Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(900)
IBUK Libra
(23)
Forma i typ
Książki
(466)
Artykuły
(421)
Publikacje fachowe
(145)
Poradniki i przewodniki
(66)
Publikacje dydaktyczne
(61)
Publikacje naukowe
(57)
E-booki
(23)
Publikacje informacyjne
(11)
Publikacje popularnonaukowe
(8)
Czasopisma
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Druki ulotne
(3)
Gry i zabawki
(3)
Proza
(2)
Audiobooki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Dostępność
dostępne
(1079)
wypożyczone
(221)
nieokreślona
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(245)
Czytelnia Piła
(14)
Wypożyczalnia Chodzież
(199)
Czytelnia Chodzież
(7)
Wypożyczalnia Czarnków
(209)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(208)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(214)
Czytelnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(108)
Czytelnia Wągrowiec
(69)
Informatorium
(7)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(5)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(13)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Pikiel Sylwia
(16)
Kołakowski Artur
(11)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(10)
Sobolewska Zofia
(10)
Skorek Ewa Małgorzata
(9)
Bukowska Bogusława
(8)
Jastrząb Jadwiga
(8)
Andruszko Robert
(7)
Fudała Jadwiga
(7)
Kendall Philip C
(7)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(7)
Cierpisz Małgorzata
(6)
Karolak Wiesław
(6)
Ćwiklińska-Zaborowicz Anna
(6)
Bac Aneta
(5)
Cierpiałkowska Lidia
(5)
Cioch Agnieszka
(5)
Czardybon Barbara
(5)
Goetz Magdalena
(5)
Głuchowska Hanna
(5)
Hayes Steven C
(5)
Jabłoński Piotr
(5)
Janus Edyta
(5)
Prędka-Pawlun Ewelina
(5)
Radwańska Anna
(5)
Szłapa Katarzyna
(5)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(5)
Wrzesiński Sławomir
(5)
Attwood Tony
(4)
Beck Aaron T
(4)
Borkowska Maria
(4)
Błeszyński Jacek Jarosław
(4)
Choudhury Muniya
(4)
Ciarrochi Joseph
(4)
Danielewicz Teresa
(4)
Gębka Artur
(4)
Hudson Jennifer
(4)
Kacmajor Magdalena
(4)
Konieczna Ewelina J
(4)
Koźmińska Anna
(4)
Langley Audra
(4)
Magnuska Janina
(4)
Modrzyński Robert
(4)
Olechnowicz Hanna
(4)
Piszczek Maria
(4)
Pluta Sebastian
(4)
Pulcyn Tadeusz
(4)
Roblek Tami
(4)
Sierota Agata
(4)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(4)
Struzik Marta
(4)
Tomasik Iwona
(4)
Świątkiewicz Grażyna
(4)
Baczała Ditta
(3)
Barbaro Bogdan de
(3)
Błeszyński Jacek
(3)
Godawa Joanna
(3)
Gould Patricia
(3)
Grzesiuk Lidia
(3)
Hayes Louise L
(3)
Huebner Dawn
(3)
Józefik Barbara
(3)
Kacmajor Anna
(3)
Kapler Leszek A
(3)
Kubitsky Jacek
(3)
McKay Matthew
(3)
Milewski Stanisław
(3)
Mućko Przemysław
(3)
Naprawa Renata
(3)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Ostaszewski Krzysztof
(3)
Ostaszewski Paweł
(3)
Oster Gerald D
(3)
Owierczuk Grażyna
(3)
Piacentini John C
(3)
Pollak Monika
(3)
Rottermund Jerzy
(3)
Rusaczyk Janusz
(3)
Sikorski Wiesław
(3)
Smith Spencer
(3)
Szczepkowski Jacek
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Sęk Helena
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Urban Bronisław
(3)
Webb Alicia
(3)
Wiktorowicz Robert
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Łoskot Małgorzata
(3)
Żychowicz Agnieszka
(3)
Arntz Arnoud
(2)
Bailey Anna
(2)
Bakuła Anna
(2)
Bakuła Piotr
(2)
Banaszak Maria
(2)
Baranowska-Jojko Ewa
(2)
Biadasiewicz Małgorzata
(2)
Boroń-Kaczmarska Anna
(2)
Bąbel Przemysław
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(216)
2010 - 2019
(322)
2000 - 2009
(302)
1990 - 1999
(79)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(371)
1989-2000
(14)
1901-2000
(3)
2001-
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(921)
Język
polski
(911)
nieznany (po)
(5)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(94)
Pedagodzy szkolni
(51)
Terapeuci
(41)
Rodzice
(36)
Pedagodzy
(33)
Psychoterapeuci
(30)
Wychowawcy klas
(30)
Logopedzi
(25)
Terapeuci zajęciowi
(25)
Dzieci
(23)
9-13 lat
(18)
Specjaliści terapii uzależnień
(18)
6-8 lat
(17)
Nauczyciele przedszkoli
(15)
Psycholodzy
(13)
Młodzież
(12)
Dyrektorzy szkół
(11)
Nauczyciele nauczania początkowego
(11)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(9)
Socjoterapeuci
(9)
Biblioterapeuci
(8)
Dorośli
(8)
Przedszkola
(7)
0-5 lat
(6)
Coachowie
(6)
Nauczyciele bibliotekarze
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
14-17 lat
(5)
Bibliotekarze
(5)
Fizjoterapeuci
(4)
Lekarze
(4)
Nastolatki
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Psycholodzy szkolni
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Nauczyciele biologii
(3)
Psychiatrzy
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Tyflopedagodzy
(3)
8-12 lat
(2)
Animatorzy
(2)
Arteterapeuci
(2)
Biolodzy
(2)
Chorzy z afazją
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Kobieta
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Neurologopedzi
(2)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(2)
Studenci
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
1-5 lat
(1)
Analitycy ochrony środowiska
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Bibliolodzy
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy na nerwice
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele edukacji dla bezpieczeństwa
(1)
Nauczyciele fizyki
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele tańca
(1)
Neurolodzy
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Pracownicy oświaty
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psychologowie
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Sportowcy
(1)
Strażacy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uzależnieni
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(12)
Literatura amerykańska
(3)
Literatura angielska
(2)
Film polski
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura kanadyjska
(1)
Temat
Terapia zajęciowa
(110)
Nałogi - alkoholizm - terapia
(98)
Nałogi - narkomania - terapia
(81)
Psychoterapia
(80)
Dziecko
(66)
Terapia logopedyczna
(59)
Terapia uzależnień
(55)
Terapia pedagogiczna
(54)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(52)
Terapia behawioralna
(48)
Terapia rodzinna
(40)
Autyzm
(39)
Arteterapia
(37)
Dziecko autystyczne
(37)
Lęk
(37)
Terapia poznawczo-behawioralna
(36)
Mowa
(35)
Młodzież
(35)
Alkoholizm
(33)
Terapia
(33)
Muzykoterapia
(32)
Terapia zabawą
(32)
Uczucia
(31)
Logopedia
(30)
Rodzina
(30)
Uzależnienie (nałóg)
(28)
Zachowanie
(27)
Biblioterapia
(25)
Depresja psychiczna
(25)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(25)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(23)
Terapia plastyczna
(23)
Osobowość
(22)
Zaburzenia mowy
(22)
Agresywność
(20)
Dzieci
(20)
Stres
(20)
Terapia poznawcza
(20)
Niepowodzenia szkolne
(19)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(18)
Dziecko trudne
(18)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(18)
Schizofrenia
(18)
Zespół ADHD
(18)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(17)
Niepełnosprawni umysłowo
(17)
Przemoc w rodzinie
(17)
Rehabilitacja medyczna
(17)
Terapia par i małżeństw
(17)
Terapia schematów
(17)
Dysleksja i dysgrafia
(16)
Dziecko niepełnosprawne
(16)
Gry i zabawy
(16)
Pedagogika resocjalizacyjna
(16)
Afazja
(15)
Niepełnosprawni
(15)
Język polski
(14)
Kinezyterapia
(14)
Nastolatki
(14)
Poczucie własnej wartości
(14)
Stosunki interpersonalne
(14)
Słuch
(14)
Techniki samopomocy
(14)
Zmysły
(14)
Mindfulness
(13)
Rodzice
(13)
Wychowanie w rodzinie
(13)
Dogoterapia
(12)
Korekcja mowy
(12)
Narkomania
(12)
Przezwyciężanie lęku
(12)
Psychoterapia grupowa
(12)
Autopsychoterapia
(11)
Choroby psychiczne
(11)
Dziecko z zespołem Aspergera
(11)
Nałogi - nikotynizm - terapia
(11)
Pedagogika specjalna
(11)
Terapia dydaktyczna
(11)
Komunikacja interpersonalna
(10)
Małżeństwo
(10)
Uczenie się
(10)
Uczniowie
(10)
Nałóg
(9)
Niedostosowanie społeczne
(9)
Psychologia
(9)
Socjalizacja
(9)
Terapia manualna
(9)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(9)
Wzrok
(9)
Zaburzenia lękowe
(9)
Zaburzenia zachowania
(9)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(9)
Choreoterapia
(8)
Fizykoterapia
(8)
Gniew
(8)
Jąkanie
(8)
Kobieta
(8)
Komunikacja niewerbalna
(8)
Myślenie
(8)
Odżywianie
(8)
Temat: dzieło
Smartfon Grzesia
(1)
Temat: czas
2001-
(112)
2001-0
(5)
1989-
(4)
1989-2000
(4)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
Fizyka wczoraj, dziś, jutro
(1)
Temat: miejsce
Polska
(15)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Piła - Warsztaty Terapii Zajęciowej
(1)
Pruszków (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Vancouver (Kanada)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(170)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(136)
Artykuł z czasopisma fachowego
(91)
Poradnik
(74)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(51)
Ćwiczenia i zadania
(47)
Artykuł z czasopisma naukowego
(44)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(40)
Podręcznik
(23)
Praca zbiorowa
(21)
Opracowanie
(17)
Podręczniki
(17)
Artykuł problemowy
(16)
Poradniki
(16)
Wywiad dziennikarski
(16)
Materiały pomocnicze
(14)
Monografia
(14)
Scenariusz zajęć
(14)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(13)
Podręczniki akademickie
(11)
Case study (studium przypadku)
(10)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(7)
Gry i zabawy umysłowe
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(6)
Gry i zabawy
(6)
Poradniki dla nauczycieli
(6)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(5)
Poradniki dla rodziców
(5)
Fotografia
(4)
Raport z badań
(4)
Scenariusze zajęć
(4)
Ćwiczenia logopedyczne
(4)
Artykuł z czasopisma medycznego
(3)
Dokumenty audiowizualne
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Artykuł przeglądowy
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(2)
Czasopismo fachowe
(2)
Encyklopedie
(2)
Film polski
(2)
Gry planszowe
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Podręczniki [Typ publikacji]
(2)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(2)
Rysunek
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma ekologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(1)
Artykuł z czasopisma przyrodniczego
(1)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(1)
Artykuł z czasopisma sportowego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Broszura
(1)
Czasopismo psychologiczne
(1)
Dyskusja
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film edukacyjny
(1)
Kolaż
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Opowiadanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Porady internetowe
(1)
Programy wychowania przedszkolnego
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Recenzja literacka
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Studium przypadku
(1)
Terapia zabawą
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(284)
Medycyna i zdrowie
(252)
Psychologia
(184)
Socjologia i społeczeństwo
(86)
Językoznawstwo
(21)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(11)
Rozwój osobisty
(9)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Hobby i czas wolny
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Nauka i badania
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Świat Problemów
(104)
Serwis Informacyjny Narkomania
(33)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(27)
Remedium
(25)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(16)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(13)
Wychowanie na co dzień
(13)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(12)
Problemy Narkomanii
(11)
Chowanna
(9)
Problemy Alkoholizmu
(9)
Gazeta Szkolna
(7)
Głos Pedagogiczny
(7)
Życie Szkoły
(7)
Wychowawca
(6)
Głos Nauczycielski
(5)
Nowa Szkoła
(5)
Terapia
(5)
Bliżej Przedszkola
(4)
Charaktery
(4)
Edukacja i Dialog
(4)
Lider
(4)
Nauczyciel i Szkoła
(4)
Szkoła Specjalna
(4)
Wychowanie na Co Dzień
(4)
Biblioterapeuta
(3)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(3)
Dyrektor Szkoły
(3)
Nauczanie Początkowe
(3)
Opieka Wychowanie Terapia
(3)
Alkoholizm i Narkomania
(2)
Arteterapia
(2)
Biblioteka Publiczna
(2)
Biologia w Szkole
(2)
Edukacja Wczesnoszkolna
(2)
Meritum
(2)
Polonistyka
(2)
Poradnik Językowy
(2)
Praca Socjalna
(2)
Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego
(2)
Wszystko dla Szkoły
(2)
Wychowanie w Przedszkolu
(2)
Arteterapia : terapia sztuką w praktyce
(1)
Aura
(1)
Biblioteka Szkolne Centrum Informacji
(1)
Biblioteka w Szkole
(1)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja dla Bezpieczeństwa
(1)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Język Polski w Gimnazjum
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
Kultura Fizyczna
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Niebieska Linia
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Promocja Zdrowia. Nauki Społeczne i Medycyna
(1)
Przedszkolak i Uczeń
(1)
Rewalidacja
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Terapia : Uzależnienia i Współuzależnienia
(1)
Tygodnik Pilski
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Zeszyty Szkolne
(1)
923 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Skąd wiadomo, że psychoterapia może komuś pomóc wyzwolić się z psychicznego cierpienia? Co współczesne badania mówią o ludzkiej psychice? Jak rodzi się depresja? Na czym polega psychoterapia i jak długo powinna trwać? Jak zadbać o własny rozwój bez popadania w egocentryzm? Czy można pomóc parze, z której uchodzi para? Jak wygląda praca psychoterapeuty z dzieckiem? Jakie jest współczesne rozumienie uzależnienia? Czy każdy może zostać psychoterapeutą? Książka stanowi zbiór rozmów z czołowymi polskimi psychoterapeutami i superwizorami psychoterapii skupionymi wokół Laboratorium Psychoedukacji. Przedmiotem refleksji są tu rozmaite obszary życia i pracy psychoterapeutycznej, takie jak: relacje i budowanie poczucia bezpieczeństwa, ciąża i okres okołoporodowy, rodzicielstwo, cielesność i jej związki z psychiką, praca, uzależnienia, żałoba i trauma, przywracanie sprawczości, warsztat psychoterapeuty. Autorzy przyglądają się różnym formom i zastosowaniom psychoterapii w kontekście przemian zachodzących we współczesnym społeczeństwie, wskazują nowe kierunki rozwoju tej dziedziny, rozprawiają się z mitami na jej temat. „O czym zatem jest ta książka? To w pewnym sensie opowieść o tym, czym jest dziś – pod koniec drugiej dekady XXI wieku – dziedzina zwana psychoterapią. Może właśnie to czyni tę książkę tak frapującą, że odpowiedź na jedno pytanie rodzi następne, a mnogość wątków wskazuje, jak złożona i wielowarstwowa jest rzeczywistość gabinetu psychoterapeutycznego. A jednocześnie z tej wielości problemów wyłania się obraz dziedziny dojrzałej teoretycznie, efektywnej praktycznie, użytecznej społecznie. Zaś psychoterapeuci są (mogą być) rzetelnie kształceni, samoświadomi siebie i swoich zadań oraz możliwości i ograniczeń. Warto podkreślić, że książka ta nie jest jedynie zbiorem ciekawych wywiadów na frapujące tematy. Tych szesnaście rozmów to zarazem swoisty collage, który ma znamiona podręcznika”. Ze Wstępu Bogdana de Barbaro, Katedra Psychiatrii Uniwersytet Jagielloński Collegium Medicum
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Specyfika pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną zmusza pedagogów i terapeutów do ciągłych poszukiwań nowych metod pracy, które zachęcą dzieci do poznawania najbliższego otoczenia. Wymaga to jednak wielkiego wyczucia i zrozumienia problemu, by umiejętnie dostosować konkretne ćwiczenia do rodzaju zaburzeń u danego dziecka. Nie każda bowiem metoda może być wykorzystana w terapii dzieci z wszystkimi niepełnosprawnościami, nie oznacza to jednak, iż nie możemy z powodzeniem wykorzystywać pewnych jej elementów. Nie ma metody, która sprawdzałaby się w każdej sytuacji problemowej, którą można stymulować i usprawniać wszelkie zaburzenia rozwojowe - dlatego zadaniem pedagogów i terapeutów jest wyćwiczenie w sobie umiejętności doboru poszczególnych ćwiczeń do zamierzeń terapeutycznych. Jedną z metod, która może pomóc dzieciom w maksymalnym, na miarę ich możliwości, rozwoju tak ważnych umiejętności percepcyjno-motorycznych, jest kinezjologia edukacyjna. Zaprezentowane w niniejszej pracy badania dotyczą znaczenia oraz stopnia efektywności kinezjologii edukacyjnej w rozwijaniu podstawowych umiejętności szkolnych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w lekkim stopniu, a szczegółowe scenariusze zajęć terapeutycznych dają możliwość wdrożenia tych oddziaływań w proces edukacyjno-terapeutyczny. Publikacja ze względu na tematykę, adresowana jest do studentów kierunków pedagogicznych, zwłaszcza studentów pedagogiki specjalnej. Kierowana jest również do czynnych pedagogów specjalnych, psychologów, terapeutów, specjalistów terapii pedagogicznej, a także rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, poszukujących wskazówek, inspiracji i nowych możliwości właściwych oddziaływań terapeutycznych w trosce o jak najlepszy rozwój dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Na niniejszy tom składają się prace dedykowane Panu Profesorowi Stanisławowi Grabiasowi przez uczniów i przyjaciół z okazji Jego siedemdziesiątych urodzin. Tytuł tomu "Język - Człowiek - Społeczeństwo" obejmuje triadę pojęć, wokół których skupiły się naukowe zainteresowania Jubilata. Przedmiotem refleksji Pana Profesora zawsze był język, jednak prowadzone przez Niego badania dotyczyły nie tylko opisu samego języka, ale przede wszystkim sposobów jego istnienia w umyśle człowieka i w relacjach społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39441 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Nowoczesna terapia zaburzeń psychicznych to nie tylko celowana farmakoterapia, wielomodalna opieka środowiskowa czy systemowe rozumienie problemów zdrowotnych. To także włączanie w proces leczenia metod oddziaływań opartych na środowisku naturalnym, o skuteczności potwierdzonej naukowo i klinicznie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Arteterapia to metody pomocy terapeutycznej, w ramach których wykorzystuje się formy aktywności artystycznej, np. malowanie, taniec, śpiew, literaturę, dramę, do poprawy kondycji fizycznej i psychicznej człowieka. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, pedagogów i innych osób zainteresowanych oddziaływaniem sztuki, chcących wzbogacić swoje warsztaty o elementy arteterapii. Proponowane scenariusze zajęć nakierowane są na rozwój konkretnych umiejętności lub przezwyciężanie określonych trudności. Konspekty poprzedza rozdział teoretyczny, który pozwala na usystematyzowanie i poszerzenie wiadomości na temat arteterapii. Autorki żywią nadzieję, że prezentowana publikacja przyczyni się do wzbogacenia zajęć prowadzonych przez nauczycieli i pedagogów oraz do rozpropagowania pięknej idei arteterapii, którą cechuje holistyczne podejście do człowieka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych. Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach: • Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – omówiono tu rys historyczny oraz podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, zdefiniowano tę dziedzinę nauki i określono jej przedmiot, przedstawiono ogólne teorie i modele stosowane do analizy zjawisk zdrowia i zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wiedzę z psychologii rozwojowej niezbędną do rozumienia nieprawidłowości w rozwoju dzieci i młodzieży. • Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży – szczególną uwagę poświęcono tu specyfice diagnozy klinicznej dzieci i młodzieży; omówiono modele diagnozy, postępowanie diagnostyczne dziecięcego psychologa klinicznego oraz stosowane w diagnozie klinicznej dziecka metody, z uwzględnieniem specyfiki diagnozy neuropsychologicznej. W bloku tym znalazł się też rozdział poświęcony etycznym zasadom postępowania psychologia klinicznego dzieci i młodzieży jako badacza i praktyka. • Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – w tej części omówiono psychologii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Zaprezentowano wiedzę psychologiczną i wyniki badań nad wybranymi zaburzeniami psychicznymi występującymi u dzieci i młodzieży opisanymi w aktualnie obowiązujących systemach klasyfikacyjnych. • Kliniczne problemy dzieci i młodzieży – w kolejnych rozdziałach specjaliści scharakteryzowali wybrane trudności, które nie spełniają kryteriów zaburzenia psychicznego, ale znacząco wpływają na dyskomfort psychiczny oraz obniżają zdolności do skutecznego funkcjonowania w najważniejszych dziedzinach życia (m.in. agresja, samookaleczenia, otyłość czy przedwczesne macierzyństwo). • Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – opisano tu trudności obserwowane u dzieci i młodzieży, które dotyczą m.in. zmagania się dziecka z chorobą, zaburzeń psychicznych rodzica, kryzysów rodzinnych, adopcji i opieki zastępczej oraz cyfryzacji życia. • Wybrane problemy pomocy psychologicznej – podręcznik kończą zagadnienia związane z różnymi formami praktycznej działalności psychologa klinicznego dzieci i młodzieży. Oprócz omówienia specyfiki pomocy udzielanej dzieciom i ich rodzinom poruszono też zagadnienia profilaktyki, psychoterapii wybranych zaburzeń, wczesnej interwencji i terapii neuropsychologicznej oraz społecznych i środowiskowych form pomocy (np. socjoterapia). Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka podjęta w książce jest niezwykle aktualna i wartościowa poznawczo i aplikacyjnie. Pedagog szkolny jest nie tylko doradcą i konsultantem, mediatorem i terapeutą, opiekunem i wychowawcom, ale także osobą współpracującą z różnymi instytucjami wspomagającymi szkołę w realizacji jej funkcji. Podmiotowość stanowi niezbędny warunek właściwego pełnienia przez niego roli zawodowej oraz warunek indywidualnego rozwoju profesjonalnego [...]. Publikacja ta wpisuje się w nurt myślenia o pedagogu szkolnym jako kreatorze nowatorskich działań wychowawczych, spełniającym kluczową rolę w systemie pracy opiekuńczej i wychowawczej w środowisku szkolnym [...]. Przedstawione mi do oceny opracowanie uważam za niezwykle przejrzyste, spójne, logiczne i dopracowane pod względem procedury badawczej oraz analizy danych empirycznych. Zastosowane metody i techniki badawcze o dużych walorach psychometrycznych dostarczyły rzetelnego materiału empirycznego, który w sposób profesjonalny został opracowany [...]. Sądzę, że praca spotka się z dużym zainteresowaniem czytelników oraz wydatnie wzbogaci rynek księgarski o cenną publikację dotyczącą funkcjonowania zawodowego pedagogów szkolnych. Z recenzji Prof. dr. hab. Waldemara Furmanka
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorzy książki opisali terapię i edukację z udziałem psów w kontekście badań naukowych, praktyki terapeutów i nauczycieli oraz międzynarodowych standardów Animal Assisted Interventions (AAI). Czytelnik znajdzie tu: próbę odpowiedzi na pytanie czy i kiedy warto angażować psy do zajęć edukacyjnych lub terapeutycznych oraz jaki jest sens takich działań, przegląd badań związanych z efektywnością AAI, wiedzę na temat zagadnień praktycznych, takich jak profilaktyka pogryzień, dogoterapia w treningu zachowań społecznych, w terapii dzieci z zaburzeniami zachowania, możliwość wprowadzania elementów dogoterapii w pracy logopedy, informacje na temat programów (także resocjalizacyjnych) opieki i pomocy zwierzętom oraz ich wpływu na postawy i osobowość.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
> KRÓTKIE WPROWADZENIE – książki, które zmieniają sposób myślenia! Terapia poznawczo-behawioralna (CBT) jest formą terapii psychologicznej. To Krótkie Wprowadzenie zawiera przegląd tego, czym jest CBT, skąd się wzięła, czym się zajmuje i kiedy może być stosowana. Analizuje również, jak musi się ona nadal rozwijać, aby sprostać przyszłym wyzwaniom. Patrząc w przyszłość, Freda McManus omawia również, w jaki sposób skala problemów ze zdrowiem psychicznym i koszty tradycyjnych form terapii skłoniły ją do badań alternatywnych form CBT, które mają potencjał dotarcia do szerszej publiczności na całym świecie. * Interdyscyplinarna seria KRÓTKIE WPROWADZENIE piórem uznanych ekspertów skupionych wokół Uniwersytetu Oksfordzkiego przybliża aktualną wiedzę na temat współczesnego świata i pomaga go zrozumieć. W atrakcyjny sposób prezentuje najważniejsze zagadnienia XXI w. – od kultury, religii, historii przez nauki przyrodnicze po technikę. To publikacje popularnonaukowe, które w formule przystępnej, dalekiej od akademickiego wykładu, prezentują wybrane kwestie. Książki idealne zarówno jako wprowadzenie do nowych tematów, jak i uzupełnienie wiedzy o tym, co nas pasjonuje. Najnowsze fakty, analizy ekspertów, błyskotliwe interpretacje. Opiekę merytoryczną nad polską edycją serii sprawują naukowcy z Uniwersytetu Łódzkiego: prof. Krystyna Kujawińska Courtney, prof. Ewa Gajewska, prof. Aneta Pawłowska, prof. Jerzy Gajdka, prof. Piotr Stalmaszczyk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Dwutomowa publikacja Choroby zakaźne i pasożytnicze została przygotowana przez zespół wybitnych specjalistów pod redakcją naukową prof. dr hab. n. med. Anny Boroń-Kaczmarskiej i prof. dr hab. n. med. Alicji Wiercińskiej-Drapało. Monografia w sposób szczegółowy uwzględnia aktualne problemy dotyczące chorób zakaźnych i pasożytniczych. Tom pierwszy obejmuje część ogólną (epidemiologię chorób zakaźnych, szczepienia, antybiotyki, chemioterapeutyki, zasady racjonalnej antybiotykoterapii, terapię przeciwwirusową i metody diagnostyczne stosowane w chorobach zakaźnych, a także diagnostykę i sposoby leczenia chorób pasożytniczych) oraz część szczegółową (choroby infekcyjne układów: nerwowego, krążenia, pokarmowego, moczowo-płciowego). W tomie drugim poruszono kwestię infekcyjnych chorób: skóry i tkanki podskórnej, kości i stawów, ogólnoustrojowych oraz wektorowych. Opisano również choroby pasożytnicze występujące w Polsce, szczególnie niebezpieczne choroby zakaźne oraz choroby zakaźne i pasożytnicze przywlekane z innych stref klimatycznych. Istotnym jest rozdział poświęcony broni biologicznej. Całość dopełnia profilaktyka w chorobach zakaźnych (biernej, czynnej, swoistej i nieswoistej). Książka adresowana jest do studentów medycyny i innych kierunków medycznych oraz lekarzy wszystkich specjalności, w tym lekarzy rodzinnych, internistów, pediatrów, specjalistów medycyny pracy czy lekarzy rodzinnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Dwutomowa publikacja Choroby zakaźne i pasożytnicze została przygotowana przez zespół wybitnych specjalistów pod redakcją naukową prof. dr hab. n. med. Anny Boroń-Kaczmarskiej i prof. dr hab. n. med. Alicji Wiercińskiej-Drapało. Monografia w sposób szczegółowy uwzględnia aktualne problemy dotyczące chorób zakaźnych i pasożytniczych. Tom pierwszy obejmuje część ogólną (epidemiologię chorób zakaźnych, szczepienia, antybiotyki, chemioterapeutyki, zasady racjonalnej antybiotykoterapii, terapię przeciwwirusową i metody diagnostyczne stosowane w chorobach zakaźnych, a także diagnostykę i sposoby leczenia chorób pasożytniczych) oraz część szczegółową (choroby infekcyjne układów: nerwowego, krążenia, pokarmowego, moczowo-płciowego). W tomie drugim poruszono kwestię infekcyjnych chorób: skóry i tkanki podskórnej, kości i stawów, ogólnoustrojowych oraz wektorowych. Opisano również choroby pasożytnicze występujące w Polsce, szczególnie niebezpieczne choroby zakaźne oraz choroby zakaźne i pasożytnicze przywlekane z innych stref klimatycznych. Istotnym jest rozdział poświęcony broni biologicznej. Całość dopełnia profilaktyka w chorobach zakaźnych (biernej, czynnej, swoistej i nieswoistej). Książka adresowana jest do studentów medycyny i innych kierunków medycznych oraz lekarzy wszystkich specjalności, w tym lekarzy rodzinnych, internistów, pediatrów, specjalistów medycyny pracy czy lekarzy rodzinnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce omówiono teoretyczne podstawy terapii oraz jej podstawowe kierunki, dając terapeucie wiele praktycznych wskazówek dotyczących sposobu organizacji sesji terapeutycznych. Jest ona adresowana głównie do studentów psychologii oraz dziedzin pokrewnych. Może stanowić także źródło informacji i punkt wyjścia do własnych refleksji dla osób rozważających podjęcie szkolenia w zakresie terapii rodzinnej, czy też tych, którzy już w takim szkoleniu uczestniczą bądź też rozpoczynają właśnie praktykę terapeutyczną.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia pt. Diagnoza i terapia zaburzeń realizacji fonemów jest adresowana do specjalistów zajmujących się pomocą osobom z zaburzeniami artykulacji, w szczególności zaś do logopedów. Zagadnienia podejmowane przez autorów tekstów z pewnością zainteresują także językoznawców, pedagogów, psychologów i lekarzy. Zaburzenia realizacji fonemów przedstawione są z różnych perspektyw, co czyni opracowanie tym bardziej cennym. Autorzy artykułów podejmują tematykę związaną z diagnozą systemu fonetyczno-fonologicznego, czynnikami warunkującymi jego rozwój, a także – co szczególnie istotne – z terapią logopedyczną. W monografii odnajdujemy również doniesienia odzwierciedlające wyniki najnowszych badań dotyczących zaburzeń systemu fonetyczno-fonologicznego. Autorami tekstów są znani w środowisku logopedycznym naukowcy i praktycy, logopedzi i lekarze. Opracowanie zawiera także recenzje najnowszych książek dotyczących zagadnień logopedycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W kolejnym, drugim tomie serii „Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka” (pierwszy ukazał się w roku 2015 nakładem Wydawnictwa Komlogo we współpracy z Wydawnictwem Uniwersytetu Śląskiego) znalazły się artykuły prezentujące wyniki badań oraz doświadczenia logopedów-praktyków. Nie zabrakło również prezentacji omawianej problematyki z perspektywy pacjenta/klienta. Do prac nad przygotowaniem tego tomu zaproszenie przyjęło wielu wybitnych polskich i zagranicznych naukowców, terapeutów oraz liderów ruchu samopomocy dla osób z zaburzeniami płynności mowy. Między innymi znalazły się w nim artykuły autorstwa takich znanych postaci ze świata logopedii jak: Joseph Agius (Malta), Nicoline Ambrose (USA), Mieczysław Chęciek (Polska), Kurt Eggers (Belgia), Kenneth O. St. Louis (USA), Trudy Stewart (Wielka Brytania), Donatella Tomaiuoli (Włochy), Tomasz Woźniak (Polska), Ehud Yairi (Izrael, USA), a także wielu innych. Ten tom to kolejne kompendium aktualnej i rzetelnej wiedzy z zakresu balbutologopedii (subdyscypliny logopedii zajmującej się zaburzeniami płynności mowy), obejmujący rzadko obecne na polskim rynku szerokie spektrum perspektyw, od neurologopedii po sztukę teatru. Publikacja jest adresowana przede wszystkim do badaczy i logopedów zajmujących się zaburzeniami płynności mowy. Może także stanowić interesującą lekturę dla pedagogów, psychologów, psychoterapeutów, a także studentów logopedii i kierunków pokrewnych. Zapewne będzie również źródłem wsparcia i inspiracji dla osób doświadczających zaburzeń płynności mowy, a także dla ich rodzin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Logopedia to interdyscyplinarna dziedzina nauki, która bardzo szybko rozwinęła się w ostatnim dziesięcioleciu. Jej intensywny rozwój jest związany ze wzrostem zapotrzebowania społecznego wynikającego ze zwiększenia świadomości i wiedzy na temat zaburzeń mowy. W procesie diagnostyczno-terapeutycznym mowy najważniejsza jest rola logopedy, jednak najczęściej pełny sukces terapeutyczny osiąga się dopiero przy współpracy wielu specjalistów. Dlatego tak istotna w rozwoju myśli logopedycznej jest kooperacja wielu dziedzin nauki, świadcząca o interdyscyplinarności logopedii. Tom zawiera teoretyczne rozważania oraz wyniki badań własnych naukowców i praktyków, którzy reprezentują ośrodki naukowe, placówki oświatowe oraz terapeutyczne z całej Polski. Ukazali oni logopedię jako dziedzinę o interdyscyplinarnych podstawach, a także przyczynili się do kontynuacji dyskusji oraz współpracy specjalistów zajmujących się pomocą dzieciom i dorosłym z zaburzeniami mowy i języka. W monografii znajdują się rozważania specjalistów z różnych dziedzin – logopedii, neurologopedii, surdologopedii, onkologopedii, oligofrenopedagogiki, psychologii, ortodoncji, językoznawstwa, glottodydaktyki – co umożliwia wieloaspektowe spojrzenie na skomplikowane zagadnienie, jakim jest szeroko pojęta komunikacja. Ze Słowa wstępnego '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Poradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera, zawierający kluczowe informacje związane z procesem diagnozy, terapii oraz wsparcia w środowisku przedszkolnym i szkolnym. Od Autorki: Książka, która powstała jest wypadkową wiedzy zawartej w coraz większej ilości literatury dostępnej na rynku oraz codziennych doświadczeń osobistych i zawodowych. Starałam się przytoczyć w niej przykłady sytuacji, osób i doświadczeń, z którymi zmierzamy się każdego dnia jako specjaliści, terapeuci czy rodzice. Na swojej drodze spotkałam wiele wspaniałych osób, których wkład w tę książkę jest ogromny, chociaż nawet o tym nie wiedzą. Historie społeczne i materiały do pracy są wynikiem doświadczeń nas wszystkich i powstały z potrzeb dzieci i młodzieży, z którymi przyszło nam pracować.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Autorzy przedstawiają zależności między naszymi więziami i relacjami rodzinnymi w okresie dzieciństwa, ze szczególnym uwzględnieniem bliskości, a funkcjonowaniem emocjonalnym człowieka dorosłego. Omawiają warunki tworzenia ufnej więzi z innymi ludźmi, trudności separacyjne okresu dorastania, tworzenie bliskiej relacji wolnej od lęku w małżeństwie i możliwość odbudowania zerwanej więzi w trakcie terapii pary. Ponadto rozważane są różne aspekty bliskości, odrzucenia i uwikłania w rodzinach osób z rozpoznaniem anoreksji, schizofrenii i tendencjami narcystycznymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 104962 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47928 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38636 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31957 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44685 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63704 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ta książka jest próbą dyskusji wybranych aspektów problematyki zdrowia psychicznego w kontekście obserwowanych zmian zachodzących we współczesnym świecie. Autorzy wskazali, w jaki sposób takie procesy jak rozluźnienie więzi społecznych, wzrost poczucia osamotnienia, stopniowe zwiększanie się wpływu technologii na nasze codzienne funkcjonowanie, przyczyniają się do zmian w rozumieniu wybranych zaburzeń psychicznych oraz w jaki sposób mogą one zwiększać prawdopodobieństwo rozwoju niektórych zaburzeń. W poszczególnych rozdziałach zostały omówione zagadnienia, które mogą stanowić dobre tło do szerszej dyskusji związków zmian zachodzących w świecie z zaburzeniami psychicznymi. W opinii wielu osób przyśpieszenie w zakresie zmian społecznych, kryzysy ekonomiczne czy też szeroko pojęta globalizacja, przyczyniają się do coraz częściej pojawiających się kryzysów psychicznych. Obserwacje takie są wspierane przez dane epidemiologiczne wskazujące na związek sytuacji ekonomicznej, migracji, kryzysów zbrojnych czy też zmian klimatycznych z zaburzeniami psychicznymi. W obrębie Europy wskazuje się, że słabsza edukacja, bezrobocie i niższy status materialny związane są z częstszym występowaniem zaburzeń psychicznych. Choć wiele wskazuje, że kryzysy psychiczne nie są prostą wypadkową działania jednego wybranego czynnika, dane te pokazują istotną rolę czynników środowiskowych i ich interakcję z czynnikami biologicznymi w rozwoju zaburzeń psychicznych. Mamy nadzieję, że lektura tej książki spotka się z zainteresowaniem profesjonalistów zajmujących się zdrowiem psychicznym, pacjentów chorujących na zaburzenia psychiczne oraz ich rodzin, jak również szerszego grona Czytelników. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej