Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(32)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(18)
Książki
(14)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(31)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(8)
Autor
Preuss-Kuchta Lucyna
(4)
Dolata Roman
(3)
Jurkiewicz Ewa
(2)
Kwieciński Zbigniew
(2)
Lisowska Elżbieta
(2)
Szymański Mirosław Józef
(2)
Cylkowska-Nowak Mirosława
(1)
Dryll Wanda
(1)
Gozdowska Elżbieta
(1)
Haman Anna
(1)
Janiszowska Irena
(1)
Klichowska Sylwia
(1)
Leszniewski Tomasz
(1)
Majkusiak Danuta
(1)
Maria
(1)
Murawska Barbara
(1)
Nowakowska-Kutra ALeksandra
(1)
Pokropek Artur
(1)
Potyrała Bolesław
(1)
Radziewicz Julian
(1)
Sulczyk Marian
(1)
Wejner Teresa
(1)
Zawistowska Alicja
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(22)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(32)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(8)
Dyrektorzy szkół
(5)
Bibliotekarze
(4)
Nauczyciele bibliotekarze
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Temat
Selekcja szkolna
(28)
Szkolnictwo
(7)
Biblioteki szkolne
(4)
Selekcja zbiorów
(4)
Klasa szkolna (socjologia)
(3)
Oświata
(3)
Uczniowie
(3)
Socjalizacja
(2)
Dostęp do oświaty
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Egzaminy szkolne
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Socjometria
(1)
Sprawdzian dla szóstoklasistów
(1)
Start szkolny
(1)
Struktura społeczna
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowiee
(1)
Wieś
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Wychowanie
(1)
Zbiory biblioteczne
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1989-
(2)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(18)
Artykuł z czasopisma fachowego
(14)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Tytuł czasopisma
Edukacja : studia, badania, innowacje
(6)
Biblioteka w Szkole
(4)
Gazeta Szkolna
(3)
Kultura i Edukacja
(2)
Dyrektor Szkoły
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
33 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64255, 58725, 64254 (3 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Istniejący w Polsce przed 1990 r. system oświaty, który na wyższym szczeblu miał charakter elitarny, w krótkim czasie i dość spontanicznie dostosował się do oczekiwań mas. W praktyce zmiany te następowały w dwóch wymiarach. Pierwszy polegał na zwiększeniu dostępności ścieżek edukacyjnych prowadzących do wyższego wykształcenia oraz na wzroście liczby miejsc na tym poziomie. Drugi obejmował zmiany wewnątrz poszczególnych szczebli i różnicowanie się instytucji. W efekcie tych zmian doszło do powstania rynku edukacyjnego oferującego większe niż dotychczas możliwości elastycznego kształtowania karier. Nieuchronnie prowadzi to również do zaostrzenia konkurencji między instytucjami edukacyjnymi i podziału na instytucje lepsze i gorsze. Warto wskazać w skrócie, co nowego do wiedzy o generowaniu nierówności edukacyjnych wnosi moja książka. Po pierwsze, inaczej niż dotychczas definiuję kluczowy obszar selekcji edukacyjnych - skupiam się na aspekcie horyzontalnym, a nie wertykalnym. Po drugie, w badaniach koncentruję się na ostatnich latach, traktując okres powojenny tylko jako tło tych analiz. Po trzecie, wyjaśniając nierówności, odwołuję się do teorii kapitału ludzkiego i teorii racjonalnego wyboru, a nie - jak robią to autorzy innych prac - do tradycyjnych koncepcji konfliktowych i funkcjonalistycznych obecnych w badaniach nad stratyfikacją od wielu dekad. [fragmenty wstępu]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105043 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100944 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36889 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64084 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej