Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(361)
IBUK Libra
(11)
Forma i typ
Książki
(252)
Publikacje naukowe
(145)
Artykuły
(108)
Publikacje fachowe
(33)
Publikacje informacyjne
(14)
E-booki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Dostępność
dostępne
(492)
wypożyczone
(40)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(125)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(69)
Czytelnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(102)
Wypożyczalnia Trzcianka
(56)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(80)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(72)
Czytelnia Wągrowiec
(10)
Informatorium
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Autor
Malczewski Artur
(7)
Wieczorek Łukasz
(5)
Dąbrowska Katarzyna
(4)
Kirenko Janusz
(4)
Kulesza Katarzyna
(4)
Jałowiecki Bohdan
(3)
Tejszerski Romuald
(3)
Buchnat Marzena
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Cęcelek Grażyna
(2)
Gajewska Agnieszka
(2)
Gorzelak Grzegorz
(2)
Gucwa-Porębska Katarzyna
(2)
Jagielska Katarzyna
(2)
Jarzębińska Aneta
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Kanios Anna
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Kisiel Mirosław
(2)
Kowalska Ewa
(2)
Kurzępa Jacek
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Mizielińska Joanna
(2)
Modrzejewska Beata
(2)
Noga Henryk
(2)
Nowak Stefan
(2)
Ostrowska Antonina
(2)
Pilch Tadeusz
(2)
Przecławski Krzysztof
(2)
Urban Bronisław
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Abramczuk Michał Paweł
(1)
Abriszewski Krzysztof
(1)
Adamczewski Jakub
(1)
Adamska-Staroń Monika
(1)
Albański Łukasz
(1)
Badora Anna Karolina
(1)
Balcerek Arleta
(1)
Banaszak Sławomir
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Batorski Dominik
(1)
Becker Howard Saul
(1)
Bera Ryszard
(1)
Bielska Beata
(1)
Bochnia Beata
(1)
Bojarska-Sokołowska Agnieszka
(1)
Bonikowska Małgorzata
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borkowska Magdalena
(1)
Borowik Irena
(1)
Borzym Irena
(1)
Bozacka Małgorzata
(1)
Brol Ryszard
(1)
Brown Kate
(1)
Bruckman Amy S
(1)
Brzozowska Anita
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Budrowska Wiesława
(1)
Bujalski Michał
(1)
Burlita Augustyna
(1)
Burski Jacek
(1)
Bykowski Igor
(1)
Bytof Beata
(1)
Bąk Janina
(1)
Błeszyńska Krystyna
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chomczyński Piotr
(1)
Chrostowska Bożena
(1)
Chrypankowski Filip
(1)
Chrzustek Aleksandra
(1)
Chwaszcz Joanna
(1)
Cichocki Ryszard
(1)
Cupiał Dariusz
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czajkowska Maria
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czarnecki Kazimierz
(1)
Czarzasty Jan
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czerwiec Karolina
(1)
Czyż Anna
(1)
Dobrychłop Anna
(1)
Domański Henryk
(1)
Drąg Milena
(1)
Dudak Anna
(1)
Dworak Alina
(1)
Dworniczek Katarzyna
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Dziedziczak - Foltyn Agnieszka
(1)
Dzielska Anna
(1)
Dzierzyńska-Breś Sonia
(1)
Dziewulak Andrzej
(1)
Dziuban Agata
(1)
Dąbrowa Zbigniew
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(141)
2010 - 2019
(127)
2000 - 2009
(52)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(20)
1970 - 1979
(10)
1960 - 1969
(3)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(219)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2012
(1)
Kraj wydania
Polska
(372)
Język
polski
(355)
nieznany (po)
(16)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele akademiccy
(11)
Dorośli
(10)
Nauczyciele
(10)
Pedagodzy
(7)
Terapeuci
(6)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(5)
Socjoterapeuci
(5)
Studenci
(5)
Pracownicy socjalni
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Dyrektorzy szkół
(3)
Psycholodzy
(3)
Rodzice
(3)
Socjolodzy
(3)
Doradcy zawodowi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Psychiatrzy
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Więźniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Młodzież
(45)
Rodzina
(34)
Nauczyciele
(29)
Socjologia
(25)
Badania naukowe
(22)
Postawy
(19)
Dzieci
(18)
Uczniowie
(17)
Jakość życia
(15)
Pedagogika resocjalizacyjna
(14)
Alkoholizm
(12)
Niepełnosprawni
(12)
Rodzice
(12)
Kształcenie
(11)
Praca
(11)
Studenci
(11)
Wychowanie w rodzinie
(11)
COVID-19
(10)
Pedagogika
(10)
Wsparcie społeczne
(10)
Świadomość społeczna
(10)
Narkomania
(9)
Niedostosowanie społeczne
(9)
Badania jakościowe
(8)
Bezrobocie
(8)
Internet
(8)
Kobieta
(8)
Metodologia
(8)
Patologia społeczna
(8)
Pedagogika społeczna
(8)
Przestępczość
(8)
Ubóstwo
(8)
Uzależnienie (nałóg)
(8)
Czas wolny od pracy
(7)
Dziecko
(7)
Nastolatki
(7)
Nauczanie
(7)
Nauki społeczne
(7)
Opinia publiczna
(7)
Osoby w wieku starszym
(7)
Relacje międzyludzkie
(7)
Rola społeczna
(7)
Substancje psychoaktywne
(7)
Szkolnictwo
(7)
Czytelnictwo
(6)
Etyka
(6)
Kultura
(6)
Macierzyństwo
(6)
Młodzież trudna
(6)
Pokolenie Z
(6)
Rodzina zastępcza
(6)
Więź rodzinna
(6)
Więźniowie
(6)
Wychowanie
(6)
Wykluczenie społeczne
(6)
Cyberprzemoc
(5)
Epidemie
(5)
Ludzie starzy
(5)
Mężczyzna
(5)
Narkotyki
(5)
Odbiór społeczny
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Psychologia społeczna
(5)
Socjalizacja
(5)
Społeczeństwo
(5)
Starość
(5)
Struktura społeczna
(5)
Zdrowie psychiczne
(5)
Agresywność
(4)
Aspiracje
(4)
Badania oświatowe i pedagogiczne
(4)
Bezpieczeństwo
(4)
Chorzy w rodzinie
(4)
Czas wolny od pracy ucznia
(4)
Demokracja
(4)
Dorosłość
(4)
Dzieciństwo
(4)
Gimnazja
(4)
Grupy rówieśnicze
(4)
Integracja społeczna
(4)
Metody badawcze
(4)
Miasta
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Nierówności społeczne
(4)
Odpoczynek
(4)
Opieka społeczna
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Problemy społeczne
(4)
Przekonania
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Rynek pracy
(4)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(4)
Stres
(4)
Styl życia
(4)
System wartości
(4)
Tożsamość społeczna
(4)
Uczniowie gimnazjów
(4)
Temat: dzieło
Solidarité
(1)
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(121)
2001-0
(17)
1989-
(16)
1989-2000
(11)
1901-2000
(9)
1901-
(6)
1945-1989
(6)
1945-
(1)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(86)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(6)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Województwo lubelskie (1999- )
(3)
Województwo mazowieckie (1999- )
(3)
Świat
(3)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Niemcy
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(2)
Berlin (Niemcy)
(1)
Białoruś
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Czarnobyl (Ukraina)
(1)
Czechy
(1)
Ghana
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Legenda
(1)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(1)
Liban
(1)
Litwa
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okolice)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Syria
(1)
Tarragona (Hiszpania)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Wieś
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
ZSRR
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie ; okręg)
(1)
Zielonki (woj. małopolskie, pow. krakowski, gm. Zielonki ; okolice)
(1)
Świebodzin (woj. lubuskie)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(175)
Artykuł z czasopisma naukowego
(62)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(62)
Opracowanie
(38)
Artykuł z czasopisma fachowego
(23)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(23)
Monografia
(23)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(18)
Praca zbiorowa
(18)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(16)
Artykuł problemowy
(7)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(7)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(5)
Bajki i baśnie
(4)
Legendy i podania
(4)
Stan badań
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Poradnik
(2)
Artykuł z czasopisma związkowego
(1)
Dane statystyczne
(1)
Esej
(1)
Film
(1)
Fotografia
(1)
Gry i zabawy terenowe
(1)
Kolaż
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Listy polskie
(1)
Literatura
(1)
Literatura ludowa polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Piosenka
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport
(1)
Reportaże
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(226)
Edukacja i pedagogika
(90)
Psychologia
(36)
Medycyna i zdrowie
(35)
Nauka i badania
(30)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(8)
Zarządzanie i marketing
(5)
Historia
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Tytuł czasopisma
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(22)
Świat Problemów
(17)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(15)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(10)
Wychowanie na Co Dzień
(8)
Wychowanie na co Dzień
(8)
Chowanna
(5)
Praca Socjalna
(5)
Remedium
(4)
Gazeta Szkolna
(3)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(3)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(2)
Studia Socjologiczne
(2)
Kultura i Edukacja
(1)
Przegląd Oświatowy
(1)
Serwis Informacyjny Narkomania
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
372 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 305)
W monografii przedstawiono problematykę wspomagania rozwoju małego dziecka - dziecka do trzeciego roku życia. Praca składa się z dwóch części: w pierwszej przedstawiono fundamentalne teoretyczne kwestie: rozwój człowieka i jego wspomaganie oraz rozwój w okresie wczesnego dzieciństwa. Część druga stanowi opis i analizę wyników badań własnych, dotyczących możliwości i powinności wspomagania rozwoju małego dziecka, metod wspomagania różnych sfer rozwoju, źródeł opinii rodziców na temat wspomagania rozwoju dziecka i podejmowanych działań z tym związanych oraz trudności doświadczanych we wspomaganiu rozwoju dziecka. Publikacja skierowana jest do rodziców oraz opiekunów dzieci do lat trzech, a także dla studentów kierunków pedagogicznych, psychologii, przyszłych rodziców, osób, które planują zająć się profesjonalną pracą z najmłodszymi dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115713 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42885 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49330 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tom 1 skupia się na głównych teoriach w ramach badań jakościowych, prezentując również podstawowe problemy, jakie może napotkać badacz w trakcie projektowania, a następnie realizacji badań. Dokładnie omówiono w nim takie podejścia, jak antropologia wizualna, badania w działaniu, etnografia czy teoria ugruntowana.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Książka analizuje problem przemocy wobec dzieci. Umieszcza zagadnienie przemocy domowej wobec dziecka w obrębie zainteresowań pedagogiki społecznej. Opublikowano wiele książek na temat przemocy, ale ta jest inna, gdyż przedstawia zagadnienia krzywdzenia dziecka w rodzinie w sposób syntetyczny, uwzględniając perspektywy społeczno - edukacyjne, psychologiczne, socjalne, medyczne i prawne. Autorka w rozdziałach teoretycznych analizuje zagadnienia maltretowania dzieci w rodzinie, zaczynając: od kwestii historii dziecka krzywdzonego, poprzez koncepcje, skutki tego zjawiska, profilaktykę i diagnozę medyczną, psycho - pedagogiczną i prawną ochronę dziecka. Czytelnik dowiaduje się z niej o psychologicznych, społeczno - pedagogicznych i biologicznych przyczynach krzywdzenia dziecka. Autorka dokonuje analizy panujących relacji w rodzinach i ich konsekwencji dla wychowania dziecka. książka mówi także o mechanizmach obronnych dziecka w rodzinach przemocowych ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmów, które są wykorzystywane w rodzinach kazirodczych. Istotną częścią książki jest słownik terminów, dotyczących przemocy domowej oraz narzędzia badawcze, które służą do diagnozowania dziecka krzywdzonego. Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunków, które w swoich programach nauczania poruszają kwestię wychowania dziecka w rodzinie dysfunkcjonalnej. Jest dedykowana również dla specjalistów diagnozowania rodziny oraz dla studentów specjalistycznych programów kształcenia w zakresie przemocy. Może być także uzupełnieniem wiedzy podręcznikowej z zakresu pedagogiki społecznej i resocjalizacyjnej. Została napisana również z myślą o wszystkich, którzy chcieliby zrozumieć trudny problem społeczny jakim jest krzywdzenie dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116393 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93282, 93281, 93280 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43469 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34832 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44987 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63771 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne pismo za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne pismo za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne pismo "Stan Rzeczy" za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią, a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Interdyscyplinarne pismo "Stan Rzeczy" za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią, a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych. Pragniemy powrócić do badania społeczeństwa jako całości, do opisywania i wyjaśniania zjawisk społecznych ze względu na nie same, nie zaś z uwagi na specjalizacje wyznaczone przez narzędzia badawcze lub historycznie utrwalone podziały między obszarami zainteresowań poszczególnych nauk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85053 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29427 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39025, 39023 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” prezentuje rozważania i wyniki analiz dotyczące zastosowań różnych, zarówno ilościowych jak i jakościowych technik w badaniach społecznych. Przedstawiamy teksty zgrupowane w trzech modułach tematycznych. Pierwszy omawia zagadnienia statusu metodologicznego różnego rodzaju technik badawczych, poczynając od propozycji klasyfikacji sondażowych technik otrzymywania materiałów, poprzez refleksje nad badaniami na małych próbach celowych, do analiz dotyczących badań ewaluacyjnych, panelu badawczego, sondażu perswazyjnego, wywiadów eksperckich i delfickich oraz wywiadu grupowego. W drugiej części przedstawiono teksty omawiające metodologiczne aspekty badania zjawisk społecznych na przykładzie postaw wobec bezrobocia oraz środowiska osób świadczących usługi seksualne. Trzeci moduł prezentuje artykuły poświęcone nowym technologiom w badaniach społecznych – głównie programom komputerowym do analizy danych jakościowych i badaniom internetowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] ARTYKUŁY [Articles] Grzegorz Gorzelak: Wykorzystanie środków Unii Europejskiej dla rozwoju kraju – wstępne analizy [The use of the European Union financial resources for the development of the country: Preliminary analyses], doi: 10.7366/1509499535701, s. 5–25; Magdalena Szmytkowska: Top-down czy bottom-up? Dylematy kształtowania policentrycznych obszarów metropolitalnych na przykładzie Trójmiasta [Top-down or bottom-up? The dilemmas of creating polycentric metropolitan areas: Case study of the Tri-City], doi: 10.7366/1509499535702, s. 26–45; Joanna Rakowska: Codzienne dojazdy do pracy jako ekonomiczne kryterium rządowych klasyfikacji i delimitacji obszarów (na przykładzie USA i Kanady) [Commuting as an economic criterion of categorization and delimitation of areas (examples of US and Canadian governmental classifications)], doi: 10.7366/1509499535703, s. 46–59; Alexander Tölle: Zintegrowane formy planowania i zarządzania rozwojem lokalnym a instrumentarium planistyczne. System polski na tle systemu niemieckiego [Integrated forms of planning and managing local development and the planning toolkit The contrast between the Polish and the German system], doi: 10.7366/1509499535704, s. 60–75; Jolanta Kluba: Okresowe migracje zarobkowe z rodzin rolniczych – przyczynek do analizy opolskich migracji [Temporary labour migrations in farmers’ families A preliminary study of the Opolskie voivodeship’s migrations], doi: 10.7366/1509499535705, s. 76–86; Przemysław Sadura, Dorota Olko: Interwencja socjologiczna jako odpowiedź na kryzys miasta. Studium przypadku konsultacji w sprawie modernizacji ul. Kawęczyńskiej w Warszawie [Sociological intervention as a response to the crisis of the city. A case study of the renovation of Kawęczyńska Street in Warsaw], doi: 10.7366/1509499535706, s. 87–104; Krzysztof Janc: Związki pomiędzy światem on-line i off-line na przykładzie widoczności oraz powiązań pomiędzy miastami w cyberprzestrzeni [On-line and off-line world relations on the example of visibility and connections between cities in the cyberspace], doi: 10.7366/1509499535707, s. 105–124. RECENZJE [Book reviews] Stanisław Ciok: Magdalena Belof, 2013, Teoria a praktyka planowania regionalnego. Doświadczenia polskie w planowaniu przestrzennym po 1998 r., doi: 10.7366/1509499535708, s. 125–131.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy numer „Przeglądu Socjologicznego” poświęcony jest problematyce starości i starzejącej się populacji. Prognozy demograficzne dotyczące wzrostu liczebnego ludzi starszych wymuszają podejmowanie decyzji politycznych i administracyjnych przekładających się na projekty „zagospodarowania starości”, jako zjawiska nieuchronnego wymagającego namysłu wielu dyscyplin i wsparcia różnych instytucji. Można zauważyć, że w przeciągu ostatnich kilkudziesięciu lat przeszliśmy, w ramach socjologii starzenia się (sociology of ageing) i gerontologii społecznej od paradygmatu „straszenia starością” i wycofywania się osób starszych z pełnienia różnych ról społecznych do paradygmatu „waloryzowania starości” poprzez promocję aktywnego, dobrej jakości, życia uwarunkowanego stanem zdrowia. Zarówno w aspekcie poznawczym jak i praktycznym dąży się do pokazania, że starzy ludzie mają swoje miejsce w rodzinie, społeczności lokalnej, państwie. Seniorzy stanowią ważną część życia społecznego i kulturalnego, a zaspokajanie specyficznych potrzeb ludzi starszych może stanowić impuls dla rozwoju różnych dziedzin gospodarki. Warto przypomnieć, że w 2012 r. obchodziliśmy Europejski Rok Aktywności Osób Starszych i Solidarności Międzypokoleniowej (Europen Year for Active Ageing and Solidarity between Generations 2012), którego celem było stworzenie lepszych możliwości do aktywnego starzenia się poprzez promowanie działań w obszarze: zatrudnienie, uczestnictwo w społeczeństwie, niezależne życie. Kluczowe dla różnych projektów badawczych oraz działań z zakresu polityki społecznej było wskazanie determinantów biologicznych, społecznych, ekonomicznych implikujących aktywność i zachowania prozdrowotne. Artykuły przedstawione w tomie podejmują wybiórczo różne zagadnienia związane ze starością i starzejącym się społeczeństwem. Prezentują zainteresowania własne badaczy, mające źródła w socjologicznej refleksji nad starzeniem się jednostek i populacji. Przyjęta perspektywa pokazuje, że proces starzenia się biologicznego, psychicznego, społecznego i ekonomicznego jest zindywidualizowany, zależy od wielu czynników. Seniorzy stanowią grupę zróżnicowaną pod względem wieku, samodzielności, sprawności funkcjonalnej, dlatego wymagają zróżnicowanego wsparcia instytucjonalnego i solidarności międzypokoleniowej. Zauważalna zmiana w myśleniu o starszym pokoleniu polega zwłaszcza na konieczności włączenia ich w proces aktywnego starzenia się, podtrzymania i rozwijania sprawności funkcjonalnej oraz zmianie społecznego postrzegania starości. Wraz ze wzrostem populacji ludzi starszych dynamicznie rozwija się gerontologia traktowana jako nauka badająca procesy starzenia się i starości w różnych wymiarach, a zwłaszcza biologiczno-medycznym, demograficzno-ekonomicznym i społeczno-kulturowym. Konstytuują się także nowe obszary badawcze i subdyscypliny gerontologiczne, jak np. gerontotechnologia, psychogerontologia, bioetyka gerontologiczna. Przekłada się to na różne interdyscyplinarne projekty badawcze oraz działania praktyczne zmierzające do aktywizacji środowiska ludzi starszych oraz tworzenia spójnej polityki społecznej. Tematyka artykułów niniejszego tomu nawiązuje do trzech istotnych problemów związanych ze starością i starzejącym się społeczeństwem: –– zabezpieczenie społeczne i aktywna polityka społeczna wobec potrzeb seniorów: dostęp do zasobów instytucjonalnych, sytuacja życiowa człowieka starszego i odpowiedzialność rodziny; –– problemy zdrowia i choroby wieku starszego: dostęp do publicznych i komercyjnych usług medycznych, medykalizacja starości, racjonowanie wiekowe usług zdrowotnych, dyskryminacja w systemie opieki medycznej; –– procesy demograficzne i ich skutki społeczno-gospodarcze: starzenie się populacji, osoby bardzo stare i ich potrzeby. Oprócz tekstów badaczy polskich w tomie przedstawiono dwa artykuły w języku angielskim, które można potraktować jako przykłady analizy procesów demograficznych oraz dostępności do usług zdrowotnych, prowadzonych z różnych perspektyw praktycznych. Prof. David Brown przedstawia sytuację demograficzną w Polsce na tle procesów demograficznych w innych krajach, analizując konsekwencje tych procesów dla mieszkańców wsi. Studium prof. Iwony Sobis pokazuje, w monograficznym ujęciu, regionalne rozwiązywanie problemów opieki zdrowotnej w Szwecji. W tomie zawarto również recenzje z czterech monografii powiązanych problemowo z tematem głównym. Pozostaje mieć nadzieję, że artykuły zgromadzone w tym tomie „Przeglądu Socjologicznego” zainteresują Czytelników, skłonią do namysłu i dyskusji nad problemami starości w skali jednostkowej i zbiorowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej