach WdŻ? Klasa VI : Film 7 Co to za zapach? O higienie nastolatków Jak właściwie się odżywiać? Dlaczego nastolatkom potrzebny jest ruch fizyczny? Jak się wdrożyć do higienicznego trybu życia? Na podstawowe pytania z zakresu higieny odpowiada film. W tym względzie jest dużo więcej zasad postępowania, które młody człowiek powinien poznać także w nauczaniu szkolnym. Film 8 Wstęp tylko w strojach wieczorowych! O ubiorze nastolatek Nadmierna erotyzacja młodych ludzi poprzez modę, media czy presję rówieśników może być przyczyną lekkomyślnego stosunku do spraw płci i zagrożeń ze strony otoczenia. Starsi to rozumieją, dlatego chcąc ochronić swoje dzieci przed niebezpieczeństwami, przyjmują postawę zdecydowaną, a zarazem wspierającą. Film 9 Co kolega może? Co kolega powinien?Kilka słów o koleżeństwie Rodzice wskazują swoim dzieciom wzory postępowania, również w sprawie ich kontaktów z rówieśnikami. Tłumaczą, na czym polega dobre koleżeństwo i na co możemy liczyć w przyjaźni; jakimi powinniśmy być kolegami i przyjaciółmi; jak rozwijać te więzi społeczne. Film 10 Spotkamy się w realu?O uzależnieniu od nowych technologii Czy zachowanie pieska na ekranie tableta jest ciekawsze niż w rzeczywistości? Dlaczego kontakty międzyludzkie są coraz krótsze, zdawkowe, ograniczone? Filmowe scenki mogą stać się pretekstem do klasowej dyskusji na temat uzależnienia od nowych technologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD. 2701/2, DVD. 2700/1 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wielu ludzi dorasta z co najmniej jednym bratem lub jedną siostrą. Rodzeństwo to często „towarzysze podróży” przez życie wraz ze składającymi się na nie przeciwnościami i istotnymi wydarzeniami. Z tych powodów rodzeństwo potencjalnie może wywierać znaczący wpływ na rozwój człowieka. Książka ta, jako jedna z pierwszych, przedstawia przegląd pionierskich badań psychologicznych dotyczących tej istotnej relacji. Rodzeństwo. Znaczenie relacji z braćmi i siostrami dla naszego rozwoju i dobrostanu to fundamentalny tekst na temat relacji między rodzeństwem. Zestawiając wyniki trwającego 10 lat badania podłużnego z wynikami innych badań, z perspektywy biegu życia, Autorki analizują znaczenie relacji między rodzeństwem dla rozwoju i dobrostanu dziecka. Uwzględniają także historyczny, rozwojowy i rodzinny kontekst, w jakim funkcjonują rodzeństwa, przedstawiają wpływ rodzeństwa na rozwój i adaptację dziecka oraz relacjonują nowe badania nad rodzeństwami funkcjonującymi w różnorodnych kontekstach. Naomi White i Claire Hughes omawiają relacje między rodzeństwem w zróżnicowanych populacjach, takich jak rodzeństwa dzieci z niepełnosprawnością, rodzeństwa żyjące w różnych kulturach oraz rodzeństwa z rodzin nietradycyjnych. Przedstawiają również praktyczne implikacje istniejących badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jest to wznowienie uzupełnionego wydania „Zrównoważonego rozwoju dziecka w świetle nowych wyzwań“ z 2008 roku (Oficyna Wydawnicza IMPULS).Jak pisze Autorka we wstępie: Książka jest hołdem dziecku we mnie, które przez lata przypominało mi, że wszystko co dotyczy mnie jest żywe, obecne, choć głęboko „zakopane“ i wymaga uwagi, a przede wszystkim wyjścia naprzeciw fundamentalnej potrzebie bezwarunkowej miłości i akceptacji jego obecności. Potrzebuje ono bowiem nieustannej troski o harmonijny (zrównoważony) rozwój i wspieranie zdrowia na wszystkich jego poziomach. Książka jest propozycją skierowaną do twórców programów edukacyjnych dla nauczycieli, także tworzenia edukacji rodziców - wychowania do zdrowia, aby po latach nie trzeba było terapii w wielu sferach życia, tym samym jest częścią całożyciowej edukacji. Oby starczyło nam wyobraźni i cierpliwości na ten nieustanny kontakt z fundamentalnym fragmentem nas samych, korzeniami naszej historii, dla budowania harmonii w sobie, dziecku, rodzinie i świecie. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej