Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Dostępność
dostępne
(38)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(19)
Wypożyczalnia Chodzież
(7)
Wypożyczalnia Czarnków
(4)
Wypożyczalnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Autor
Długosz Piotr
(2)
Adrjan Beata
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Chimiak Galia
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czerwińska Małgorzata
(1)
Ferenz Krystyna
(1)
Fronia Marcin
(1)
Garbat Marcin
(1)
Geryk Marcin
(1)
Geryk Żaneta
(1)
Górniewicz Józef
(1)
Jankojć Zbigniew Emilian
(1)
Jasiński Mikołaj
(1)
Jegier Aneta
(1)
Knasiecka-Falbierska Karina
(1)
Kosowska Magdalena
(1)
Kowalski Michał W
(1)
Kozieł Beata
(1)
Kołodziejska Elżbieta
(1)
Lipińska-Lokś Jolanta
(1)
Majerek Bożena
(1)
Mikut Małgorzata
(1)
Noga Henryk
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Piechota Grażyna
(1)
Rudek Iwona
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(7)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Temat
Szkolnictwo
(6)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Uczniowie
(4)
Kształcenie integracyjne
(3)
Nauczyciele
(3)
Uczniowie gimnazjów
(3)
Aspiracje
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Gimnazja
(2)
Integracja społeczna
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika
(2)
Postawy
(2)
Regiony przygraniczne
(2)
Rodzice
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Wychowanie
(2)
Anarchizm
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Edukacja globalna
(1)
Globalizacja
(1)
Instytucje nonprofit
(1)
Język angielski
(1)
Kobieta
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Motywacja pracy
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież wiejska
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Pracownicy biurowi
(1)
Prawa człowieka
(1)
Przemoc
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rozwój społeczny
(1)
Samopoznanie
(1)
Socjologia
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Surdopedagogika
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Słuch
(1)
Uczenie się
(1)
Utopia
(1)
Wartość
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zespół Szkół nr 1 (Raciechowice)
(1)
Zespół Szkół nr 2 (Gruszów)
(1)
Temat: czas
2001-0
(21)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Podkarpackie, województwo
(2)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Gruszów (woj. małopolskie, pow. Raciechowice)
(1)
Jastrzębie-Zdrój (woj. śląskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Raciechowice (woj. małopolskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Wieś
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Publicystyka polska
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja jest próbą przedstawienia całościowego obrazu szkoły. Obrazu ilustrującego, jaka szkoła naprawdę jest, a nie jaka powinna być. Szczególnym założeniem podjętych badań było ukazanie szkoły jako całości, jako żywego organizmu prowadzącego własne życie. Badanie kultury szkoły jest sposobem na odkrycie tej wielokontekstowej całości. [...] kultura jako zespół sądów i przekonań [...] to w ogromnej mierze nieuświadamiany przewodnik po rzeczywistości społecznej każdej grupy (Burszta, 1998, s.52). Praca jest odpowiedzią na postulowaną przez wielu autorów potrzebę całościowego opisu szkoły we wszystkich przejawach jej codziennego życia (Surzykiewicz, 2000; Berger, Luckmann, 1983; Katz, Kahn, 1979). Jak pisze przytoczony na początku Krzysztof Kruszewski: "pisanie o szkole jest ryzykiem". Ryzyko to podjęto z nadzieją, że etnograficzny opis kultury szkoły, według przyjętych założeń teoretycznych i metodologicznych, będzie przyczynkiem do lepszego jej (z)rozumienia. Książka składa się części teoretycznej i empirycznej. Część teoretyczna zawarta jest w dwóch rozdziałach. Pierwszy poświęcono teoriom szkoły, prezentując trzy perspektywy: socjologiczną, ideologiczną i organizacyjną. Omówiono także zjawiska kryzysu i krytyki szkoły oraz zamieszczono przegląd polskich badań pedagogicznych dotyczących szkoły. W drugim rozdziale omówiono pojęcia klimatu i kultury jako kluczowych w poznawaniu rzeczywistości szkoły, a jednocześnie przynależnych wielu dyscyplinom, od psychologii społecznej przez prakseologię i pedagogikę resocjalizacyjną po antropologię. Kolejny rozdział poświęcono prezentacji przedmiotu i celu badań oraz założeń metodologicznych, przedstawiono model i przegląd tradycji badań jakościowych oraz omówiono wybraną metodę badawczą i strategię badań. Rozdziały od IV do VII przeznaczono na prezentację wyników badań empirycznych. Opisano w nich założenia kultury organizacyjnej badanych szkół według przyjętego modelu kultury organizacyjnej E. Scheina. Są to kolejno: założenia dotyczące zawiązku szkół z otoczeniem (rozdział IV), natury ludzkiej (rozdział V), prawdy i czasu (rozdział VI) oraz związków między ludźmi (rozdział VII).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102818 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47082 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37834 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44096 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Głównym przedmiotem pracy jest refleksja i propozycje sposobów doskonalenia funkcjonowania ośrodków szkolnych. Temat książki doskonale wpisuje się w aktualny dyskurs oświatowy. Autorzy poszczególnych tekstów skupiają swoją uwagę na szkole i jej znaczeniu we współczesnej strukturze społecznej, jej potrzebach i problemach. Tym samym opracowanie staje się diagnozą postawioną polskiej szkole. Treść książki podzielona jest ze względu na obszar analizy na trzy rozdziały. Pierwszy rozdział składa się z tekstów, których myślą przewodnia są wyzwania przed jakimi stoi obecnie polskie szkolnictwo. Mowa tu między innymi o zmianach w sposobie realizacji funkcji dydaktycznej szkoły i konieczność jej otwarcia na wielokulturowość. Artykuły zebrane w drugiej części dotyczą roli szkoły w środowisku lokalnym i stawianych wobec niej oczekiwaniom i postulatom. Trzeci rozdział poświęcony jest wybranym problemom dotykającym współczesną szkołę m.in.: wciąż kontrowersyjnym kwestiom edukacji seksualnej, edukacji uczniów z tzw. obszarów ryzyka, integracji uczniów pełnosprawnych z niepełnosprawnymi, czy często pomijana w literaturze rola samorządu szkolnego. Lektura książki pozwala zorientować się wśród najważniejszych zagadnień dotyczących współczesnej szkoły. Nawet jeśli nie dostarczy czytelnikowi konkretnych odpowiedzi na nurtujące pytania, z pewnością pobudzi do refleksji nad wielością obszarów funkcjonowania szkoły i różnorodnością wyzwań przed jakimi stoi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103532 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31661 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej